De discussie 2005 - 2006
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Okee, we gaan weer beginnen! Ondanks het goede advies van Pienaar gaan we het toch gewoon op de 'oude' manier doen. Misschien dat ik onderweg nog wat hulp nodig heb (bedankt Harm voor het aanbod :xyxthumbs: ) maar ik heb de hoop dat ik wel een excelletje in elkaar kan draaien waardoor het veel minder werk is.
Wat gaat er veranderen? Niet zoveel, maar een paar kleine puntjes:
- De wedstrijden worden per maand in de wedstrijden topic gezet. Per ronde zal ik de uitslagen erachter noteren zodat ook duidelijk is in welke ronde we leven. Uitgestelde wedstrijden zal ik zo snel mogelijk aanpassen in de juiste week, maar mocht ik dit vergeten PM mij dan even.
- De deadline is wederom een uur voor de betreffende wedstrijd (al gaan we hier redelijk soepel mee om).
- De puntentelling is ook hetzelfde. 1 punt voor ieder goed voorspelde uitslag. Echter, deelnemers die vergeten zijn een ronde mee te doen krijgen het laagts aantal behaalde punten. Dit om mensen die per ongeluk een ronde vergeten zijn toch nog een beetje een kans te geven.
- Extra punten zijn er te verdienen met Ajax europacup wedstrijden (geen CL voorronde). Juiste UITSLAG is 3 punten, alleen juiste winnaar (of gelijkspel) is 1 punt.
- Extra punten met de eindrangschikking. Noem de eerste 5 (voor Playoffs!) en de laagste 3 voor ieder 1 punt.
Mocht ik wat vergeten zijn dan hoor ik het graag.
Oh ja, wederom is er een AT titel te verdienen en een mooi AT emailadres.
Wat gaat er veranderen? Niet zoveel, maar een paar kleine puntjes:
- De wedstrijden worden per maand in de wedstrijden topic gezet. Per ronde zal ik de uitslagen erachter noteren zodat ook duidelijk is in welke ronde we leven. Uitgestelde wedstrijden zal ik zo snel mogelijk aanpassen in de juiste week, maar mocht ik dit vergeten PM mij dan even.
- De deadline is wederom een uur voor de betreffende wedstrijd (al gaan we hier redelijk soepel mee om).
- De puntentelling is ook hetzelfde. 1 punt voor ieder goed voorspelde uitslag. Echter, deelnemers die vergeten zijn een ronde mee te doen krijgen het laagts aantal behaalde punten. Dit om mensen die per ongeluk een ronde vergeten zijn toch nog een beetje een kans te geven.
- Extra punten zijn er te verdienen met Ajax europacup wedstrijden (geen CL voorronde). Juiste UITSLAG is 3 punten, alleen juiste winnaar (of gelijkspel) is 1 punt.
- Extra punten met de eindrangschikking. Noem de eerste 5 (voor Playoffs!) en de laagste 3 voor ieder 1 punt.
Oh ja, wederom is er een AT titel te verdienen en een mooi AT emailadres.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Berend Stoker
Kreeg men ( :hypocrite: ) vorig jaar niet 2 punten per goed voorspelde uitslag?Raymon schreef:- De puntentelling is ook hetzelfde. 1 punt voor ieder goed voorspelde uitslag. Echter, deelnemers die vergeten zijn een ronde mee te doen krijgen het laagts aantal behaalde punten. Dit om mensen die per ongeluk een ronde vergeten zijn toch nog een beetje een kans te geven.
Alvast hulde voor je inzet!
:scared:
Ik zit nu hevig te twijfelen of ik me niet moet terugtrekken voordat het te laat is. Nu kan het nog. 343, mag ik gewoon mee doen voor spek en bonen?
P.s Wedstrijdleiding? Waarom mag 343 meedoen? Het is toch allemaal bedoeld als een spelletje?
Ik zit nu hevig te twijfelen of ik me niet moet terugtrekken voordat het te laat is. Nu kan het nog. 343, mag ik gewoon mee doen voor spek en bonen?
P.s Wedstrijdleiding? Waarom mag 343 meedoen? Het is toch allemaal bedoeld als een spelletje?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Lees deze uitleg Mattie...dan zal 't ongetwijfeld duidelijk worden..mattie schreef:oke ik wil me ook aanmelden hoe gaat dit in zijn werking? het is voor mij voor het eerst dat ik mee doet. gaarne uitleg.
Verder is het een kwestie van wekelijks de stand invullen.. in dit gedeelte en je kunt daar ook extra punten verdienen...
Duidelijk nu? :eusa_pray: ;)
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- raymon
- Contacteer:
Op zich heb je gelijk, maar ik wil het spel juist wat gebruikersvriendelijk houden door mensen een kans te geven die per ongeluk een week zijn vergeten in te vullen. 1 punt is ook bewust gekozen om de groep dichter bij elkaar te houden waardoor mensen die lager staan nog steeds het gevoel hebben dat ze een kans maken (en dus tot het einde mee zullen doen).Dr. Living Stoned schreef:ik denk dat een goede voorspelling 2 punten waard moet zijn, een foutieve voorspelling 1 en een niet ingevulde voorspelling niets. Hiermee zorg je voor een extra prikkel om je inzendingen optijd in te leveren.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
het wordt dus noodzaak om je voorspellingen op tijd te doen [tenminste als je wilt winnen] Ik denk dat het mij vorig jaar zeker had gestimuleerd om door te gaan, nu stond ik toch wel "in het midden" of extra punten toekennen aan iedereen die een speelronde meedoet.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
- raymon
- Contacteer:
De normale competitie wedstrijden worden volgens het toto systeem gespeeld. Echter, om extra punten te verdienen, kunnen de Europese wedstrijden van Ajax ook voorspeld worden. Hier gaat het wel om de UITSLAG. Deze wedstrijden zullen, zodra bekend, in de wedstrijden lijst worden opgenomen.asr_430 schreef:Ik ga ook een poging wagen. Ik snap de uitleg niet geheel, want daarin wordt gesproken over de uitslag, maar hier zie ik alleen maar winnaar (op de welbekende toto wijze). Gaat het alleen bij de Europacup wedstrijden om de daadwerkelijke UITSLAG?
Wat gebeurt er bij stakingen, enkele inhaalwedstrijden op doordeweekse dagen, ingrepen van KNVB bij het niet kunnen vinden van een speelveld?
Bij stakingenen zal de reeds ingevulde uitslag mee worden genomen. Bij wedstrijden die voor wat voor reden dan ook uitgesteld worden mag je weer een nieuwe uitslag doorgeven.
De uitslag blijft echter geldig voor de originele week waarin deze wedstrijd gespeeld zou worden.
Tellen de wedstrijden tegen Brondby al mee?Raymon schreef: Echter, om extra punten te verdienen, kunnen de Europese wedstrijden van Ajax ook voorspeld worden. Hier gaat het wel om de UITSLAG. Deze wedstrijden zullen, zodra bekend, in de wedstrijden lijst worden opgenomen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali