WK Snooker
Moderator: mods
Re: WK Snooker
Fascinerend schouwspel, vind ik. Gister Allen v Higgins zitten kijken. Higgins won m.i. verdiend in de 25e frame. Was meer constant.
Dat spel is echt zo moeilijk. En als je dan ziet hoe die lui de breaks aaneen rijgen en safety spelen. Kunst. Zó knap.
Dat spel is echt zo moeilijk. En als je dan ziet hoe die lui de breaks aaneen rijgen en safety spelen. Kunst. Zó knap.
Inderdaad. In de tijd dat Hendry Steve Davies van de troon stootte speelde ik met een maat een paar keer per week snooker bij 1 van de clubs in de stad. We waren dan al blij als we een serie van drie pots wisten te maken. Of de tafel voor sluitingstijd leeg kregen. Dus er was weinig verloren aan ons. Wat wel opmerkelijk was: pool ging ons door al dat gesnooker juist steeds gemakkelijker af. Duidelijk een aanmerkelijk lagere moeilijkheidsgraad.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Ik zit er helemaal in. Trump tegen Jones is een hele interessante pot die nu aan de gang is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Verassende halve finales! Niemand uit de top 10, en zelfs twee qualifiers.
Mijn geld gaat naar Bingham. Is niet de hoogst geplaatste speler die over is, maar wel een ex wereldkampioen. En lijkt me een speler die niet te stoppen is als hij in vorm is.
- Jinne
- Site Admin
Het is weer begonnen. De finalisten van vorig jaar gelijk uitgeschakeld. Ronnie en Trump wel door. Ook Chinese deelnemers laten zich steeds meer gelden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Williams wint in een thriller van Higgins. De oude matadoren maakten er een prachtig gevecht van.
Sowieso interessante potten in de kwartfinale.
Brecel-Trump is ook een heerlijke line up.
Sowieso interessante potten in de kwartfinale.
Brecel-Trump is ook een heerlijke line up.
Dat blijkt. Tot dusver een prachtige kwartfinale op finaleniveau. Spannend, maar vaak ook fenomenaal spel van beiden. Vooral de long pots van Luca zijn ronduit verbluffend. Genieten!

Ronnie lijkt het ineens moeilijk te hebben. Misschien is deze KF toch nog niet voorbij.
Lijkt niet erg gemotiveerd te zijn vanavond. Het ouwe euvel van het heilige vuur missen? Soms laat hij nog iets van zijn ouwe magic zien. En net zo gemakkelijk verknoeit hij ballen. Lijkt niet echt in de benodigde vorm te zijn voor een 8e wereldtitel.
Toch door naar de halve finale. Dat dan weer wel. Maar Ronnie is zelf ook niet enthousiast over zijn spel.

Poeh, Ronnie krijgt even een koekje van eigen deeg en wordt weggeblazen. Toch wel pijnlijk om te zien.
Inderdaad. Je kan dan toch beter stoppen op je top dan deze vernederende neergang te moeten ondergaan. Ronnie speelt vandaag weliswaar bijzonder slordig (toch teveel trammelant met zijn keu en tip?), maar Zhao Xintong is ook wel verbluffend sterk. Eigenlijk min of meer op Ronnies verbijsterende niveau in zijn prime time nog niet zo lang gelee. Op het niveau van een aanstaand wereldkampioen. The King is dead, long live the King?

Ben benieuwd hoe Zhao het in de finale gaat doen tegen een grinder als Trump of Williams. Zhao is toch een beetje een onbeschreven blad door zijn schorsing. Hoe gaat hij het de druk om?
Ja, klopt. Het is nog niet gedaan natuurlijk. We krijgen zeer waarschijnlijk nog een geweldige finale met Zhao tegen 1 van die twee. Heerlijk vooruitzicht. Maar wat Zhao aan spel heeft laten zien vind ik beslist verbluffend goed, hoe moeizaam Ronnie ook speelde vanaf frame 9.
Ah, mooie beelden van Ronnie vol lof naar Zhao. Klasse.
Ah, mooie beelden van Ronnie vol lof naar Zhao. Klasse.

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ronnie zegt al het hele toernooi dat hij er niet lekker in zit, gekloot met keu en tip en dat het feit dat hij de halve finale heeft gehaald meer komt door de fouten van z’n tegenstander dan z’n eigen sterkte. Een Ronnie in vorm is nog steeds de beste, de vraag is of hij zich nog kan opladen voor dit soort toernooien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Dit soort toernooien? Als je je al niet voor het WK kunt opladen dan houdt het wel op.
Ik heb de indruk dat het hedendaagse snooker over de breedte flink sterker is geworden. Het was al niet makkelijk om te domineren (des te knapper dat O'Sullivan relatief veel gewonnen heeft) maar tegenwoordig lijkt het wel alsof ze allemaal van elkaar kunnen winnen. De Chinezen zijn ook aan een enorme opmars bezig.
Ik heb de indruk dat het hedendaagse snooker over de breedte flink sterker is geworden. Het was al niet makkelijk om te domineren (des te knapper dat O'Sullivan relatief veel gewonnen heeft) maar tegenwoordig lijkt het wel alsof ze allemaal van elkaar kunnen winnen. De Chinezen zijn ook aan een enorme opmars bezig.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Hij is nooit een fan geweest van grote toernooien volgens mij.Sandro schreef:Dit soort toernooien? Als je je al niet voor het WK kunt opladen dan houdt het wel op.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Aiaiai, Judd mist een bloedlinke zwarte bal tijdens een fraaie inhaalslag in frames. Mark nu definitief op weg naar de finale?
Ja dus. Mark Williams en Zhao Xintong in de finale. Wat mij betreft de twee allerbesten dit toernooi. Leuk, leuk, leuk.
Ja dus. Mark Williams en Zhao Xintong in de finale. Wat mij betreft de twee allerbesten dit toernooi. Leuk, leuk, leuk.

Lijkt me vreemd voor een kampioen zoals hij, dus ben ben benieuwd waar je dit op baseert.raymon schreef: ↑za mei 03, 2025 10:49 amHij is nooit een fan geweest van grote toernooien volgens mij.Sandro schreef:Dit soort toernooien? Als je je al niet voor het WK kunt opladen dan houdt het wel op.
Waarom zou een top professional niet "fan zijn" van de grootste toernooien

Steve Davis noemde gisteren de (volgens hem) enige scenario's. Of Zhao veegt Mark gruwelijk van de tafel af. Of het wordt een gelijk opgaande strijd met de beslissing pas in het allerlaatste frame. Ik ga voor dat laatste scenario. Waarbij Marks ervaring en onverzettelijkheid uiteindelijk de doorslag zullen geven.
En jij?
En jij?

Dan ga ik voor iets er tussenin. Zhao loopt uit, Williams doet daarna nog wel wat terug maar veel te weinig.Zuidema schreef: ↑zo mei 04, 2025 9:09 amSteve Davis noemde gisteren de (volgens hem) enige scenario's. Of Zhao veegt Mark gruwelijk van de tafel af. Of het wordt een gelijk opgaande strijd met de beslissing pas in het allerlaatste frame. Ik ga voor dat laatste scenario. Waarbij Marks ervaring en onverzettelijkheid uiteindelijk de doorslag zullen geven.
En jij?
18-13
- Jinne
- Site Admin
Bizar dat er 25 jaar zit tussen zijn eerste WK winst en de finale nu. Vroeger vond ik de 30 plussers die meededen al oud, maar nu kan je als 50er nog gewoon winnen. En met Ronnie en Higgins heb je ook nog generatie genoten die ver op het WK (kunnen) komen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Het is nog vroeg maar ik geloof niet dat dit heel spannend gaat worden.
Nil volentibus arduum