AFC Ajax - Internazionale Milan wo 17-09 21:00 CL

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

elliquido

AFC Ajax - Internazionale Milan wo 17-09 21:00 CL

Bericht door elliquido »

Ce sont les meilleures équipes
Es sind die allerbesten Mannschaften
The main event

Die Meister Die Besten
Les grandes équipes
The champions

Une grande réunion
Eine grosse sportliche Veranstaltung
The main event

Die Meister Die Besten
Les grandes équipes
The champions

Ils sont les meilleurs
Sie sind die Besten
These are the champions

Die Meister Die Besten
Les grandes équipes
The championssssssssssssss

HEUHEUHEUEHUEJJJJ

Het gaat weer beginnen. Vlaggetjes, nabucco's slavenkoor , het hoogste podium.

Tegen inter, runners up van vorig seizoen cl.
Inter pakte onder Chivu slechts drie punten in de eerste drie competitiewedstrijden. Gisteren verloren van juve en ook thuis tegen udines werd verloren. 1-2
Die italianen zullen wel even in de handjes spugen as woensdag.

Dan ons aller ajax. Dit is het podium, hier willen de spelers shinen. Elk resultaat teken ik voor.

Dumfell demfries zal gebrand zijn, chivu weer in de arena,zal de vrij spelen?

Wil klaassen sportieve revange? Is dit de jongens tegen de mannen?

Gaan we dolberg zien?

Zinn innin
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Nihad

Re: AFC Ajax - Internazionale Milan wo 17-09 21:00 CL

Bericht door Nihad »

0-4
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Er is geen betere tijd om tegen Inter te spelen hoor...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Cluijffert schreef:Er is geen betere tijd om tegen Inter te spelen hoor...
Maar die hebben dan ook een trainer met Ajax-dna! Garantie op succes Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
elliquido

Bericht door elliquido »

Eerdere ontmoetingen
Ajax en Inter stonden al vijf keer eerder tegenover elkaar. De Italianen trokken hierin aan het langste eind: zij wonnen drie keer, één keer eindigde het duel in een gelijkspel en slechts eenmaal gingen de Amsterdammers er met de zege vandoor. Dat was echter direct de belangrijkste ontmoeting. In 1972 won Ajax de Champions League door Inter in de finale met 2-0 te verslaan in De Kuip.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Ajax speelt leuk mee etc etc maar gaat er met 0-3 of 0-4 eraf...
nadere uitleg ljjkt mij meer dan overbodig
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Ik denk dat Ajax helemaal niet leuk mee gaat spelen. Daarvoor hebben we een capabele 6 nodig. Heit denkt nu kennelijk dat Regeer dat is op basis van de eerste helft tegen PEC, alleen werd ie toen nauwelijks onder deuk gezet. Toen PEC dat in de tweede helft deed was het over met de pret. En iets zegt me dat Inter wat beter is dan PEC.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

en als toetje psv uit :rules.gif:
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
LucaS

Bericht door LucaS »

Een Italiaanse krant kleineert Ajax. Zeg dat doen we niet hè. Kom op jongens, laat die maffiosi een poep ruiken!
Timide..tssss

Heuuujjjheeuujjheeeuuujj
Who the f*ck is Inter
I think I lost my fucking headache
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Mbt de CL is het wel jammer dat Farioli er niet meer is. Die had altijd een goed strijdplan tegen sterkere tegenstanders en was tot in de details voorbereid. Dat hoeven we van Johnnie niet te verwachten vrees ik.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat is wel wat je in ieder geval nodig hebt om in aanmerking te komen voor een resultaat ja.

Ik ben overigens van mening dat wij als supporters onderhand wel weer recht hebben op een positieve verrassing. Wie moeten we daarvoor allemaal omkopen? Er is weer wat geld beschikbaar toch? :ajaxscarf.gif:
Nil volentibus arduum
Lionel

Bericht door Lionel »

Trab schreef: ma sep 15, 2025 6:00 am Mbt de CL is het wel jammer dat Farioli er niet meer is. Die had altijd een goed strijdplan tegen sterkere tegenstanders en was tot in de details voorbereid. Dat hoeven we van Johnnie niet te verwachten vrees ik.

Ik ben bang dat Johnny het gaat hebben over strijd, willen winnen en iets van compact houden.

Het zou overigens wel chill zijn als wij wat spelers opstellen die een beetje centraal blijven staan. Inter speelt met 3 centrale middenvelders, wij speelden zaterdag met 3 middenvelders die overal liepen behalve centraal op het middenveld.
IK GELOOF!!!!!!
Toppie

Bericht door Toppie »

Ik denk dat we op 2 niveautjes hoger worden overklast :blush.gif: Johnies teloorgang gaat dan echt starten met als extra domper P¥$¥££ uit :blackcat.gif:
Historicus

Bericht door Historicus »

elliquido schreef: zo sep 14, 2025 4:44 pm Eerdere ontmoetingen
Ajax en Inter stonden al vijf keer eerder tegenover elkaar. De Italianen trokken hierin aan het langste eind: zij wonnen drie keer, één keer eindigde het duel in een gelijkspel en slechts eenmaal gingen de Amsterdammers er met de zege vandoor. Dat was echter direct de belangrijkste ontmoeting. In 1972 won Ajax de Champions League door Inter in de finale met 2-0 te verslaan in De Kuip.
Het is al weer 20 jaar geleden dat Ajax voor het laatst in de CL tegen Inter speelde! Toen thuis gelijk en uit verloren. Dat was het seizoen 2005/2006. Ik moet echt diep graven in mijn geheugen voordat er iets naar boven komt.

(Bron: https://ajax.supporters.nl/historie/teg ... Milano-Ita)
Historicus

Bericht door Historicus »

Wel leuk om in kaart te brengen welke Ajacieden (of zo u wil: ex-spelers van Ajax) voor Inter Milaan gespeeld hebben. Dan kom ik tot deze Inter Milanistische Ajax-selectie in 3-4-3 of 4-3-3.

1. André Onana
2. Aron Winter
3. Christian Chivu
4. Wim Jonk
5, Maxwell
6. Clarence Seedorf
7. Dennis Bergkamp
8. Edgar Davids
9. Zlatan Ibrahimovic
10. Wesley Sneijder
11.Andy van der Meijde

Bank:
12. Christopher Kanu
13. Christian Eriksen
14. Davy Klaassen
15. Kerlon

13 van deze 15 spelers speelden voor Ajax 1 en daarna voor Internazionale Milaan 1.

De selectie is aangevuld met Christopher Kanu en met Kerlon.

Christopher Kanu speelde in de jeugd voor Ajax, Inter en weer voor Ajax en kwam ook uit voor Ajax 1. Hij maakte nooit deel uit van Inter Milaan 1. Vandaar dat ik uitkwam op Winter op rechtsback, i.p.v. Christopher Kanu. Bovendien heeft Chr. Kanu nauwelijks ergens speelminuten gemaakt en heeft Winter wel een impossante loopbaan gehad.

De andere aanvulling is nr. 17, Kerlon. Hij stond onder contract bij zowel Inter als Ajax (in die volgorde), maar maakte voor beide hoofdmachten nimmer zijn debuut. Zijn loopbaan werd geteisterd door blessures. Is natuurlijk vooral bekend van de "zeehondendribbel" met de bal op zijn hoofd. Dat is overigens met de huidige spelregels verboden om te doen.

Mis ik nog wat namen?

Voorlopig stond de JCA al in vuur en vlam:

https://www.ad.nl/voetbal/brand-in-joha ... gle.com%2F
Lionel

Bericht door Lionel »

Hoe gaan we hun backs en spitsen opvangen? Lautaro schijnt wat in te zakken richting middenveld. Wie wordt onze 6?
IK GELOOF!!!!!!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Ik dacht ik ga het lijstje van Historicus ook eens aan perplexity (AI) voorleggen en kijken of hij dat weet te verrijken. En ja hoor, Perplexitiy komt dan met een nieuwe suggestie voor de spits positie..... Luc Castaignos. Dat is nog eens hallucineren.

De eerste serieuze test van het seizoen. Ik ben dus echt heel benieuwd waar Heitinga dan mee komt, want nu moet je er staan en nu moet je dus kiezen. Ga je voor deze pot een bijna compleet nieuwe achterhoede formeren? Met Baas als LB, Sutalo en Itakura als nieuw koppel? En is de zwaluw van 45 minuten Zwolle zo mooi dat je het middenveld intact houdt?

Ik zou het overigens wel een technische blamage vinden als we woensdag en zondag starten met een opstelling zonder Gloukh, Moro en Dolberg. Voor dit soort wedstrijden pomp je miljoenen in een elftal en puntje bij paaltje zet je dan 35 mio op het reservebankje.

Ik vrees het ergste Peter.

Je zou denken dat een achterhoede van Gaaei, Sutalo, Ko, Baas het minst slecht is want Wijndal is by far the weakest link.

Dan zou je denken: laten we dat tegen Zwolle eens uitproberen, al was het maar om ze aan elkaar te laten wennen. Maar nee, dat gebeurde niet.

Regeer kreeg een complimentje van Heitinga, omdat ie in de eerste helft het leuk deed op 6. Logisch, want hij werd niet onder druk gezet. In de tweede helft gebeurde dat wel en leverde hij veel ballen in. Maar Heit heeft zich ongetwijfeld zand in de ogen (niet de machine, dat was de tweede helft) laten strooien.

Berghuis moet spelen. Moet. Ik heb nog steeds de 53e minuut tegen PEC op het netvlies toen zijn ware diva aard bovenkwam (heb ik beschreven in het wedstrijdtopic tegen PEC). Klaassen maakte de 1-0 op 10. Weghorst maakt zo lekker oorlog. Godts deed het (objectief gezien) fantastisch.

Dan krijg je

Jaros

Gaaei (of misschien wel Rosa die is zo lekker defensief sterk) Ko- Baas - Wijndal

Klaassen - Regeer -Taylor

Berghuis - Weghorst - Godts.

0-4.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Ik voorzie dat het dan sowieso een technische blamage wordt. Enig voordeel is dat Kroes dan wellicht boos wordt op John.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mwoah. Kroes zal wel zoiets zeggen: “Vanavond was natuurlijk een grote tegenvaller, zeker ook voor onze supporters die ons bleven steunen op wat fluitconcerten van Noord, Oost en West na. Maar je moet je ook realiseren dat we tegen de wereldtop speelden. Zij hebben recent nog de CL-finale gespeeld, dus ondanks de grote cijfers was een nederlaag op zich wel ingecalculeerd en geen schande. Onze tijd komt nog wel, dit was onze zwaarste wedstrijd van de 8. We weten dat we ons op dit niveau uiteindelijk willen kunnen meten en zijn met z’n allen hard aan het werk om dat te bereiken”.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Inter is als ik het goed begrijp ook nog volop aan het zoeken. Dan zijn ze natuurlijk altijd nog van een ander niveau maar uit pot 1 was dit denk ik wel de beste tegenstander om te treffen. Ik zie ze ook niet echt volle bak in de aanval gaan morgen.

Dat kan onze redding zijn maar als je eigenlijk zo snel mogelijk van de huidige technische staf af wil is een pak slaag misschien wel gunstiger.

Ik verwacht een kansloze maar kleine nederlaag. En als alles de goede kant op valt blijven we misschien tot onze eigen verbazing met een punt achter. Al kan dat bijna niet op basis van wat we tot nu toe hebben gezien.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ma sep 15, 2025 9:46 pm Voorlopig stond de JCA al in vuur en vlam:

https://www.ad.nl/voetbal/brand-in-joha ... gle.com%2F
goh.. Jong ajax - ado toevallig gisterenavond
elliquido

Bericht door elliquido »

Inter captain Lautaro Martinez didn’t train with the rest of the team on Tuesday due to back pain and could miss Wednesday’s Champions League match against Ajax, while Matteo Darmian has been ruled out because of a similar issue.

Inter star striker Lautaro Martinez is in doubt for the Nerazzurri’s Champions League opener against Ajax on Wednesday, as the Argentine didn’t train with the rest of the team on the eve of the game.

Gazzetta and other Italian media report that Lautaro only trained in the gym and not on the pitch due to back pain, but still travelled to Amsterdam with the rest of the squad.

On the other hand, Matteo Darmian remained in Milan due to low back pain.

Inter coach Cristian Chivu will provide updates on Lautaro Martinez’s fitness at a press conference today at 19:00 CET (18:00 BST).
elliquido

Bericht door elliquido »

Internazionale are unbeaten across all 12 of their UEFA Champions League games against sides from the Netherlands (W9 D3), never facing sides from a country more often in the competition without suffering defeat.

After winning their first three UEFA Champions League games against Italian sides without conceding a single goal, Ajax have since won just three of their last 25 (D9 L13) – keeping just three clean sheets in that time. :blackcat.gif:

Johnny Heitinga will become the fifth different person to both play for and manage Ajax in the European Cup/UEFA Champions League, after Johan Cruijff, Ronald Koeman, Frank de Boer and Danny Blind. All 12 of the former defender’s appearances for Ajax in the competition came under either Koeman or Blind.
Plaats reactie