John Heitinga en Marcel Keizer de ex-trainers

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Hoe lang gaat Heitinga het volhouden als hoofdtrainer?

Hij dient zijn contract uit
0
Geen stemmen
Hij maakt het seizoen 2025-2026 af
5
16%
Hij vertrekt in de periode van 1 februari - 1 juli 2026
2
6%
Hij vertrekt in de periode van 1 december - 1 februari 2026
11
34%
Hij vertrekt in oktober of november 2025
14
44%
Hij vertrekt in augustus of september 2025
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 32

Mr. Ajax

Re: John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Bericht door Mr. Ajax »

WP_Legend schreef: za sep 27, 2025 5:16 pm Wat doet Heitinga de hele week... Het inslijpen van spelpatronen in ieder geval niet...

Dit team weet totaal niet wat ze moeten doen!
Prep en activatie. Meegenomen vanuit het buitenland.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
ferry

Bericht door ferry »

Kroes neem actie, nu! Ik heb meer respect voor hem als hij nou de beslissing durft te nemen om Heit de wacht aan te zeggen dan wanneer hij het nog maar even aan blijft zien. Dit wordt niet beter. Het lijkt nergens op. Geen ingeslepen patronen, geen teamgeest, fitheid lijkt minder dan vorig jaar. Allemaal zaken waar een goede trainer wat aan kan doen. Kroes, doe er wat aan voordat het seizoen definitief verloren is! :1evil.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

ferry schreef: za sep 27, 2025 7:52 pm Kroes neem actie, nu! Ik heb meer respect voor hem als hij nou de beslissing durft te nemen om Heit de wacht aan te zeggen dan wanneer hij het nog maar even aan blijft zien.
Kroes is zelf onderdeel van het probleem.

Ik ken niemand (echt letterlijk niemand) die de aanstelling van Heitinga + Keizer zag zitten. Hoe is Kroes op dit onzalige idee gekomen? :confused.gif:

En dan zou Kroes moeten zorgen voor verbetering? Wie gaat hij dan halen? Dan belt hij ETH. Die zou wel gek zijn, met die nitwit als baas, en met deze spelersgroep. :au.gif:
Wie kent Cees de Wolf nog?

John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Als ik het moet proberen te verklaren, kom ik niet verder dan dat slechts in een selecte “Ajax-DNA bubbel” is gesproken over de opvolger van Farioli.

Eerlijk is eerlijk: de keuze voor FF was vorig seizoen fris en out of the box. Vervolgens liet hij catenaccio zien en dat wilden de beleidsmakers niet, want niet des Ajax. Dat we een gemankeerde selectie hadden die niets anders kon, wordt voor het gemak vergeten. Dan blijkt FF ook nog eens hyperambitieus en dat ging Kroes te ver.

Dan krijg je een brainstormsessie met navelstaarders in klein comité. Dat levert een profiel op van: Ajax DNA; jongen van de club, ervaring als trainer, geliefd bij de harde kern. Ten Hag viel af; dan kom je in de categorie Reiziger, Heitinga etc. uit.

En dan begint het wishful thinking: had John wel een eerlijke kans gehad toen ie eruit werd gegooid door Mislintat? Deed hij het eigenlijk niet een beetje goed? Hij kan toch prima met Klaassen en Berghuis? Hij heeft vast veel geleerd in de PL, de beste competitie van de wereld? Hij was de assistent van Slot, die fantastisch presteerde toch? Hij is eigenlijk een kloon van Slot dus? En hij voldoet aan ons volledige profiel! We nemen ‘m!

Dat John niet bijster intelligent is (in ieder geval niet oerformaal, want zijn interviewen overstijgen qua diepgang en woordkeus een spreekbeurt in groep 4 niet), geen charisma heeft waarmee hij een natuurlijk overwicht heeft op een spelersgroep en een schrikbarend gebrek aan didactische kwaliteiten waardoor hij geen duidelijk speelplan heeft, laat staan dat op een duidelijke manier kan uitleggen en dat een assistent is substantieel anders is dan een hoofdtrainer, dáár wees niemand het kleine comité op.

En dan krijgen we dit; iets wat volgens mij elke AT’er voorzag (sommigen gaven omwille van hoop nog een kansje maar niémand was enthousiast, niémand): een stamelende open deurenintrapper, vervallend in stopwoordjes, brabbelend en als een heit in de koplampen net doen of ie de regie heeft, maar over wie nu al spelers als Gloukh, Baas en Klaassen publiekelijke obtboezemingen hebben gegeven over waar niét op getraind wordt en tactische omzettingen waarvan John dan weer zegt niet te weten wat die speler bedoelt.

Dat gecombineerd met spel dat met de week onsamenhangender wordt vereist een sterke leiding die nu hard ingrijpt, want ironisch genoeg is de schade (nog) niet groot. Een ander kan er nog wat van proberen te maken, om te beginnen met het van achteruit stevig neerzetten en duidelijke spelopvatting aan de selectie meegeven.

Maar in de conservatieve voetbalwereld wordt pas ingegrepen als het te laat is; ik denk na Twente uit dus, als we max een puntje hebben gehaald uit het drieluik met ook Sparta en AZ, en na 3 wedstrijden nog op 0 punten staan in de CL.

En dan maar hopen dat het kleine comité vervolgens niet denkt: wacht eens even:
Reiziger, die voldoet aan alle criteria! We nemen ‘m!
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op zo sep 28, 2025 11:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Yopii

Bericht door Yopii »

Dat John niet bijster intelligent is (in ieder geval niet oerformaal, want zijn interviewen overstijgen een spreekbeurt in groep 4 niet), geen charisma heeft waarmee hij een natuurlijk overwicht heeft op een spelersgroep en een schrikbarend gebrek aan didactische kwaliteiten waardoor hij geen duidelijk speelplan heeft, laat staan dat op een duidelijke manier kan uitleggen en dat een assistent is substantieel anders is dan een hoofdtrainer, dáár wees niemand het kleine comité op.
Maar eh... we hebben Marcel Keizer toch? Die is niet alleen een tactisch brein, die is ook zowat de leermeester van Arne Slot.

Keizer was eerste keus, stel je dat voor.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Volgend weekend ook nog Mauries tegen Sjonnie. :blush.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Uit alles blijkt dat Heitinga en Keizer tactisch niet tot de top behoren. Dat is wat mij betreft al een reden om snel in te grijpen. We gaan het met dit duo niet ver schoppen.
Whitey on the moon.
Yopii

Bericht door Yopii »

Uit alles blijkt dat Heitinga en Keizer tactisch niet tot de top behoren.
Dat hadden Kroes en Beuker niet door. :confused.gif:

Ik heb geen vertrouwen in een technische leiding die tegen alle logica in dit duo aanstelt.

Daarom ben ik bang dat we met een ontslag van Keizinga niets opschieten. Wie dan, namelijk?
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Maar het ontslag van Heitinga en Keizer zou ook gewoon direct het ontslag van Kroes moeten betekenen. Dat kan toch niet anders?
Er is werkelijk geen enkele goede reden te verzinnen voor Kroes om zijn aanstelling van die twee te rechtvaardigen. Hij heeft vakkundig Farioli die deur uitgewerkt en stelt vervolgens twee amateurs aan als diens vervangers. Daarna geeft hij ze ook nog eens een selectie die verkeerd in elkaar zit zonder linksback en verdedigende centrale middenvelder.

Het is voor mij niet de vraag waarom Kroes niet ingrijpt. Het is voor mij de vraag waarom Geelen niet ingrijpt.
Laatst gewijzigd door Liberty op zo sep 28, 2025 1:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijd voor iets nieuws.
Yopii

Bericht door Yopii »

Hij is zelf een amateur.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Wie is verantwoordelijk voor het ontslag van Kroes, want hij is uiteindelijk verantwoordelijk voor deze shitshow!
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Geelen, lijkt mij. Maar heeft Geelen ook maar een beetje verstand van technische zaken?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Op dit soort momenten heb je dus een goede RvC nodig die ingrijpt waar nodig. Zij zouden Geelen er op kunnen wijzen dat het niet voldoende is wat Kroes laat zien.

Maar goed. Ik denk dat de meeste beleidsbepalers binnen de club voor nu alleen naar de cijfers kijken. En Ajax is in de competitie nog ongeslagen en het verlies tegen Inter zal ingecalculeerd zijn. Het gelijkspel in Eindhoven zal zelfs een pluspunt zijn, denk ik zomaar. Dat het spel niet om aan te zien is, dat de meeste punten op puur geluk zijn verkregen en we de meeste serieuze tegenstanders nog moeten krijgen zal wel worden vergeten. Daar denken ze liever niet over na.

Het is wachten tot de heleboel in elkaar stort.
Tijd voor iets nieuws.
Yopii

Bericht door Yopii »

Bert schreef: zo sep 28, 2025 1:09 pm Geelen, lijkt mij. Maar heeft Geelen ook maar een beetje verstand van technische zaken?
Natuurlijk niet.

Er is dus niemand die kan ingrijpen. Danny Blind gaat er als een haas vandoor en van onze Adviseur vernemen we niets.

Best apart dat LVG met de keuze voor dit trainersduo heeft ingestemd. :confused.gif:
columbus

Bericht door columbus »

Dat is toch niet zo vreemd. Van Gaal gaat net zo goed mee met het Ajax DNA sentiment, iemand die de club kent want Ajax speelt voetbal voetballen wat niet veel mensen begrijpen, toch? Daar moet je ex spelers met nul ervaring en gewezen Amsterdammers voor voor de groep hebben. Van Gaal, hoe goed ik hem vond, is een product van de jaren 90. Het is toch ongelooflijk dat Ajax niet verder komt dat altijd maar de standaard namen en open deuren
Yopii

Bericht door Yopii »

Van Gaal, hoe goed ik hem vond, is een product van de jaren 90.
Zeker, maar hij heeft ogen in zijn hoofd, hij ziet toch dat het spel van Ajax nergens op lijkt? Daarbij, praat een kwartier met Heitinga en je weet genoeg.
columbus

Bericht door columbus »

Zeker helemaal eens. Het zal wellicht een beetje beter gaan en het lijkt er op, dat haal ik een beetje uit de woorden van Klaassen, de groep heeft weinig hou vast en lijkt niet 100 procent achter de trainer te staan.

En dan? Stel van Gaal gaat Heitinga coachen, naar wie kijkt de spelersgroep dan? Heitinga die toneelstukje speelt. Of naar van Gaal. Zet dan gewoon van Gaal voor de groep.

Maar al met al is het pleisters plakken. Korte termijn zonder enig perspectief dat het op lange termijn beter, stabieler wordt
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Liberty schreef: zo sep 28, 2025 1:28 pm Op dit soort momenten heb je dus een goede RvC nodig die ingrijpt waar nodig. Zij zouden Geelen er op kunnen wijzen dat het niet voldoende is wat Kroes laat zien.

Maar goed. Ik denk dat de meeste beleidsbepalers binnen de club voor nu alleen naar de cijfers kijken. En Ajax is in de competitie nog ongeslagen en het verlies tegen Inter zal ingecalculeerd zijn. Het gelijkspel in Eindhoven zal zelfs een pluspunt zijn, denk ik zomaar. Dat het spel niet om aan te zien is, dat de meeste punten op puur geluk zijn verkregen en we de meeste serieuze tegenstanders nog moeten krijgen zal wel worden vergeten. Daar denken ze liever niet over na.

Het is wachten tot de heleboel in elkaar stort.
Ik schreef het al ergens: de situatie die zich nu langzamerhand ontvouwt is het slechts mogelijke scenario voor ajax. Met enorm slecht spel en weinig tot geen progressie qua resultaten net voldoende om boven de rode lijn (= geen directe CL kwalificatie) te blijven, waarbij de concurrentie ook genoeg steken laat vallen zodat ajax nooit heel ver van de top af lijkt te zitten. Dat gaat maanden goed tot dat het niet meer goed gaat en ajax afzakt naar een plek net buiten de top 3 (qua spel zitten we daar natuurlijk ver onder - welke maatstaf je ook aanhoudt)
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Toppie

Bericht door Toppie »

Het blijkt dat er een fout tijdens de trainingen te zijn ontdekt Sjon denkt dat die de heren traint, maar blijkt bij het 1e van het vrouwenelftal te staan :smallgrin.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik begrijp dat ze er een trainer bij willen zetten, al dan niet in plaats van Peereboom.

Dat zal de oplossing zijn: hopen dat het dan wel werkt, zodat Kroes en Heitinga kunnen blijven zitten.
Cluijffert

Yopii schreef: zo sep 28, 2025 2:34 pm Ik begrijp dat ze er een trainer bij willen zetten, al dan niet in plaats van Peereboom.

Dat zal de oplossing zijn: hopen dat het dan wel werkt, zodat Kroes en Heitinga kunnen blijven zitten.
Hey, het 'ervaren rot in het vak' scenario, dat is hier inmiddels al een aantal keren voorspeld als logische volgende stap om Heit en Kroes in het zadel te houden.

Vraag ik me wel af wat Keizer (de gedroomde kandidaat waar Heit blijkbaar als stroman voor fungeert) eigenlijk doet binnen het coachende dreamteam van ajax.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Bert schreef: zo sep 28, 2025 1:09 pm Geelen, lijkt mij. Maar heeft Geelen ook maar een beetje verstand van technische zaken?
Zoveel verstand van technische zaken lijkt me hier niet echt nodig. Een beetje common sense lijkt me hier genoeg.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Cluijffert schreef: zo sep 28, 2025 2:57 pm
Yopii schreef: zo sep 28, 2025 2:34 pm Ik begrijp dat ze er een trainer bij willen zetten, al dan niet in plaats van Peereboom.

Hey, het 'ervaren rot in het vak' scenario, dat is hier inmiddels al een aantal keren voorspeld als logische volgende stap om Heit en Kroes in het zadel te houden.

Vraag ik me wel af wat Keizer (de gedroomde kandidaat waar Heit blijkbaar als stroman voor fungeert) eigenlijk doet binnen het coachende dreamteam van ajax.
En die ervaren rot is dan dus de assistent van De Graafschap die net komt kijken in het betaalde voetbal. Nu kan die man best deskundig zijn maar dit gaat natuurlijk niet werken.

Sowieso repareer je de boel niet met een assistent. Deskundig of niet. Het begint met een goede hoofdtrainer.
Nil volentibus arduum
Cluijffert

Marillion schreef: zo sep 28, 2025 6:03 pm
Cluijffert schreef: zo sep 28, 2025 2:57 pm

En die ervaren rot is dan dus de assistent van De Graafschap die net komt kijken in het betaalde voetbal. Nu kan die man best deskundig zijn maar dit gaat natuurlijk niet werken.

Sowieso repareer je de boel niet met een assistent. Deskundig of niet. Het begint met een goede hoofdtrainer.
Grapje, toch?
Ik heb er verder nog niets over gehoord, maar dacht aan een Hiddink, Advocaat of Van Marwijk constructie die - met wisselend succes - al in Eindhoven in toegepast.

Maar dan een Van Gaal, Morton Olsen, Aad de Mos, Henk ten Cate of - godbetere - Frank de Boer. Iemand die - theoretisch gezien - met hun jaaaaarenlange internationale ervaring iets extra zouden moeten kunnen toevoegen aan het duo Keizinga waardoor de puzzel ajax-selectie seizoen 25-26 wat eerder gelegd wordt dan medio maart (if ever).

Maareh, de assistent van De Graafschap dus? Joh.

Dat er niemand binnen Ajax naar Kroes loopt, hem met de vlakke, open hand hard van links naar rechts over zijn smoel klapt en zegt "ga je nou eens normaal doen, mafklappert"?
Mano

Bericht door Mano »

Pffff, het plakkende pluche is dus weer belangrijker dan het getoonde spel.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Plaats reactie