NEC - AFC Ajax za 20-12 20:00 uur
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: NEC - AFC Ajax za 20-12 20:00 uur
Bij Taylor moet er duidelijk het juiste kwartje in. Bij een goed bod mag ie wel weg.
Na Excelsior thuis niet verwacht dat we 16 uit 6 zouden halen. Dus wat betreft tevreden. Hopelijk nog puntverlies vanmiddag bij Feyenoord.
Na Excelsior thuis niet verwacht dat we 16 uit 6 zouden halen. Dus wat betreft tevreden. Hopelijk nog puntverlies vanmiddag bij Feyenoord.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Ja, ik ook. Ben het vaak met Marillion eens maar deze snap ik dus echt niet.Thijs schreef: zo dec 21, 2025 11:48 am 3e = twee voorrondes, eerste officiële wedstrijd op 4 augustus, verzekerd van groepsfase Europa League. Kans op Champions League.
4e = drie voorrondes, eerste officiële wedstrijd op 23 juli, zelfs niet eens verzekerd van groepsfase Conference League.
Ik vind het toch wel een flink verschil.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik wel, als het om CL-voetbal gaat dus.Gezien de wedstrijden van Feyenoord in de voorronde CL dit jaar is die derde plek bovendien helemaal niet zo interessant. Tenminste, als het gaat over de ambitie om CL gelden binnen te harken.
Wat de wedstrijd van gisteren betreft, het was weer gewoon matig. Misschien is het schokeffect voorbij, misschien bood NEC meer tegenstand dan de vorige tegenstanders, misschien is het een combinatie van beide. In elk geval bakten ze er weinig van.
Grim is een gewone trainer met ervaring. Doet geen idiote dingen, maar verwacht van hem geen bijzondere inzichten. Hij is iemand van de 1995/DNA-kliek bovendien.Hoop dat dat gelul over Grim tot het einde van het seizoen nu afgelopen is. Er moet een vakman worden aangesteld.
Je hoort al dat hij steun krijgt uit verdachte hoek. Binnen Ajax maar ook bij de media zijn er genoeg die hopen dat de storm overwaait en dat er een Nederlander op de trainerstoel blijft zitten of komt te zitten.
Ze zijn goed op weg, haha. F. zet sowieso een historisch slechte reeks neer.Hopelijk nog puntverlies vanmiddag bij Feyenoord.
AZ verliest ook in Sittard. Schade dus min of meer beperkt na het puntverlies in Nijmegen.
Yes! Mooi zoMr. Ajax schreef:AZ verliest ook in Sittard. Schade dus min of meer beperkt na het puntverlies in Nijmegen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jinne
- Site Admin
Geen slecht weekend. Wel nu 16 punten verschil met plek 1 en 17 met plek 18. 
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
En een back alsjeblieft. Wijndal en Rosa zijn echt slechter dan de backs van de top 10 in Nederland.Trab schreef: zo dec 21, 2025 12:04 pmViel idd slecht in. Hoorde hem zeggen dat hij langer had gespeeld dan eigenlijk het plan was. Waarom breng je hem dan meteen na rust in? Zo slecht was Steur toch niet? Misschien maar beter verkopen in de winter. Het heilige vuur lijkt te ontbreken en met Steur heb je een prima vervanger. Kan je van dat geld een controlerende middenvelder halen.Toppie schreef:Die Taylor maakte vorig seizoen het verschil nu bakt die.er niets van
IK GELOOF!!!!!!
Het vertekent nogal. Nog steeds vijf punten achter F, dat de laatste tijd geen wedstrijd wint.Jinne schreef: zo dec 21, 2025 6:55 pm Geen slecht weekend. Wel nu 16 punten verschil met plek 1 en 17 met plek 18.![]()
Ik snap ook wel dat je beter 3e dan 4e kan worden. Sowieso moet je altijd proberen om zo hoog mogelijk te eindigen. Het is topsport.Mr. Ajax schreef: zo dec 21, 2025 12:52 pmJa, ik ook. Ben het vaak met Marillion eens maar deze snap ik dus echt niet.Thijs schreef: zo dec 21, 2025 11:48 am 3e = twee voorrondes, eerste officiële wedstrijd op 4 augustus, verzekerd van groepsfase Europa League. Kans op Champions League.
4e = drie voorrondes, eerste officiële wedstrijd op 23 juli, zelfs niet eens verzekerd van groepsfase Conference League.
Ik vind het toch wel een flink verschil.
Waar ik wat bezwaar tegen maak is dat ik de indruk heb dat mensen die 3e plek toch al bijna als CL deelname zien met de daarbij behorende inkomsten. Waarbij het vooral om dat laatste gaat natuurlijk. Ik schat in dat de kans dat je het niet haalt via die 3e plek vele malen groter is dan dat Ajax zich wel kwalificeert.
Ajax heeft die inkomsten natuurlijk nodig. Dus eigenlijk is 3e niet goed genoeg en moet je dus minimaal 2e worden. Maar dat gaat niet lukken als we doorgaan zoals nu. Er is een paar keer gewonnen en er is ook wel iets veranderd maar het is nog altijd vooral armoedig. Ik ben denk ik vooral nogal boos/teleurgesteld over alle wanprestaties die zijn geleverd. Dit kan gewoon echt een moment van aanhaken of afhaken zijn.
Mocht het de 3e plek worden zie ik vooral de rechtstreekse kwalificatie voor de EL als winst. Dat je geen voorrondes hebt voor die fase waarin je jezelf kunt verslikken. En ja, het kan ineens ook snel beter gaan. Maar hoe en wie daar dan voor moet gaan zorgen?
Nil volentibus arduum
Het gaat alleen om geld. Sportief gezien was het beter voor Ajax geweest om dit seizoen aan de EL deel te nemen, en waarschijnlijk is dat komend seizoen ook zo.
Sportief gezien is CL een must om weer gezond te worden.Yopii schreef: ma dec 22, 2025 12:10 pm Het gaat alleen om geld. Sportief gezien was het beter voor Ajax geweest om dit seizoen aan de EL deel te nemen, en waarschijnlijk is dat komend seizoen ook zo.
IK GELOOF!!!!!!
Financieel gezien, bedoel je zeker?
Een must, dat zou niet zo moeten zijn. Er bestaat zoiets als concurrentie.
Een must, dat zou niet zo moeten zijn. Er bestaat zoiets als concurrentie.
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Met het hersenloze kamikazevoetbal van Heitinga hadden we sportief gezien vermoedelijk zelfs in de Conf. League ergens begin november troosteloos onderaan gebungeld.Yopii schreef:Het gaat alleen om geld. Sportief gezien was het beter voor Ajax geweest om dit seizoen aan de EL deel te nemen, en waarschijnlijk is dat komend seizoen ook zo.
Je krijgt er wel extra budget door als je CL speelt. Ook als sla je een modderfiguur. Punt is alleen dat je met dat geld dan ook nog iets zinnigs moet doen.
Ik heb er een beetje een hekel aan, die enorme hang naar de CL gelden. Natuurlijk wil je als club op het hoogste platform actief zijn. Maar wel vanuit de ambitie om je dan echt te kunnen laten zien en niet enkel om aan het infuus van de CL inkomsten te hangen.
Ik heb er een beetje een hekel aan, die enorme hang naar de CL gelden. Natuurlijk wil je als club op het hoogste platform actief zijn. Maar wel vanuit de ambitie om je dan echt te kunnen laten zien en niet enkel om aan het infuus van de CL inkomsten te hangen.
Nil volentibus arduum
Nou, de kaart is toch geseponeerd. Het kan wel dus om geen rood te geven als het totaal niet intentioneel is.peter schreef: za dec 20, 2025 9:24 pm Maar wat valt hier aan terug te draaien dan? Die gozer staat vol op z’n been. En of dat nou bewust of niet is, is niet relevant. Zou helemaal mooi zijn dat we alleen nog maar kaarten uitdelen als het “100% bewust is”.
NEC-speler Sami Ouaissa krijgt geen schorsing naar aanleiding van zijn rode kaart van zaterdag in het Eredivisie-duel met Ajax (2-2). De kaart is geseponeerd door de tuchtcommissie van de KNVB.
De 21-jarige Ouaissa, die vlak na rust voor de 2-2 had getekend, kreeg na een uur een rode kaart van scheidsrechter Allard Lindhout. De middenvelder ging bij het strafschopgebied van Ajax op het been van Davy Klaassen staan.
Ouaissa was na afloop verbaasd over zijn rode kaart. "Ik weet oprecht niet waar ik mijn been moet neerzetten. Ik baal er echt van. Ik kan moeilijk op één been blijven voetballen. En toevallig staat het been van Klaassen daar."
Ook NEC-trainer Dick Schreuder kon moeilijk leven met de sanctie. "Hij was bezig met een korte voetbalactie. Als je de voet op de bal zet, moet je je voet op een gegeven moment ook naar beneden zetten. Dan komt hij op het been van Klaassen."
De tuchtcommissie van de KNVB kan zich vinden in het verhaal van NEC en heeft de kaart geseponeerd. Ouaissa is daardoor gewoon inzetbaar voor de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht op 9 januari.(nu.nl)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Historicus
Nee, maar je moet vantevoren toch bedenken waar plek is om je been te laten landen? Als je vervolgens zo uitkomt, is het toch volkomen roekeloos? Nouja, de tuchtcommissie zal het in zijn wijsheid wel weten.zeux schreef: ma dec 22, 2025 2:43 pmNou, de kaart is toch geseponeerd. Het kan wel dus om geen rood te geven als het totaal niet intentioneel is.peter schreef: za dec 20, 2025 9:24 pm Maar wat valt hier aan terug te draaien dan? Die gozer staat vol op z’n been. En of dat nou bewust of niet is, is niet relevant. Zou helemaal mooi zijn dat we alleen nog maar kaarten uitdelen als het “100% bewust is”.
NEC-speler Sami Ouaissa krijgt geen schorsing naar aanleiding van zijn rode kaart van zaterdag in het Eredivisie-duel met Ajax (2-2). De kaart is geseponeerd door de tuchtcommissie van de KNVB.
De 21-jarige Ouaissa, die vlak na rust voor de 2-2 had getekend, kreeg na een uur een rode kaart van scheidsrechter Allard Lindhout. De middenvelder ging bij het strafschopgebied van Ajax op het been van Davy Klaassen staan.
Ouaissa was na afloop verbaasd over zijn rode kaart. "Ik weet oprecht niet waar ik mijn been moet neerzetten. Ik baal er echt van. Ik kan moeilijk op één been blijven voetballen. En toevallig staat het been van Klaassen daar."
Ook NEC-trainer Dick Schreuder kon moeilijk leven met de sanctie. "Hij was bezig met een korte voetbalactie. Als je de voet op de bal zet, moet je je voet op een gegeven moment ook naar beneden zetten. Dan komt hij op het been van Klaassen."
De tuchtcommissie van de KNVB kan zich vinden in het verhaal van NEC en heeft de kaart geseponeerd. Ouaissa is daardoor gewoon inzetbaar voor de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht op 9 januari.(nu.nl)
Terecht wat mij betreft. Het was vooral heel erg ongelukkig.
Daar kun je als tegenstander wel bij geblesseerd raken, dat is het lastige aan zo'n situatie. Maar het was op geen enkele manier een bewuste overtreding.
Daar kun je als tegenstander wel bij geblesseerd raken, dat is het lastige aan zo'n situatie. Maar het was op geen enkele manier een bewuste overtreding.
Nil volentibus arduum
De voetballers in de studiokantine waren ook vrij stellig dat hij geen kant op kon en dus onterecht rood.Historicus schreef: ma dec 22, 2025 3:02 pmNee, maar je moet vantevoren toch bedenken waar plek is om je been te laten landen? Als je vervolgens zo uitkomt, is het toch volkomen roekeloos? Nouja, de tuchtcommissie zal het in zijn wijsheid wel weten.zeux schreef: ma dec 22, 2025 2:43 pmNou, de kaart is toch geseponeerd. Het kan wel dus om geen rood te geven als het totaal niet intentioneel is.peter schreef: za dec 20, 2025 9:24 pm Maar wat valt hier aan terug te draaien dan? Die gozer staat vol op z’n been. En of dat nou bewust of niet is, is niet relevant. Zou helemaal mooi zijn dat we alleen nog maar kaarten uitdelen als het “100% bewust is”.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Tja, ik zie het hem bewust doen. Maar goed, ik zal wel gek zijn want ik ben de enige
I think I lost my fucking headache
Ik vind de aangevoerde verdediging ('hij moet z'n voet ergens kwijt') ook een vreemde. Als je doelbewust een handeling uitvoert waarbij je het risico loopt dat je je voet op de enkel van een andere speler 'moet' zetten, dan trap je die speler toch gewoon doelbewust op de enkel?
Ik zie de suggestie dat een speler niet anders kon wel vaker voorbij komen op vreemde momenten. Neem nu die eerdere overtreding van Linssen. Daarover werd in de studio ook gezegd dat hij er niets aan kon doen dat hij doorgleed. Maar hij komt wel doelbewust met gestrekt been en de noppen vooruit in. Dan neem je toch bewust het risico dat je een andere speler blesseert?
Ik zie de suggestie dat een speler niet anders kon wel vaker voorbij komen op vreemde momenten. Neem nu die eerdere overtreding van Linssen. Daarover werd in de studio ook gezegd dat hij er niets aan kon doen dat hij doorgleed. Maar hij komt wel doelbewust met gestrekt been en de noppen vooruit in. Dan neem je toch bewust het risico dat je een andere speler blesseert?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Wat denk je dan van die sliding met gestrekt been op.een bal waarchter direct weghorst staat? Dieprood hoor. Maar daar ben ik ook bijna de enige geloof ik
I think I lost my fucking headache
Precies.Marillion schreef: ma dec 22, 2025 3:22 pm Terecht wat mij betreft. Het was vooral heel erg ongelukkig.
De moraal van het verhaal: modale spelers moeten niet doen alsof ze Zidane zijn.
Na afloop van het duel wordt aan Ajax-aanvoerder Klaassen bij ESPN gevraagd of het in zijn ogen een terechte rode kaart was voor Ouaissa. “Ik weet niet…”, begint Klaassen. “Het deed heel veel pijn, maar volgens mij was het meer ongelukkig dan dat hij het expres deed. Volgens mij wilde hij een Zidane doen en stapte hij vol op mijn voet. Ik denk dat het vooral heel ongelukkig was, maar wel heel pijnlijk.[/quote]
Ja vind ik ook. Vde Ven was ook niet bewust, maar hij breekt wel het kuitbeen van Isak.Bert schreef:Ik vind de aangevoerde verdediging ('hij moet z'n voet ergens kwijt') ook een vreemde. Als je doelbewust een handeling uitvoert waarbij je het risico loopt dat je je voet op de enkel van een andere speler 'moet' zetten, dan trap je die speler toch gewoon doelbewust op de enkel?
Die van Linssen was in mijn ogen nog een stuk erger dan die van Ouissa. Ik vind ook dat Ouissa weinig anders kon in die situatie. Toen hij die pirouette inzette was Klaassen zijn been er niet.Trab schreef: di dec 23, 2025 12:20 pmJa vind ik ook. Vde Ven was ook niet bewust, maar hij breekt wel het kuitbeen van Isak.Bert schreef:Ik vind de aangevoerde verdediging ('hij moet z'n voet ergens kwijt') ook een vreemde. Als je doelbewust een handeling uitvoert waarbij je het risico loopt dat je je voet op de enkel van een andere speler 'moet' zetten, dan trap je die speler toch gewoon doelbewust op de enkel?
Net zoals er tegenwoordig vaak wordt gefloten in zo’n situatie waar een speler een bal weg wilt trappen, zijn tegenstander de bal net voordat ie hem wegtrapt van achter hem de bal doortikt, waardoor die eerste vol in de voet van die laatste trapt in plaats van in de bal. Die eerste kan daar toch totaal niks aan doen? Kan ik me dood aan ergeren.