AFC Ajax - Sparta zo 27 april 14:30 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: AFC Ajax - Sparta zo 27 april 14:30 uur

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 28, 2025 9:21 am

Yopii schreef:
ma apr 28, 2025 8:20 am
Farioli had veel eerder moeten ingrijpen. Door zo lang te wachten speelde hij met vuur. Uiteindelijk heeft hij zijn vingers gebrand.
Je kunt stellen dat ie met een andere formatie had moeten starten maar hij greep al na 55 minuten in. Hoeveel eerder had hij volgens jou moeten ingrijpen? Wat had jij precies anders gedaan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » ma apr 28, 2025 10:05 am

Tja, als het toch nog mis gaat komt het niet door de matige spelers maar door de eigenwijsheid van Farioli.

Steeds starten met een spits die het bewegend vermogen van de voorhoede tot 30% terug brengt.Het steeds weer kutten met Berghuis , volledig op het bordje van Farioli.

Eigenlijk een soort van russische roulette waarvan je weet dat dat mis gaat.

Waarom niet gewoon eerder wissellen als je dan de trainert bent, of gewoon in de rust ( maar eigenlijk gewoon eens starten zonder Brobbey, of nog beter leer(de) Brobbey 40% hoe WW het doet en skils heeft, dat mogen/mochten we toch ook wel verwachten van deze 14 man sterke Farioli gemeenschap )
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 28, 2025 10:58 am

Dat is een beetje kort door de bocht. Voor dit Ajax zijn er geen makkelijke wedstrijden. En zonder Weghorst werd een fantastische reeks neergezet. En Farioli geeft spelers nu eenmaal lang het vertrouwen...

Maar ik vond Farioli gister ook niet z'n beste pot coachen. Beginopstelling deugde gewoon niet. Bij hem zal er ook onzekerheid zijn. Nul houden lukt niet, titelstress.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 28, 2025 11:17 am

wimpey schreef:
ma apr 28, 2025 10:58 am
Dat is een beetje kort door de bocht. Voor dit Ajax zijn er geen makkelijke wedstrijden. En zonder Weghorst werd een fantastische reeks neergezet. En Farioli geeft spelers nu eenmaal lang het vertrouwen...

Maar ik vond Farioli gister ook niet z'n beste pot coachen. Beginopstelling deugde gewoon niet. Bij hem zal er ook onzekerheid zijn. Nul houden lukt niet, titelstress.
Berghuis en Traore in combinatie met een veel te statische Brobbey is echt funest.

Hoe is het mogelijk dat Brobbey nooit wordt weggestoken en Weghorst al na 2 minuten loskomt van zijn man door een goede loopactie? Ongekend.

Daarnaast snapte ik niet waarom en op wie de voorzetten toch werden gegeven.

Wat mij betreft had Farioli al in de rust kunnen ingrijpen. Voor de rust doe je (nog) niet maar als Brobbey en Traore er zo slecht in zitten heeft 10 minuten wachten toch geen enkele zin?
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma apr 28, 2025 3:46 pm

Lionel schreef:
ma apr 28, 2025 11:17 am

Berghuis en Traore in combinatie met een veel te statische Brobbey is echt funest.
Probleem is dat Berghuis in iedere opstelling funest is. Farioli moet echt stoppen om die jongen als middenvelder op te stellen. Fitz is veel beter. Of probeer het maar met Regeer. Maar dit slaat echt nergens meer op.

Het zou echt een wereldwonder zijn als Ajax met deze vleugelspelers kampioen wordt he? Ik vind het alle 4 echt helemaal niets bijzonders.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 28, 2025 5:21 pm

Alexander schreef:
ma apr 28, 2025 3:46 pm
Lionel schreef:
ma apr 28, 2025 11:17 am

Probleem is dat Berghuis in iedere opstelling funest is. Farioli moet echt stoppen om die jongen als middenvelder op te stellen. Fitz is veel beter. Of probeer het maar met Regeer. Maar dit slaat echt nergens meer op.

Het zou echt een wereldwonder zijn als Ajax met deze vleugelspelers kampioen wordt he? Ik vind het alle 4 echt helemaal niets bijzonders.
Eens. Maar Traore doet aan werkweigering en dit team heeft nu behoefte aan inzet, urgentie en wat spirit. Om er maar wat dooddoeners tegenaan te gooien.

Ik had FJ gisteren ook verwacht. Farioli moet starten met FJ of Henderson, Weghorst en Godts. En wat meer de druk erop vanaf minuut 1.
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

AFC Ajax - Sparta zo 27 april 14:30 uur

Bericht door Trab » ma apr 28, 2025 5:37 pm

Het belangrijkste is dat Weghorst in de basis start. We hebben nu 2 wedstrijden gezien (Willem 2 uit en Sparta) dat je 0 kansen creëert met Brobbey in de spits en met Weghorst wel tot kansen komt. Dat gelul over tegenstanders eerst moe maken geloof ik nu wel. Je gooit iedere keer 60 minuten weg in een wedstrijd en dat is gewoon zonde.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Trab op ma apr 28, 2025 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2025 6:37 pm

Er gelden in deze fase ook andere argumenten. Zo is seizoensopbouw nu minder relevant. Het gaat nog om drie wedstrijden. En je wil vooral dat er in het begin van de wedstrijd geen twijfel ontstaat. Waar het eerder prima was uit te leggen dat je wilde toeslaan in het laatste deel van wedstrijden wil je daar nu eigenlijk niet op wachten omdat de druk dan oploopt.

Want iedereen kan zeggen wat 'ie wil. Het elftal had gisteren ook gewoon last van stress. Daarom is het nu tijd voor een paar ervaren spelers met een echte winnaarsmentaliteit. We maken er voor de laatste drie wedstrijden gewoon een vechtsport van. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 28, 2025 9:13 pm

Trab schreef:
ma apr 28, 2025 5:37 pm
Het belangrijkste is dat Weghorst in de basis start. We hebben nu 2 wedstrijden gezien (Willem 2 uit en Sparta uit) dat je 0 kansen creëert met Brobbey in de spits en met Weghorst wel tot kansen komt. Dat gelul over tegenstanders eerst moe maken geloof ik nu wel. Je gooit iedere keer 60 minuten weg in een wedstrijd en dat is gewoon zonde.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hij ontkomt er nu ook niet meer aan.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie