AFC Ajax - Benfica di 25 november 2025 (18:45)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: AFC Ajax - Benfica di 25 november 2025 (18:45)

Bericht door Trab »

Mr. Ajax schreef:
Trab schreef: di nov 25, 2025 8:43 pm We hebben twee goede aanvallen gehad. Helaas had Klaassen niet de scherpte in de afronding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit is wel heel erg Heitinga van je hoor, Trab.
Afbeelding. Hoho. Ik heb niet gezegd dat we goed speelden. Was een feitelijke opsomming van de hele wedstrijd. Veel de bal, weinig tempo en kansen.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Mr. Ajax schreef:
Trab schreef: di nov 25, 2025 8:43 pm We hebben twee goede aanvallen gehad. Helaas had Klaassen niet de scherpte in de afronding

Allebei niks. Hoe die Sutalo bij de zijlijn ook in de luren werd gelegd door Pavlidis Afbeelding Daar hebben we dan 20 mio voor betaald. En voor z’n stand-in nog eens 13 mio ofzo

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Trab schreef: di nov 25, 2025 8:50 pm
Mr. Ajax schreef:

Allebei niks. Hoe die Sutalo bij de zijlijn ook in de luren werd gelegd door Pavlidis Afbeelding Daar hebben we dan 20 mio voor betaald. En voor z’n stand-in nog eens 13 mio ofzo

Onvoorstelbaar hè. Sutalo was vorig seizoen uitstekend, maar een echte klasbak staat er dus ook als het minder gaat. En Sutalo doet en kan dat gewoon niet. Itakura verdient nog wat tijd maar het pure verdedigen lijkt hij ook niet te beheersen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Niet gekeken. 0-2 verloren. Grim tegen José. Had je vooraf al kunnen invullen.
Whitey on the moon.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

ik heb denk ik 20 min gezien.. Daarna heerlijk weer genoten op CP..

zondag max kijken..
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Gelatenheid. Geloof niet dat ik er heel veel meer woorden aan ga vuilmaken.
Nil volentibus arduum
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Een reglementaire 0-3 door te weigeren om niet in de thuiskit te spelen, had ajax in ieder geval respect opgeleverd. Had voor de rest geen verschil gemaakt.

Nu vindt iedereen ajax vooral zielig.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Heel eerlijk; dit Ajax viel me niet eens super tegen, met de wens als vader van de gedachte zouden we mogelijk een kleine ommekeer tegemoet kunnen gaan zien.
elliquido

Bericht door elliquido »

:drecul.gif:
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Marcel

Bericht door Marcel »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: di nov 25, 2025 11:28 pm Heel eerlijk; dit Ajax viel me niet eens super tegen, met de wens als vader van de gedachte zouden we mogelijk een kleine ommekeer tegemoet kunnen gaan zien.
Laatste 10 wedstrijden 7x verloren, 2x gelijk, 1x gewonnen. We zitten nu op een losing streak van 4 wedstrijden.
Ik weet niet welk lichtpuntje jij ziet...?
Cluijffert

Tja, en de enige titel dit seizoen is al binnen, die van slechtste Nederlandse ploeg ooit in de CL… dankjewel Alex Kroes en bestuursraad!
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
LucaS

Bericht door LucaS »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: di nov 25, 2025 11:28 pm Heel eerlijk; dit Ajax viel me niet eens super tegen, met de wens als vader van de gedachte zouden we mogelijk een kleine ommekeer tegemoet kunnen gaan zien.
Het staat idd wat beter. Defensief vooral. Er wordt weinig tot niets -meer- gecreëerd
I think I lost my fucking headache
Cluijffert

LucaS schreef: wo nov 26, 2025 8:15 am
Het staat idd wat beter. Defensief vooral. Er wordt weinig tot niets -meer- gecreëerd
Toch aardig hoe het cirkeltje nu rond is nadat een erg goede en getalenteerde coach dit vorig seizoen constateerde, hierop acteerde - we dankzij deze coach met grotendeels deze hooguit subtop selectie (minus 50.000.000 aan aankopen, maar met Hato en een Engelsman die hier vorig seizoen regelmatig werd afgeschreven) tweede werden - en uiteindelijk vanwege dit realisme in systeem en taktiek (en het niet zijn oren laten hangen naar het ajax-deejunah spiel binnen de club) werd weggepest.

En kijk waar we nu staan. Die ironie mag niemand ontgaan.
LucaS

Bericht door LucaS »

Met Farioli waren we een stuk verder geweest, daar zal vrijwel niemand het mee oneens zijn

Btw; Zoals Klaassen gister die kans miste, echt ongelooflijk.
I think I lost my fucking headache
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Cluijffert schreef: wo nov 26, 2025 8:33 am
LucaS schreef: wo nov 26, 2025 8:15 am
Toch aardig hoe het cirkeltje nu rond is nadat een erg goede en getalenteerde coach dit vorig seizoen constateerde, hierop acteerde - we dankzij deze coach met grotendeels deze hooguit subtop selectie (minus 50.000.000 aan aankopen, maar met Hato en een Engelsman die hier vorig seizoen regelmatig werd afgeschreven) tweede werden - en uiteindelijk vanwege dit realisme in systeem en taktiek (en het niet zijn oren laten hangen naar het ajax-deejunah spiel binnen de club) werd weggepest.

En kijk waar we nu staan. Die ironie mag niemand ontgaan.
Ja, sommigen op dit forum vertonen dezelfde trekjes als de lui in de ondoorzichtige Ajax organisatie. Iedere aanstelling is eigenlijk slecht, als er resultaat behaald wordt, wordt er gezeken dat het niet met 4-3-3 champagne voetbal gebeurt. En als de goeden zijn weggepest, wordt men kwaad omdat de goeden zijn weggepest. :smallgrin.gif:
Whitey on the moon.
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

De omschakeling van Grim in de 2de helft haalde het beetje venijn dat er was uit het spel. Opeens stonden Regeer en Wijndal heel hoog waardoor Godts en Bounida naar binnen moesten trekken. En dat terwijl je het 2de gedeelte van de 1ste helft, toen Bounida meer bij het spel werd betrokken, er opeens wat gebeurde. Maar nee, de 2de helft, alles in de trechter. Dat is voor een Mourinho team lekker voetballen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Yopii

Bericht door Yopii »

Tja Gangsta, wij zijn wel Ajax. Nul punten in de CL met een zwaar negatief doelsaldo, zesde in de competitie, verliezen van Excelsior, de dure aankopen op de bank - mogen we dan ontevreden zijn? :confused.gif:

Wij zijn Kroes niet, die direct invloed heeft en direct verantwoordelijk is voor deze ellende. Wij mogen vinden wat we willen.

Merkwaardig inderdaad. Zijn enige bijzondere kwaliteit is dat hij zulke kansen normaal gesproken niet mist. Hij speelde ook een draak van een wedstrijd.

Veel geploeter gisteren van beide teams, en Mourinho die met de punten naar huis gaat. Ik heb er met gemengde gevoelens naar gekeken. Het was wel minder slecht dan tegen Excelsior, maar veel schiet je daar niet mee op. Maar ach, de CL was toch al gedaan.

Je ziet wat het doet als een speler onbevangen het veld ingaat - geen toeval dat een debutant de handen op elkaar kreeg. De rest lijkt getraumatiseerd.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Yopii schreef:Tja Gangsta, wij zijn wel Ajax. Nul punten in de CL met een zwaar negatief doelsaldo, zesde in de competitie, verliezen van Excelsior, de dure aankopen op de bank - mogen we dan ontevreden zijn? :confused.gif:

Wij zijn Kroes niet, die direct invloed heeft en direct verantwoordelijk is voor deze ellende. Wij mogen vinden wat we willen.

Merkwaardig inderdaad. Zijn enige bijzondere kwaliteit is dat hij zulke kansen normaal gesproken niet mist. Hij speelde ook een draak van een wedstrijd.

Veel geploeter gisteren van beide teams, en Mourinho die met de punten naar huis gaat. Ik heb er met gemengde gevoelens naar gekeken. Het was wel minder slecht dan tegen Excelsior, maar veel schiet je daar niet mee op. Maar ach, de CL was toch al gedaan.

Je ziet wat het doet als een speler onbevangen het veld ingaat - geen toeval dat een debutant de handen op elkaar kreeg. De rest lijkt getraumatiseerd.
Benfica is ook niet meer wat het geweest is. Niet voor niks ook 0 punten. Het enige lichtpuntje voor mij was Bounida. Die moet gewoon bij het eerste blijven. Net als Steur. Van de zomer had je gewoon door moeten selecteren. Berghuis en Klaassen eruit en de echt grote talenten doorschuiven vanuit Jong. Als ze te lang in Jong blijven raken ze gedemotiveerd. Zeker als wat er in 1 speelt niet beter is. Itakura op 6 vind ik nog moeilijk te beoordelen. Had goede en zwakke momenten.

Yopii

Bericht door Yopii »

Itakura is geen middenvelder. Ajax moet snel een goede 6 aantrekken.

Die Regeer vind ik zo'n nietszeggende speler, die moest per se aangetrokken worden. :confused.gif:

Benfica was inderdaad ook erg matig. Er lagen voor die ploeg veel mogelijkheden op kansen, zoals LVG het noemde, maar het werd steeds slecht uitgespeeld.

Ik vond het meer een EL-wedstrijd. Veel goede bedoelingen maar weinig kwaliteit. Die goals waren wel heel goed ingeschoten. Die waren, als je eerlijk bent, de hoogtepunten van de wedstrijd, al waren ze voor ons uiteraard pijnlijk.
Cluijffert

Yopii schreef: wo nov 26, 2025 10:31 am Tja Gangsta, wij zijn wel Ajax. Nul punten in de CL met een zwaar negatief doelsaldo, zesde in de competitie, verliezen van Excelsior, de dure aankopen op de bank - mogen we dan ontevreden zijn? :confused.gif:
Dat zegt hij niet, hij houdt een spiegel voor.
Yopii

Bericht door Yopii »

Ach ja, Gangsta is de laatste fan van Kroes. :smallgrin.gif:

Onze degradatiecoach was trouwens best tevreden:
Als eerst wordt er gevraagd naar de conclusie van de avond. 'Het is natuurlijk enorm zuur dat we geen resultaat boeken. Dat heb ik ook tegen mijn spelers gezegd net. Aan de andere kant heb ik wel gezien dat er een team stond waar we het ook aan de voorkant over gehad hebben.'

'Ik heb ook gezien dat het tactisch plan naar behoren is uitgevoerd en dat iedereen er op zijn manier mee bezig was. We hadden aan de voorkant ook besproken dat we eventueel met vijf achterin zouden kunnen komen. Dat is ook gebeurd. Daar ben ik heel blij om, maar het is heel zuur dat je niet de punten pakt', klinkt zijn analyse.

Grim legt vervolgens uit waar hij nog meer tevreden mee was wat betreft het tactische plan. 'Je hebt aan de voorkant een gameplan. Je hebt een manier waarop je wil aanvallen en wil verdedigen. Natuurlijk heb je ook omschakelmomenten, maar ik vond gewoon dat we uitvoerden wat we besproken hadden. Dat was ten opzichte van de wedstrijd tegen Excelsior (1-2 verlies, red.) een stuk beter', aldus een tevreden coach.
Aan de voorkant dan. :smallgrin.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Met Jaros, Heerkens, Regeer, Rosa, Itakura, O'Connell, Gloukh, Moro, Weghorst, Dolberg, Edvardsen heb je 11 spelers die in de afgelopen 10 maanden zijn gehaald, maar gisteren bekroop mij het idee dat we er niet veel wijzer van zijn geworden. Ik vond het experiment nog best OK, maar je krijgt het wel heel lastig als je as niet kan voetballen. Itakura mist voetballend vermogen om die rol van 6 in te vullen. Is teveel verdediger. Sutalo speelt nooit in en er is ook geen chemie tussen Itakura en Sutalo. Itakura speelt verstoppertje en Sutalo durft geen bal te spelen en al helemaal geen linie over te slaan en een bal in de diepte (Bounida!) te leggen.
Ik zat een keer niet op mijn eigen plek (123 rij 1) en ik schrok echt toen die wissels in de warming up bezig waren. Je kunt toch nooit een elftal rondmaken met Moro, Gloukh, Edvardsen en Alders? Dat is echt zelfmoord in het hedendaagse fysieke voetbal.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Itakura zal wel een verdediger zijn maar kan toch helemaal niet verdedigen?
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Mee eens. VI en andere media waren (weer eens) lovend tot en met, maar ik zie vooralsnog weinig brood in deze peperdure optie. Ik vind hem ook wat log en weinig wendbaar op de een of andere manier. Ik denk steeds meer dat ze die jongen uit pure paniek hebben gehaald en dat ze geen videobandje hebben bekeken.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

peter schreef: wo nov 26, 2025 5:55 pm Mee eens. VI en andere media waren (weer eens) lovend tot en met, maar ik zie vooralsnog weinig brood in deze peperdure optie. Ik vind hem ook wat log en weinig wendbaar op de een of andere manier. Ik denk steeds meer dat ze die jongen uit pure paniek hebben gehaald en dat ze geen videobandje hebben bekeken.
Hij verliest erg makkelijk zijn kopduel voorafgaand aan de 0-1 en gaat ook bij de 0-2 het duel aan alsof ie voor het eerst kicksen aan heeft. Ik had echt veel meer van hem verwacht, zeker wat het pure verdedigen betreft. Is voor mij wel de grootste teleurstelling van alle aankopen afgelopen zomer.

En was het maar uit pure paniek… Kroes heeft er anderhalve maand over gedaan terwijl je al twee volwaardige CV’s in huis had. Was juist geen paniek aankoop.
Plaats reactie