F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma mar 28, 2005 3:11 pm

19.50-20.25 uur HOLLAND SPORT:
DE SAMENVATTING

In Holland Sport een gesprek met Kees
van de Grint.Hij is de bandenspecialist
van formule-1 coureur en vijfvoudig
wereldkampioen Michael Schumacher.Samen
met coureur Robert Doornbos praat Van
de Grint over de geheimen en het belang
van de juiste band.

Verder aandacht voor de roeistrijd
tussen Britse universiteiten Oxford en
Cambridge van gisteren in The Boatrace
op de Thames.

Presentatie:Matthijs van Nieuwkerk en
Wilfried de Jong.
Op Nederland 2..

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma mar 28, 2005 3:15 pm

LONDEN - Het is hoogst onzeker of Juan-Pablo Montoya komende zondag kan autoracen in de Grote Prijs van Bahrein, de derde wedstrijd in het wereldkampioenschap Formule 1. De Colombiaan uit de stal van McLaren heeft zich zondag geblesseerd bij een partijtje tennis. Hij viel ongelukkig op zijn schouder en liep een klein botscheurtje op.

Een woordvoerster zei dat het racetam donderdag beslist of de 29-jarige autocoureur kan meedoen. Zo niet, dan zal een testrijder hem vervangen. Dat wordt dan Pedro de la Rosa of Alexander Wurz.
www.nu.nl

Wat een sukkel zeg.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma mar 28, 2005 3:23 pm

Tja...fanatiek tiepie...en op gravel lig je dan toch wel snel op je snuutje..
(ha en het tennisseizoen begint bijna weer...joepie..maar dat terzijde..)

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34684
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo mar 30, 2005 3:33 pm

Montoya mist GP van Bahrein
***************************************
**Juan Pablo Montoya komt dit weekeinde
niet in actie tijdens de Grote Prijs
van Bahrein.De geblesseerde Colombiaan
wordt bij McLaren vervangen door de
Spanjaard Pedro de la Rosa.

Montoya blesseerde zich afgelopen week
bij een partijtje tennis.De Colombiaan
liep bij een val een haarscheurtje in
zijn schouder op.Het is nog onduidelijk
of Montoya bij de GP van San Marino (24
april) weer van de partij is.

De McLaren-coureur finishte in Maleisië
onlangs als vierde en bezet met acht
punten de derde plaats in de strijd om
de wereldtitel.
Nos Teletekst

Duur partijtje. :redcard:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za apr 02, 2005 11:42 am

Grand Prix Bahrein
01 april Foto's
10:00-11:00 1e training
13:00-14:00 2e training
02 april Foto's
08:00-08:45 1e training
09:15-10:00 2e training
12:00 1e kwalificatie
03 april
09:30 2e kwalificatie
13:30 Race

Bron: http://www.f1racing.net/nl/

De 1e kwalificatie is nu nog ffkes bezig dus..

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za apr 02, 2005 11:45 am

Schumacher klasse apart in derde training

Michael Schumacher lijkt met de F2005 zijn draai weer helemaal gevonden te hebben. De Duitser was in de derde training veel sneller dan de rest van het veld. Alleen Fernando Alonso kon enigszins in de buurt van de Duitser blijven, maar ook hij moest ruim een seconde toegeven. De rest van het veld volgde op meer dan twee seconden van de Ferrari-coureur.

Gisteren liet Schumacher al weten veel vertrouwen te hebben in de rest van het weekend en nu blijkt waarom. De Duitser stuurde zijn bolide, in het wederom snikhete Sakhir, tijdens de derde training als een raket over het circuit. Hij had uiteindelijk slechts vier rondjes nodig om een tijd van 1.30.552 op de klokken te zetten, de snelste tijd van het weekend tot dusver.

Fernando Alonso eiste de tweede tijd voor zich op, maar hij moest tandenknarsend toezien hoe het gat met Schumacher liefst 1,2 seconde was. De rest van het veld, aangevoerd door McLaren-invaller Pedro de la Rosa, gaf zelfs nog een seconde meer toe op de ontketende wereldkampioen. Opvallend was hierbij het sterke optreden van Narain Karthikeyan. De Indiër stuurde zijn bescheiden Jordan naar de achtste tijd.

Ondanks het fenomenale optreden van Schumacher was het niet allemaal hosanna bij Ferrari. Zijn teamgenoot, Rubens Barrichello, kampte nog altijd met de versnellingsbakproblemen die hem gisteren al parten speelden. De auto van Rubens Barrichello was vanochtend nog altijd niet gerepareerd, waardoor de Braziliaan ook deze sessie aan zich voorbij moest laten gaan. In totaal heeft de Braziliaan dit weekend nog slechts vijf rondjes af weten te leggen.

Christijan Albers noteerde in Sakhir de achttiende tijd. Hiermee was onze landgenoot ruim een halve seconde langzamer dan zijn snelle teamgenoot Patrick Friesacher. De achterstand van Albers op Michael Schumacher bedroeg ruim zeven seconden.



Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Ha.. :eusa_dance:
Kan z'n 1e overwinning alleen niet live aanschouwen helaas....

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za apr 02, 2005 11:57 am

Uitslag 1e kwalificatie


Pos. Rijder Team Tijd
1 F. Alonso Renault 1:29.848
2 J. Trulli Toyota 1:29.993
3 M. Schumacher Ferrari 1:30.390
4 N. Heidfeld Williams 1:30.390
5 G. Fisichella Renault 1:30.445
6 M. Webber Williams 1:30.592
7 K. Räikkönen McLaren 1:30.594
8 C. Klien Red Bull 1:30.646
9 P. de la Rosa McLaren 1:30.725
10 F. Massa Sauber 1:30.933
11 R. Schumacher Toyota 1:30.952
12 J. Button BAR 1:30.957
13 T. Sato BAR 1:31.113
14 D. Coulthard Red Bull 1:31.211
15 R. Barrichello Ferrari 1:31.826
16 J. Villeneuve Sauber 1:32.318
17 N. Karthikeyan Jordan 1:33.190
18 T. Monteiro Jordan 1:33.424
19 C. Albers Minardi 1:34.005
20 P. Friesacher Minardi 1:34.848

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za apr 02, 2005 8:57 pm

Knap van Albers dat hij bijna een seconde sneller is dan zijn teammaat!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo apr 03, 2005 8:30 am

2e kwalificatie begint...ben benieuwd of het venijn wederom in de staart zit...redt Schumi pole? :eusa_pray: verwacht net niet...ben benieuwd...

Ferrari start wel voor deze kwalificatie...of ze strakkies aan de race gaan beginnen wordt later beslist..dit alles ivm het overlijden van de Paus..

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo apr 03, 2005 9:25 am

2e kwalificatie

Pos. Rijder Team Tijd
1 F. Alonso Renault 3:01.902
2 M. Schumacher Ferrari 3:02.357
3 J. Trulli Toyota 3:02.660
4 N. Heidfeld Williams 3:03.217
5 M. Webber Williams 3:03.262
6 R. Schumacher Toyota 3:03.271
7 C. Klien Red Bull 3:03.369
8 P. de la Rosa McLaren 3:03.373
9 K. Räikkönen McLaren 3:03.524
10 G. Fisichella Renault 3:03.765
11 J. Button BAR 3:04.248
12 F. Massa Sauber 3:05.202
13 T. Sato BAR 3:05.563
14 D. Coulthard Red Bull 3:05.844
15 R. Barrichello Ferrari 3:07.693
16 J. Villeneuve Sauber 3:07.983
17 T. Monteiro Jordan 3:09.428
18 N. Karthikeyan Jordan 3:10.143
19 C. Albers Minardi 3:10.422
20 P. Friesacher Minardi 3:11.261


Netjes van Schumi... :worshippy: al start ie nu wel vanaf het vuile gedeelte van de baan...mochten de Ferrari's al rijden...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo apr 03, 2005 3:45 pm

En nog steeds ligt het zeker niet aan het materiaal.

:redcard:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo apr 03, 2005 3:48 pm

zeikstraal! :redcard:
Pos. Rijder Team Tijd Punten
1 F. Alonso Renault 1:29:18.531 10
2 J. Trulli Toyota + 13.409 8
3 K. Räikkönen McLaren + 32.063 6
4 R. Schumacher Toyota + 53.272 5
5 P. de la Rosa McLaren + 1:04.988 4
6 M. Webber Williams + 1:14.701 3
7 F. Massa Sauber + 1 ronde(n) 2
8 D. Coulthard Red Bull + 1 ronde(n) 1
9 R. Barrichello Ferrari + 1 ronde(n) 0
10 T. Monteiro Jordan + 2 ronde(n) 0
11 J. Villeneuve Sauber + 3 ronde(n) 0
12 P. Friesacher Minardi + 3 ronde(n) 0
13 C. Albers Minardi + 4 ronde(n) 0
Niet gefinisht
14 J. Button BAR + 10 ronde(n) 0
15 T. Sato BAR + 29 ronde(n) 0
16 N. Heidfeld Williams + 32 ronde(n) 0
17 M. Schumacher Ferrari + 45 ronde(n) 0
18 G. Fisichella Renault + 53 ronde(n) 0
19 N. Karthikeyan Jordan + 55 ronde(n) 0
20 C. Klien Red Bull + 57 ronde(n) 0

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma apr 04, 2005 9:27 am

Duke schreef:
Montoya mist GP van Bahrein
***************************************
**Juan Pablo Montoya komt dit weekeinde
niet in actie tijdens de Grote Prijs
van Bahrein.De geblesseerde Colombiaan
wordt bij McLaren vervangen door de
Spanjaard Pedro de la Rosa.

Montoya blesseerde zich afgelopen week
bij een partijtje tennis.De Colombiaan
liep bij een val een haarscheurtje in
zijn schouder op.Het is nog onduidelijk
of Montoya bij de GP van San Marino (24
april) weer van de partij is.

De McLaren-coureur finishte in Maleisië
onlangs als vierde en bezet met acht
punten de derde plaats in de strijd om
de wereldtitel.
Nos Teletekst

Duur partijtje. :redcard:
Het schijnt bij een partijtje scheuren op de crossmotor gebeurd te zijn..... :X

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do apr 07, 2005 5:46 pm

Hier een artikel uit het tijdschrift KIJK van maart, over de dood van Aryton Senna.
COMPLOT!

Als ergens iets onverklaarbaars of geheimzinnigs gebeurt, zijn er altijd van die mensen die gillen dat het om een samenzwering gaat. Hoe ontstaan die verhalen en wat is er waar van? Deze maand: de raadsels rond de dood van F1-coureur Ayrton Senna.

Het mysterie van Imola

De zaak
Het is geen moeilijke bocht. Geen enkele coureur, laat staan Ayrton Senna, zou er zomaar van de baan vliegen. Toch gebeurt dat. Op 1 mei 1994, tijdens de Grand Prix van San Marino, crasht een van de beste Formule 1-rijders aller tijden in de Tamburello-bocht op het circuit van Imola. Enkele uren later komt het bericht dat Senna dood is. Wat was de oorzaak van dit onwaarschijnlijke ongeluk? Het antwoord ligt verborgen in de black box van Senna's auto en in tv-beelden. Maar met dat bewijsmateriaal lijkt geknoeid te zijn.

De geruchten
Tijdens het bewuste weekend hangt er een vloek rond het circuit van Imola. De dood duikt overal op. Vrijdags, tijdens de training, raakt Rubens Barrichello bewusteloos bij een crash met zijn Jordan. Op zaterdag overleeft coureur Roland Ratzenberger de kwalificatie niet. De Formule 1-wereld is geschokt door het eerste dodelijke ongeluk in twaalf jaar. Een dag later gaat het opnieuw mis. Twee racewagens raken elkaar bij de start. De klap is zo groot dat wrakstukken het publiek in geslingerd worden. Negen mensen raken gewond. Als de race weer vrijgegeven is, verliest wereldkampioen Ayrton Senna de macht over het stuur. Zijn Williams-Renault vliegt van de baan en raakt een muur. Senna (34) wordt dodelijk geraakt door de wielophanging.
De crash maakt op fans over de hele wereld grote indruk. Senna, wereldkampioen in 1988, 1990 en 1991, werd gezien als de man die de autosport nieuw leven inblies. 'Hij had iets bovennatuurlijks,' zei coureur Gerhard Berger eens over hem. 'Alsof hij meer hersencellen had, meer kracht, meer energie.' Hoe had het kunnen gebeuren dat uitgerekend Senna zo'n fout maakte? Heel simpel: het was geen fout, zo zeggen veel mensen.
Er wordt een onderzoek ingesteld. In december 1995, anderhalf jaar na de crash, lijkt de schuld inderdaad niet bij Senna te liggen. Vlak voordat Senna de bocht in ging, is de stuurstang van zijn wagen afgebroken. De auto werd een ongeleid projectiel. Uit het onderzoek blijkt dat de stang kort voor de race aangepast is. Het team van Williams wordt dan ook aangeklaagd wegens 'dood door schuld'. Maar Williams ontkent dat er een fout gemaakt is. 'Zo is het absoluut niet gegaan,' houdt men vol. 'Er was niets mis met het stuur. De stang is afgebroken door de klap van de crash.'
Maar het lijkt erop dat Williams schaamteloos liegt. Verschillende mensen hebben enkele seconden voor het ongeluk paniekkreten gehoord bij het team. Dat zou erop kunnen wijzen dat men heel goed wist dat er iets mis was met Senna's auto. 'Stuurkracht! Stuurkracht!' zou technisch directeur Patrick Head geroepen hebben net voordat Senna uit de bocht vloog. En onmiddellijk na de klap riep hij: 'Wat gebeurde er met het stuur?' Maar probeer maar eens iemand te vinden die dat bevestigen wil. Iedereen die er mogelijk iets van afweet, is bij Williams in dienst.
En er is meer. Om erachter te komen wat zich precies afgespeeld heeft, is de black box van Senna's auto nodig. Maar vlak na het ongeluk werd dat apparaat uit de wagen verwijderd en vervolgens met een hamer kapotgeslagen. Schijnbaar wilde iemand niet dat de waarheid rond Senna's dood aan het licht zou komen. Na het zien van de verminkte zwarte doos vrezen sommige leden van het Italiaanse onderzoeksteam voor hun leven. Een van de deskundigen, Adolpho Melchionda, verklaart: 'Het ding is ontmanteld en meegenomen. Toen het een maand later bij mij terechtkwam, kon het niet langer gebruikt worden. Niet alleen was de doos kapotgeslagen, ook de in- en uitgangen waren vernield. Iedereen lijkt te weten hoe het ongeluk veroorzaakt is, maar niemand doet zijn mond open.' Waarschijnlijk zijn het monteurs van Williams geweest die de zwarte doos meegenomen hebben.
De enige hoop is nu gevestigd op de beelden die de camera aan boord van Senna's auto gemaakt heeft. Daarop zou je precies moeten kunnen zien wat er gebeurd is. Maar een fractie van een seconde voor het ongeluk, vrijwel exact op het moment dat de auto van koers raakt, gaat het beeld op zwart. Van de crash zelf bestaan geen on-board-opnamen.
Maar volgens openbaar aanklager Maurizio Passarini is er meer aan de hand. De kijker thuis kreeg al negen minuten lang beelden vanuit Senna's auto voorgeschoteld. Was Senna juist op het cruciale moment niet meer interessant genoeg? En waarom ging het shot over naar de camera van Gerhard Berger? Bij die coureur was helemaal niets bijzonders te zien. Vreemd genoeg worden de opnamen van de camera eerst overgedragen aan het team van Williams. Pas een half jaar later krijgt Passarini ze in handen. De grote vraag is: hebben ze bij Williams wel de volledige opname gezien? En toonde die misschien dat de stuurstang vlak voor de crash afbrak?

De feiten
De Williams FW16 had in feite twee zwarte dozen. De ene was van Williams, de andere van Renault. Die van Williams verzamelde informatie over het chassis en de versnellingsbak, die van Renault over de V10-motor. Na het ongeluk werden beide onderdelen inderdaad uit de racewagen gehaald en aan het team van Williams overgedragen. Dat gebeurde met toestemming van Charlie Whiting, raceleider van de internationale autosportfederatie FIA. Maar Whiting had de zwarte dozen nooit aan het team mogen geven. Daarmee overtrad hij zijn eigen regels. Eerst hadden de officials de apparatuur in beslag moeten nemen. Maar volgens Whiting had Williams de zwarte dozen direct nodig. Er moest snel gekeken worden of er iets mis was met de wagens, want misschien liep ook Senna's teamgenoot Damon Hill gevaar.
Pas een maand na het ongeluk kregen de Italiaanse onderzoekers de zwarte dozen te zien. Op dat moment was het Williams-onderdeel totaal onbruikbaar. Volgens Bernard Duffort van Renault was de zwarte doos al kapot op het moment dat hij uit de wagen gehaald werd. Ook Whiting zegt dat de zwarte doos vanaf het begin af aan onbruikbaar was. Maar volgens Fabrizio Nosco, hoofd beveiliging van het circuit, is daar niets van waar. In een interview met de Britse krant News of the World in maart 1997 zei hij: 'Op het moment dat de onderdelen uit de auto gehaald werden, waren ze beide intact. Het leek erop alsof ze de crash overleefd hadden.' Ook tijdens de rechtszaak bleef Nosco bij zijn standpunt. Met de zwarte dozen was niets aan de hand. En Nosco kan het weten. In zijn loopbaan heeft hij al honderden keren onderdelen verwijderd voor controle.
De verantwoordelijkheid voor de on-board-camera's ligt bij de FOCA TV Company. Het bedrijf selecteert de beelden en levert ze aan tv-stations. FOCA-technici konden de opnamen van vier camera's tegelijkertijd bekijken. De beelden van Senna's wagen die tijdens de rechtszaak vertoond zijn, eindigen op 13,3 seconden in de fatale ronde. De crash vond na 14,2 seconden plaats. Er wordt dus 0,9 seconde beeldmateriaal vermist.
Maar de beslissing om van shot te wisselen, werd ruim daarvoor genomen. Volgens de regie werd er zeker tien seconden voor de crash overgeschakeld naar de Japanse coureur Ukyo Katayama. Senna reed op dat moment aan kop en er was bij hem niets spannends te zien. Reden genoeg voor een omschakeling. Maar de uitleg van de regie blijkt niet helemaal te kloppen. Zoals hierboven al te lezen is, werden de beelden vanuit Senna's auto namelijk gevolgd door een shot vanuit Gerhard Bergers auto. Die beelden zijn onduidelijk en zitten vol grijze lijnen. 'We hadden de verkeerde knop ingedrukt,' was de verdediging van de heren van de regie. 'Dat verklaart ook de vreemde opnamen voordat Katayama eindelijk in beeld komt.'
Openbaar aanklager Passarini was niet overtuigd. Hij bleef erbij dat het zaakje stonk. Volgens hem zijn er wel degelijk beelden van de crash en is daarop te zien dat het stuur vlak voor de crash afbrak. In 1996 diende hij een aanklacht in tegen de belangrijkste mensen van Williams. Het ging om eigenaar Frank Williams, technisch directeur Patrick Head en hoofdontwerper Adrian Newey. Passarini stelde een drieduizend pagina's tellend rapport op. Daarin werd de oorzaak van het ongeluk bij een slechte aanpassing aan het stuur gelegd. Williams verklaarde later dat Senna om die aanpassing gevraagd had. De coureur was ontevreden over de houding waarin hij in de cockpit moest zitten en liet de stuurstang daarom verlengen. Bij teamgenoot Damon Hill zou precies hetzelfde gedaan zijn. Dat gebeurde bij beide wagens op één dag, twee maanden voor de race op Imola.
In februari 1997, vier dagen voordat de rechtszaak begon, kwam de Sunday Times met een totaal andere verklaring voor het ongeluk. De krant publiceerde een foto waarop te zien is dat er vlak voor Senna's wagen een blauw object op het circuit ligt. Volgens de krant was het goed mogelijk dat Senna geprobeerd heeft het voorwerp te ontwijken. Daarnaast had de krant nog een bizarre theorie over het ongeluk. Is het misschien mogelijk dat Senna een black-out kreeg? Op de beelden van de on-board-camera lijkt het erop dat de coureur sterk naar links leunt, alsof hij bewusteloos is. Er wordt gezegd dat Senna soms, als hij onder grote druk stond, zijn adem inhield om een beter gevoel te krijgen voor de wagen. Later bleek dat de een van de schrijvers van het artikel, Peter Windsor, een goede vriend van Frank Williams is. Hij heeft zelfs voor het Williams-team gewerkt.
Maar openbaar aanklager Passarini bleef zich richten op de stuurstang. Eind 1997 liet hij de aanklacht tegen Frank Williams vallen. Williams hield zich vooral bezig met de administratieve kant van het team en was niet echt verantwoordelijk voor technische zaken. In december 1997 deed rechter Antonio Costanzo eindelijk uitspraak: 'De oorzaak van Senna's crash is het breken van de stuurstang van de Williams-Renault FW16. Zonder die omstandigheid zou Senna niet van de baan gevlogen zijn.' De rechter verklaarde dat Patrick Head en Adrian Newey niet schuldig waren aan de fout. Daarvoor was er te weinig bewijs.

Zaak gesloten?
In 1998 ging Passarini in hoger beroep. Een jaar later werden Head en Newey opnieuw vrijgesproken. Het Italiaanse Hof van Cassatie deed die uitspraak teniet. Daardoor heeft de openbare aanklager nu opnieuw de mogelijkheid om de rechtszaak voort te zetten. Passarini zal daar ongetwijfeld gretig gebruik van maken. Er zijn nog te weinig antwoorden en er komen steeds nieuwe geruchten bij. Het einde van deze affaire is in ieder geval nog lang niet in zicht.
Bekijk de opname van de crash, zie hoe het beeld net voor de klap op zwart vliegt en oordeel zelf. Is hier meer aan de hand? Het fragment is te zien op
http://www.cineca.it/HPSystems/Vis.I.T/ ... index.html.

LITERATUUR
Ed Heuvink; Vijftig jaar formule 1 - Grand Prix 1950-2000; Haakman (2000)
Gerald Donaldson: Formule 1 - De autobiografie; Hummelinck/Het Spectrum (2003); ISBN 90-77330-21-6
Koen Vergeer: De Formule 1-fanaat; Atlas (2000); ISBN 90-450-0360-0

INTERNET
www.ayrton-senna.com/
www.atlasf1.com/99/bra/santoro.html
www.imolacircuit.it

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 07, 2005 7:17 pm

Thnx BZ! :xyxthumbs:

Ik zal dat ongeluk als Sennafan al liggende op mijn kraambed noooit vergeten.. :cry:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za apr 16, 2005 8:28 am

Albers positief over nieuwe Minardi PS05

Minardi-rijder Christijan Albers heeft vandaag, vrijdag, de Minardi PS05 een shakedown gegeven op de baan van Mugello. De test had plaats achter gesloten deuren. Albers zei: "De nieuwe wagen ziet er geweldig uit! Ik kijk uit naar de debuutrace van de PS05."

Afbeelding

"Het team heeft geweldig werk geleverd door de wagen op tijd klaar te krijgen voor deze test in Mugello. Het was verbazingwekkend dat we helemeel geen problemen hadden met de nieuwe auto. De jongens op de fabriek verdienen dus een groot compliment", zei de Nederlander na afloop van de vuurdoop.



"De PS05 is een gloednieuwe wagen met een nieuwe versnellingsbak, een nieuwe motor en nieuwe aërodynamica. De wagen voelt echt heel goed aan. Ik ben tevreden met deze test voor de GP van San Marino. We zijn vooral druk bezig geweest met het testen van componenten en het verzamelen van data."

Minardi-directeur Gian Carlo Minardi: "Een goed begin is het halve werk. Het was mooi om de nieuwe auto vanochtend van de fabriek naar zijn eerste test zien te vertrekken. De PS05 is opnieuw een goed bewijs van de fantastische kwaliteiten van iedereen binnen het team. Ik hoop dat wat ik de laatste dagen heb gezien, de start is van grootste prestaties."

Teambaas Paul Stoddart zei: "Het was een mooie dag voor iedereen van Minardi, maar vooral voor het ontwerpteam van Gabriele Tredozi. De test was het resultaat van een geweldige krachtsinspanning van het complete team en markeert voor ons het echte begin van het seizoen 2005. Alles aan de auto is nieuw en nog veel systemen zijn nog niet eerder getest. De kans op kinderziektes was dus groot, maar de wagen liep vlekkeloos."


Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za apr 16, 2005 8:38 am

Grand Prix San Marino
22 april
11:00-12:00 1e training
14:00-15:00 2e training
23 april
09:00-09:45 1e training
10:15-11:00 2e training
13:00 1e kwalificatie
24 april
10:00-01:00 2e kwalificatie
14:00 Race

Neefkens
Erelid
Berichten: 725
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za apr 16, 2005 10:15 am

Wat een superlatieven over de nieuwe Minardi :blush:

Ik ben toch bang dat ze gewoon weer achteraan rijden :X

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za apr 16, 2005 10:16 am

Geen pole? :D

Neefkens
Erelid
Berichten: 725
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za apr 16, 2005 10:20 am

Neuh, daggiknie :nooo:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za apr 16, 2005 10:25 am

Denkikoeknie.. ja pole aan de verkeerde kant.. :D

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za apr 16, 2005 2:05 pm

Misschien kan de TROS het achteruitrijden met de DAFjes weer oppakken. Dan wint Christian zeker :cheer:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za apr 16, 2005 2:15 pm

:D

Gebruikersavatar
Magic
Berichten: 152
Lid geworden op: di apr 05, 2005 1:15 pm

Bericht door Magic » za apr 16, 2005 3:01 pm

brigade zuid schreef:Hier een artikel uit het tijdschrift KIJK van maart, over de dood van Aryton Senna.
Die lui dekken zich allemaal in, eng volk.
Tijdje terug was er ook een docu op Discovery waar men de verklaring zocht in onderdruk die verdwenen was door koude banden.
Tja :eusa_liar:

Een vies zaakje rond mijn held.
Afbeelding
'Nothing lasts forever, but somethings end too soon. Now those fields of fascination are just dull and emty rooms, but that luck, what did it show, close the book. Now we will never know'
Magic Time

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di apr 19, 2005 4:42 pm

Volgens de Telegraaf kan Montoya ook op Imola nog niet racen....
Wurz vervangt Montoya op Imola
AMSTERDAM - McLaren-Mercedes moet het zondag op Imola stellen zonder Juan Pablo Montoya. Alexander Würz vervangt de geblesseerde Colombiaan.

Montoya liep enige weken geleden bij een partijtje tennis een scheurtje in zijn linkerschouder op. Naast de GP op Imola van zondag miste Montoya eerder al de GP in Bahrein.

Bij die gelegenheid was de Spanjaard Pedro de la Rosa zijn vervanger. McLaren slaagde er toen niet in tijdig een goed passende stoel voor de lange Oostenrijker Wurz te fabriceren.

Plaats reactie