:worshippy: Dat wou ik net zeggen.Bertje schreef:Je kunt ook met Mathijsen als linksback spelen en Boulahrouz naast Cocu.Arwin schreef:Dat zou de basis moet worden in mijn ogen, met knijpende backs ipv aanvallende, waarbij Cocu dan de inschuivende verdediger is in balbezit. Probleem in de verdediging is dan de linksback positie, Van Bronckhorst is daar eigenlijk geen goede optie wanneer je met knijpende backs wil spelen, maar ik zie niet echt een betere optie. Ooijer op rechts is wel een goed alternatief in deze speelwijze.
Welke spelers mogen naar het WK?
Moderator: mods
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Had over deze opmerking nog helemaal heen gelezen. Heeft Mathijssen daar bij Willem II ook gespeeld, op links? In ieder geval zou hij in het door mij geschetste systeem veel beter als knijpende back uit de verf komen dan Van Bronckhorst. Boulahrouz is dan bovendien een goede 'vervanger' voor in het centrum, dat zou dan ook zo de opstelling kunnen zijn. :xyxthumbs:Jesse schreef::worshippy: Dat wou ik net zeggen.Bertje schreef:Je kunt ook met Mathijsen als linksback spelen en Boulahrouz naast Cocu.Arwin schreef:Dat zou de basis moet worden in mijn ogen, met knijpende backs ipv aanvallende, waarbij Cocu dan de inschuivende verdediger is in balbezit. Probleem in de verdediging is dan de linksback positie, Van Bronckhorst is daar eigenlijk geen goede optie wanneer je met knijpende backs wil spelen, maar ik zie niet echt een betere optie. Ooijer op rechts is wel een goed alternatief in deze speelwijze.
Wat vind je van de rest van de opstelling, Bertje?
Ik zou hiervoor gaan. Waarom weet ik niet, heb er ook geen verklaring voor. Maar het lijkt me wel wat:
-----------------------------Vd Sar-----------------------------------
-------------Ooijer--------Boularouz----Mathijssen----------------
----------------------------Sneijder----------------------------------
-------------Seedorf--------Davids--------Cocu---------------------
Van Persie-----------------Vaart-----------------------Robben-----
IK GELOOF!!!!!!
Verdediging en middenveld zou ik overhoop gooien, aanval is prima. Ik zou Lucius als rechtsback opstellen met daarnaast een centrum van Mathijsen en Ooijer. Van Bronckhorst kan dan gewoon linksback blijven. Op het middenveld dan Davids in de punt naar achter, Van der Vaart links en Cocu rechts. Cocu is van origine niet rechtsbenig maar schiet net zo goed met rechts als met links.
Natuurlijk zitten er aardig wat kinkjes in. Maar op papier ziet het er wel mooi uit.Rishi schreef:Ik zou hiervoor gaan. Waarom weet ik niet, heb er ook geen verklaring voor. Maar het lijkt me wel wat:
Al lijkt het me in het hedendaagse voetbal moeilijk om zonder echte spits te spelen.
Over het algemeen zou ik zo spelen:
Van der Vaart kruipt in balbezit wat naar binnen waardoor er ruimte ontstaat voor Van Bronckhorst of Davids om er overheen te gaan. Cocu en Lucius duiken in de gaten die Van Persie maakt door naar binnen te trekken.
Maar speel je bijvoorbeeld tegen een tegenstander die zich heel diep laat zakken zou ik misschien liever spelen met Van der Vaart in de spits. Dan kan Sneijder voor de verdediging spelen en Davids verhuist naar linkshalf. Als er met een nummer 10 gespeeld wordt gaan Van Bronckhorst en Lucius eruit en wordt worden Mathijsen en Boulahrouz de backs en mandekkers. Op het middenveld is dan ruimte om of Sneijder op te stellen of van Bommel.
Vennegoor achter de hand als breker en de rest zal het grotendeels met een rol als reserve moeten doen. Vooral Ooijer en Cocu zijn hier heel belangrijk. Zij zetten de lijnen uit in het veld. De rol van Davids zou ook door van Bommel ingevuld kunnen worden, kwestie van wie het beste in vorm is en met wie het team het beste draait.
Edit: Van der Sar uiteraard in het doel, maar da's logisch. ;)
Code: Selecteer alles
Van Nistelrooy
Robben Van Persie
Van der Vaart Cocu
Davids
Van Bronckhorst Mathijsen Ooijer Lucius
Maar speel je bijvoorbeeld tegen een tegenstander die zich heel diep laat zakken zou ik misschien liever spelen met Van der Vaart in de spits. Dan kan Sneijder voor de verdediging spelen en Davids verhuist naar linkshalf. Als er met een nummer 10 gespeeld wordt gaan Van Bronckhorst en Lucius eruit en wordt worden Mathijsen en Boulahrouz de backs en mandekkers. Op het middenveld is dan ruimte om of Sneijder op te stellen of van Bommel.
Vennegoor achter de hand als breker en de rest zal het grotendeels met een rol als reserve moeten doen. Vooral Ooijer en Cocu zijn hier heel belangrijk. Zij zetten de lijnen uit in het veld. De rol van Davids zou ook door van Bommel ingevuld kunnen worden, kwestie van wie het beste in vorm is en met wie het team het beste draait.
Edit: Van der Sar uiteraard in het doel, maar da's logisch. ;)
VDV kan toch als spits uit de voeten. En Van Persie is ook aardig balvast.Thomas schreef:Natuurlijk zitten er aardig wat kinkjes in. Maar op papier ziet het er wel mooi uit.Rishi schreef:Ik zou hiervoor gaan. Waarom weet ik niet, heb er ook geen verklaring voor. Maar het lijkt me wel wat:
Van Persie-----------------Vaart-----------------------Robben-----![]()
Al lijkt het me in het hedendaagse voetbal moeilijk om zonder echte spits te spelen.
IK GELOOF!!!!!!
v.d. Vaart kan uitstekend als spits uit de voeten. Ik vind hem, en niet VoH dus, derde spits. Dat houdt in dat hij spits wordt als v. Nistelrooy of Kuyt niet meedoen.
Wat vinden jullie eigenlijk van een middenveld van Landzaat-v.d. Vaart-Cocu met de punt naar voren?
Wat vinden jullie eigenlijk van een middenveld van Landzaat-v.d. Vaart-Cocu met de punt naar voren?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Als Van Basten slim is speelt hij straks met het middenveld:
Vd Vaart - Cocu - Van Bommel
Maar dat zal hij wel te aanvallend vinden, dus in de plaats van Van Bommel zal wel Landzaat spelen en daardoor is Vd Vaart de enige die vanuit het middenveld de eenzame spits VN kan ondersteunen.
Oftewel, het onder Van Basten gebruikelijke doodsaaie counterspelletje waarbij wordt gegokt op een bevlieging van de aanvallers.
Vd Vaart - Cocu - Van Bommel
Maar dat zal hij wel te aanvallend vinden, dus in de plaats van Van Bommel zal wel Landzaat spelen en daardoor is Vd Vaart de enige die vanuit het middenveld de eenzame spits VN kan ondersteunen.
Oftewel, het onder Van Basten gebruikelijke doodsaaie counterspelletje waarbij wordt gegokt op een bevlieging van de aanvallers.
Yeah right, alsof PSV vorig seizoen net zo speelde als Oranje nu :drecul2:
Daarbij liet PSV een duidelijk opgaande lijn zien betreffende het spel, waar Oranje dat absoluut niet doet.
Maar goed, waarom jullie ineens over PSV beginnen is mij een raadsel.
Al moet ik wel zeggen dat vorig seizoen het middenveld van PSV niet voor niets werd bestempeld als wereldtop...
Daarbij liet PSV een duidelijk opgaande lijn zien betreffende het spel, waar Oranje dat absoluut niet doet.
Maar goed, waarom jullie ineens over PSV beginnen is mij een raadsel.
Al moet ik wel zeggen dat vorig seizoen het middenveld van PSV niet voor niets werd bestempeld als wereldtop...