AFC Ajax - Heracles Almelo zo 24 aug 16:45 uur
Moderator: mods
Zondagmiddag laat in de arena tegen het ongelukkig begonnen heracles. Zij missen hun verrassende aankoop met een knieblessure en hun scorende spits hornkamp door een schorsing na rood dit weekend.
In februari werd het 4-0
Hoe staat het met de ziekenboeg van ajax? Er zijn een hoop vraagtekens. Sutalo,brobbey,weghorst,bouwman, godts,
Berguis weer rechtsbuiten?
Jaros
Rosa itakura baas wijndal
Mokio taylor
Edvardsen berghuis gloukh
Weghorst
In februari werd het 4-0
Hoe staat het met de ziekenboeg van ajax? Er zijn een hoop vraagtekens. Sutalo,brobbey,weghorst,bouwman, godts,
Berguis weer rechtsbuiten?
Jaros
Rosa itakura baas wijndal
Mokio taylor
Edvardsen berghuis gloukh
Weghorst
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Re: AFC Ajax - Heracles Almelo zo 24 aug 16:45 uur
Waarom verdient Mokio steeds zulk blind vertrouwen? Die jongen is op dit moment helemaal niet goed genoeg, en zeker niet beter dan een Fitz Jim, bijvoorbeeld.
Wat mij betreft wordt het Jaros; Gaaei, Itakura, Baas, Wijndal; Fitz Jim, Taylor; Edvardsen, Klaassen, Gloukh; Weghorst.
Mits nodig kunnen Klaassen en Fitz Jim van positie wisselen als blijkt dat we weer worden overlopen. Eventueel Moro in plaats van Edvardsen, maar ik vind dat die laatste een heel goede invalbeurt had gisteren en op dit moment meer geschikt is vanwege zijn loop vermogen en taakbewustheid.
Wat mij betreft wordt het Jaros; Gaaei, Itakura, Baas, Wijndal; Fitz Jim, Taylor; Edvardsen, Klaassen, Gloukh; Weghorst.
Mits nodig kunnen Klaassen en Fitz Jim van positie wisselen als blijkt dat we weer worden overlopen. Eventueel Moro in plaats van Edvardsen, maar ik vind dat die laatste een heel goede invalbeurt had gisteren en op dit moment meer geschikt is vanwege zijn loop vermogen en taakbewustheid.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Met een beetje mazzel is Sutalo er weer bij. Dan heb je met Gaaei - Sutalo -Ko- Baas in ieder geval een betere achterhoede.
Ik mag hopen dat Heitinga daarvoor kiest.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ma aug 18, 2025 4:31 pm Met een beetje mazzel is Sutalo er weer bij. Dan heb je met Gaaei - Sutalo -Ko- Baas in ieder geval een betere achterhoede.
Voor zover ik Gloukh ken is hij alleen geen linksbuiten (hij is ook geen linksbuiten) die het veld breed houdt. Met Baas achter zich heb je weinig dynamiek op de linkerkant. Ik zou op links dus Moro opstellen.
Gloukh eventueel naar de rechterkant (het liefst gewoon op het middenveld wat mij betreft) met Gaaei achter zich.
Op het middenveld houd je dan Taylor, Fitz Jim (viel goed in) en onze enige wereldtopper aka Legend over.
IK GELOOF!!!!!!
De Heit moet keuzes maken.
We zien dat klaassen in 2 wedstrijden het verdedigend niet kan belopen.
We zien dat berghuis de rechtsbuiten positie niet kan belopen.
Deze 2 samen op het middenveld is ook zelfmoord.
Persoonlijk zie ik beide liever niet in de basis, maar wil je met een 10 spelen en je hebt geen alternatief,
dan is het of de 1 of de ander.
Baas vind ik geen linksback, maar wijndal gaat nooit alles spelen,
dus hij zal moeten of er komt nog een transfer verrassing
Durft Heit zijn lieverdjes te passeren?
We zien dat klaassen in 2 wedstrijden het verdedigend niet kan belopen.
We zien dat berghuis de rechtsbuiten positie niet kan belopen.
Deze 2 samen op het middenveld is ook zelfmoord.
Persoonlijk zie ik beide liever niet in de basis, maar wil je met een 10 spelen en je hebt geen alternatief,
dan is het of de 1 of de ander.
Baas vind ik geen linksback, maar wijndal gaat nooit alles spelen,
dus hij zal moeten of er komt nog een transfer verrassing
Durft Heit zijn lieverdjes te passeren?
-
Rechtsback is ook nog steeds niet CL niveau he, misschien wel niet eens eredivisie linkerrijtje. Gaaei had vorig jaar een opleving dankzij Farioli maar begint nu weer heel langzaam op de speler van 2 seizoenen geleden te lijken. Verdedigend best zwak en zijn voorzetten tegen GAE deden pijn aan de ogen. Regeer is van alles maar geen rb. En Rosa? Sja.
Vorig jaar vingen we het vertrek van Rensch na de winterstop op doordat Sutalo naar rechts uitweek bij aanvallen van de tegenstander waarbij Henderson dan in het centrum inzakte. Zo’n 6 hebben we nu gewoon niet. Dus door het ontbreken van een capabele vervanger van Hendo is de rb positie nu ook kwetsbaar.
Vorig jaar vingen we het vertrek van Rensch na de winterstop op doordat Sutalo naar rechts uitweek bij aanvallen van de tegenstander waarbij Henderson dan in het centrum inzakte. Zo’n 6 hebben we nu gewoon niet. Dus door het ontbreken van een capabele vervanger van Hendo is de rb positie nu ook kwetsbaar.
Ja, maar lijkt me nu het minste probleem
Eens. Hoopte dat Alders zijn kans zou pakken maar die loopt nu in Jong op 6 te spelen opeens.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ma aug 18, 2025 6:20 pm Rechtsback is ook nog steeds niet CL niveau he, misschien wel niet eens eredivisie linkerrijtje. Gaaei had vorig jaar een opleving dankzij Farioli maar begint nu weer heel langzaam op de speler van 2 seizoenen geleden te lijken. Verdedigend best zwak en zijn voorzetten tegen GAE deden pijn aan de ogen. Regeer is van alles maar geen rb. En Rosa? Sja.
Geen godts, bouwman, traore. Blessures.
Brobbey weer op het veld, onzeker voor zondag
Sutalo 1x vol meegetraind, lijkt bij de selectie te komen zondag
Brobbey weer op het veld, onzeker voor zondag
Sutalo 1x vol meegetraind, lijkt bij de selectie te komen zondag
-
Dan zal Sutalo nog niet in de basis staan. En hebben we dus alleen Konadu als backup mocht Weghorst wat overkomen.
Ik zie, geïnspireerd door eerdere optredens van Mike van der Hoorn, nieuwe mogelijkheden ontstaan voor Kaplan.
Wat mij betreft krijgt de goede invalbeurt van Fitz-Jim zondag een vervolg in de basis. Krijg je een middenveld met Taylor, Fitz Jim en ik denk dan toch Klaassen.
Met Sutalo zal hij inderdaad nog wel even wachten. Een week uitstel van de lastige keuze om de goed presterende Baas eventueel toch vanuit het centrum naar links te schuiven.
Wat mij betreft krijgt de goede invalbeurt van Fitz-Jim zondag een vervolg in de basis. Krijg je een middenveld met Taylor, Fitz Jim en ik denk dan toch Klaassen.
Met Sutalo zal hij inderdaad nog wel even wachten. Een week uitstel van de lastige keuze om de goed presterende Baas eventueel toch vanuit het centrum naar links te schuiven.
Nil volentibus arduum
Ik zou ondertussen toch echt Gloukh in de basis willen zien. Dat is in principe je steraankoop, die mag je thuis tegen Heracles wel vanaf het begin voor de leeuwen gooien.
Hij zal wel starten met waar die mee geëindigd is tegen Eagles. Maar Ollie in de kleine ruimte zal niks worden vrees ik. Dit zijn de wedstrijden waarbij je een dribbelaar nodig hebt op de flanken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dank u. We gaan toch geen 15-18 mio voor een speler betalen om vervolgens te concluderen dat hij nog tekort komt voor de basis. Dat zou echt krankzinnig zijn.Mr. Ajax schreef: vr aug 22, 2025 1:35 pm Ik zou ondertussen toch echt Gloukh in de basis willen zien. Dat is in principe je steraankoop, die mag je thuis tegen Heracles wel vanaf het begin voor de leeuwen gooien.
- Cluijffert
Dat zou inderdaad wel heel bijzonder zijn.peter schreef: vr aug 22, 2025 2:06 pmDank u. We gaan toch geen 15-18 mio voor een speler betalen om vervolgens te concluderen dat hij nog tekort komt voor de basis. Dat zou echt krankzinnig zijn.Mr. Ajax schreef: vr aug 22, 2025 1:35 pm Ik zou ondertussen toch echt Gloukh in de basis willen zien. Dat is in principe je steraankoop, die mag je thuis tegen Heracles wel vanaf het begin voor de leeuwen gooien.
Maar goed, bij dit Ajax is niets uit te sluiten.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Ik zie hem wel starten vanaf links in plaats van Moro.
Nil volentibus arduum
-
En dan Moro op rechts. Lijkt me fijn tegen een defensieve tegenstander als Heracles. Maar goed; holmaatje Berghuis zal wel weer verplicht aan de aftrap moeten staan.Marillion schreef:Ik zie hem wel starten vanaf links in plaats van Moro.
Dat zou mooi zijn. Maar Berghuis passeren gaat nog een paar weken duren. Die gaan we eerst nog een zwerftocht zien maken van rechts naar het midden en terug naar rechts, paar keer wisselen en dan uiteindelijk toch maar eruit. Dat hij zondag tegen Eagles nog 1 of 2 keer op doel schoot was materiaal voor Heitinga om er in te geloven dat hij hem belangrijk moet maken. Want zijn wissels hadden dat als doel.
Nil volentibus arduum
Ja, wordt spannend. Wat krijgen we eerder: Berghuis naar de bank of Heitinga op straat.Marillion schreef: vr aug 22, 2025 2:58 pm Dat zou mooi zijn. Maar Berghuis passeren gaat nog een paar weken duren. Die gaan we eerst nog een zwerftocht zien maken van rechts naar het midden en terug naar rechts, paar keer wisselen en dan uiteindelijk toch maar eruit. Dat hij zondag tegen Eagles nog 1 of 2 keer op doel schoot was materiaal voor Heitinga om er in te geloven dat hij hem belangrijk moet maken. Want zijn wissels hadden dat als doel.
jaros
een rechtsback ko baas wijndal
klaassen taylor
berghuis
moro weghorst gloukh
dat zit in john zijn hoofd schat ik in..
een rechtsback ko baas wijndal
klaassen taylor
berghuis
moro weghorst gloukh
dat zit in john zijn hoofd schat ik in..
Ik lees dat verschillende spelers pijntjes hebben, dat hoort er ook bij. 
Nu al?Yopii schreef: za aug 23, 2025 10:49 am Ik lees dat verschillende spelers pijntjes hebben, dat hoort er ook bij.![]()
Twee wedstrijden onderweg...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
nou ja, dat is niet gek natuurlijk.
we hebben al godts, bouwman en traore die geblesseerd zijn
brobbey en sutalo net begonnen met trainen
weghorst is het stil deze week, maar mjn indruk van vorige week is dat hij zijn pols / onderarm gebroken danwel verstuikt had. die zal moeten spelen met een brace denk ik.
wijndal kreeg ook een zware schop te verwerken, die zal ook last hebben. Taylor idem dito. Die kreeg ook 2 zware tikken te verwerken.
Ik was daarom ook voorstander van Farioli's rouleren , vooral in het begin van het seizoen.. voorzichtigheid, wennen aan de wedstrijdintensiteit en betrekken van de gehele selectie.
maar er is genoeg keus, behalve in de spits.
we hebben al godts, bouwman en traore die geblesseerd zijn
brobbey en sutalo net begonnen met trainen
weghorst is het stil deze week, maar mjn indruk van vorige week is dat hij zijn pols / onderarm gebroken danwel verstuikt had. die zal moeten spelen met een brace denk ik.
wijndal kreeg ook een zware schop te verwerken, die zal ook last hebben. Taylor idem dito. Die kreeg ook 2 zware tikken te verwerken.
Ik was daarom ook voorstander van Farioli's rouleren , vooral in het begin van het seizoen.. voorzichtigheid, wennen aan de wedstrijdintensiteit en betrekken van de gehele selectie.
maar er is genoeg keus, behalve in de spits.
Ik heb er niet echt zicht op maar krijg wel de indruk dat er qua fitheid en conditie minder professioneel wordt gewerkt ivm Farioli en z’n staf vorig jaar. En dan krijg je al snel dit soort shit.
- Cluijffert
Dat is, ehm, snel.
Maar goed, daar heb je natuurlijk niet altijd invloed op.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.