AFC Ajax - AZ za 18 oktober 21:00
Moderator: mods
Re: AFC Ajax - AZ za 18 oktober 21:00
Dan heb je je zaken niet goed geregeld. Spreek een deadline af. De laatste week van de window laat je geen sleutelspelers meer gaan.
-
GangstaRiB
En dan vertrekt ie een dag voor de laatste week en dan is zijn beoogde vervanger al weggekocht door een andere club.Yopii schreef: ma okt 20, 2025 1:30 pm Dan heb je je zaken niet goed geregeld. Spreek een deadline af. De laatste week van de window laat je geen sleutelspelers meer gaan.
Kroes heeft een gecalculeerd risico genomen met Oscar, Moro en Itakura. In principe zijn deze spelers winstgevend bij een eventuele verkoop en ze worden gehaald ter anticipatie van een vertrek van een sterkhouder in de zomer of winter. Het is gedaan met geld dat er was, omdat Kroes voor de rest bezuinigd heeft.
Je zou dus ook kunnen betogen dat Johnny meer opties tot zijn beschikking heeft om een team te formeren... maar ja.. Johnny ...
Whitey on the moon.
Itakura is al 28. Moet nog maar blijken of we dat terugverdienen. Bovendien daalt de waarde van Sutalo als hij niet speelt. Oscar en Moro zou je met winst kunnen verkopen, maar je hebt 2 Alvarezen nodig om hun verdedigende taken te compenseren. Wij hebben alleen een broekie van 19 gehaald voor de 6 positieGangstaRiB schreef:En dan vertrekt ie een dag voor de laatste week en dan is zijn beoogde vervanger al weggekocht door een andere club.Yopii schreef: ma okt 20, 2025 1:30 pm Dan heb je je zaken niet goed geregeld. Spreek een deadline af. De laatste week van de window laat je geen sleutelspelers meer gaan.
Kroes heeft een gecalculeerd risico genomen met Oscar, Moro en Itakura. In principe zijn deze spelers winstgevend bij een eventuele verkoop en ze worden gehaald ter anticipatie van een vertrek van een sterkhouder in de zomer of winter. Het is gedaan met geld dat er was, omdat Kroes voor de rest bezuinigd heeft.
Je zou dus ook kunnen betogen dat Johnny meer opties tot zijn beschikking heeft om een team te formeren... maar ja.. Johnny ...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alleen voor de absolute hoofdprijs laat je hem gaan. Zoals met Antony.GangstaRiB schreef: ma okt 20, 2025 1:28 pmOk en dan vertrekt Taylor op 23.59 uur van de transferdeadline.. en dan?Lionel schreef: ma okt 20, 2025 12:21 pmDat doe je dus VOORDAT je een vervanger hebt aangetrokkenGangstaRiB schreef: ma okt 20, 2025 11:59 am
Eerder kreeg Kroes het verwijt dat ie de spelers tegen bodemprijzen verkocht, dat was ook niet goed.
Houd ie z'n ppot stijf bij Taylor, is het weer niet goed.
Get your story straight.![]()
Maar als je dus 10 posities goed hebt ingevuld is dat geen probleem. Dan zet je daar dus een Klaassen, Mokio, Steur, Bounida of weet ik veel wie neer. Dat is het lot van Ajax en dat is ook prima uit te leggen. Net zoals het ook prima uit te leggen is om niet een speler te verkopen 1 minuut voor tijd.
Maar het is BELACHELIJK om spelers aan te trekken voor heel veel geld (wetende dat je moet besparen) terwijl die spelers eigenlijk vervangers zijn van spelers die nog niet weg zijn.
Dat is dus geen beleid. Dat is roulette. Zelfs als zou je wel een 6 en linksback gekocht hebben.
Dat Heitinga er ook nog eens een teringbende van maakt en het er allemaal nog slechter uit laat zien geloof ik. Maar het is wel diezelfde Kroes die Heitinga heeft aangetrokken.
IK GELOOF!!!!!!
Dat moet ik nog zien.Kroes heeft een gecalculeerd risico genomen met Oscar, Moro en Itakura. In principe zijn deze spelers winstgevend bij een eventuele verkoop
Bij alle drie de spelers heb ik mijn bedenkingen. Zekerheidjes zijn ze zeker niet.
Hij heeft GEEN 6! En een beperkte linksback, drie centrale verdedigers die eigenlijk horen te spelen.GangstaRiB schreef: ma okt 20, 2025 1:34 pmEn dan vertrekt ie een dag voor de laatste week en dan is zijn beoogde vervanger al weggekocht door een andere club.Yopii schreef: ma okt 20, 2025 1:30 pm Dan heb je je zaken niet goed geregeld. Spreek een deadline af. De laatste week van de window laat je geen sleutelspelers meer gaan.
Je zou dus ook kunnen betogen dat Johnny meer opties tot zijn beschikking heeft om een team te formeren... maar ja.. Johnny ...![]()
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Op rechts vind ik het ook behelpen. En met de verlengingen van Klaassen en Berghuis kom je ook geen steek verder. Plus dat ik ook forse twijfels heb over onze keeper, want dat blijkt ook helemaal geen zekerheidje.
Eens. Als je de speler niet hebt moet je iets anders. En ook met de huidige spelers moet het het in de eredivisie redelijk in te vullen zijn denk ikGangstaRiB schreef:Blijkbaar zag Heitinga het in Wijndal zitten.Lionel schreef: ma okt 20, 2025 11:27 amNiet als je dus GEEN linksback en 6 hebt.GangstaRiB schreef: ma okt 20, 2025 9:50 am Als er geen CV of Gloukh was gekomen en op het laatste moment worden Taylor en Sutalo verkocht, dan is het ook niet goed he?
Taylor heeft duidelijk aangegeven dat hij weg wilde, maar er was geen club die genoeg wilde betalen. Maar er is altijd een kans dat Taylor op laatst vertrekt, zie Brobbey, dan is het toch volstrekt logisch dat je alvast een vervanger haalt? Idem met Sutalo?
En die 6 wordt enorm belangrijk gemaakt, maar als Johnny gewoon een tactiek bedenkt waarbij er geen enorme ruimtes vallen, dan kan die 6 positie prima opgelost worden door een speler van de huidige selectie.
- Cluijffert
Hoewel Gangsta vurige verdediging van Kroes zelfs wat aandoenlijks heeft (hoe onterecht dat in mijn ogen ook is gezien zijn enorme en feitelijk aantoonbare disfunctioneren), heeft hij wat betreft de selectie wel een punt. Vorig seizoen was het een erg matige selectie, maar dit seizoen is het wel een iets betere selectie (nog steeds niet goed hoor) waar een vakman meer uit zou weten te halen dan De Heit. Maar goed, aangezien die door Alex zelf is aangesteld, is dat natuurlijk een catch 22.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
-
GangstaRiB
Ja als Heitinga inderdaad puur uit de koker van Kroes komt, dan is Kroes ook niet te houden. Maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat Heitinga een compromis is geweest. Kan ik niet bewijzen, maar ik vind het contrast tussen FF en Heitinga dermate groot dat ik het moeilijk kan accepteren.Cluijffert schreef: ma okt 20, 2025 6:34 pm Hoewel Gangsta vurige verdediging van Kroes zelfs wat aandoenlijks heeft (hoe onterecht dat in mijn ogen ook is gezien zijn enorme en feitelijk aantoonbare disfunctioneren), heeft hij wat betreft de selectie wel een punt. Vorig seizoen was het een erg matige selectie, maar dit seizoen is het wel een iets betere selectie (nog steeds niet goed hoor) waar een vakman meer uit zou weten te halen dan De Heit. Maar goed, aangezien die door Alex zelf is aangesteld, is dat natuurlijk een catch 22.
Maar goed, Heitinga moet eruit worden gegooid, want iedere speler ontbeert het zelfvertrouwen. Aangezien Kroes zijn lot heeft verbonden aan John, zal Kroes ook weg zijn binnenkort.
Whitey on the moon.
Wie is er nou uiteindelijk verantwoordelijk vior de trainer en selectie? De TD of de directeur voetbal?
Vroegen ze zich guster af bij ldl en ik moet zeggen dat ik het ook niet weet. Als je ziet hoe er naar buiten wordt getreden zou je zeggen Kroes
Vroegen ze zich guster af bij ldl en ik moet zeggen dat ik het ook niet weet. Als je ziet hoe er naar buiten wordt getreden zou je zeggen Kroes
I think I lost my fucking headache
Bij Studio Voetbal kwam Arno Vermeulen weer aan het woord over de adviseur die ingehuurd zou zijn. Zou niet vanuit het bestuur gebeurd zijn en Kroes wist ook van niks. Rapport zou al ingeleverd zijn en zou met name gaan over hoe ze het de komende transferperiode beter kunnen doen. Aldus Vermeulen. Wat een amateurisme.LucaS schreef:Wie is er nou uiteindelijk verantwoordelijk vior de trainer en selectie? De TD of de directeur voetbal?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eens. Maar dan nog is het kopen van Gloukh en Itakura niet te volgen.peter schreef: ma okt 20, 2025 5:42 pm Op rechts vind ik het ook behelpen. En met de verlengingen van Klaassen en Berghuis kom je ook geen steek verder. Plus dat ik ook forse twijfels heb over onze keeper, want dat blijkt ook helemaal geen zekerheidje.
IK GELOOF!!!!!!