AFC Ajax - Excelsior Rotterdam za 22-11 18:45 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii

Re: AFC Ajax - Excelsior Rotterdam za 22-11 18:45 uur

Bericht door Yopii »

Vorig seizoen paste zijn rol goed bij zijn kwaliteiten en ondanks dat we echt niet geweldig waren was de puzzel met de beschikbare stukjes wel gelegd.
Vergeet ook niet dat onze spelers vorig seizoen op hun tenen hebben gelopen. Dan komen er trainers die de boel een beetje loslaten en niemand heeft meer zin in een opofferingsloopje.

Dat gaat niet bewust, mensen kunnen meer opbrengen als ze in een flow zitten.
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Nu waren de twee tegengoals wel andere koek. Bij de 0-1 liep die tegenstander op zn dooie gemakkie door onze verdediging en bij de 0-2 moet Alders wel een vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad, want zijn “assist” zag er bijna gokmafia-achtig uit.

Maar inderdaad, het spel was gewoon om te janken. Ik voorzie tot de winterstop louter verliespartijen. Benfica, Groningen, Fortuna, Qarabag, Excelsior Maassluis, de kakkies en NEC, inmiddels heb ik echt bij geen enkele wedstrijd het voorgevoel dat we gaan winnen.
Yopii

Bericht door Yopii »

De eerste tegengoal was collectief rampverdedigen van Ajax, de tweede een pupillenfout van Alders. Ik las ergens dat Grim niet boos was op Alders. Kun je ook niet zijn, die jongen kan er niets aan doen als spelers in de opleiding (blijkbaar) niet worden gecoacht op gogme. :confused.gif: Het is zo oerstom dat je er niets mee kunt.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: ma nov 24, 2025 1:45 pm De eerste tegengoal was collectief rampverdedigen van Ajax, de tweede een pupillenfout van Alders. Ik las ergens dat Grim niet boos was op Alders. Kun je ook niet zijn, die jongen kan er niets aan doen als spelers in de opleiding (blijkbaar) niet worden gecoacht op gogme. :confused.gif: Het is zo oerstom dat je er niets mee kunt.
Aan die fout van Alders valt niets te coachen, hoor. De bal op zo’n positie zijwaarts en niet richting de stip koppen lijkt mij echt niet iets dat je door een coach moet worden verteld. Die jongen had effe kortsluiting en was allang blij dat ie de bal met z’n kop had geraakt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
elliquido

Bericht door elliquido »

F U C K I N G
E X C E L S I O R

rot op met die tactische en psychologische analyses. Al zet je Gerard Joling langs de lijn. Dit is gewoon een wanvertoning en moet met wortel en tak uitgeroeid worden,
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Yopii

Bericht door Yopii »

Aan die fout van Alders valt niets te coachen, hoor. De bal op zo’n positie zijwaarts en niet richting de stip koppen lijkt mij echt niet iets dat je door een coach moet worden verteld. Die jongen had effe kortsluiting en was allang blij dat ie de bal met z’n kop had geraakt.
Misschien had hij de bal beter niet kunnen raken. :smallgrin.gif:

Les 1: kop de bal weg van het doelgebied. Zo ingewikkeld is het niet. Al stond hij onder stroom, dan had hij dit nog moeten weten.

Maar ja, dan heb je zo'n dwerg achterin, zal geen heerser zijn in de lucht.

Ik kan het niet uitstaan dat Grim het nog goedpraat. Hoezo 'ik kan het hebben'. Dat geintje kost je wel de wedstrijd. Leg de lat maar op de grond, Fred. :aai.gif: :1evil.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Mr. Ajax schreef: zo nov 23, 2025 4:03 pm
Yopii schreef: zo nov 23, 2025 3:09 pm
De komende wedstrijden moet je gewoon een compact blok neer zetten dat volkomen in dienst van Godts, Dolberg en Gloukh speelt.
Dan moeten die jongens wel gaan presteren.
Want anders? Wat is jouw alternatief?

Wat Marillion zegt. Het is momenteel ons minst slechte optie. Survival mode.
Gloukh zou ik niet langer opstellen als middenvelder. Je kunt niet zo veel balverlies lijden, zo matig mee verdedigen en zoveel verkeerde keuzes maken. Die jongen heeft soms een prachtige bal, maar ook nu weer maakt hij heel veel foute keuzes. Zet hem dan maar hangend op links of rechts neer. Slechter dan die speeltuinvoetballer op rechts kan het overigens ook niet zijn, want dat is helemaal een armoedige keuze.

Compacter staan ben ik wel voor, maar het middenveld is zo matig. Ik kom gewoon niet tot een complementair middenveld.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

peter schreef:
Mr. Ajax schreef: zo nov 23, 2025 4:03 pm
Yopii schreef: zo nov 23, 2025 3:09 pm Dan moeten die jongens wel gaan presteren.
Want anders? Wat is jouw alternatief?

Wat Marillion zegt. Het is momenteel ons minst slechte optie. Survival mode.
Gloukh zou ik niet langer opstellen als middenvelder. Je kunt niet zo veel balverlies lijden, zo matig mee verdedigen en zoveel verkeerde keuzes maken. Die jongen heeft soms een prachtige bal, maar ook nu weer maakt hij heel veel foute keuzes. Zet hem dan maar hangend op links of rechts neer. Slechter dan die speeltuinvoetballer op rechts kan het overigens ook niet zijn, want dat is helemaal een armoedige keuze.

Compacter staan ben ik wel voor, maar het middenveld is zo matig. Ik kom gewoon niet tot een complementair middenveld.
Misschien de psv variant weer uit de kast halen met Gloukh als valse spits. Kan je er een extra middenvelder bijgooien. Mourinho kennende zullen ze niet volle bak druk zetten dus dan hoeven we ook niet lang te spelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Alexander schreef: ma nov 24, 2025 10:45 am Wat is er met Taylor aan de hand? Die was vorig jaar sterkhouder, maar heeft dit seizoen nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld. Ongekend wat een verval die jongen heeft.

dat noemt men vertrouwen..
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
zeux

Bericht door zeux »

mattie schreef: ma nov 24, 2025 10:43 pm

dat noemt men vertrouwen..
Ja.
Een deugdelijke trainer.
Visie op een systeem.
Een helder plan, dat je ook over weet te brengen.
Behoorlijke coaching.
En vertrouwen scheppen door heldere keuzes en daarin niet te chicaneren.

En dan kijken of de spelers wel of niet iets kunnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Plaats reactie