PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopii

Re: PSV

Bericht door Yopii » do mei 01, 2025 8:49 am

'Lang gaat PSV zo'n 20 miljoen euro opleveren, twee andere spelers ook weg'

Noa Lang, Ismael Saibari en Johan Bakayoko staan op de nominatie om deze zomer te vertrekken bij PSV, zo schetst het Eindhovens Dagblad. De drie spelers moeten tientallen miljoenen euro's gaan opleveren voor de Eindhovenaren, die 'sterk rekening houden' met meerdere transfers.

Afgelopen winter kon Lang al vertrekken naar Napoli voor zo'n 30 miljoen euro, maar dat bedrag is deze zomer niet meer haalbaar voor PSV. 'Wel kan Lang naar verwachting nog rond de 20 miljoen euro opleveren, zo is een eerste inschatting', schrijft het ED. Dat zou winst betekenen voor de Eindhovenaren, die twee jaar geleden 15 miljoen euro neerlegden voor de diensten van de vleugelaanvaller.

Ook Saibari staat deze zomer voor een vertrek uit Eindhoven. De insteek van PSV is om 'behoorlijk wat meer dan 20 miljoen euro' te ontvangen voor de middenvelder. Dit seizoen zijn er in de Champions League en de Eredivisie 'opnieuw meerdere scouts overtuigd', klinkt het. 'Er wordt sterk rekening mee gehouden dat hij en Lang een transfer gaan maken', zo valt er te lezen.
Nou nee, de zaakwaarnemer wil ook nog wat, enz. Ons Rik is weer aan het mooipraten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 01, 2025 9:17 am

Ik moet het met alledrie nog zien gebeuren eerlijk gezegd.

Lang is talentvol maar heeft wel het stempel dat hij moeilijk is en wat blessuregevoelig. Daarbij is hij alles behalve oud maar voor een speler die uit de Eredivisie komt is 'ie ook niet jong (in de categorie spelers waar clubs stevig voor betalen).

Saibari is op goede dagen een geweldige speler maar heeft publiekelijk een draai om zijn oren gehad dat hij niet continu te laat kan blijven komen. Dan zou ik als geïnteresseerde club toch ook wat onrustig worden. Ik zie PSV niet genoeg maar mijn indruk is dus ook dat 'ie wat wisselvallig is.

En Bakayoko dacht eerder nog dat hij naar de absolute top zou vertrekken. Daar zijn als de geruchten kloppen ook flinke bedragen voor afgeslagen. Denk dat zowel speler als club daar nog wel eens aan denken.

Denk wel dat ze op zich prima te verkopen zijn hoor. Maar bedragen konden hier en daar wel eens wat tegenvallen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » do mei 01, 2025 9:38 am

Spelers moet je 'gewoon' verkopen als de hoofdprijs wordt geboden en de speler wil best weg.

Ik had Lang lekker laten gaan in de winterstop. Dertig miljoen is top voor een speler met een vlekje.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 01, 2025 10:05 am

Ja, als dat concreet was hadden ze het altijd moeten doen. Was voor hem ook een geweldige club geweest.

Bij Bakayoko ging het eerder ook over zo'n bedrag. Nu is 'ie niet eens een onbetwiste basisspeler.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » do mei 01, 2025 10:10 am

Wij supporters wijzen erop dat een speler 'met zijn volle verstand' (zo heet dat altijd) een contract getekend heeft en dat hij dus niet mag vertrekken als wij dat niet zien zitten. Een TD moet zich daar niets van aantrekken en het ijzer smeden als het heet is. Stewart heeft dat niet goed gedaan.

Een uitzondering kun je maken voor absolute toppers die uitblinken in Oranje of zo. Maar ja, de kans dat die jongens in de ED willen blijven is nihil.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do mei 01, 2025 11:55 am

Zouden ze echt €20m vangen voor Lang, hij speelt misschien elke 3 wedstrijden goed... Daar schiet je toch weinig mee op?

columbus

Bericht door columbus » do mei 01, 2025 4:57 pm

WP_Legend schreef:Zouden ze echt €20m vangen voor Lang, hij speelt misschien elke 3 wedstrijden goed... Daar schiet je toch weinig mee op?
Natuurlijk 20 miljoen is toch inmiddels normaal voor een boven gemiddelde speler? Zelf zou ik het nooit op tafel leggen, voor geen enkele speler overigens maar goed

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do mei 01, 2025 5:52 pm

20m is niet veel voor een Engelse club, maar wel veel voor een speler die vrij vaak niet presteert... Er is een reden dat hij bij 2 clubs voor vrij weinig is vertrokken...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 01, 2025 9:24 pm

Het is op enig moment een optelsom. Inderdaad bij meerdere clubs problemen. Blessuregevoelig en "al" 26 (?) terwijl hij nog in de Eredivisie speelt. En weinig indrukwekkende prestaties op CL niveau of bij interlands. Niet dat hij daar nooit iets liet zien maar je moet dan echt structureel opvallen.

Veel grote clubs zijn halverwege dat lijstje al doorgeschakeld naar iemand die jonger is en meer heeft laten zien. Daaronder zit echter nog wel een hele sloot aan clubs die gewoon wel interesse zal hebben. We moeten natuurlijk ook niet doen of hij niets kan. Lang is echt wel heel talentvol. Het zal alleen eerder Brighton worden dan Tottenham of Arsenal.
Nil volentibus arduum

Zuidema

Bericht door Zuidema » za mei 03, 2025 10:09 pm

Waarom speelt die Perisic trouwens niet bij ons?
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 04, 2025 8:00 am

Te duur geloof ik. Het verhaal was dat we konden kiezen tussen hem of Klaassen, Weghorst en Traore (Telegraaf). Ik ben dan wel benieuwd hoe we dat moeten zien in de tijdlijn van die verschillende transfers. Maar hij is een speler van naam dus die is echt niet in Brabant komen spelen omdat hij daar altijd al van heeft gedroomd natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mei 04, 2025 9:22 am

Perisic was toen in ieder geval transfervrij. Maar als het tussen hem en een combi van die drie jongens ging, zal er wel een salaris van 5M of meer mee gemoeid zijn geweest. Voor een 35-jarige aanvaller. Dikke gok natuurlijk. Achteraf bleek dus dat hij nog kwaliteit zat had. Maar hij was wel erg duur als je met een klein budget je armoedige selectie op verschillende posities moet opkalefateren. Kan me die keus dan wel voorstellen. Maar het blijft toch jammer dat we toen zo weinig konden doen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » zo mei 04, 2025 11:29 am

Marillion schreef:
zo mei 04, 2025 8:00 am
Te duur geloof ik. Het verhaal was dat we konden kiezen tussen hem of Klaassen, Weghorst en Traore (Telegraaf). Ik ben dan wel benieuwd hoe we dat moeten zien in de tijdlijn van die verschillende transfers. Maar hij is een speler van naam dus die is echt niet in Brabant komen spelen omdat hij daar altijd al van heeft gedroomd natuurlijk.
De Telegraaf, ja. Ik geloof er niets van.

Het blijft altijd een gok, bij elke speler, al is het maar omdat spelers geblesseerd kunnen raken. Perisic is niet de jongste meer, dat is dan ook een factor. Denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat hij meer kwaliteit heeft dan die andere drie, dat dan wel weer.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo mei 04, 2025 12:43 pm

Het doet de waarde van de andere 3 ook geen goeds. Die doen het minder dan een 35 plusser.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 04, 2025 12:53 pm

Het zal gaan om grofweg dezelfde investering. Zeker niet tot achter de komma. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het ongeveer klopt. Perisic heeft een enorme staat van dienst en zal van zijn transfervrije status gebruik hebben gemaakt om naast een dik salaris ook een mooie zak met tekengeld te bedingen.

Klaassen en Traore waren ook transfervrij maar ik denk dat hun onderhandelingspositie minder gunstig was. Voor Weghorst is een bescheiden transfersom betaald.

Wat de impact van deze spelers betreft. Ik ben er vrij zeker van dat Weghorst, Klaassen en Traore een grotere bijdrage hebben geleverd aan ons huidige puntentotaal dan Perisic in zijn ééntje had kunnen doen. Sterker nog, als je er één van die drie af zou halen staat die bewering nog steeds. Traore heeft de minste papieren van deze drie maar komt toch nog tot 6 goals en 4 assists. Perisic zet daar dan 7 goals en 7 assists tegenover inclusief de hattrick van dit weekend.

Zowel Weghorst als Klaassen hebben beslissende bijdragen gehad in het winnen van wedstrijden. En dan heb ik het nog even niet over het voordeel van drie spelers tot je beschikking hebben in een druk seizoen ten opzichte van één speler. Perisic mag een hele goede voetballer zijn maar als deze afweging daadwerkelijk op tafel heeft gelegen dan is de juiste keuze gemaakt.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie