AFC Ajax - NAC breda za 27-09 16:30 uur
Moderator: mods
op zaterdagmiddag thuis tegen nac. Dat wordt een aggressieve bus voor het hok. Wie zijn er fit, wie gaan er spelen. we hebben daarna Marseille uit,
gaat sutalo meer minuten maken, gloukh is de basis? leeft Mokio nog?
gaat sutalo meer minuten maken, gloukh is de basis? leeft Mokio nog?
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Re: AFC Ajax - NAC breda za 27-09 16:30 uur
laatste 4 exit Wijndal zoals afgelopen zondag toen Wijndal werd gewisseld
middenveld zonder Klaassen is ook wel klaar
Oscar maar weer eens op 9 neerzetten.
middenveld zonder Klaassen is ook wel klaar
Oscar maar weer eens op 9 neerzetten.
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Ik weet niet of dat gaat werken in een thuiswedstrijd als deze. Zou hem toch liever rondom een spits zien spelen geloof ik. Het is interessant om te zien of hij en Dolberg elkaar goed weten te vinden. Met Taylor heeft Gloukh volgens mij wel een klik. Als de spits dan ook meedoet kunnen er leuke combinaties ontstaan.
Nil volentibus arduum
Eens. In theorie past Gloukh ook beter bij een spits als Dolberg dan bij een Weghorst, in mijn ogen; Gloukh zoekt namelijk de combinatie vaak in de kleine ruimte, en dan heb je meer aan een spits die in de kleine ruimte wat kan en snel is op de eerste meters.Marillion schreef: wo sep 24, 2025 6:15 pm Ik weet niet of dat gaat werken in een thuiswedstrijd als deze. Zou hem toch liever rondom een spits zien spelen geloof ik. Het is interessant om te zien of hij en Dolberg elkaar goed weten te vinden. Met Taylor heeft Gloukh volgens mij wel een klik. Als de spits dan ook meedoet kunnen er leuke combinaties ontstaan.
Ik zou het tegen NAC zo proberen:
Jaros
Rosa (heeft het tegen psv goed gedaan, zie geen aanleiding om hem er meteen weer uit te halen)
Sutalo
Itakura
Baas
Regeer
Taylor
Gloukh
Edvardsen
Dolberg
Godts
Baas wil ik dus eigenlijk helemaal niet uit het centrum halen, maar Wijndal kan echt niet meer en Sutalo moet wat mij betreft ook spelen. Wellicht dat Itakura in balbezit naar het middenveld kan doorschuiven en we dan met een soort ruit op het middenveld spelen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Dat Baas dilemma is inderdaad lastig. Ben inmiddels ook zover dat ik hem toch op links zou willen laten spelen, inderdaad vooral omdat we dan Wijndal kunnen passeren. Baas moet dan in een rol spelen zoals Hato heeft gedaan. Zonde dat hij uit het centrum gaat dan al zal het in balbezit meevallen.
Maar naast dat je Wijndal kwijt zou zijn krijg je Sutalo terug. Dat zal onder meer de luchtmacht wat sterker maken. In de opbouw krijgen we ook meer mogelijkheden. Dus de voordelen wegen op tegen de nadelen.
Maar naast dat je Wijndal kwijt zou zijn krijg je Sutalo terug. Dat zal onder meer de luchtmacht wat sterker maken. In de opbouw krijgen we ook meer mogelijkheden. Dus de voordelen wegen op tegen de nadelen.
Nil volentibus arduum
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Ergens is het misschien ook wel prettig om zo hersenloos als Sjon te zijn, want voor hem is er helemaal geen Baas dilemma. Vorige week bekende Bass immers nog nooit onder Sjon getraind te hebben als linksback. Die stelt gewoon Wijndal op.
Zelfde met de spitspositie. Dat Gloukh als valse 9 een heerlijke tweede helft tegen PSV speelde was vooral toeval en geen tactische vondst. Sterker nog na afloop verontschuldigde (!) hij zich voor de blessures van Weghorst en Dolberg en dat Konadu vrijdagavond al had gespeeld met JA. Dus ja, hij had geen andere opties meer.
Niks lijkt gebaseerd op een uitgekiend plan, het is allemaal afhankelijk van toeval.
Ajax doet denk ik geen assessment voor de topfunctie van trainer/coach. Heitinga is het vleesgeworden Dunning Kruger Effect.
Zelfde met de spitspositie. Dat Gloukh als valse 9 een heerlijke tweede helft tegen PSV speelde was vooral toeval en geen tactische vondst. Sterker nog na afloop verontschuldigde (!) hij zich voor de blessures van Weghorst en Dolberg en dat Konadu vrijdagavond al had gespeeld met JA. Dus ja, hij had geen andere opties meer.
Niks lijkt gebaseerd op een uitgekiend plan, het is allemaal afhankelijk van toeval.
Ajax doet denk ik geen assessment voor de topfunctie van trainer/coach. Heitinga is het vleesgeworden Dunning Kruger Effect.
Nou ja, Gloukh is geen spits, dat vindt hij zelf ook. Weghorst en Dolberg zijn voor die positie gehaald.Dat Gloukh als valse 9 een heerlijke tweede helft tegen PSV speelde was vooral toeval en geen tactische vondst. Sterker nog na afloop verontschuldigde (!) hij zich voor de blessures van Weghorst en Dolberg en dat Konadu vrijdagavond al had gespeeld met JA. Dus ja, hij had geen andere opties meer.
Je moet dit wel relativeren, er lag heel veel ruimte. Het was een chaotische wedstrijd waarin Gloukh kon doen wat hij wilde. De verdediging van PSV is... laten we zeggen niet optimaal.
Ik wil dit graag nog eens zien tegen een beter georganiseerde tegenstander.
Verder met je eens dat Heitinga niet het licht van de wereld is, poeh.
Mee eens. Gloukh kon doen wat hij wilde en ik ben benieuwd of het zou werken tegen NAC omdat Gloukh dan gewoon gedekt gaat worden.
Dolberg in de spits. Gloukh op 10. Baas linksback. Edvardsen op rechts.
Ik ben alleen bang dat Berghuis gaat spelen en omdat meneer gaat spelen dat Big J dan kiest voor Klaassen die moet compenseren voor Steven Ronaldinho.
Dolberg in de spits. Gloukh op 10. Baas linksback. Edvardsen op rechts.
Ik ben alleen bang dat Berghuis gaat spelen en omdat meneer gaat spelen dat Big J dan kiest voor Klaassen die moet compenseren voor Steven Ronaldinho.
IK GELOOF!!!!!!
Ik ben er nog niet helemaal over uit of Baas naar de backpositie verhuizen momenteel de beste optie is. Daarmee haal je hem uit zijn kracht (want aan de zijkant heeft hij veel minder afspeelpunten) en je creëert een nieuw probleem in het centrum. Want wie gaat centraal dan de passes naar voren geven. Daar ligt de kracht noch van Sutalo noch van Itakura.
Overigens kun je je ook afvragen of Sutalo en Itakura in verdedigend opzicht wel complementair zijn. Dat hangt natuurlijk gedeeltelijk van de verdedigende organisatie af. Maar welke organisatie?
Wel eens natuurlijk dat Wijndal uit het elftal zou moeten verdwijnen. Ik blijf erbij dat hij één van de slechtste spelers is die ik bij Ajax heb gezien.
Overigens kun je je ook afvragen of Sutalo en Itakura in verdedigend opzicht wel complementair zijn. Dat hangt natuurlijk gedeeltelijk van de verdedigende organisatie af. Maar welke organisatie?
Wel eens natuurlijk dat Wijndal uit het elftal zou moeten verdwijnen. Ik blijf erbij dat hij één van de slechtste spelers is die ik bij Ajax heb gezien.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ben ik wel met je eens, Bert. Maar waarom is Itakura dan gekocht terwijl we Sutalo hebben? Het grootste probleem van Ajax vorig seizoen was zeker niet de bezetting centraal achterin.
Sutalo zal wel weg willen in de winterstop als hij op de bank blijft zitten, anders komt zijn WK in gevaar. Dat zal de bedoeling zijn van Kroes, schat ik.
Sutalo zal wel weg willen in de winterstop als hij op de bank blijft zitten, anders komt zijn WK in gevaar. Dat zal de bedoeling zijn van Kroes, schat ik.
Dolberg is geblesseerd, Weghorst is nog een twijfelgeval.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat wordt dan Konadu met Skye Vink erachter op de bank.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Wat is je alternatief als je wel Wijndal eruit wil halen? Zoveel smaken hebben we niet. Dan kom je uit bij Rosa of Mokio op links?Bert schreef: do sep 25, 2025 9:56 am Ik ben er nog niet helemaal over uit of Baas naar de backpositie verhuizen momenteel de beste optie is. Daarmee haal je hem uit zijn kracht (want aan de zijkant heeft hij veel minder afspeelpunten) en je creëert een nieuw probleem in het centrum. Want wie gaat centraal dan de passes naar voren geven. Daar ligt de kracht noch van Sutalo noch van Itakura.
Ik ben het er wel mee eens dat er nadelen zitten aan het verplaatsen van Baas hoor. De vraag is waar we meer last van hebben. Het blijft een idiote situatie. We hebben een prima centrum staan en op links vertrekt Hato. Dan haal je een speler erbij voor in het centrum en niet voor links. Wie het kan uitleggen mag het proberen.
Nil volentibus arduum
Ergens met je eens. Maar ik denk dat deze drie hoe dan ook beter zijn dan een van deze drie op de bank ten faveure van Wijndal.Bert schreef: do sep 25, 2025 9:56 am Ik ben er nog niet helemaal over uit of Baas naar de backpositie verhuizen momenteel de beste optie is. Daarmee haal je hem uit zijn kracht (want aan de zijkant heeft hij veel minder afspeelpunten) en je creëert een nieuw probleem in het centrum. Want wie gaat centraal dan de passes naar voren geven. Daar ligt de kracht noch van Sutalo noch van Itakura.
Baas heeft dan wel minder afspeelmogelijkheden maar is voetballend een stuk beter dan Wijndal. Bovendien kan, als je Gaaei op rechts opstelt, Baas ook centraal uitkomen tijdens de opbouw.
IK GELOOF!!!!!!
Moet wel zo zijn dat Kroes Sutalo wilde verkopen. Dat past ook wel bij zijn manier van zakendoen.Het blijft een idiote situatie. We hebben een prima centrum staan en op links vertrekt Hato. Dan haal je een speler erbij voor in het centrum en niet voor links. Wie het kan uitleggen mag het proberen.
Anders was het op voorhand onzin. Nu is het onzin gebleken.
Dat geloof ik niet. De spoeling centraal achterin was dun omdat Rugani vertrokken is en Janse verhuurd. Maar of je dan zo’n dure speler moet halen is een ander verhaal. Had liever een nieuwe linksback en 6 gezien.Yopii schreef:Moet wel zo zijn dat Kroes Sutalo wilde verkopen. Dat past ook wel bij zijn manier van zakendoen.Het blijft een idiote situatie. We hebben een prima centrum staan en op links vertrekt Hato. Dan haal je een speler erbij voor in het centrum en niet voor links. Wie het kan uitleggen mag het proberen.
Anders was het op voorhand onzin. Nu is het onzin gebleken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies, waarom zou je het zo doen, dat is toch onzinnig? Een zo dure speler haal je voor de basis.Maar of je dan zo’n dure speler moet halen is een ander verhaal. Had liever een nieuwe linksback en 6 gezien.
Snap dat ook niet. Wellicht speelde de blessure van Sutalo mee. Die lag er heel juli uit. Misschien met het oog op CL, extra ervaring, leider blablabla. En John dacht waarschijnlijk dat hij Wijndal nog aan de praat kreeg. We zijn er mooi lekker mee. Had gewoon goede vervangers voor Hato en Hendo gehaald en de selectie had er stuk beter uit gezien.Yopii schreef:Precies, waarom zou je het zo doen, dat is toch onzinnig? Een zo dure speler haal je voor de basis.Maar of je dan zo’n dure speler moet halen is een ander verhaal. Had liever een nieuwe linksback en 6 gezien.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En Moro zit op de bank. Schiet mij maar lek. 
Alleen als je echt zeker weet dat een speler vertrekt. Dat er dus concrete interesse is en dat het beeld is dat je eruit komt. Dan kan het slim zijn om eerst de vervanger te halen zodat je later niet de hoofdprijs betaald. Maar ik heb nergens iets vernomen over concrete interesse voor Sutalo. Die was er dan dus ook niet want alles lag continu op straat.Yopii schreef: do sep 25, 2025 3:13 pmPrecies, waarom zou je het zo doen, dat is toch onzinnig? Een zo dure speler haal je voor de basis.Maar of je dan zo’n dure speler moet halen is een ander verhaal. Had liever een nieuwe linksback en 6 gezien.
Maar over de wedstrijd. De kans is dus aanwezig dat Konadu onze spits is?
Nil volentibus arduum
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Gloukh in feite ook… en mogelijk is Weghorst vaste eerste keuze boven Dolberg.Yopii schreef:En Moro zit op de bank. Schiet mij maar lek.
Best dure “breedte aankopen”.
Weghorst was gewoon op de training lees ik net. Die zal dus zaterdag starten.
Nil volentibus arduum