Dit is zorgwekkend. Ze zien het probleem dus niet. Lijkt me dat FF gelijk heeft in dezen.Waarin stonden ze dan lijnrecht over elkaar? Voor de winterstop wond Farioli zich vaak op over de in zijn ogen gebrekkige randvoorwaarden om spelers fit te krijgen en te houden. Die werden verbeterd, maar waren in de ogen van de trainer nog altijd niet top.
Iets meer dan vijftien tot twintig procent, is mijn indruk.De vraag is dan ook vooral: waarom zag Kroes het niet aankomen dat Farioli besloot om te vertrekken uit Amsterdam? Botsten de trainer en technisch directeur met elkaar? Was er een te groot verschil in inzicht in de manier van werken? 'Laat ik het zo zeggen: als technisch directeur en trainer heb je samen mooie conversaties. Gesprekken over hoe vooruit te gaan, welke knoppen in te drukken binnen de club, rondom de club, richting het elftal, de compositie en dat is heel logisch.'
'Het waren goede gesprekken', vervolgt Kroes. 'We zeiden ook altijd tegen elkaar: we zitten voor 80 tot 85 procent op dezelfde golflengte. Die 15 procent mag wel een beetje schuren. Daar zijn we nog steeds heel open en eerlijk over naar elkaar.'