AFC Ajax - FC Groningen zo 30-11 (20:00)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Nihad

Re: AFC Ajax - FC Groningen zo 30-11 (20:00)

Bericht door Nihad »

Ik moet wel zeggen, als ze besluiten een paar wedstrijden geen supporters op Zuid toe te laten, dat er weinig supporters op Zuid er echt heel erg om geven. Onder andere ik. Haha.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Misschien kunnen onze ‘echte’ supporters alvast gaan oefenen op ons nieuwe geuzenlied:

“We gaan Feyenoord achterna, we gaan ADO achterna, lalalalalalalaaa, lalalalalalalaaa (x10)”

:frank.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

zeux schreef: zo nov 30, 2025 11:37 pm
bryan schreef: zo nov 30, 2025 11:03 pm En dit tijdens de opwarming: https://www.reddit.com/r/soccer/comment ... are_button

Hoe kan dat nou, dan moet de politie toch al ingrijpen??
Hoe krijg je dat het stadion in?

Als het klopt dat die nooddeur is opengebroken, dan moet je als club toch ook al ingrijpen?
Is F-side een soort eigen 'staat' dat idioten als op die foto niet vooraf worden opgemerkt door stewards?
Hoe kan het dat in jouw stadion dit soort lui met 'mortieren' tegen de boarding van het veld aan kunnen staan? Zijn er geen camera's?
Opgemerkt misschien wel, maar niks mee gedaan. Maar ook niet eens gemeld naar de rest van de ArenA/leiding. Als jij kijkt na wat er na het eerste vuurwerk gebeurd is qua maatregelen.

Wat ik zo her en der lees was het vuurwerk al binnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Ik zag dat de financieel directeur de NOS te woord stond in het Journaal.

Is Menno - 750.000 euro per jaar - Gelen op vakantie?
Whitey on the moon.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

GangstaRiB schreef: ma dec 01, 2025 8:56 am Ik zag dat de financieel directeur de NOS te woord stond in het Journaal.

Vond ik ook gek maar Panday schijnt de “portefeuille veiligheid” te hebben. Vandaar dat hij voor de camera’s stond. Maar dan nog vind ik dat je AD van zich moet laten horen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Lionel

Bericht door Lionel »

Jinne schreef: ma dec 01, 2025 8:50 am
zeux schreef: zo nov 30, 2025 11:37 pm
bryan schreef: zo nov 30, 2025 11:03 pm En dit tijdens de opwarming: https://www.reddit.com/r/soccer/comment ... are_button

Hoe kan dat nou, dan moet de politie toch al ingrijpen??
Hoe krijg je dat het stadion in?

Als het klopt dat die nooddeur is opengebroken, dan moet je als club toch ook al ingrijpen?
Is F-side een soort eigen 'staat' dat idioten als op die foto niet vooraf worden opgemerkt door stewards?
Hoe kan het dat in jouw stadion dit soort lui met 'mortieren' tegen de boarding van het veld aan kunnen staan? Zijn er geen camera's?
Opgemerkt misschien wel, maar niks mee gedaan. Maar ook niet eens gemeld naar de rest van de ArenA/leiding. Als jij kijkt na wat er na het eerste vuurwerk gebeurd is qua maatregelen.

Wat ik zo her en der lees was het vuurwerk al binnen.
Het gevaar van escalatie als je dat vak binnenstormt? Wie moet dat ook doen? De ME? Daar heb je 10.000 man voor nodig en wat schilden.
IK GELOOF!!!!!!
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

0 personeel gewoon 1 waterkanon...

ook op andere forums en facebook zie je de bewuste foto's voorbij komen..

andere zeggen dat het naast het eerbetoon ook een waarschuwing is naar Ajax toe
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Lionel

Bericht door Lionel »

mattie schreef: ma dec 01, 2025 9:49 am 0 personeel gewoon 1 waterkanon...

ook op andere forums en facebook zie je de bewuste foto's voorbij komen..

andere zeggen dat het naast het eerbetoon ook een waarschuwing is naar Ajax toe
Natuurlijk was het niet alleen een eerbetoon. Zelfs Johan kreeg niet zo een eerbetoon.
IK GELOOF!!!!!!
zeux

Bericht door zeux »

Lionel schreef: ma dec 01, 2025 9:45 am
Het gevaar van escalatie als je dat vak binnenstormt? Wie moet dat ook doen? De ME? Daar heb je 10.000 man voor nodig en wat schilden.
Het is toch te gek voor woorden dat je 'eigen' supportersgroep de club zo terroriseert?

Ik denk ook dat club, bond en gemeente hier samen tegen moeten optreden. Ook om te voorkomen dat ze een paar mensen thuis privé kunnen terroriseren. Als Ajax, KNVB en Gemeente hier samen in optrekken, kun je veel minder één iemand targetten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Mr. Ajax schreef: ma dec 01, 2025 9:21 am
GangstaRiB schreef: ma dec 01, 2025 8:56 am Ik zag dat de financieel directeur de NOS te woord stond in het Journaal.

Vond ik ook gek maar Panday schijnt de “portefeuille veiligheid” te hebben. Vandaar dat hij voor de camera’s stond. Maar dan nog vind ik dat je AD van zich moet laten horen.
Daar is ie dan.
Yopii

Bericht door Yopii »

Nihad schreef: ma dec 01, 2025 12:03 am Ik moet wel zeggen, als ze besluiten een paar wedstrijden geen supporters op Zuid toe te laten, dat er weinig supporters op Zuid er echt heel erg om geven. Onder andere ik. Haha.
Hmm, ik vind het niet grappig. Voor de supporters in het stadion, onder wie veel kinderen, is dit een klap, Nihad.

Het gaat al zo goed met Ajax, we konden nog wel wat slecht nieuws gebruiken. :excited.gif:

Collectief straffen is altijd fout
Ik begrijp je opmerking, Luuk, maar hebben die goeden daar wel iets te vertellen? Iets zegt me dat ze het daar stiekem prachtig vinden. Geslaagde actie, internationale aandacht.

Voor Ajax is het rampzalig, maar dat mag de pret niet drukken.
zeux

Bericht door zeux »

Yopii schreef: ma dec 01, 2025 10:51 am Iets zegt me dat ze het daar stiekem prachtig vinden. Geslaagde actie, internationale aandacht.
Precies. Hier gaan ze mee pronken in hun digitale kanalen. Wat het met de club doet, interesseert ze helemaal niets.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
LucaS

Bericht door LucaS »

Wow

Dus het collecties straffen van Gazanen is dan ook prima neem ik aan? Of van rode lijn demonstranten
I think I lost my fucking headache
Lionel

Bericht door Lionel »

Nobody likes us, we don’t care.

Dit was van die mongool blijkbaar een laatste wens. Een wedstrijd in zijn naam laten staken.

Als dit ergens op papier staat moet dit lekker verhaald worden op de familie en de F-Side. Branden moeten zulke idioten.

We moeten als maatschappij dit soort idioot gedrag niet accepteren. Geldt niet alleen voor voetbal hooligans maar ook dat rechtse tuig dat gewoon dreigt om nog meer te gaan rellen als zij hun zin niet krijgen.
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Bij Gazanen gaat het om burgers, niet om mensen die bewust bij een bepaalde groepering willen horen.

Eerst moet uitgezocht worden wat er precies gebeurd is, en in hoeverre de vaste bezoekers onderdeel zijn van het probleem. Ik begrijp dat buitenstaanders er ook aan meegedaan hebben.
Dan wordt de politie met vuurwerk bekogeld. Levensgevaarlijk.

Hoe dan ook, we zitten in de hoek waar de klappen vallen. Ajax gaat een zware straf krijgen, en dan moeten al die supporters nog gecompenseerd worden. Ga maar uit van een miljoenenschade, en dat terwijl er op dit moment al geen geld is. Lekker, hoor. :excited.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: ma dec 01, 2025 10:59 am Bij Gazanen gaat het om burgers, niet om mensen die bewust bij een bepaalde groepering willen horen.

Eerst moet uitgezocht worden wat er precies gebeurd is, en in hoeverre de vaste bezoekers onderdeel zijn van het probleem. Ik begrijp dat buitenstaanders er ook aan meegedaan hebben.
Ik heb zat vrienden die al jaren op Zuid staan en/of bij de F Side horen die helemaal niks te maken hebben en willen hebben met die 200 idioten die dit soort onzin flikken (want veel meer dan dat zullen het niet zijn).

Het lijkt me niet zo heel erg ingewikkeld om te achterhalen precies wie de schuldigen zijn en daar actie tegen te nemen. Alleen zouden de politie en de ArenA daar een veel grotere rol in moeten hebben. Ajax is een voetbalclub, geen AIVD.

Ben het in ieder geval met Lucas eens dat collectief straffen in principe fout is.
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

LucaS schreef: ma dec 01, 2025 10:55 am Wow

Dus het collecties straffen van Gazanen is dan ook prima neem ik aan? Of van rode lijn demonstranten
Interessant vergelijking tussen onschuldige burgers enerzijds en specifieke vakken waar iedereen staat die zich in ieder geval passief affiliëren met een semi-criminele organisatie. Los van wat ik zelf vind wat betreft 'collectief straffen' overigens.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Rotorinho

Bericht door Rotorinho »

LucaS schreef: ma dec 01, 2025 10:55 am Dus het collecties straffen van Gazanen is dan ook prima neem ik aan? Of van rode lijn demonstranten
Wat een geweldige vergelijking zeg..
Aangezien zo te merken elk random kruisverband gelegd mag worden: in hetzelfde straatje zou je willen stellen dat niet elke nazi een kwaaie peer was?
Yopii

Bericht door Yopii »

Het lijkt me niet zo heel erg ingewikkeld om te achterhalen precies wie de schuldigen zijn en daar actie tegen te nemen.
Dat is wel ingewikkeld, dat is juist het probleem.

Zulke lui leven buiten de realiteit, ze denken echt dat ze van Ajax houden. Tegelijkertijd doen ze dingen die zeer schadelijk zijn voor onze club.

Doet me denken aan die staafgooier destijds, die kreeg een taakstraf. Wilde hij die taakstraf wel bij Ajax doen. :aai.gif:
zeux

Bericht door zeux »

Lionel schreef: ma dec 01, 2025 10:58 am We moeten als maatschappij dit soort idioot gedrag niet accepteren. Geldt niet alleen voor voetbal hooligans maar ook dat rechtse tuig dat gewoon dreigt om nog meer te gaan rellen als zij hun zin niet krijgen.
Bij recente extreem-rechtse demonstraties die uit de hand liepen, waren expliciet 'hooligans' betrokken. Zoals hooligan-groepen betrokken waren bij gewelddadige acties tegen AZC's. Er liggen vrij duidelijke verbanden tussen hooligans en extreem-rechts. En vanuit extreem-rechts komt tegenwoordig het politieke geweld en de intimidatie.
Lionel

Bericht door Lionel »

zeux schreef: ma dec 01, 2025 11:26 am
Lionel schreef: ma dec 01, 2025 10:58 am We moeten als maatschappij dit soort idioot gedrag niet accepteren. Geldt niet alleen voor voetbal hooligans maar ook dat rechtse tuig dat gewoon dreigt om nog meer te gaan rellen als zij hun zin niet krijgen.
Bij recente extreem-rechtse demonstraties die uit de hand liepen, waren expliciet 'hooligans' betrokken. Zoals hooligan-groepen betrokken waren bij gewelddadige acties tegen AZC's. Er liggen vrij duidelijke verbanden tussen hooligans en extreem-rechts. En vanuit extreem-rechts komt tegenwoordig het politieke geweld en de intimidatie.
Het begint al bij de politici die dit allemaal goedpraten. ‘Het volk wil dit’.
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Uitspraken over 'het volk' doen me altijd ergens aan denken. In het Duits is het woord hetzelfde.

Overigens, Ajax is zeker niet de enige club met een extremistische harde kern. Ik denk ook niet dat Ajax er iets aan kan doen dat zulke lieden op de club afkomen.

Mr. Ajax heeft uiteraard gelijk dat het om een kleine groep gaat. Het is wel een groep die opgaat in het geheel en doet wat ze wil.
zeux

Bericht door zeux »

De beelden zijn toch duidelijk? Dit was het hele vak.
zeux

Bericht door zeux »

Lionel schreef: ma dec 01, 2025 11:30 am
zeux schreef: ma dec 01, 2025 11:26 am
Het begint al bij de politici die dit allemaal goedpraten. ‘Het volk wil dit’.
Precies.

'We' staan die retoriek al decennia toe.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ik denk dat het niet nodig is om over maatregelen te denken in termen van straffen. Ajax, de ArenA en de gemeente hebben de verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat mensen in veiligheid wedstrijden kunnen bezoeken. Je kunt je afvragen of dat momenteel nog mogelijk is.

Een mogelijke maatregel zou zijn om voorlopig het desbetreffende vak leeg te laten. Daar komt immers het gevaar vandaan. Blijkt dat onvoldoende, dan komen er even helemaal geen supporters naar wedstrijden.

Ik begrijp dat Ajax hierbij ook te maken heeft met de voorwaarden waaronder tickets/seizoenkaarten etc. zijn verkocht. Daar zal naar gekeken moeten worden. Maar bijvoorbeeld de gemeente heeft daar weinig mee te maken: als de veiligheid in het gedrang komt, staat het de burgermeester natuurlijk vrij om wedstrijdbezoek voorlopig op te schorten.

Dat heeft niets met arbitraire straffen te maken (waar sommige mensen het hierboven over hadden). Er wordt namelijk niet gestraft. Er wordt gepoogd om de veiligheid waarvoor men verantwoordelijk is te waarborgen.

Aanvulling: er is hier ook een belangrijk verschil met bijvoorbeeld demonstraties, want er staan geen grondrechten op het spel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Plaats reactie