Welke spelers mogen naar het WK?

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 10, 2006 11:48 am

Baseman schreef:Yeah right, alsof PSV vorig seizoen net zo speelde als Oranje nu :drecul2:
Daarbij liet PSV een duidelijk opgaande lijn zien betreffende het spel, waar Oranje dat absoluut niet doet.
Nee, onder MVB waren de resultaten van meet af aan goed.
Maar goed, waarom jullie ineens over PSV beginnen is mij een raadsel.
Al moet ik wel zeggen dat vorig seizoen het middenveld van PSV niet voor niets werd bestempeld als wereldtop...
Wereldtop qua resultaten, maar niet qua amusementswaarde. Hoeft niet van mij hoor, maar waarom het dan wel van Oranje verwachten?

Van Basten moet presteren met een kwalitatief redelijke groep. Niet te vergelijken met bijvoorbeeld de groep die Hiddink ooit had bij Oranje. Je mag op dit moment niet verwachten dat 'we' wel even iedereen van de mat tikken. Van Basten stelt zijn team terecht af op Robben, Van Nistelrooij en eventueel Kalou, want in de andere linies ontbreekt de superklasse.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 10, 2006 1:34 pm

Jöhnk schreef:Wereldtop dankzij Cocu, ja.
En waar ontken ik dit ?
Ik heb het ook puur over vorig seizoen, maar lezen schijnt moeilijk te zijn...

En zoals je zelf al aangeeft, Cocu is ontzettend belangrijk. Dus waarom Van Basten het middenveld van PSV niet benut is mij een raadsel, vervang Vogel door Maduro of Davids en het kan zelfs nog sterker worden !
joey schreef:Nee, onder MVB waren de resultaten van meet af aan goed.
Onder Advocaat ook, die werd echter compleet afgemaakt.
Wereldtop qua resultaten, maar niet qua amusementswaarde. Hoeft niet van mij hoor, maar waarom het dan wel van Oranje verwachten?
Omdat Bassie dat keihard riep na zijn aanstelling en de beschikking heeft over de beste Nederlandse voetballers ?
Daarbij heb je vorig jaar blijkbaar niet opgelet, aangezien PSV na de winterstop wel degelijk attractief voetbal liet zien.

En wat betreft de laffe en puur verdedigende tactiek die Van Basten gebrukt, daar heb ik al meer dan genoeg over gezegd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 10, 2006 1:48 pm

Ik moet zeggen dat ik ook niet geniet van het Nederlands elftal. Maar dat komt, denk ik, meer door de opdrachten waarmee de spelers het veld in worden gestuurd dan door de kwaliteit die in het veld staat.

I.a.w.: zelfs met een middenveld bestaande uit Cocu-Maduro-Landzaat is aanvallend voetbal mogelijk. MVB kiest er echter primair voor om niets weg te geven.

De schoonheidsprijs verdient het niet, dat zal niemand ontkennen.

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 10, 2006 2:22 pm

Dat ben ik helemaal met je eens Jöhnk :xyxthumbs:
Jammer dat Van Basten zo ontzettend weinig risico durft te nemen...het lijkt wel alsof de middenvelders een verbod hebben om verder dan 10 meter over de middenlijn te komen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 10, 2006 7:11 pm

Ik ben het met Joey eens. Deze groep is (nog) niet zo bijzonder goed. Een degelijke verdediging met een uitstekende keeper. Een redelijk middenveld en een paar aanvallers die op wereldniveau het verschil zouden kunnen maken.

Ik vind het toch opvallend dat je vrijwel alleen maar PSV'-ers hoort mekkeren over Van Basten. En dit is nu even niet sarrend bedoeld, maar heeft het feit dat Van Basten Van Bommel lang niet selecteerde jullie dan zo gekrenkt?

Harm

Bericht door Harm » di jan 10, 2006 9:41 pm

Mij wel.

In de eerste plaats omdat ik Van Bommel erg hoog heb zitten en jullie zijn kwaliteiten gewoon niet willen zien.

Maar meer nog vanwege de gehele inconsistentie van :pukey: :pukey: Bassie :pukey: :pukey: rondom het niet selecteren van Van Bommel en alle "hoogbegaafde" redenen die hij iedere keer weer wist te verzinnen :pukey: :pukey:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 10, 2006 9:59 pm

We hebben het hier over Van Bommel, Harm. Lekker boeiend dat hij met een kutsmoes wordt afgevoerd...

Dan heb ik voor de frustraties in het Seedorf-kamp heel wat meer begrip.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jan 10, 2006 10:08 pm

Daarbij heb je vorig jaar blijkbaar niet opgelet, aangezien PSV na de winterstop wel degelijk attractief voetbal liet zien.

Kom op zeg, psv heeft een mooie pot tegen AC Milan gespeeld, maar dat was het ook. Voor de rest speelde psv uitstekende voetbal, maar wel oersaai. Ik kan nog enigzins begrijpen dat je iets tegen van Basten/Oranje heeft, maar je pakt de verkeerde punten aan. Want volgens mij was het juist jij die vorig seizoen de uitstekende, maar oersaaie middenveld van Vogel - Cocu - v. Bommel prees.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 10, 2006 10:13 pm

Harm schreef:Mij wel.

In de eerste plaats omdat ik Van Bommel erg hoog heb zitten en jullie zijn kwaliteiten gewoon niet willen zien.

Van Bommel is geen topper. Hij heeft niet voor niets tot zijn zoveelentwintigste bij PSV gespeeld.

Harm

Bericht door Harm » di jan 10, 2006 10:48 pm

Mr. Ajax schreef:

Kom op zeg, psv heeft een mooie pot tegen AC Milan gespeeld, maar dat was het ook. Voor de rest speelde psv uitstekende voetbal, maar wel oersaai. Ik kan nog enigzins begrijpen dat je iets tegen van Basten/Oranje heeft, maar je pakt de verkeerde punten aan. Want volgens mij was het juist jij die vorig seizoen de uitstekende, maar oersaaie middenveld van Vogel - Cocu - v. Bommel prees.
Och en dat zal jij me kunnen vertellen :pukey: :pukey: :pukey:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 11, 2006 2:58 am

Harm schreef:Mij wel.

Hij heeft zeker kwaliteiten. Maar Mark van Bommel is heus niet de Messiah van het Nederlands elftal en is geen must in de selectie. Het gebeurd zo vaak dat een trainer bepaalde spelers niet selecteert/opstelt omdat hij hen niet mag. Big deal. Stop crying about it. ;)

Baseman

Bericht door Baseman » wo jan 11, 2006 8:44 am

Jammer dat ik het nu weer voor de zoveelste keer uit mag gaan leggen (die geheugens van jullie werken niet optimaal meer blijkbaar ;) ), maar mijn aversie staat los van de kwestie Van Bommel. Al bevestigt die actie wel mijn mening over Bassie.

Maar Van Basten heeft bijna geen ervaring, omringt zich met alleen maar vriendjes en zo ongeveer iedereen in de staf heeft een Ajax verleden. Verder riep hij keihard dat hij attractief, dominant, aantrekkelijk, aanvallend voetbal ging spelen met druk op de helft van de tegenstander. Dat heeft hij in al die wedstrijden maar liefst één heel half uur laten zien, in een nietszeggend oefenwedstrijdje tegen onze Oosterburen. Daarbij komt dan ook nog dat hij overduidelijk een voorkeur heeft voor AZ en Ajax, objectief is hij verre van en dat vind ik persoonlijk erg slecht van een bondscoach. Hij heeft wat dat betreft de schijn heel erg tegen. Ook selecteert hij alleen maar ja-knikkers voor Oranje en negeert hij de ervaren en mondige spelerrs, dat zal geen toeval zijn. En tot slot hanteert hij een ontzettend laffe tactiek; de verdediging kan niet opbouwen en ramt alles naar voren, het middenveld staat er alleen om de tegenstander tegen te houden en het lijkt wel alsof ze een verbod hebben om aan te sluiten bij de aanval, waardoor de eenzame spits VN altijd op een eiland komt te staan en 4 verdedigers van zich af mag houden, Kuyt regelmatig de ruimte dichtloopt voor VN (en Bassie maar roepen dat hij iedereen alleen op de eigen positie zou gaan gebruiken, Kuyt staat echter altijd links- of rechtsbuiten, erg logisch) maar hij werkt hard en dus is hij basisspeler en Robben is met ruime voorsprong de belangrijkste speler maar hij is weer blessuregevoelig. Oranje parasiteert op de individuele kwaliteiten van VN,. Robben, Van Persie en Vd Vaart...leg de aanval van Oranje aan banden en ze kunnen helemaal niets meer. En natuurlijjk mag Van Basten gaan bidden dat Vd Sar zijn oude vorm hervindt, want zonder hem had Oranje helemaal een probleem gehad.

Dat alles irriteert mij en dan is er natuurlijk ook altijd nog het zeer inconsequente selectiebeleid van Van Basten, dat is te dramamtisch voor woorden geworden. De beste Nederlandse verdediger op dit moment wordt genegeerd (Ooijer, 'toevallig' een PSV'er?), de slechtste Nederlandse verdediger van dit moment wordt gewoon vast geselecteerd en zelfs opgesteld (wat zowel voor hem, voor Oranje als voor AZ een gigantisch drama werd), een verdediger die 5 maanden geblesseerd is geweest wordt meteen weer bij de selectie gehaald (nu is Mathijsen een topper, maar dat was belachelijjk), de mondige spelers Van Bommel, Kluivert, Seedorf en Davids worden zelden opgeroepen en behandeld als 2e rangs spelers (in de gevallen Seedorf en Kluivert kan ik me dat niet oproepen wel voorstellen, maar een telefoontje lijkt me een kleine moeite), dat Van Basten een persoonlijke aversie heeft tegen Van Bommel is verder ook duidelijk, Van Bommel is namelijk de enige (!) die openlijk kritiek heeft gekregen en de enige speler waarbij alleen maar wordt gehamerd op zijn minpunten en Van Basten maar iedere keer roepen dat hij nooit in het openbaar over spelers praat, Makaay wordt de laatste tijd ook ineens behandeld alsof een of ander spelertje is zonder indrukwekkende prestaties en zo zijn er nog wel meer zaken. Oranje is onder Van Basten een opleidingsploegje geworden, waar talentvolle spelers hun zelfvertrouwen op mogen vijzelen en speeltijd op mogen doen :nooo:

Dat doet overigens niets af aan de zeer sterke prestaties van Oranje, al ben ik het volledig met Borst eens als hij zegt dat Van Basten een gouden pik heeft. Hoeveel geluk kan iemand hebben ?
Het Oranje van Advocaat presteerde uitstekend, maar het spel was niet geweldig en Advocaat werd afgemaakt. Onder Van Basten is er wat het spel betreft nauwelijks vooruitgang, maar bijna iedereen loopt met hem weg en hij is de held. De media is zelden kritisch. Nu komt Van Basten ook geweldig over tjidens de persconferenties, maar de poeslieve gedrag van de media is triest.

PS: Dat Bassie Van Bommel niet mag is zijn goed recht, maar kom daar dan gewoon eerlijk voor uit. Nu heeft hij met zijn kinderachtige gedrag Van Bommel een paar keer openlijk voor lul gezet en kleineerde Van Basten hem met dat zielige selectiebeleid en dat heeft Van Bommel niet verdiend. Een bondscoach moet daar boven kunnen staan.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 11, 2006 6:25 pm

Je hebt helemaal gelijk :xyxthumbs:

Het enigste dat ik niet weet is of Van Basten een gouden pik heeft, ik kan daar niet over oordelen. Maar jouw geloof ik wel hoor :D

Verder is het kijken naar Oranje geen pretje en heeft hij over geluk niet te klagen.

Wat de zaak Van Bommel betreft geef ik je ook gelijk. Van Bommel zal het NOOIT winnen van San Marco. Daar geniet hij toch teveel respect voor ( de Marco als voetballer dan)
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 11, 2006 10:22 pm

Over het stuk hiervoor. Op een aantal punten vind ik dat je gelijk hebt en op een aantal punten vindt ik dat je wat paranoïde overkomt. Maargoed, al te snel zullen we het niet eens worden. Is verder ook niet erg.
Baseman schreef: Dat doet overigens niets af aan de zeer sterke prestaties van Oranje, al ben ik het volledig met Borst eens als hij zegt dat Van Basten een gouden pik heeft. Hoeveel geluk kan iemand hebben ?
Het Oranje van Advocaat presteerde uitstekend, maar het spel was niet geweldig en Advocaat werd afgemaakt. Onder Van Basten is er wat het spel betreft nauwelijks vooruitgang, maar bijna iedereen loopt met hem weg en hij is de held. De media is zelden kritisch. Nu komt Van Basten ook geweldig over tjidens de persconferenties, maar de poeslieve gedrag van de media is triest.
Dat is niet helemaal waar. Het EK was werkelijk een drama. Tegen Duitsland waren we in ieder geval niet de betere ploeg, tegen Tsjechië gaven we een 2-0 voorsprong weg -mede door die dramatisch slechte wissel- en Letland was een joke van een ploeg en ook tegen hen konden we geen goede partij op de mat leggen. Maar dankzij de Tsjechen -en ook het slechte team van de Duitsers die niet eens konden winnen van het B-elftal van Tsjechië- kwamen we toch nog de groepsfase door.

Vervolgens hadden we over geluk niet te klagen tegen de Zweden. Die waren ook beter en kregen de beste kansen. Vervolgens gaan we op penalties -een loterij :hypocrite: - door en verliezen we alsnog kansloos van Portugal in de halve finale. Het halen van de halve finale van een EK staat mooi. Maar het ging behalve met slecht voetbal ook nog gepaard met hele magere resultaten.

Harm

Bericht door Harm » do jan 12, 2006 12:12 am

Toch heeft Nederland onder Advocaat veel meer goede wedstrijden gespeeld.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 12, 2006 12:18 am

Het EK was dramatisch maar de kwalificatie toch niet?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 12, 2006 12:19 am

Iedereen had de pest aan dat elftal en aan Advocaat nog meer.

Harm

Bericht door Harm » do jan 12, 2006 12:36 am

Ja en?

Als iedereen in de sloot springt, doe jij dat dan ook ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 12, 2006 2:50 am

Harm schreef:Toch heeft Nederland onder Advocaat veel meer goede wedstrijden gespeeld.
Serieus, ik zie ze niet zo voor me. Kan je me een handje helpen?

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 12, 2006 9:25 am

Thomas schreef:Het EK was werkelijk een drama.
Nou, drama...qua resultaat deed Oranje het helemaal niet slecht !
Het voetbal was inderdaad minder, al was de wedstrijd tegen Tsjechie een van de mooiste ooit :worshippy:
Alleen het resultaat van die partij was stukken minder, voornamelijk dankzij de beruchte wissel.

Maar zoals Oranje op het EK presteerde, zo vind ik het huidige Oranje ook spelen. Niet goed, niet aantrekkelijk, maar wel winnen en geluk hebben.
Zo werd Oranje onder Van Basten in de eerste wedstrijd tegen Tsjechie weggespeeld, maar wint men wel...

En zoals Harm al aangeeft, in de kwalificatie liet Oranje onder Advocaat best aardig spel zien. Onder hem werd ook de langst ongeslagen serie van Oranje neergezet, een serie die nu door van Basten is overgenomen.

Dat de pers zo anti-Advocaat was kan ik me overigens wel voorstellen, die man zag achter iedere boom een vijand. Van Basten daarentegen weet precies hoe hij ze moet bespelen en hij doet dat ook fantastisch, daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jan 12, 2006 10:00 am

Ik vind het ook overdreven om te stellen dat de resultaten onder Advocaat uitstekend waren. Na Schotland-uit vreesden we nb. met z'n allen voor het EK.

Bij MVB heb ik tenminste het idee dat er een team op het veld staat. Kijk, het voetbal is niet om aan te gluren, maar die Advocaat was, is en blijft een verschrikking.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 12, 2006 2:50 pm

Voor Dick Advocaat was het anders ook niet makkelijk om het Nederlands Elftal over te nemen. Het WK was gemist, tuurlijk gaat het publiek dan kritisch tegen het elftal aankijken.

Van Basten had het wat dat betreft een stuk makkelijker. Iedereen wist hoe goed de Tjechen waren en als je dan de 1e wedstrijd van hun wint doe je het natuurlijk niet slecht.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 12, 2006 4:26 pm

Jöhnk schreef:Ik vind het ook overdreven om te stellen dat de resultaten onder Advocaat uitstekend waren.
Nou, misschien is uitstekend iets te positief. Maar slecht waren de resultaten zeker niet.

En die 2e wedstrijd tegen Schotland was een hele leuke :D
Bij MVB heb ik tenminste het idee dat er een team op het veld staat. Kijk, het voetbal is niet om aan te gluren, maar die Advocaat was, is en blijft een verschrikking.
Dit ben ik met je eens :xyxthumbs:
Wat betreft de teamgeest en het opfrissen van Oranje doet Van Basten het uitstekend. En qua uitstraling is alles beter dan Advocaat, die man zag achter iedere boom een vijand...jammer, aangezien hij een heel aardige en grappige man schijnt te zijn.

Wat Rishi zegt klopt overigens ook wel, toen Advocaat de boel overnam had hij de selectie wat moeten verfrissen. Al was het maar voor de schijn, aangezien de groep wat onder vuur lag.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 12, 2006 11:30 pm

Baseman schreef: Wat Rishi zegt klopt overigens ook wel, hij heeft altijd gelijk
:D
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 13, 2006 10:36 am

:drecul2: :worshippy:

PS: Als moet het eigenlijk zijn: Zolang Rishi het met mij eens is heeft hij altijd gelijk :bis: :D

Plaats reactie