Seizoen 2005/2006 Jong AJAX
Moderator: mods
De T.AGOVV na 116 minuten op knieën
ARMETIERIG JONG AJAX
AMSTERDAM, woensdag
Danny Blind hoeft er niet op te rekenen dat het binnenkort gesmeerd loopt met de aanvalsmachine van Ajax. Want ook bij Jong Ajax loopt er niets van zijn gading bij. Nee, ook Markus Rosenberg niet. De Zweed bleek ook tegen de nietige eerstedivisieclub AGOVV een schutter zonder munitie. Een dat is pijnlijk. Niet alleen voor hem, maar voor heel Ajax, dat nog verlengen moest ook. De Amsterdammers kregen de geheelonthoudersvereniging uit Apeldoorn pas na 116 armetierige minuten broodnuchter via een kopgoal van Olaf Lindenbergh: 1-0.
In een troosteloze ArenA, waar gemiddeld toch al gauw zo’n 45.000 toeschouwers zitten, moesten dus de reserves van Ajax aantreden. Vooraf werd het al een serieuze aangelegenheid, want John van den Brom, de coach van Jong Ajax, kreeg van Danny Blind liefst vijf potentiële eersteelftalspelers aangeboden. Het waren niet de minsten die tegen AGOVV aan de slag moesten. Hans Vonk stond op doel, Johnny Heitinga en Julien Escudé stonden in de defensie, terwijl voorin Markus Rosenberg zich opnieuw in de kijker wilde spelen met Nordin Boukhari vlak daarachter.
De gasten uit Apeldoorn, die afgelopen weekend een me- gascore tegen Helmond Sport (9-1) op de borden brachten, hadden in coach Stanley Menzo nog een oud-Ajacied die elke grasspriet in de ArenA kende. Hoewel het bekertreffen voor de Ajacieden afgedaan werd als een wassen neus, voelde AGOVV zich gesterkt door een kern van zo’n duizend fans. Die waren natuurlijk tuk op een mooie avond in de Amsterdamse voetbaltempel. Klaarblijkelijk was het team van Menzo iets te veel onder de indruk van het grote, doch kil aandoende stadion. Er viel best wat te halen, want niet om het een of ander, maar Ajax II maakte een futloze indruk. Met een beetje oefening in de benen hadden de begeleiders John van den Brom, Alfons Groenendijk, Aron Winter en Dick Schoenaker het beter gedaan. Zelfs de toekijkende bondscoach Marco van Basten had op deze cuponwaardige avond niet uit de toon gevallen. Kortom, het was behelpen in de ArenA.
Ook Markus Rosenberg wist zich niet te onderscheiden. De Zweed liep veel buitenspel en zat over het algemeen bij Robert van Boxel in de achterzak. Eenmaal kreeg Rosenberg de mogelijkheid om Jong Ajax op 1-0 te brengen. Dat was na een halfuur, maar Raymond van der Gouw liet ondanks zijn 42 jaar zien dat hij nog wel degelijk een balletje kan tegenhouden. En AGOVV zelf? Het speelde heel timide en hoopte van begin af aan dat het bekeravontuur minimaal op een verlenging zou uitdraaien.
Na een uur leek daar verandering in te komen na een fraaie solo van rechtsback Timothy Cathalina. Vonk wist echter een blamage voor Ajax te voorkomen. Uit de tegenaanval had Rosenberg Ajax II naar de volgende ronde kunnen schieten. De Scandinaviër maakte nogmaals duidelijk dat Ajax met een groot spitsenprobleem kampt. Het zijn de grote zorgen van Ajax op dit moment. Want wanneer je al niet in staat bent om tegen een eerstedivisieclub te scoren, dan is het pas echt goed mis. Het samengeraapte clubje van John van den Brom wekte ook in een zeer bedenkelijke tweede helft niet de indruk AGOVV even de les te willen lezen.
Dus moest er wel verlengd worden om tot een beslissing te komen. En moesten de Ajacieden wel verder bekeren toen Ahmet Kilic van AGOVV tien minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd met rood kon afreizen. De genadestoot had Rosenberg kunnen toedienen, doch de bleke aanvaller schoot tegen de paal. Lindenbergh zorgde uiteindelijk voor het slotakkoord: 1-0.
Jong Ajax AGOVV 1-0 n.v. 116. Lindenbergh 1-0. Scheidsrechter: Janssen. Toeschouwers: 3561. Rode kaart: 83. Kilic (AGOVV). Gele kaart: Boukhari, Escudé (Jong Ajax).
Jong Ajax, en daar zouden dus de spelers vandaan moeten komen als Pienaar, De Jong, Galasek, Maxwell, Trabelsie, Vonk, Boukharie, Anastasiou gaan vertrekken en zoals het er nu naar uit ziet dat Rosenberg ( Harry ) nou ook niet de spelers zijn waar dit Ajax op zit te wachten ...
X'C X'C X'C X'C X'C X'C
Blij met de punten ...
Deze lichting is niet zo sterk, dat is algemeen bekend (kan gebeuren). Desondanks hoorde ik Simon Tahamata vorige week op AT5 zeggen dat Derk Boerrigter er zou moeten kunnen komen.
Het wachten is nu op de lichting Anita-Sarpong-Goossens. Hopelijk gaan die jongens niet weg. :eusa_pray:
Het wachten is nu op de lichting Anita-Sarpong-Goossens. Hopelijk gaan die jongens niet weg. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!
Weet jij niet, weet ik niet of het geraamte blijft, wat ik wel weet is dat de volgende spelers van plan zijn om te vertrekken.De Jong, Pienaar, Trabelsie en Maxwell.Dat zijn vier basisspelers waar zo 1/2/3 geen vervangers aanwezig zijn in deze selectie.Daarbij komt nog dat Boukharie Annas, Vonk mogen vertrekken en Galasek ook zeer ernstig erover nadenkt om te vertrekken, die heeft geen zin om zodadelijk als grof vuil langs de kant gezet te worden.Lucas schreef:De geraamte van het basiselftal blijft overeind hoor. Een rechtsback, een rechthalf en een linksbuiten voor het eerste en that's it. Verder idd wel aanvulling/versterking van de bank..
We missen twee echte buitenspelers en die zijn intern ook nergens te vinden die dat probleem zouden kunnen oplossen.
Dan hebben we nog rrn Harrie en Rosenberg.Eerste genoemde is geen Ajax spits, en of dat ie het ooit zal worden betwijfel ik.Nuttig op sommege momenten, maar meer ook niet.
En degene die denkt dat Rosenberg de verlosser van Ajax zal/kan worden neem ik niet serieus ;)
Blij met de punten ...
Ik haal liever op meerdere posities versterking van het elftal. Aanvulling van de bank is een term die voor mij niet bestaat. Je speelt bij Ajax omdat je iig in potentie goed genoeg bent voor de basis.Lucas schreef:De geraamte van het basiselftal blijft overeind hoor. Een rechtsback, een rechthalf en een linksbuiten voor het eerste en that's it. Verder idd wel aanvulling/versterking van de bank..
Ajax.nlJong Ajax te sterk voor Oranje onder 18
Amsterdam, 10 november 2005
Jong Ajax en Oranje onder 18 speelden donderdagmiddag op de Toekomst een vriendschappelijk oefenduel. De Ajacieden waren met 3-0 te sterk voor het jonge Oranje.
Enige tijd geleden kwam het verzoek voor de oefenwedstrijd binnen bij Ajax en de technische staf van Jong Ajax had er wel oren naar. Aangezien deze periode rustig is, er is geen competitie vanwege diverse interlands, paste het duel prima in de voorbereiding op het bekerduel dat de Beloften maandag spelen tegen sc Heerenveen. ,,Zo konden we ook wat jongens laten spelen die tot nu toe nog niet zoveel speelminuten hebben gekregen", legde Alfons Groenendijk uit.
Het Nederlands jeugdelftal, onder leiding van Wim Koevermans, bestaat bijna geheel uit de spelers die afgelopen september in Peru in actie kwamen op het WK onder 17. Vurnon Anita is een van de weinigen die nog in dat team zit, Ajacieden John Goossens, Jeffrey Sarpong, Jan Arie van der Heijden en Koen Verhoeff schoven allemaal een leeftijdscategorie op.
Cees Keizer speelde links op het middenveld
Michael Timisela zet een een-twee op met Murat Yildirim
Bij Ajax stond Marco van Duin in het doel, Jasper Kok linksachter en Cees Keizer een plaats voor hem. Murat Yildirim speelde achter spits Rydell Poepon. De aanvaller uit de A1 opende al na vijf minuten de score voor de Amsterdammers. Een vrije trap die aan de rechterkant werd genomen, belandde op het hoofd van Poepon, die feilloos inkopte. John Goossens was voor Oranje voor rust dichtbij de gelijkmaker, maar zijn inzet uit een vrije trap werd door Marco van Duin met de vingertoppen uit het doel geweerd. ,,De eerste helft was wel aardig", vond Groenendijk. ,,De jongens waren gretig en dat was goed om te zien."
Jeffrey Sarpong speelde met Oranje-18 tegen zijn eigen club
Derk Boerrighter probeert zijn tegenstander te passeren
In de tweede helft werd Jong Ajax meer onder druk gezet. Weer was het Goossens die tegen zijn eigen club een kans kreeg. De aanvaller profiteerde bijna van een slechte terugspeelbal van Timisela, maar hij was er net niet snel genoeg bij. Voor de linksbuiten van Oranje was het wel enigszins vreemd om tegen zijn eigen club te spelen. ,,Dat is me nog nooit eerder gebeurd. Ik speelde vanmiddag tegen jongens die ik allemaal ken, dat is wel grappig. Ik had graag gescoord, maar dat zat er niet in. Als we 1-1 hadden kunnen maken had je een andere wedstrijd gekregen. Ik vond dat wij hadden moeten winnen, zeker op basis van de tweede helft. Maar ja, nu help ik mijn club aan een overwinning en dat is altijd goed'', vertelde Goossens lachend na afloop.
Rydell Poepon zorgde na vijf minuten al voor de eerste treffer van de wedstrijd
De grootste, eigenlijk niet te missen, kans voor Oranje kwam vijf minuten na rust. De ingevallen Niels Vorthoren hoefde voor open doel alleen maar zijn voet tegen de bal te zetten, maar de speler van Willem II miste de intikker. De bal rolde veel te langzaam richting doellijn zodat de Ajax-defensie op de lijn nog redding kon brengen. De laatste tien minuten van de wedstrijd zorgden voor het meeste spektakel. Rachid Tiberkanine trof tien minuten voor tijd doel uit een rommelige situatie. De ingevallen Ajacied kreeg de bal voor zijn voet en vuurde een droog schot af: 2-0. Enkele minuten later was het opnieuw de Marokkaan die scoorde. Uit een penalty bepaalde hij de eindstand op 3-0. ,,Die was wel een beetje geflatteerd", vond Groenendijk. ,,Wij speelden iets minder dan voor rust en door het slechte weer viel het niet mee om goed voetbal te spelen. Zij kregen ook nog twee goede kansen. Maar we hebben bij vlagen lekker gespeeld en we hebben de stijgende lijn te pakken. Dat is goed om te zien. Bovendien hebben we gewonnen en dat is altijd lekker", aldus de assistent-trainer.
- gertjuh410
Wel leuk artikeltje uit de Gelderlander van vandaag.. Staat onder de regiosport.. Vito is echt HET talent van Veenendaal op dit moment.. Kan erg goed voetballen en erg aardige gozer.. dus ben benieuwd of het wat gaat worden.. Speelde in ieder geval afgelopen zaterdag errug goed tegen IJsselmeervogels.. Wedstrijd die overigens gewonnen werd door mijn cluppie :cheer: Nou komtie ;) ..
Intresse Ajax voor Wormgoor
Veenendaal - Vito Wormgoor, het 17-jarige talent van de Veenendaalse hoofdklasser DOVO, heeft maandag meegetraint met de beloftes van Ajax. Hij speelde gisteravond mee in een oefenwedstrijd van het team van oud-international en voormalig Bennekom trainer John van den Brom. Wormgoor is deze competitie doorgebroken in het eerste elftal van DOVO en speelde zaterdag een uur mee in de kraker tegen Ijsselmeervogels. Ook andere clubs uit de eredivisie volgen de verrichtingen van DOVO's wonderboy. Scouts van onder meer Vitesse en NEC zijn dit seizoen al op het Veenendaalse sportpark Panhuis gesignaleerd.
Intresse Ajax voor Wormgoor
Veenendaal - Vito Wormgoor, het 17-jarige talent van de Veenendaalse hoofdklasser DOVO, heeft maandag meegetraint met de beloftes van Ajax. Hij speelde gisteravond mee in een oefenwedstrijd van het team van oud-international en voormalig Bennekom trainer John van den Brom. Wormgoor is deze competitie doorgebroken in het eerste elftal van DOVO en speelde zaterdag een uur mee in de kraker tegen Ijsselmeervogels. Ook andere clubs uit de eredivisie volgen de verrichtingen van DOVO's wonderboy. Scouts van onder meer Vitesse en NEC zijn dit seizoen al op het Veenendaalse sportpark Panhuis gesignaleerd.
Ken je hem, Pien?
Dit vond ik op www.forza-utreg.nl . Het zou uit het AD komen. Geplaatst 9/11/2005
Dit vond ik op www.forza-utreg.nl . Het zou uit het AD komen. Geplaatst 9/11/2005
'Op Vïto zit een goede kop'
Betaald voetbalclubs staan in de rij voor 16-jarig talent van DOVO
De betaald voetbalclubs staan voor hem in de rij, maar Vito Wormgoor laat zich het hoofd niet gek maken. Het 16-jarige talent wil rond de winterstop een besluit over zijn toekomst nemen en richt zich voorlopig op een basisplaats bij zijn club DOVO. Vito Wormgoor kreeg van Henny Lee, de trainer van het afgelopen seizoen, een stageplaats van zes weken bij DOVO aangeboden. Die periode is al lang voorbij, maar zonder een tweede gesprek is Wormgoor gegroeid naar een vaste waarde in het eerste elftal."Ik speel niet meer mee met de A-jeugd en ook niet meer met het tweede. Mijn vader,heeft de afspraken van Lee nog eens met Henne doorgesproken. Daarna hoorde ik vanaf het begin van het seizoen tot de A-selectie."
Vanaf dat moment gingen er ook bij betaald voetbalclubs bellen rinkelen.."Tot dusver is de belangstelling van Vitesse het meest concreet. Ik heb twee gesprekken gehad. Sjaak van den Helder komt regelmatig namens Vitesse kijken. Hij sms't vaak op zaterdagochtend met de vraag of ik in de basis sta. Als dat het geval is, komt hij kijken." DOVO-trainer Henne Oostermeijer ruimt overigens niet iedere zaterdag een plaatsje in de basis voor hem in. "Vito moet concurreren met de andere middenvelders. Hij heeft de pech dat juist de middenvelders tot de top van de A-selectie behoren. Daarnaast wil hem ook voorzichtig brengen." Wormgoor begrijpt dat wel. "Ik zal moeten knokken om me terug te vechten in de ploeg. Ik kan op de training alleen maar mijn best doen."
Oostermeijer ziet voor Wormgoor een mooie toekomst in het betaalde voetbal weggelegd. De oefenmeester van de Veenendaalse zaterdag-hoofdklasser is erg gecharmeerd van het talent uit Amerongen. "Vito is een complete speler. Hij heeft een goed schot, kan een lange pass geven, heeft inzicht, is technisch onderlegd en hij blijft altijd rustig, ook onder druk." Volgens Oostermeijer staat Wormgoor met beide benen op de grond. "Er zit zoals wij dat in het voetbal noemen een goede kop op. Hij wil offers brengen." Het verbaast hem wel dat de profclubs Wormgoor niet eerder hebben ontdekt. "Maar misschien was hij er nog niet rijp voor. Bovendien is Vito geen jongen die snel op de voorgrond zal treden. Hij profileert zich niet en dat zal hij toch moeten leren."
FC Utrecht, PSV, Ajax, NEC, FC Twente, RKC; ze toonden stuk voor stuk interesse in Wormgoor. Vitesse sprak al twee keer met de middenvelder. Andere verenigingen verwijst de familie Wormgoor naar de VVCS, waar Edwin de Kruyf als een zeef fungeert."Ik merk aan Vito dat het hem bezighoudt", ziet zijn vader Benno Wormgoor, de voormalige rechterspits van DOVO. "Een paar weken geleden speelde DOVO een oefenwedstrijd tegen Vitesse. Er zat een scout van PSV op de tribune en Vito speelde een mindere wedstrijd. Hij was te gespannen." Vader Wormgoor heeft de namen van de clubs gehoord en gelezen, maar vindt het 'wildwest-verhalen'. "Alleen Vitesse is concreet. We hebben twee keer om de tafel gezeten, de laatste keer met Jan Streuer, hoofdscout van Vitesse. Het valt me van FC Utrecht een beetje tegen. Ze zeggen het te weten, ook al omdat DOVO een samenwerkingsovereenkomst met FC Utrecht heeft. Maar verder hebben we niets gehoord."
De 46 jaar oude Wormgoor, van wie zoon Nando bij de C-jeugd van Elinkwijk voetbalt, was eind jaren tachtig een snelle rechterspits bij de Veenendaalse hoofdklasser. "Maar Vito is veel beter. Ik moest het puur van mijn snelheid hebben. Vito heeft veel meer inzicht, technisch ook veel beter. Ik ben erg trots op hem, vind het mooi dat hij zo goed is." Rond de winterstop wil Vito Wormgoor een besluit nemen over zijn toekomst. Benno Wormgoor denkt dat dit zijn laatste seizoen in Veenendaal is. "Hij wil geen kopzorgen, nog lekker een half jaar voetballen. Daarna naar het betaalde voetbal." Arnhem is dan verleidelijk. "Vito zit op het cios in Arnhem. We vinden school erg belangrijk. Vito ook. Arnhem is in dit opzicht dus erg interessant."
Voor Wormgoor is het een vreemd seizoen aan het worden. In augustus behoorde hij nog niet eens tot de A-selectie van DOVO, een paar maanden later staan diverse betaald voetbalclubs bij hem op de stoep. "Een rare gewaarwording. Het is inderdaad heel gek, een compleet andere wereld. Ik wil in overleg met mijn manager snel een besluit nemen. Ik wil een contract voor de A-jeugd met een optie voor het tweede elftal. Het zou mooi zijn wanneer ik na de winterstop met Jong Vitesse zou kunnen meetrainen en gewoon bij DOVO het seizoen kan afmaken. Dan kan ik wennen aan het niveau."
- gertjuh410
Dat is idd wel een bericht van 2 weken geleden Joey.. In de Gelderlander van vandaag stond dattie al meegetraint heeft met Jong ajax..Ik neem dus aan dat dat waar is. Is zeker weten een erg groot talent maarja.. goed genoeg voor ajax? Als je Anne vd Kolk bij Bennekom zag voetballen anderhalf jaar terug kon je ook duidelijk zien dat hij veel talent heeft maar heb tot nu toe vrij weinig over hem gehoord vanuit Amsterdam. Afwachten maar!!
- Daily Blind
ik heb hem een keer zien spelen, maar dat was op een toernooi toen ze tegen onze A1 speelde. Hij viel wel op tijden s het toernooi, maar was niet uit geroepen tot speler van het toernooi.
Maar ik heb via via wel gehoord dat het echt een groot talent is. Eentje die continu doorblijft gaan en heel sterk is.
Maar ik heb via via wel gehoord dat het echt een groot talent is. Eentje die continu doorblijft gaan en heel sterk is.
Interview met Wormgoor. Hij is in elk geval voor de juiste club! :xyxthumbs:
Ajax NetwerkJong Ajax klimt na zege; twee doelpunten Charisteas
Jong Ajax heeft in Breda met 0-2 gewonnen van hekkensluiter Jong NAC. Charisteas scoorde beide doelpunten voor Jong Ajax. Ook de selectiespelers Olaf Lindenbergh en Mauro Rosales speelden mee.
Jong Ajax stijgt daardoor in het tweede rijtje en neemt enige afstand van de degradatiezone.
-
-
Jong Ajax verslaat FC Twente
Bron: AJAX Netwerk
Jong Ajax heeft de opgaande lijn hervat. Na de ongelukkige nederlaag van afgelopen week won de ploeg maandagavond met 2-0 thuis tegen Jong FC Twente. Schilder maakte beide treffers, waarvan de tweede uit een strafschop.
Ipswich Town manager Joe Royle was bij het duel aanwezig om eventuele versterking voor zijn ploeg aan het werk te zien.
Iemand enig idee over wie het zou kunnen gaan?
Hopelijk zijn het spelers waar Ajax toch niets in ziet. Die kans lijkt groot als ik de resultaten van Jong Ajax zie en de verhalen over het spel moet geloven.
Of ze moeten voor Boerrigter zijn gekomen. Maar ik neem aan dat die jongen voorlopig gewoon bij Ajax blijft.
Hopelijk zijn het spelers waar Ajax toch niets in ziet. Die kans lijkt groot als ik de resultaten van Jong Ajax zie en de verhalen over het spel moet geloven.
Of ze moeten voor Boerrigter zijn gekomen. Maar ik neem aan dat die jongen voorlopig gewoon bij Ajax blijft.