John Heitinga en Marcel Keizer de ex-trainers

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Hoe lang gaat Heitinga het volhouden als hoofdtrainer?

Hij dient zijn contract uit
0
Geen stemmen
Hij maakt het seizoen 2025-2026 af
5
16%
Hij vertrekt in de periode van 1 februari - 1 juli 2026
2
6%
Hij vertrekt in de periode van 1 december - 1 februari 2026
11
34%
Hij vertrekt in oktober of november 2025
14
44%
Hij vertrekt in augustus of september 2025
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 32

Yopii

Re: John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Bericht door Yopii »

Als zelfs de supporters al niet eens meer de goede kant van het verhaal kiezen... nu snap ik waarom lulhannessen als Blind kunnen blijven plakken. Die krijgen altijd het voordeel van de twijfell. Altijd.
Dit is de eerste keer dat ik hier, zij het impliciet, van beschuldigd word. Voorheen was ik altijd Blind-hater nummer 1. :smallgrin.gif:

Blind heeft na zijn carrière overal gefaald en doet opzichtig aan vriendjespolitiek. Opgeruimd staat netjes. Helaas is hij nooit echt lang weg.

Je gaat eraan voorbij dat Kroes er juist zit dankzij zulke mensen. Denk maar aan de druk die de bestuursraad heeft uitgeoefend om hem in de directie te houden.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

peter schreef: ma okt 27, 2025 2:36 pm Het is ook wel manoeuvreren hoor:
- Saneren. Top gedaan door Kroes.
- Hendo weg. Wilde zelf weg. Kroes buitenspel.
- Klaassen en Berghuis verlengen. Beide heren werden op handen gedragen. Kroes buitenspel.
- Itakura voor 10 mio terwijl je een goed centrum hebt. Heitinga lukt het niet om Baas goed te laten functioneren op de back. Kroes buitenspel.
- O'connell als 6. Dat wilde Heitinga per se. Kroes buitenspel.
- Jaros als keeper. Dat wilde Heitinga per se. Kroes buitenspel.
- Dolberg. Keuze vanuit het verleden. Ajax DNA. Kroes buitenspel.
- Brobbey weg. Goed gedaan door Kroes.
- Hato weg. Goed gedaan door Kroes.
- Farioli komst. Top gedaan door Kroes.
- Farioli weg. Wilde teveel. Kroes buitenspel. Of werd niet gepruimd door de rest van Ajax. Kroes buitenspel.
- Geen linksback. Heitinga wilde per se Wijndal aan het voetballen krijgen. Kroes buitenspel.
- Aanstellen Heitinga en Keizer. RvC wilde dat. Kroes buitenspel.
- Hele technische staf overboord met vlieggewichten. RvC wilde dat. Kroes buitenspel.
- Moro. Op basis van de cijfers van Beuker. Kroes buitenspel.
- Gloukh. Fantastisch met de bal. Heitinga misbruikt hem. Kroes buitenspel.
- Gloukh. Tenzij het zometeen toch allemaal verdedigend zo zwak blijft, want dan is het op basis van de cijfers van Beuker. Kroes alsnog weer buitenspel.
Hahahaha, mooie samenvatting.

Zoals Danny Blind als een bullebak enkele mensen voor de bus probeert te gooien, zo zijn er ook weer stromingen binnen Ajax die Blind als zondebok proberen te gebruiken. Ik denk (net als enkele andere posters hier) dat de enige zinnige conclusie is dat deze mensen allemaal een groot gevaar voor Ajax zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Yopii schreef: ma okt 27, 2025 3:05 pm
Als zelfs de supporters al niet eens meer de goede kant van het verhaal kiezen... nu snap ik waarom lulhannessen als Blind kunnen blijven plakken. Die krijgen altijd het voordeel van de twijfell. Altijd.
Dit is de eerste keer dat ik hier, zij het impliciet, van beschuldigd word. Voorheen was ik altijd Blind-hater nummer 1. :smallgrin.gif:

Blind heeft na zijn carrière overal gefaald en doet opzichtig aan vriendjespolitiek. Opgeruimd staat netjes. Helaas is hij nooit echt lang weg.

Je gaat eraan voorbij dat Kroes er juist zit dankzij zulke mensen. Denk maar aan de druk die de bestuursraad heeft uitgeoefend om hem in de directie te houden.
De bestuursraad heeft blijkbaar wel een gevoel voor kwaliteit :blush.gif: (geintje..).

Het is voornamelijk bizar om te lezen dat we werkelijk geen reet zijn opgeschoten sinds de Cruijff revolutie.
Ik ben voorstander van Kroes, maar al vond ik hem niks, dan nog blijft overeind staan dat de Ajax organisatie een zooitje is.

Heitinga gaat nooit lang meer blijven. Kroes koppelt z'n lot aan die van John.

Dus.. wie dan wel?
Whitey on the moon.
zeux

Bericht door zeux »

peter schreef: ma okt 27, 2025 2:36 pm Het is ook wel manoeuvreren hoor:
- Saneren. Top gedaan door Kroes.
- Hendo weg. Wilde zelf weg. Kroes buitenspel.
- Klaassen en Berghuis verlengen. Beide heren werden op handen gedragen. Kroes buitenspel.
- Itakura voor 10 mio terwijl je een goed centrum hebt. Heitinga lukt het niet om Baas goed te laten functioneren op de back. Kroes buitenspel.
- O'connell als 6. Dat wilde Heitinga per se. Kroes buitenspel.
- Jaros als keeper. Dat wilde Heitinga per se. Kroes buitenspel.
- Dolberg. Keuze vanuit het verleden. Ajax DNA. Kroes buitenspel.
- Brobbey weg. Goed gedaan door Kroes.
- Hato weg. Goed gedaan door Kroes.
- Farioli komst. Top gedaan door Kroes.
- Farioli weg. Wilde teveel. Kroes buitenspel. Of werd niet gepruimd door de rest van Ajax. Kroes buitenspel.
- Geen linksback. Heitinga wilde per se Wijndal aan het voetballen krijgen. Kroes buitenspel.
- Aanstellen Heitinga en Keizer. RvC wilde dat. Kroes buitenspel.
- Hele technische staf overboord met vlieggewichten. RvC wilde dat. Kroes buitenspel.
- Moro. Op basis van de cijfers van Beuker. Kroes buitenspel.
- Gloukh. Fantastisch met de bal. Heitinga misbruikt hem. Kroes buitenspel.
- Gloukh. Tenzij het zometeen toch allemaal verdedigend zo zwak blijft, want dan is het op basis van de cijfers van Beuker. Kroes alsnog weer buitenspel.
Bij alle 'Kroes buitenspel'-punten (dus alles buiten 'goed gedaan Kroes') treft Kroes zelf geen blaam?

Dat lijkt mij wat curieus. Ik tel 17 punten. Vier positieve (saneren, twee mooie verkopen en aanstelen Farioli) en 13 negatieve. Bij alle 13 'kon hij er niets aan doen'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Lionel

Bericht door Lionel »

Sarcasme, Zeus. Denk als reactie op Gangsta.
IK GELOOF!!!!!!
zeux

Bericht door zeux »

Lionel schreef: ma okt 27, 2025 5:18 pm Sarcasme, Zeus. Denk als reactie op Gangsta.
Ah, ok, heb niet gelezen wat er boven stond.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

zeux schreef: ma okt 27, 2025 5:25 pm
Lionel schreef: ma okt 27, 2025 5:18 pm Sarcasme, Zeus. Denk als reactie op Gangsta.
Ja, we vermoeden een kleine blinde vlek bij Gangsta betreffende alles Alex.

Verder prima natuurlijk, we hebben allemaal wel eens zo'n fase bij bepaalde personen in ons leven gehad.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
GangstaRiB

Cluijffert schreef: ma okt 27, 2025 6:11 pm
zeux schreef: ma okt 27, 2025 5:25 pm
Ja, we vermoeden een kleine blinde vlek bij Gangsta betreffende alles Alex.

Verder prima natuurlijk, we hebben allemaal wel eens zo'n fase bij bepaalde personen in ons leven gehad.
Kijk, beste Ajax vrienden, ik geef toe dat ik een oogje toeknijp als ik Kroes z’n kant kies. Maar of het nu Kroes of iemand anders is, ik heb een zwak voor de persoon die toch aan de slag is gegaan terwijl hij vanaf het eerste moment al tegengewerkt is.
Eerst zou hij de AD worden, had daarvoor zijn positie bij AZ opgegeven en toen werd z’n kop eraf getrokken vanwege dat gedoe met die aandelen, waar achteraf, helemaal niks fout mee was. Dus hier heeft ook weer iemand moedwillig lopen saboteren.
Vervolgens moest ie wachten en werd hij titulair TD, geen statutair, en nog ging hij daarmee akkoord.
Hij riep over Mislintat dat, als er nog een rechtsback zou worden gekocht, hij diegene een pak slaag wilde geven.. nou dat vond ik ook wel een terechte opmerking.
Farioli kwam (mede) uit zijn koker.
Vervolgens (blijkt nu) dat Heitinga inderdaad een slap compromis is geweest en dat heb ik altijd al gedacht omdat Kroes (en Beuker) niet voor niets met Farioli op de proppen kwamen. Kroes zei bij het vertrek van FF dat Ajax weer een jaar terug geworpen zou worden.

Kroes is een selfmade man, die heeft Ajax niet nodig. Je mag echt wel kritisch op em zijn, hij heeft ongetwijfeld fouten gemaakt. Maar Kroes gaat zo dadelijk sneuvelen, maar de echte slappe klootzakken zitten er nog he?
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op ma okt 27, 2025 7:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Whitey on the moon.
LucaS

Bericht door LucaS »

Er was wel degelijk wat fout met die aandelentransactie

AFM fluit voor Ajax en Kroes, maar laat kaarten op zak
30 april 2025 Banken.nl
De Autoriteit Financiële Markten heeft zijn onderzoek naar de benoeming en de latere schorsing van Ajax-directeur Alex Kroes afgerond. Kroes wordt niet gestraft, maar heeft wel een waarschuwing gekregen voor het handelen met voorwetenschap. Ook Ajax is niet in overtreding is geweest, maar moet wel haar interne procedures verder aanscherpen.

Www.banken.nl
Laatst gewijzigd door LucaS op ma okt 27, 2025 7:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
GangstaRiB

LucaS schreef: ma okt 27, 2025 7:04 pm Er was wel degelijk wat fout met die aandelentransactie
Nee, kreeg alleen een waarschuwing van de AFM.
Whitey on the moon.
LucaS

Bericht door LucaS »

En dat terwijl er vlgs jou helemaal niks fout mee was
GangstaRiB

Nou ja goed, dit bedoel ik dus.

We hebben liever een brave Danny Blind die overal achterlangs glibbert.
Whitey on the moon.
LucaS

Bericht door LucaS »

Daar gaat het niet om. Kroes handelde met voorkennis en Ajax had geen andere keus dan hem schorsen
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik denk dat het destijds wel iets subtieler had kunnen worden afgehandeld. Maar handig was het bepaald niet, dat is duidelijk. Overigens denk ik ook dat het zonder enige vorm van verkeerde bedoelingen was. Hij heeft dat gewoon verkeerd ingeschat.

Het grote probleem is nu, net als in al die andere ruzies binnen de club, dat we te maken hebben met verschillende kampen. Vanuit beide kampen worden dingen gelekt en worden er uitspraken gedaan. Wij als supporters kunnen het één en ander bij elkaar puzzelen maar het blijft ook een beetje gissen.

Wat we wel kunnen doen is iemand beoordelen op zijn taken. De aanstelling van de trainer komt bijvoorbeeld hoe dan ook op het conto van Kroes. Of hij nou zijn oren heeft laten hangen naar de RvC of niet.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Oh ik geloof ook niet dat Kroes de illusie had rijk (er) te worden van die transactie. Blijft overeind dat Ajax geen andere keus had
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik weet niet of dat door regelgeving niet anders kon. Daar ben ik niet in thuis.

Zelf had ik destijds het gevoel dat het hoewel heel onhandig ook niet onoverkomelijk was, en dat het wel mogelijk was om met hem door te gaan. Waarbij je dan het onderzoek van de AFM had kunnen afwachten. Grote voordeel voor de club was dan geweest dat er geen kostbare tijd verloren zou gaan.

Probleem wat nu zou kunnen spelen is dat Kroes een soort ereschuld heeft bij de mensen die toen voor hem in de bres zijn gesprongen. En dat hij de stem van die mensen laat meewegen. Dat maakt overigens voor het oordeel over zijn prestaties niets uit. We rekenen de TD af op zijn transferbeleid en de keuze voor een trainer. Los van hoe hij tot die keuzes is gekomen en naar wie hij heeft geluisterd.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Tja er staat een waardeloze trainer en een volledig onevenwichtige selectie. Of hij is daar verantwoordelijk voor of hij heeft geen enkel gezag binnen de club. In beide gevallen ongeschikt
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

LucaS schreef: ma okt 27, 2025 7:41 pm Tja er staat een waardeloze trainer en een volledig onevenwichtige selectie. Of hij is daar verantwoordelijk voor of hij heeft geen enkel gezag binnen de club. In beide gevallen ongeschikt
Je had het niet kernachtiger kunnen omschrijven. :biggthumpup.gif:
Cluijffert

GangstaRiB schreef: ma okt 27, 2025 6:55 pm Maar Kroes gaat zo dadelijk sneuvelen, maar de 𝚎̶𝚌̶𝚑̶𝚝̶𝚎̶ andere slappe klootzakken zitten er nog he?
Eens hoor, ajax is gebaat bij een grote schoonmaak... en dat is van levensbelang voor de club.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Yopii

Bericht door Yopii »

Stel je voor dat Heitinga opeens gaat presteren... :smallgrin.gif:

Dan rollen ze straks over elkaar om de credits op te eisen voor zijn aanstelling.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: di okt 28, 2025 11:35 am Stel je voor dat Heitinga opeens gaat presteren... :smallgrin.gif:

Dan rollen ze straks over elkaar om de credits op te eisen voor zijn aanstelling.
Gelukkig/helaas zullen ze nooit voor dat dilemma komen te staan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: di okt 28, 2025 11:35 am Stel je voor dat Heitinga opeens gaat presteren... :smallgrin.gif:

Als Heitinga ons kampioen maakt zet ik een tattoo met zijn naam op m’n arm.
IK GELOOF!!!!!!
Cluijffert

En wat te denken van hier. Dan zijn er een hoop ATers die een 180 graden draai moeten gaan maken, mijzelf incluis. :hypocrite.gif:
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Heeft iemand al iets van Cees vernomen? Ik hoop dat hij niet al te zeer teleurgesteld is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Arthur

Bericht door Arthur »

Cluijffert schreef: di okt 28, 2025 1:01 pm

En wat te denken van hier. Dan zijn er een hoop ATers die een 180 graden draai moeten gaan maken, mijzelf incluis. :hypocrite.gif:
Graag hoor, maar ik win eerder de loterij (terwijl ik daar niet eens aan mee doe).
I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.
Plaats reactie