Matheus
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Matheus
Vind ik dus niet. Die terugspeelbal is een kapitale blunder en die vrije trap was mijn inziens houdbaar. Voeg daar aan toe dat het meevoetballend erg matig was. Oftewel, ik snap wel dat je hem een onvoldoende geeft, hoor. Die bal van richting veranderd pakt hij knap (maar daar deed hij niets voor toch?) en bij die 1 op 1 schiet die Japanner recht op hem af. Wel goed positie gekozen, maar voor mijn gevoel komt hij in die positie door die bizarre kopbal van Taylor.
Eens. Die vrije trap ging in zijn hoek erin. Twee grote fouten achter elkaar dus.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Die 1 tegen 1 is gewoon heel knap gedaan. De kunst voor een keeper is dat je dit afdwingt. Zo kun je alles wel bij de tegenstander leggen. Hij blijft goed staan, maakt de juiste hoek ten opzichte van het doel en maakt zich groot.peter schreef: ↑di apr 29, 2025 9:14 amVind ik dus niet. Die terugspeelbal is een kapitale blunder en die vrije trap was mijn inziens houdbaar. Voeg daar aan toe dat het meevoetballend erg matig was. Oftewel, ik snap wel dat je hem een onvoldoende geeft, hoor. Die bal van richting veranderd pakt hij knap (maar daar deed hij niets voor toch?) en bij die 1 op 1 schiet die Japanner recht op hem af. Wel goed positie gekozen, maar voor mijn gevoel komt hij in die positie door die bizarre kopbal van Taylor.
Als je goed positie kiest zijn er doorgaans ook minder spectaculaire reddingen nodig.
Die vrije trap zal ik met frisse tegenzin terugkijken. Heb ik alleen in het stadion gezien.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kijk dan die 1 op 1 ook even na. Via:Marillion schreef: ↑di apr 29, 2025 12:34 pmDie 1 tegen 1 is gewoon heel knap gedaan. De kunst voor een keeper is dat je dit afdwingt. Zo kun je alles wel bij de tegenstander leggen. Hij blijft goed staan, maakt de juiste hoek ten opzichte van het doel en maakt zich groot.peter schreef: ↑di apr 29, 2025 9:14 amVind ik dus niet. Die terugspeelbal is een kapitale blunder en die vrije trap was mijn inziens houdbaar. Voeg daar aan toe dat het meevoetballend erg matig was. Oftewel, ik snap wel dat je hem een onvoldoende geeft, hoor. Die bal van richting veranderd pakt hij knap (maar daar deed hij niets voor toch?) en bij die 1 op 1 schiet die Japanner recht op hem af. Wel goed positie gekozen, maar voor mijn gevoel komt hij in die positie door die bizarre kopbal van Taylor.
Als je goed positie kiest zijn er doorgaans ook minder spectaculaire reddingen nodig.
Die vrije trap zal ik met frisse tegenzin terugkijken. Heb ik alleen in het stadion gezien.
https://www.youtube.com/watch?v=Y_nKE08TvtI
Vanaf 1:14. Die Mito (?) speelt die bal te ver voor zich uit en ook net te ver naar buiten. Daardoor wordt die hoek al onmogelijk. Matheus staat halverwege het veld en komt vervolgens goed terug en goed uit om dat doel te verkleinen. Maar zie ook niet zo in wat een andere keeper anders zou doen, hoor. Denk dat in 99 van de 100 gevallen je in een soortgelijke situatie terecht komt. Die Mito had die bal korter mee moeten nemen en meer naar het centrum. Al zou Taylor dan misschien ook kunnen ingrijpen.
-
Ik heb het niet meer teruggekeken maar zou toch zweren dat de Sparta aanvaller die bal wat beroerde. Is daar nog uitsluitsel over gekomen? Kan er niets van terugvinden.
Net even zitten kijken. Die reflex op het van richting veranderde schot was in ieder geval heel goed. In de 1 tegen 1 doet hij het naar mijn mening ook gewoon goed. Ok, het is misschien niet Lewandowski of Salah die hij tegenover zich heeft maar hij staat attent te keepen, is daardoor op tijd op de juiste plek en maakt een zo groot mogelijk obstakel van zichzelf. Heel veel beter ga je dat niet oplossen.
Oppakken van de bal is uiteraard een blunder. Iets wat ik ook echt niet snap want eerder waren we juist wat bang dat hij te ver ging met risico nemen. Nu kiest hij in z'n hoofd voor de veilige keuze alleen had 'ie kennelijk bedacht dat de bal was aangeraakt of had 'ie een black out. Reactie op de vrije trap vind ik inderdaad ook niet geweldig. Is wel lastig want hij ziet 'm laat door de muur maar op deze afstand kies je er ook niet voor om geen muur te plaatsen.
Over die terugspeelbal. Op de samenvatting zie ik niet of die Spartaan de bal wellicht nog heel licht raakt. Het lijkt mij in ieder geval niet genoeg om van een echt balcontact te spreken dus het zou extreem flauw zijn om daarop in te grijpen. Ik ken de regel overigens niet naar de letter maar er is vast naar gekeken. Dus dit was gewoon net zo zuur als terecht.
We hebben deze terugspeelbal dus. Er is dat moment tegen Almere waar hij onnodig veel te ver uit zijn doel kwam. En tegen AZ vond ik hem, samen met uit mijn hoofd Henderson, schuldig aan een tegendoelpunt. Af en toe nam 'ie ook nog wel eens het nodige risico. Daar moet je mee oppassen maar het is niet altijd per definitie negatief.
Daar staat tegenover dat z'n fysiek goed is waardoor hij doorgaans goed is op een hoge bal. Hij zoekt graag een snelle hervatting en dat brengt ook wel eens ruimte en kansen. Zijn reflexen zijn heel behoorlijk en je kunt hem aanspelen. Iets wat zelfs cruciaal is in het spel dat Ajax wil spelen. Hij schijnt dan ook nog eens een voorbeeldige topsportmentaliteit te hebben en ligt als ik het mag geloven goed in de groep.
Heb ik hier en daar nog twijfels over zijn stabiliteit? Jawel. Toch zou ik gewoon de transfer definitief maken. Wel met de afspraak dat de kans bestaat dat hij komend seizoen weer gewoon tweede doelman is. Zo is hij ook naar Amsterdam gekomen. Een betere tweede doelman ga je niet snel vinden. En als eerste is 'ie voor mij ook acceptabel. Vooral ook omdat ik denk dat we wel grotere problemen hebben elders op het veld. Geef daar je geld maar aan uit. De kosten om hem vast te leggen zijn denk ik ook relatief gering.
Ik ben overigens ook wel benieuwd wat er nu met Pasveer gaat gebeuren na dit seizoen. Die heeft het natuurlijk geweldig gedaan maar als je hem naar de hoek ziet gaan hoef je niemand uit te leggen dat onze doelman geen 18 meer is. De kans dat hij op enig moment minder gaat worden of gevoeliger voor blessures is gewoon reëel.
Oppakken van de bal is uiteraard een blunder. Iets wat ik ook echt niet snap want eerder waren we juist wat bang dat hij te ver ging met risico nemen. Nu kiest hij in z'n hoofd voor de veilige keuze alleen had 'ie kennelijk bedacht dat de bal was aangeraakt of had 'ie een black out. Reactie op de vrije trap vind ik inderdaad ook niet geweldig. Is wel lastig want hij ziet 'm laat door de muur maar op deze afstand kies je er ook niet voor om geen muur te plaatsen.
Over die terugspeelbal. Op de samenvatting zie ik niet of die Spartaan de bal wellicht nog heel licht raakt. Het lijkt mij in ieder geval niet genoeg om van een echt balcontact te spreken dus het zou extreem flauw zijn om daarop in te grijpen. Ik ken de regel overigens niet naar de letter maar er is vast naar gekeken. Dus dit was gewoon net zo zuur als terecht.
We hebben deze terugspeelbal dus. Er is dat moment tegen Almere waar hij onnodig veel te ver uit zijn doel kwam. En tegen AZ vond ik hem, samen met uit mijn hoofd Henderson, schuldig aan een tegendoelpunt. Af en toe nam 'ie ook nog wel eens het nodige risico. Daar moet je mee oppassen maar het is niet altijd per definitie negatief.
Daar staat tegenover dat z'n fysiek goed is waardoor hij doorgaans goed is op een hoge bal. Hij zoekt graag een snelle hervatting en dat brengt ook wel eens ruimte en kansen. Zijn reflexen zijn heel behoorlijk en je kunt hem aanspelen. Iets wat zelfs cruciaal is in het spel dat Ajax wil spelen. Hij schijnt dan ook nog eens een voorbeeldige topsportmentaliteit te hebben en ligt als ik het mag geloven goed in de groep.
Heb ik hier en daar nog twijfels over zijn stabiliteit? Jawel. Toch zou ik gewoon de transfer definitief maken. Wel met de afspraak dat de kans bestaat dat hij komend seizoen weer gewoon tweede doelman is. Zo is hij ook naar Amsterdam gekomen. Een betere tweede doelman ga je niet snel vinden. En als eerste is 'ie voor mij ook acceptabel. Vooral ook omdat ik denk dat we wel grotere problemen hebben elders op het veld. Geef daar je geld maar aan uit. De kosten om hem vast te leggen zijn denk ik ook relatief gering.
Ik ben overigens ook wel benieuwd wat er nu met Pasveer gaat gebeuren na dit seizoen. Die heeft het natuurlijk geweldig gedaan maar als je hem naar de hoek ziet gaan hoef je niemand uit te leggen dat onze doelman geen 18 meer is. De kans dat hij op enig moment minder gaat worden of gevoeliger voor blessures is gewoon reëel.
Nil volentibus arduum