Hij heeft zijn rijbewijs, Harm. Of 'ie kan rijden is een 2e. :DHarm is Harm schreef:Serieus :shock:
Anders moet je joey even vragen, hij kan het sinds kort wél. :D
Loting Europa Cup I achtste finales
Pas jij op, Peter! :rocketwhore:Peter schreef:Hij heeft zijn rijbewijs, Harm. Of 'ie kan rijden is een 2e. :DHarm is Harm schreef:Serieus :shock:
Anders moet je joey even vragen, hij kan het sinds kort wél. :D
;)
In Italië rijden is een vak apart. :D
Even klagen: wij loten altijd dezelfde clubs. De Italiaanse top drie en Arsenal. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!
-
-
-
PSV kan er ook wat van met hun AC Milaan en Olympique Lyon.joey schreef:
Even klagen: wij loten altijd dezelfde clubs. De Italiaanse top drie en Arsenal. :sad:
Sowieso verpest dat Amsterdam Tournament ook een hoop.
Als ze nou eens die poulewedstrijden af zouden schaffen - en gelijk beginnen met een knockoutfase - dan heb je toch wat minder tegenstanders - dus ook vaker verschillende.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Dat heb ik ook al eens aangekaart, niet zo lang geleden. Ik ben het helemaal met je eens.ASR_AFCA schreef:Eigenlijk is CL ook al niet leuk meer. De meeste ploegen ken je zo onderhand wel, en het zijn elk jaar toch weer dezelfde ploegen die overblijven. Ben er langzamerhand wel een beetje klaar mee.
Als je zoiets nú zegt als Ajacied, dan vraag je natuurlijk om cynische opmerkingen ("nou, wees gerust: jullie hoeven komend seizoen vast niet wéér mee te doen!") en klinkt het een beetje alsof je alvast goedpraat dat Ajax volgend jaar misschien UEFA Cup speelt.
Maar zo is het niet. Oook toen Ajax veilig op wéér een CL-plaats afstevende, heb ik al eens gezegd dat ik het (als supporter) best leuk zou vinden om weer eens een jaartje UEFA Cup te spelen. In een groep met Middlesbrough, Ferençvarós en een mini-clubje uit IJsland... dan hoor je weer eens wat ándere namen en zie je weer eens wat ándere plaatsen als je met Ajax meegaat.
Milaan, Londen, Turijn en wie weet Barcelona of Madrid... De Champions League wordt inderdaad een soort 'rondje om de kerk'. Ik wil óók wel weer eens wat anders.
K.
Still alive...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ajax heeft gewoonweg veelal vaste tegenstanders in de poule, zo lijkt het. Ik denk niet dat dit komt door de CL, alhoewel ik het wel met jullie eens ben dat het vanaf de knock-out ronde veelal dezelfde namen zijn. Toch is het zo dat je in de groepsfase een keer zou kunnen loten tegen een Franse ploeg (m.u.v. Lyon), een Portugese en een Spaanse ploeg. Je zou dan een geheel nieuwe ervaring krijgen, aangezien je niet al te vaak speelt tegen clubs als Benfica, Lens en bijvoorbeeld een Real Madrid.
Tuurlijk snap ik dat de namen in de UEFA-cup veel meer als een écht uitstapje worden gezien, aangezien dat veelal plaatsen zijn waar je als Ajaxsupporter niet komt, maar toch vind ik de sfeer rondom een CL-duel veel meer tot de verbeelding spreken dan een UEFA-cup duel.
We zullen zoals het er nu naar uitziet volgend jaar een UEFA-cup jaar van maken. Hopen dat we dan bij wat anders in de poule komen, voor de afwisseling. Het jaar daarop mogen we dan gewoon weer aantreden tegen Arsenal en Inter. Wie weet hoe de vlag er dan voorstaat. Misschien heeft Inter dan wel revanche gevoelens, wie zal het zeggen.
Tuurlijk snap ik dat de namen in de UEFA-cup veel meer als een écht uitstapje worden gezien, aangezien dat veelal plaatsen zijn waar je als Ajaxsupporter niet komt, maar toch vind ik de sfeer rondom een CL-duel veel meer tot de verbeelding spreken dan een UEFA-cup duel.
We zullen zoals het er nu naar uitziet volgend jaar een UEFA-cup jaar van maken. Hopen dat we dan bij wat anders in de poule komen, voor de afwisseling. Het jaar daarop mogen we dan gewoon weer aantreden tegen Arsenal en Inter. Wie weet hoe de vlag er dan voorstaat. Misschien heeft Inter dan wel revanche gevoelens, wie zal het zeggen.
Dit wordt dus knap lastig. Als Inter slim is stellen ze gewoon Adriano en Cruz op tegen Ajax. Ik schat onze kansen met het huidige team op 15%. Ik hoop echter dat het de bedoeling is dat er tegen die tijd een aantal nieuwe gezichten op het veld staan. Het is afwachten dus.
En Brigade Zuid, Inter speelt zeker geen saai voetbal. Of had je het over het tripje naar Milan wat je niet aanspreekt? Internazionale speelt namelijk veelal het aantrekkelijkste voetbal van Italië. Daar kom je waarschijnlijk vanzelf wel echter. Ik help je hopen van niet. :eusa_pray:
En Brigade Zuid, Inter speelt zeker geen saai voetbal. Of had je het over het tripje naar Milan wat je niet aanspreekt? Internazionale speelt namelijk veelal het aantrekkelijkste voetbal van Italië. Daar kom je waarschijnlijk vanzelf wel echter. Ik help je hopen van niet. :eusa_pray:
Maar de boete krijg je volgens mij niet thuisgestuurd. Vorig jaar ben ik geflitst op weg naar Munchen maar de bekeuring heb ik nooit ontvangen. Je loopt alleen het risico dat je bij een controle langs de weg direct mag afrekenen. Inmiddels heb ik een ander kenteken dus deze boete ga ik wel ontlopen. :yes:Harm is Harm schreef:In Duitsland zijn er tegenwoordig ook maximumsnelheden op het merendeel van de snelwegen.
Mooiste voetbal van Italië of niet, het zou me weinig verbazen als de eerste reactie bij het lezen van Ajax als tegenstander is "Daar moeten we de boel tegen dichttimmeren!". Arsenal is ook best aanvallend voor (hedendaagse) Engelse begrippen, maar gooit toch de boel dicht.
Bijna elke club doet het tegen Ajax, het is natuurlijk de naam die Ajax opgebouwd heeft met haar aanvallende voetbal.
Bijna elke club doet het tegen Ajax, het is natuurlijk de naam die Ajax opgebouwd heeft met haar aanvallende voetbal.
-
Ik zou wel oppassen in Zwitserland. Vrienden van me zijn er vorig jaar in een tunnel en op de snelweg geflitst toen ze naar Milaan reden. En zij hebben wel een bekeuring thuis gehad.
Ze hebben hem niet betaald, maar dat betekent dus ook dat ze in ieder geval niet meer met het vliegtuig naar Zwitserland kunnen. En als ik jou was zou ik dus ook nooit vanaf een Duits vliegveld op vakantie gaan.
Overigens vind ik het wel vreemd dat België en Zwitserland wel een verdrag hebben met Nederland, maar Duitsland niet.
Ze hebben hem niet betaald, maar dat betekent dus ook dat ze in ieder geval niet meer met het vliegtuig naar Zwitserland kunnen. En als ik jou was zou ik dus ook nooit vanaf een Duits vliegveld op vakantie gaan.
Overigens vind ik het wel vreemd dat België en Zwitserland wel een verdrag hebben met Nederland, maar Duitsland niet.
Counter et emergo
- Kowalczyk
- Contacteer:
De eerste reactie bij Inter was: :cheer: :party:Bertje schreef:Mooiste voetbal van Italië of niet, het zou me weinig verbazen als de eerste reactie bij het lezen van Ajax als tegenstander is "Daar moeten we de boel tegen dichttimmeren!"
Vrij vertaald: "Yes! Yes! Yes! Die wilden we! Die wilden we! De zwakste van het hele zooitje! Lekker de bal geven en laten modderen! Die jochies maken de fouten vanzelf wel! Hoi, hoi, hoi, hoi! We gaan de naar de kwartfinale!"
Als Ajax dat soort gedachten heeft, gaan ze ook meteen slap het veld in. Maar dat doen volwassen, ervaren topspelers dan weer niet: die kunnen minachtend over hun tegenstander denken en tóch serieus als echte profs het veld op gaan.
K.
Still alive...
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Ik bedoel dus 125 TOTAAL, dus maar 62,50 Euro per Jodenneus.Kowalczyk schreef:Ja. Dat betaalden wij dus aanvankelijk ook. 120 euro ofzo. Maar daar kwam dus 40 euro p.p. overheen voor het verschuiven...ASR_AFCA schreef:2 personen voor totaal 125 Euro ... hmmm, toch iets goeikoper!
Met Transavia op Milaan/Bergamo, oftewel Orio al Serio Airport. Ligt een stukkie van Milaan af (want vlakbij Bergamo), maar er is een goeie en goedkope buspendel.Ik vlieg dan op Malpensa of hoe heet dat vliegveld. Waar vlieg jij op?
Ik vlieg dinsdagochtend vroeg heen (vertrek 6:55, aankomst 8:35), pik woensdag nog een dagje Milaan mee en vlieg donderdagochtend weer terug (vertrek 9:15, aankomst Schiphol 11:05). Mócht Ajax nog verzoeken om op woensdag te spelen in verband met Ajax - PSV, dan zijn Louis XIV en ik in elk geval niet nóg een keer de lul.
Trouwens, je wordt bij Transavia genaaid waar je bij staat: toen ik voor het eerst boekte (voor 8 maart dus...) stonden beide vluchten nog op het laagste tarief van 29,99 euro. Het 'kale' retourtje kostte dus 59,98 euro. Dat daar een euro of 40 aan luchthavenbelasting bij komt is bekend, maar bij Transavia betaal je godkolere nóg een of andere malle toeslag, waardoor de prijs meer dan verdubbelt en je (zelfs voor de allergoedkoopste optie) op ongeveer 125 euro p.p. uitkomt. Zo zout heb ik het qua toeslagen nog nooit gevreten, moet ik zeggen.
En dan dus nóg 80 euro er overheen in verband met die verschuiving...
Yep, maar Louis XIV kunnen allebei niet rijden... :oops: :DMaar ik weet nog niet of ik met de oto ga of toch met het vliegertje.
Met de oto ben je toch wat flexibeler
K.
En dan land ik ook nog op Malpenza, of is dat niet dichterbij dan Bergamo?
Maar ik woon dan ook meer in het Zuiden van NL, en is Keulen, Charleroi, of Eikolhoven naar Amsterdam dus een goede optie omvandaan te vliegen.
Ikzelf kan ook helemaal niet rijden, maar ik heb mijn vaste privé chauffeuse gevraagd wat ze wilt. En ze wil liever rijden dan met het vliegtuig, dan zeg ik natuurlijk : ´We gaan lekker met de oto schat!´
Gelukkig volgend jaar UEFA Cup in Ijsland, Noorwegen, en Oezbekistan!!!!
En voor nu : Milan, Milan, who the f*** is Milan!!! X'C
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Vorig jaar naar Milan zijn we ook geflitst en we hadden ook geen vignet, maar ik heb niets gezien of gehoord. Dit jaar in Bern trouwens geen problemen gehad, maar we hadden wel een vignet, en nu moet ik gvd weer een vignet gaan kopen, omdat het dan weer 2006 is!!!Harm is Harm schreef:Ik zou wel oppassen in Zwitserland. Vrienden van me zijn er vorig jaar in een tunnel en op de snelweg geflitst toen ze naar Milaan reden. En zij hebben wel een bekeuring thuis gehad.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Zijstraatje: daar ben ik overigens wel blij om.Steef schreef:Ze hebben Inter geloot hoor. :aai:
Inter staat op dit moment boven Milan en heeft misschien wel meer kwaliteit, maar ze zijn in elk geval wat attractiever dan opener dan Milan. Ik denk dat Ajax tegen Inter meer kans heeft dan tegen AC.
Maar goed: dan heb je het over het verschil tussen 10% en 5%...
K.
Still alive...
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
-
- AT Toto winner 15/16
Nee ik bedoelde in eerste instantie het voetbal en het tripje maar je hebt gelijk Inter speelt bij nader inzien idd wel aardig voetbal. wat betreft het tripje ben ik minder blij, ik vind Milan wel zo'n kutstad.Thomas schreef: En Brigade Zuid, Inter speelt zeker geen saai voetbal. Of had je het over het tripje naar Milan wat je niet aanspreekt? Internazionale speelt namelijk veelal het aantrekkelijkste voetbal van Italië. Daar kom je waarschijnlijk vanzelf wel echter. Ik help je hopen van niet. :eusa_pray: