Robben passeert ook op snelheid hoor!Demosthenes schreef:John Goossens is volgens mij nu topscorer (of heeft Rydell Poepon er negen gemaakt?) van A1 (zegt op zich niets, maar een buitenspeler die vaak scoort!!!) en ik denk dat hij ook genoeg assists op zijn naam heeft staan.
Hij passeert zijn tegenstander inderdaad niet zo vaak, hij kan dus ook niet worden neergehaald! Het gaat erom dat de bal voor komt.
Passeren op snelheid? Een dubbele dekking, de ruimte wordt in het voetbal steeds kleiner, de kans op een goede voorzet is niet meer zo groot.
Passeren op techniek? Wie krijgt dat nog voor elkaar? Robben, maar die is meer geblesseerd dan dat hij speelt. Op het hoogste niveau iemand op techniek passeren zie je niet of zelden meer
Het gaat om het voorzetten en dat kan ook buiten de back om, via een John van 't Schip-trap en die kunt beheerst hij. Hij kan trouwens ook vanaf het middenveld een fantastischr diepe bal spelen.
We mogen geen nieuwe Cruyff of Van Basten in hem zien, gewoon een goede linksbuiten die op het (jeugd)WK uitblinkt, daar moet Ajax goed mee omgaan.
Mensen op techniek, zou ik denken aan de Van Persie's, Bergkamps e.d.