De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.
Moderator: mods
Re: De Puinruimers (Miskopen) wie kan per direct weg.
Het wordt natuurlijk steeds moeilijker. Alle clubs weten dat je bij Ajax kunt huren.
lekker op tijd van die branco...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Nu betaalt hopelijk de verzekering een deel van z'n salaris..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Triest voor die man. 

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Die Mannsverk heeft ook wel even een indruk achtergelaten, zeg. Kwam bij Cardiff in de winter toen ze op een veilige 19e plek stonden. Sindsdien zijn ze in één streep richting de laatste plaats gegaan met als gevolg directe degradatie richting League One. Mannsverk zat de laatste twee potjes niet meer bij de selectie. Mislintat heeft die jongen een contract gegeven tot 2028, dus die jongen gaat de komende drie jaar (!) die munten opsparen en misschien zich verder voorbereiden op een leven buiten het voetbal.
Blijf dit echt allemaal zo bizar vinden.
Blijf dit echt allemaal zo bizar vinden.
Dat ze degraderen komt door Mannsverk?
Je kunt het ook omdraaien: die jongen kwam in een niet zo goede situatie terecht.
Ik heb hem niet gevolgd, jij wel?
De ene speler kiest een betere route dan de andere. Je ziet maar weer hoe belangrijk het is om de juiste stappen te maken. Die jongen had beter een half jaar terug naar Noorwegen kunnen gaan in plaats avn naar een degradatiekandidaat op een lager niveau in Engeland. Voor die competitie moet je wel geschikt zijn.

Je kunt het ook omdraaien: die jongen kwam in een niet zo goede situatie terecht.
Ik heb hem niet gevolgd, jij wel?

De ene speler kiest een betere route dan de andere. Je ziet maar weer hoe belangrijk het is om de juiste stappen te maken. Die jongen had beter een half jaar terug naar Noorwegen kunnen gaan in plaats avn naar een degradatiekandidaat op een lager niveau in Engeland. Voor die competitie moet je wel geschikt zijn.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gaat mij er om dat de carrière van deze jongen als een nachtkaars uit gaat op deze manier. Ajax heeft er voor gekozen om zaken te doen met Cardiff (zullen wel beter deel overnemen van het salaris) en dat door de degradatie en het gebrek aan speeltijd op het einde hij nu terugkomt met de wetenschap dat er geen enkele club interesse meer zal hebben. Hij moet nu hopen dat Ajax hem weet te verhuren aan zijn oude club of een club uit die regio. Als ik Ajax was, dan zou ik nu inzetten op een club waar je een beetje lekker kan voetballen in de luwte.
Het is ergens frappant dat we al die gasten hebben verhuurd aan clubs waar ze niet uit de verf komen. Dat zegt uiteraard wat over de speler, maar ook over de keuze voor die club. Akpom, Sosa, Medic, Mannsverk, Forbs komen allemaal retour na een half jaartje 'ervaring' en komen allemaal gedesillusioneerd de Toekomst binnenwandelen zo direct. Ook Avila zit volgens mij op een dood spoor. Nu al.
Het is ergens frappant dat we al die gasten hebben verhuurd aan clubs waar ze niet uit de verf komen. Dat zegt uiteraard wat over de speler, maar ook over de keuze voor die club. Akpom, Sosa, Medic, Mannsverk, Forbs komen allemaal retour na een half jaartje 'ervaring' en komen allemaal gedesillusioneerd de Toekomst binnenwandelen zo direct. Ook Avila zit volgens mij op een dood spoor. Nu al.
Zeker, dat heeft Dortmund met Ramaj beter gedaan. Je moet een keuze maken die ook goed is voor de speler. Daarbij moet je overwegen hoe de club speelt, wie de concurrent van de speler zal zijn, enz. Akpom bijvoorbeeld moest concurreren met Jonathan David, dat was op voorhand hopeloos.
Gehuurde spelers krijgen vaak tegen het einde geen speeltijd meer, omdat de club niet meer in hen wil investeren. Ze kiezen dan liever voor een ander, die wel blijft.
Overigens, die Kroes gedraagt zich als een omhooggevallen supporter en dat is hij dus ook. Ongelooflijk dat die man zaakwaarnemer is geweest. Waarschijnlijk had hij weinig met spelers te maken, want hij heeft geen netwerk en geen tact. Nu laat hij weten dat alle spelers van Mislintat naar kleedkamer 2 moeten, zonder aanzien des persoons, het lijkt wel een afrekening. Wat moet bijvoorbeeld Akpom daarvan denken? Wat heeft hij fout gedaan dat hij zo vernederd wordt? Wat een respectloos gedrag van die proleet van Kroes. Als ik Akpom was (of zijn zaakwaarnemer) dan gooide ik het op een akkoordje met een belangstellende club: rustig wachten tot het einde van de transferperiode, zodat Ajax en Kroes naar een mooie transfersom konden fluiten. Pijntje hier, pijntje daar, dan is kleedkamer 2 ook geen probleem.
En dan ook nog FF bekritiseren (via zijn T-vriendjes uiteraard) omdat die elke speler een faire kans gaf... in plaats van FF dankbaar te zijn, omdat hij door diens interventie straks Sutalo kan verkopen voor het dubbele van wat hij vorige zomer gekregen had.
Die Kroes heeft een hoop babbels voor een prutser.
Gehuurde spelers krijgen vaak tegen het einde geen speeltijd meer, omdat de club niet meer in hen wil investeren. Ze kiezen dan liever voor een ander, die wel blijft.
Overigens, die Kroes gedraagt zich als een omhooggevallen supporter en dat is hij dus ook. Ongelooflijk dat die man zaakwaarnemer is geweest. Waarschijnlijk had hij weinig met spelers te maken, want hij heeft geen netwerk en geen tact. Nu laat hij weten dat alle spelers van Mislintat naar kleedkamer 2 moeten, zonder aanzien des persoons, het lijkt wel een afrekening. Wat moet bijvoorbeeld Akpom daarvan denken? Wat heeft hij fout gedaan dat hij zo vernederd wordt? Wat een respectloos gedrag van die proleet van Kroes. Als ik Akpom was (of zijn zaakwaarnemer) dan gooide ik het op een akkoordje met een belangstellende club: rustig wachten tot het einde van de transferperiode, zodat Ajax en Kroes naar een mooie transfersom konden fluiten. Pijntje hier, pijntje daar, dan is kleedkamer 2 ook geen probleem.
En dan ook nog FF bekritiseren (via zijn T-vriendjes uiteraard) omdat die elke speler een faire kans gaf... in plaats van FF dankbaar te zijn, omdat hij door diens interventie straks Sutalo kan verkopen voor het dubbele van wat hij vorige zomer gekregen had.
Die Kroes heeft een hoop babbels voor een prutser.

Laatst gewijzigd door Yopii op wo jun 04, 2025 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaan jullie er niet teveel vanuit dat AJAX een brede keus had aan geinteresseerde clubs? Volgens mij was AJAX en trouwens ook AT erg blij dat er uberhaupt iemand kwam die ze wilde huren.
Het wordt natuurlijk lastig als de TD zijn eigen spelers afbrandt.
Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat het niet lukt, maar in alle gevallen.. dat is gewoon onvermogen van onze amateur-TD.
Kijk er eens objectief naar, Neef. Je hóeft niet loyaal te zijn aan wie er maar zit.
Neem Akpom, die scoorde erop los in het Championship, en dan zou geen club hem willen huren?

Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat het niet lukt, maar in alle gevallen.. dat is gewoon onvermogen van onze amateur-TD.
Kijk er eens objectief naar, Neef. Je hóeft niet loyaal te zijn aan wie er maar zit.
Neem Akpom, die scoorde erop los in het Championship, en dan zou geen club hem willen huren?

Ahhh natuurlijk, de TD heeft er in zijn eentje voor gezorgd dat de hele voetbalwereld ineens negatief ging denken over de Mislintat-boys. Als dat niet gedaan was dan waren de clubs voor het uitzoeken geweest…
Lachwekkend.
Lachwekkend.

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Uiteraard is er geen garantie, maar jij moet toch ook onderkennen dat doordat Kroes zo ontzettend publiekelijk kritisch is geweest op die aankopen, dat dit de onderhandelingspositie ernstig heeft verzwakt?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Zo heeft niemand het gesteld, je geeft er een draai aan.

Het is wel lekker gemakkelijk: Kroes presteert niets, schuift hij de schuld op anderen. Hoe lang gaat die vlieger nog op? Zijn aankopen vind ik ook niet geweldig, voorzichtig gesteld.
Ik zeg alleen dat je de situatie van elke speler apart moet bekijken, elke speler is anders.
Overigens, verkopen is ook een kunst. Net als kopen.

- Liberty
- Contacteer:
Precies. Je kan veel zeggen maar Mislintat wist Bassey ook gewoon te verkopen, terwijl die er volgens de kenners ook niets van kon.
Dat de spelers van Mislintat over het algemeen geen toppers zijn is wel duidelijk. Maar het helpt niet echt om ze te verkopen wanneer je als TD ze ook nog even afbrandt in de media.
Dat de spelers van Mislintat over het algemeen geen toppers zijn is wel duidelijk. Maar het helpt niet echt om ze te verkopen wanneer je als TD ze ook nog even afbrandt in de media.
Tijd voor iets nieuws.
We zijn weer terug bij de ZONDEBOK, werkt altijd zo plezierig. Je kunt er alles in kwijt, je hoeft je verder niet meer af te vragen of er nog meer redenen of argumenten zijn. Fijn hoor.
- Liberty
- Contacteer:
Maar niemand zegt toch dat er niet meer redenen zijn? Zijn de spelers goed? Nee, over het algemeen niet.
Maar wanneer je als TD deze spelers ergens moet slijten dan is het niet handig om ze eerst helemaal af te branden. Want dan raak je ze zeker niet kwijt. Een autoverkoper verkoopt toch ook geen auto's die hij eerst heeft lopen afzeiken. Dan wil geen klant ze meer hebben.
Tijd voor iets nieuws.
Natuurlijk is het niet handig om als beoogd AD van Ajax je te laten ontvallen dat je het slechte spelers vindt. Iets wat overigens al overal zo gezien werd.
Maar om dan hier te stellen dat de TD de hoofdschuldige is voor het niet in de rij staan van geinteresseerde clubs is wel heel makkelijk.
Maar om dan hier te stellen dat de TD de hoofdschuldige is voor het niet in de rij staan van geinteresseerde clubs is wel heel makkelijk.
- Liberty
- Contacteer:
Is ook wel het gevolg van zijn eigen arrogantie. Want hij ging het wel even anders doen. Hij wist wel hoe de hazen lopen in het wereldje.
Nu moet Kroes dat dan ook gewoon laten zien. Zal het makkelijk zijn? Nee, zonder twijfel niet.
Maar hij wist het toch allemaal beter?
Voorlopig lijkt het daar nog niet echt op.
Nu moet Kroes dat dan ook gewoon laten zien. Zal het makkelijk zijn? Nee, zonder twijfel niet.
Maar hij wist het toch allemaal beter?
Voorlopig lijkt het daar nog niet echt op.
Tijd voor iets nieuws.
Dat is die hardnekkige beeldvorming bij veel mensen: de arrogantie.
Normaal ben ik erg allergisch voor dat soort mensen, maar nu herken ik het niet. Zelfverzekerd? Zeker. Echte Amsterdammer? Zeker.
Maar de mate van arrogantie die aan hem wordt toegeschreven, nee.
Maar hij kan aan de bak, dan kunnen we hem straks goed beoordelen.
Normaal ben ik erg allergisch voor dat soort mensen, maar nu herken ik het niet. Zelfverzekerd? Zeker. Echte Amsterdammer? Zeker.
Maar de mate van arrogantie die aan hem wordt toegeschreven, nee.
Maar hij kan aan de bak, dan kunnen we hem straks goed beoordelen.

Wil je beweren dat Amsterdammers arrogant zijn?
Het boeit me niet of hij arrogant is. Voor mij telt of hij zijn werk goed doet. Niet onder de indruk, tot op heden.
Constant wijzen naar anderen vind ik niet arrogant maar zwak.

Het boeit me niet of hij arrogant is. Voor mij telt of hij zijn werk goed doet. Niet onder de indruk, tot op heden.
Constant wijzen naar anderen vind ik niet arrogant maar zwak.
A’dammers staan zo wel bekend toch? Of ben ik nu aan het ver/voor/oordelen?
Constant wijzen? Voorbeelden?

Constant wijzen? Voorbeelden?
Zeker. 
Je weet heel goed wat ik bedoel, Neef.
Ajaxlife

Je weet heel goed wat ik bedoel, Neef.
“Hoe eerder we dus van sommige spelers afkomen, hoe beter,” vervolgt Kroes, die bereid is voetballers met verlies te verkopen. “Al proberen we er het maximale uit te halen. Vanuit de financiële situatie moeten we met minder geld meer doen: creatief zijn. Ik moét gewoon spelers kwijt.
Ajaxlife
Daar zei ik dus al van, dat ik dat niet slim vond.
Maar dat is tch niet “constant wijzen naar anderen”?
Maar dat is tch niet “constant wijzen naar anderen”?
Kroes lult te veel en doet te weinig.
Als hij nu eens leert zijn waffel te houden en gewoon te presteren met aankopen waar we wat aan hebben en het verkopen van spelers waar we niets aan hebben, dan wil ik hem wel gaan geloven.
voor nu haalt hij Amsterdamse bluf in de war met misplaatste arrogantie.
Als hij nu eens leert zijn waffel te houden en gewoon te presteren met aankopen waar we wat aan hebben en het verkopen van spelers waar we niets aan hebben, dan wil ik hem wel gaan geloven.
voor nu haalt hij Amsterdamse bluf in de war met misplaatste arrogantie.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!