De goede oude tijd (gescande krantenstukjes, foto's etc)
Moderator: mods
Prachtig om terug te lezen, die oude stukken! Geweldig was het inderdaad om in '87 te ervaren dat 'we' gewoon in staat bleken te zijn om te winnen, dat kwam ook voor mij als een verrassing. De toptijd uit begin '70 kende ik slechts uit de boeken dus succes hebben in Europa was zeker geen vanzelfsprekendheid.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
2 foto's genomen door een jonge 343.
Gemert en Boeve werken af op doel. Menzo heeft het nakijken. Geen slechte foto voor een elf-jarige......(Juli 1985)
Foto 2 is Danny Blind die zich aan het warmlopen is in de rust. Is in Axel. Een wedstrijd die AJAX met 0-7 won. Voorbereiding seizoen 1986/87.
De tweede is van Fred Grim uit 1986.
Gemert en Boeve werken af op doel. Menzo heeft het nakijken. Geen slechte foto voor een elf-jarige......(Juli 1985)
Foto 2 is Danny Blind die zich aan het warmlopen is in de rust. Is in Axel. Een wedstrijd die AJAX met 0-7 won. Voorbereiding seizoen 1986/87.
2 foto's met handtekening. Eerste is van Keje Molenaar uit 1983.
De tweede is van Fred Grim uit 1986.
Neem je tijd maar, hoor! :xyxthumbs:Arthur op 23 Augustus 2005 9:24 schreef:Ik ben er mee bezig, maar ik moet elke pagina 4 keer inscannen en dan samenvoegen tot één vanwege de grootte. Aangezien het 5 pagina's zijn, heb ik nog wel iets meer tijd nodig ja. Ik ruim een uur over de eerste 2 pagina's gedaan :D
:whistling:
Het is eindelijk zo ver: http://www.cs.vu.nl/~aouwerk/ajax/
Ik heb een scanner gevonden waarmee ik niet elke pagina 4x hoefde in te scannen en het resultaat is redelijk goed denk ik. Er valt niet veel tekst weg.
Ik heb een scanner gevonden waarmee ik niet elke pagina 4x hoefde in te scannen en het resultaat is redelijk goed denk ik. Er valt niet veel tekst weg.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Bah, ik moet er niet aan denken! Hand in Hand uit Amsterdamse kelen! Kan me er niets bij voorstellen ... ze zullen later hun mond wel gespoeld hebben neem ik aan.Arthur schreef:Viel het jullie ook op dat er op de laatste pagina wordt gezegd dat het "hand in hand kameraden" het Liverpool gezang overstemde? Was het toen nog geen typisch Feyenoordlied?
Verder geweldige foto´s van iets waar ik alleen verhalen over gehoord heb. :xyxthumbs:
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Zoals in de link van 343 ook te lezen valt: het is zelfs opgenomen als B-kant van een Ajax-single van Tony Bass, onder de titel Geen Woorden, Maar Daden (Leve Ajax 1). Op de A-kant staat Piet Hein (De Zilvervloot). Ik heb die single en dacht aanvankelijk dat het een steekje onder water richting Feyenoord was: een parodie op hun clublied, zeg maar.Arthur schreef:Viel het jullie ook op dat er op de laatste pagina wordt gezegd dat het "hand in hand kameraden" het Liverpool gezang overstemde? Was het toen nog geen typisch Feyenoordlied?
Maar nee: later las ik dat het in die tijd (die Tony Bass-single is uit 1966, geloof ik) domweg nog geen exclusief Feyenoord-lied was, maar een soort algemene voetbalmars. Vreemd idee...
Op dezelfde manier heb ik jarenlang gedacht dat Gerry & The Pacemakers in 1963 een hit scoorden met hun versie van het ongetwijfeld decennia oude clublied van Liverpool, You'll Never Walk Alone. Maar nee hoor: dat is een musicallied uit de jaren veertig, waarmee Gerry & The Pacemakers in 1963 een hit scoorden en daarná zijn de Liverpool-fans het gaan zingen...
Toch een beetje een afknapper, als je zoiets leest.
K.
Still alive...
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Pettersson! De perfecte spits!
Een week later zou Pettersson aan de lopende band gaan scoren en eindigen met 22 wedstrijden en 16 doelpunten.
Moraal van het verhaal....liever een goede voetballer dan een goede afmaker op de nr.9 bij AJAX.
7 maanden later......Pettersson....you are shit!!
VI, allebei de stukjes van Cees van Cuilenborg.
Een week later zou Pettersson aan de lopende band gaan scoren en eindigen met 22 wedstrijden en 16 doelpunten.
Moraal van het verhaal....liever een goede voetballer dan een goede afmaker op de nr.9 bij AJAX.
-
Zo hee, Landzaat en Lindenbergh (idd broer van Olaf) pik je er zo uit. Seedorf is wat moeilijker te zien. Geinige foto.343 schreef:AJAX D1. Seizoen 1987/88. (AJAX Magazine nr. 8 1988)
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij is die Lindeman toch echt Lindenbergh, de broer van Olaf. Toendertijd een erg amateuristisch blaadje dat AJAX Magazine....