Darten
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
De dartende SBS clown/commentator ligt er al weer uit. Wat een Überprutser:
NOS TeletekstStompé opnieuw snel uitgeschakeld
Co Stompé is, evenals in de voorgaande jaren, meteen uitgeschakeld in Frimley Green. De Schot Paul Hanvidge schoof de Amsterdammer met 3-1 aan de kant.
Stompé verprutste een goede kans om de eerste set binnen te slepen bij 2-2. De tweede set verloor hij met 3-0. Hij kwam nog wel terug tot 2-1 in sets, maar kon dat niveau niet volhouden in de vierde set. Die ging met 3-1 naar Hanvidge.
Op de tweede dag viel ook het doek voor de Engelse oud-winnaars John Walton (2001) en Andy Fordham (2004). Walton, zevende geplaatst, verloor met 3-0 van zijn landgenoot Steve Roberts. Fordham moest de eer aan de Australiër Simon Whitlock laten: 3-0
Tony David speelt te weinig toernooien die meetellen voor de ranking en staat dus te laag om rechtstreeks toegelaten te worden tot de Embassy. Hij heeft het nog wel via het kwalificatietoernooi geprobeert, maar dat heeft hij niet gehaald.brigade zuid schreef:Geen Fordham meer, geen Fitton meer, geen Hankey meer, er blijven zo alleen maar 'boring' spelers over. Doet Tony David dit jaar niet mee?
Hetzelfde gold overigens voor Fordham, maar omdat de BDO ("toevallig" ;)) dit jaar opeens besloot dat een winnaar van de Embassy voortaan drie jaar lang gegarandeerde toegang tot de Embassy heeft, kon hij wel meedoen (ten koste van Dick van Dijk overigens).
Laatst gewijzigd door Frank op zo jan 15, 2006 11:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Knappe comeback van Jelle Klaasen, na een 2 - 0 achterstand gewoon je eerste partij op de Embassy winnen. En ondertussen akelig dicht bij een 170 finish komen.... ;)
[edit] ik bedoelde dus inderdaad een 9-darter in plaats van een 170 finish....
[/edit]
[edit] ik bedoelde dus inderdaad een 9-darter in plaats van een 170 finish....
Laatst gewijzigd door Frank op zo jan 15, 2006 11:41 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
-
- AT Toto winner 15/16
De NDF (Nederlandse Darts Federatie) en de BDO (Britisch Darts Organisation) vallen onder een overkoepelende organisatie, de WDF (World Dart Federation), net als veel meer bonden in veel meer verschillende landen.
Deze WDF organiseert een World Cup (eind vorig jaar in Perth gehouden) en dit toernooi heeft Dick van Dijk dus gewonnen, na onder andere Markus Korhonen, Andy Fordham en Per Laursen verslagen te hebben.
De Embassy/Lakeside is het officieuze wereldkampioenschap van de BDO, maar dit toernooi heeft veel meer aanzien in de wereld. Vandaar dat de meeste mensen de winnaar van dit toernooi zien als de 'wereldkampioen' (in ieder geval van de BDO).
Deze WDF organiseert een World Cup (eind vorig jaar in Perth gehouden) en dit toernooi heeft Dick van Dijk dus gewonnen, na onder andere Markus Korhonen, Andy Fordham en Per Laursen verslagen te hebben.
De Embassy/Lakeside is het officieuze wereldkampioenschap van de BDO, maar dit toernooi heeft veel meer aanzien in de wereld. Vandaar dat de meeste mensen de winnaar van dit toernooi zien als de 'wereldkampioen' (in ieder geval van de BDO).
Laatst gewijzigd door Frank op zo jan 15, 2006 11:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Barney ook door .. simpeltjes :
bron : telegraaf.nl
Barney naar kwartfinale
door onze redactie
AMSTERDAM - Raymond van Barneveld is er in geslaagd de kwartfinales te bereiken van de Lakeside. De Nederlandse darter versloeg woensdagavond in Frimley Green de Schot Gary Anderson. Na een aanvankelijk ietwat stroeve start wist de voormalige Haagse postbode zich toch nog ruimschoots met 4-1 van de 35-jarige Schot te ontdoen.
- Jinne
- Site Admin
Nee, zo zie je ook maar weer dat de rest wat rommelt in de marge met een incidenteel succesje hier en daar, maar dat het toch vooral van Barney moet komen. Alleen Snelle Jelle lijkt echt ook een talent te zijn die de stap kan maken. Wat wel een impuls zou zijn voor het darten, gezien zijn leeftijd en uiterlijk. Bovendien is ie ook nog lekker nuchter.ASR_AFCA schreef:Wat ben ik blij dat die Vincent eruit legt zeg. Wat een zenuwenlijer.
Was ook 3 keer niets vandaag.
:cheer:
Als je kijkt na wat er nog over is in zijn helft zou je ook zeggen dat er een finaleplaats in zit, maar ik wil nog niet te ver vooruit kijken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
- AT Toto winner 15/16
Inderdaad, die Albertino Essers spant wat mij betreft de kroon. Die liep van de week gewoon lachend het podium af toen ie verloren had, de eerste ronde had ie gewonnen en dus was zn hele toernooi al geslaagd. Dat soort mentaliteit houd ik niet van, als je verloren hebt moet je gewoon de pest erover in hebben en niet met een big smile van het podium afkomen omdat je toevallig 2 dagen daarvoor wel een potje gewonnen hebt. Wat dat betreft iets meer respect dan nog voor vd Voort, die wel heel erg baalde, al vind ik dat ook een ontzettende prutser op zich. Barney steekt er ver boven uit en ik heb het idee dat die Klaasen idd ook wel wat kan worden.Jinne schreef: Nee, zo zie je ook maar weer dat de rest wat rommelt in de marge met een incidenteel succesje hier en daar, maar dat het toch vooral van Barney moet komen.
- Jinne
- Site Admin
Ik had het al opgegeven en toen kwam er opeens weer een prima laatste set uit zijn arm.
Alleen hoef ik dan niet Ma Klaasen te zien onderin beeld bij de beslissende darts. (Yeah, I know gewoon BBC kijken, zie je het ook nog eens een secondje of 2 eerder)
Alleen hoef ik dan niet Ma Klaasen te zien onderin beeld bij de beslissende darts. (Yeah, I know gewoon BBC kijken, zie je het ook nog eens een secondje of 2 eerder)
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Inderdaad, uit welk koekblik wordt toch telkens dat hele peloton lelijke wijven getrokken zeg. Niet normaal.
Diegene bij Ted Hankey (ik weet niet of het nou zn vrouw of z'n moeder is) is nog wel het ergst. :nooo:
Ontopic, ik ga voor een finale Klaasen - Barney. En dat moet Jelle winnen natuurlijk. :yes:
Diegene bij Ted Hankey (ik weet niet of het nou zn vrouw of z'n moeder is) is nog wel het ergst. :nooo:
Ontopic, ik ga voor een finale Klaasen - Barney. En dat moet Jelle winnen natuurlijk. :yes:
-
- AT Toto winner 15/16
Die hele lelijke is de moeder van Hankey, zn vriendin ziet er opzich geen eens zo onverdienstelijk uit. Trouwens ik zag van de week familie van Albertino Essers in beeld, nou dan heb je ook al gegeten en gedronken hoor.Thijs schreef:Inderdaad, uit welk koekblik wordt toch telkens dat hele peloton lelijke wijven getrokken zeg. Niet normaal.
- Jinne
- Site Admin
Het viel me op trouwens dat Co gisteren met een 'schoon' overhemd in de studio zat. Terwijl die Dick van Dijk het nog wel moest doen met een shirtje met sponsors.
Barney gisteren weer niet echt overtuigend, maar bij hem is dat wel goed genoeg om toch nog met 2 sets verschil te winnen.
Barney gisteren weer niet echt overtuigend, maar bij hem is dat wel goed genoeg om toch nog met 2 sets verschil te winnen.