Minister Verdonk bedreigt Nederlanderschap Salomon Kalou
Moderator: mods
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ik denk dat ze het gewoon niet eens is met de uitspraak van de Rotterdamse bestuursrechter; welk belang heeft ze bij sec een vertraging van de procedure? Beide partijen hebben het recht om in hoger beroep te gaan bij de raad van State. De minister oefent dus een haar toekomend recht uit. Wellicht niet geheel ten onrechte. Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat haar standpunt niet onlogisch is, dus een toetsing door het hoogste rechtsprekende orgaan is dan ook voorstelbaar.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- AT Toto winner 09/10
- AT Toto winner 09/10
Maar waar zit het probleem? Kalou is een toptalent, aanbevolen door prominenten uit de Nederlandse voetbalwereld. Een verrijking dus, want wie heeft er meer verstand van? Hoe kan de wet in zijn nadeel geïnterpreteerd worden?
Een sportman hoeft geen Nederlands te spreken om een verrijking te zijn, of wel? Voetbaltaal is internationaal.
Een sportman hoeft geen Nederlands te spreken om een verrijking te zijn, of wel? Voetbaltaal is internationaal.
Het stinkt aan alle kanten!
- AT Toto winner 09/10
Die kwamen wel door de naturalisatietest. Bovendien waren de regels in die gevallen nog minder strikt.Maxwell schreef:Volgens mij kan er nauwelijks van precedentwerking sprake zijn, aangezien het de minister is die kan bepalen in welk geval de uitzondering geldt. Zoals ook eerder bij andere topsporters (atleten en andere sporten waar Nederlanders over het algemeen niet goed in zijn) is gebeurd.
Precedentwerking is er natuurlijk wel. De minister beslist, maar als die beslissing in je nadeel uitpakt, kan je procederen (zoals Kalou doet). De minister zal dus rekening moeten houden met uitspraken van rechters (jurisprudentie heet dat) bij haar beslissingen, omdat haar beslissingen anders vernietigd worden door de rechter.
Het is deze zelfde minister geweest (in dienst sinds begin 2003) die een aantal van die andere sporters de speciale regeling heeft 'gegund'. Ik ken de juridische aspecten niet precies, maar blijkbaar wordt hier nog steeds per individueel geval beschikt. Anders had Kalou toch beroep kunnen doen op die eerdere beslissingen?
- AT Toto winner 09/10
Ik kan er bepaald niet mee zitten als Kalou de Nederlandse nationaliteit niet krijgt. Ik vind het zelfs terecht; we zetten duizenden mensen die in slechtere omstandigheden zouden moeten leven in het land van herkomst uit en dan moet iemand de Nederlandse nationaliteit cadeau krijgen omdat hij toevallig aardig kan voetballen? Onzin. Bovendien moeten we maar wereldkampioen proberen te worden met onze eigen jongens. Als we half Brazilië zouden naturaliseren stijgen onze kansen op een kampioenschap ook, maar de lol zou er wel vanaf zijn.
Toe maar WERELDTALENT nog wel, en dat op bass van wat schijnbeweginkjes.Zullen we effe afwachten, een jaartje of wat, Feyenoord ( en niet alleen Feyenoord ) heeft al zoveel zoals jij ze noemt " WERELDTALENTEN " gehad die een jaar later nog niet het nivo Excelsior aan konden ..Steef schreef:Nee, maar hij is al sinds z'n 13e in Nederland. Hij mag voor beide landen uitkomen, maar de lobby vanuit Canada is sterk.
Zou eeuwig zonde zijn. Wereldtalent. :yes:
Blij met de punten ...
- AT Toto winner 09/10
Om het Nederlands Staatsburgerschap te ontvangen, is het toch wel een aardig idee dat de speler in kwestie in het Nederlands kan communiceren op Jip- en Jannekeniveau? Of vind je dat taalkennis geen issue vormt bij de beoordeling?joey schreef:Waar dient die regeling dan nog voor. Alle insiders geven aan dat Kalou een verrijking voor Oranje is. Het wordt zo een schijnvertoning.