http://www.vi.nlIntussen maakt bondscoach Marco van Basten zichzelf belachelijk en ongeloofwaardig door Mark van Bommel niet te selecteren voor de interland tegen Duitsland. Van Bommel was vorig seizoen de man die PSV naar het kampioenschap leidde, hij was de beste speler van de Eredivisie. Ook bij Barcelona doet hij het uitstekend. Heel voetbalminnend Nederland onderkent dat. Ik ken eigenlijk maar twee landgenoten die het niet in hem zien zitten en dat zijn uitgerekend Johan Cruijff en onze bondscoach. Er kunnen best een paar kanttekeningen worden gemaakt bij de kwaliteiten van de middenvelder die weleens een tegenstander laat lopen en zó stijf rechts is dat zijn voortzettingen voorspelbaar worden. Ik kan echter moeiteloos een column vullen met de tekortkomingen van wél geselecteerde voetballers die hopeloos uit vorm zijn of geen basisplaats hebben bij hun clubs. Van Basten beoordeelt Van Bommel niet objectief. Het feit dat de Barcelona-speler wel bij de voorlópige selectie zat, neigt zelfs naar pesten. Van Bommel wil dolgraag naar het WK, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het selectiebeleid van Van Basten voor hem een reden is te bedanken voor Oranje.
Niet bang voor kritiek
Moderator: mods
Baseman heeft een medestander in de persoon van Johan Derksen in zijn voortdurende kritiek op Van Basten:
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Inderdaad. Van Bommel heeft het niet laten zien toen hij in grootse vorm bij PSV stak. Nu is hij voorlopig bankzitter bij Barcelona en moet hij opeens wél geselecteerd worden?
JD vindt het meer dan terecht dat Seedorf niet wordt opgeroepen, maar in het geval van Van Bommel ligt dat blijkbaar dus toch weer anders. Verder is JD natuurlijk niet op de hoogte, wanneer hij spreekt van 'voetballers die hopeloos uit vorm zijn of geen basisplaats hebben bij hun clubs'. Zoals al eerder wordt aangegeven zit van Bommel ook 'gewoon' op de bank. Verder snapt JD het selectiebeleid nog niet helemaal, want het vergelijken van de basiskwaliteiten van van Bommel en andere 'mindere' goden is geen reden om je selectiebeleid te veranderen. Van Basten wil naar 1 vaste kern, waarbij Landzaat beter past in het plaatje en waarbij je van Bommel niet meeneemt als reserve, want daar krijg je, zoals al eerder aangegeven door (ik meen) Joey, gedonder van. Van Basten wil 1 vaste kern, waarbij er een bepaald concept met bepaalde spelers ten toon wordt verspreid. Dat Van Bommel hier niet in past is spijtig, maar misschien had hij ook beter moeten presteren, zodat de bondscoach echt niet om hem heen had gekund.
JD vindt het meer dan terecht dat Seedorf niet wordt opgeroepen, maar in het geval van Van Bommel ligt dat blijkbaar dus toch weer anders. Verder is JD natuurlijk niet op de hoogte, wanneer hij spreekt van 'voetballers die hopeloos uit vorm zijn of geen basisplaats hebben bij hun clubs'. Zoals al eerder wordt aangegeven zit van Bommel ook 'gewoon' op de bank. Verder snapt JD het selectiebeleid nog niet helemaal, want het vergelijken van de basiskwaliteiten van van Bommel en andere 'mindere' goden is geen reden om je selectiebeleid te veranderen. Van Basten wil naar 1 vaste kern, waarbij Landzaat beter past in het plaatje en waarbij je van Bommel niet meeneemt als reserve, want daar krijg je, zoals al eerder aangegeven door (ik meen) Joey, gedonder van. Van Basten wil 1 vaste kern, waarbij er een bepaald concept met bepaalde spelers ten toon wordt verspreid. Dat Van Bommel hier niet in past is spijtig, maar misschien had hij ook beter moeten presteren, zodat de bondscoach echt niet om hem heen had gekund.
Een jaar geleden was er geen buitenlandse topclub die goed geld voor Van Bommel wilde neertellen. Nu wordt er gedaan alsof hij de nieuwe Cruijff is. Peter heeft gelijk, als we afgaan op prestaties moet Seedorf een basisplaats in Oranje hebben, niet Van Bommel. Seedorf doet namelijk waar Van Bommel voorlopig alleen van mag dromen: jarenlang in de basis staan van een van de grootste clubs in Europa.
Het stinkt aan alle kanten!
Code: Selecteer alles
De UEFA heeft haar lijst voor de Champions League Awards aanzienkijk teruggebracht naar een selectie van 12 man. Uit elke linie van drie mensen wordt nu de winaar gekozen. Mark van Bommel is de enige Nederlander die nog in de laatste ronde mee mag strijden om een Award. Ex-collega Ji-Sung Park is afgevallen.
Keepers
Petr Cech (Chelsea)
Jerzy Dudek (Liverpool)
Gianluigi Buffon (Juventus)
Verdedigers
John Terry (Chelsea)
Jamie Carragher (Liverpool)
Paolo Maldini (AC Milan)
Middenvelders
Frank Lampard (Chelsea)
Kaka (AC Milan)
Mark Van Bommel (PSV / FC Barcelona)
Aanvallers
Andriy Shevchenko (AC Milan)
Adriano (Internazionale)
Ronaldinho (FC Barcelona)
IK GELOOF!!!!!!
Denkt Derksen nou meer verstand van voetbal te hebben dan San Marco? Zo te lezen zou hij het anders doen. Maar goed, daarom is hij waarschijnlijk ook geen trainer maar journalist geworden.maartoe schreef:Baseman heeft een medestander in de persoon van Johan Derksen in zijn voortdurende kritiek op Van Basten:http://www.vi.nlIntussen maakt bondscoach Marco van Basten zichzelf belachelijk en ongeloofwaardig door Mark van Bommel niet te selecteren voor de interland tegen Duitsland. Van Bommel was vorig seizoen de man die PSV naar het kampioenschap leidde, hij was de beste speler van de Eredivisie. Ook bij Barcelona doet hij het uitstekend. Heel voetbalminnend Nederland onderkent dat. Ik ken eigenlijk maar twee landgenoten die het niet in hem zien zitten en dat zijn uitgerekend Johan Cruijff en onze bondscoach. Er kunnen best een paar kanttekeningen worden gemaakt bij de kwaliteiten van de middenvelder die weleens een tegenstander laat lopen en zó stijf rechts is dat zijn voortzettingen voorspelbaar worden. Ik kan echter moeiteloos een column vullen met de tekortkomingen van wél geselecteerde voetballers die hopeloos uit vorm zijn of geen basisplaats hebben bij hun clubs. Van Basten beoordeelt Van Bommel niet objectief. Het feit dat de Barcelona-speler wel bij de voorlópige selectie zat, neigt zelfs naar pesten. Van Bommel wil dolgraag naar het WK, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het selectiebeleid van Van Basten voor hem een reden is te bedanken voor Oranje.
Tsja, aangezien bankzitten bij Ajax wel voldoende is voor een selectie zou bankzitten bij Barca natuurljik helemaal een selectie moeten opleveren...Peter schreef:Inderdaad. Van Bommel heeft het niet laten zien toen hij in grootse vorm bij PSV stak. Nu is hij voorlopig bankzitter bij Barcelona en moet hij opeens wél geselecteerd worden?
Gelukkig blijft Heitinga deel uitmaken van Oranje, hij is basisspeler bij zijn club en presteert ijzersterk :eusa_liar: :hypocrite:
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Klopt, denk ook dat iedereen het hier met je eens is dat Heitinga in deze vorm niets in Oranje te zoeken heeft. De enige reden die ik kan bedenken is dat er te weinig verdedigers zijn (tegenover de vele keus op het middenveld) waar vBasten over kan beschikken.Baseman schreef:Tsja, aangezien bankzitten bij Ajax wel voldoende is voor een selectie zou bankzitten bij Barca natuurljik helemaal een selectie moeten opleveren...Peter schreef:Inderdaad. Van Bommel heeft het niet laten zien toen hij in grootse vorm bij PSV stak. Nu is hij voorlopig bankzitter bij Barcelona en moet hij opeens wél geselecteerd worden?
Gelukkig blijft Heitinga deel uitmaken van Oranje, hij is basisspeler bij zijn club en presteert ijzersterk :eusa_liar: :hypocrite:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
De selectie is bekend, Van Bommel zit er niet bij:
Vennegoor terug? Dat kan niet op basis van zijn prestaties zijn. :X
VIBronckhorst en V'goor terug in Oranje
Marco van Basten verraste nauwelijks met de selectie voor het Nederlands elftal, dat begin september moet aantreden tegen Armenië en Macedonië. Giovanni van Bronckhorst en Jan Vennegoor of Hesselink keren terug, terwijl voor Mark van Bommel en Edgar Davids nog steeds geen plaats is.
De bondscoach riep 23 spelers op. In vergelijking met de 21-koppige selectie die vorige week aantrad tegen Duitsland zijn er geen spelers afgevallen. Ajax is opnieuw hofleverancier met vijf internationals.
Van Bronckhorst ontbrak tijdens de laatste interland omdat hij last had van een kuitblessure. Maar de laatste week speelde en scoorde hij alweer in het shirt van Barcelona.
Selectie Nederlands elftal
Doel:Edwin van der Sar (Manchester United), Henk Timmer (AZ)
Verdediging: Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Johnny Heitinga (Ajax), Tim de Cler, Barry Opdam (beiden AZ), Jan Kromkamp (Villarreal), Khalid Boulahrouz (Hamburger SV), Wilfred Bouma, Theo Lucius (beiden PSV)
Middenveld: Nigel de Jong, Hedwiges Maduro, Wesley Sneijder (allen Ajax), Denny Landzaat (AZ), Rafael van der Vaart (Hamburger SV), Phillip Cocu (PSV).
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Roy Makaay (Bayern München), Arjen Robben (Chelsea), Dirk Kuyt (Feyenoord), Ruud van Nistelrooy (Manchester United), Jan Vennegoor of Hesselink (PSV)
Vennegoor terug? Dat kan niet op basis van zijn prestaties zijn. :X
Het stinkt aan alle kanten!