VOLDEMORT

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: VOLDEMORT

Bericht door wimpey » vr apr 25, 2025 11:15 am

Trab schreef:
vr apr 25, 2025 11:08 am
Hopelijk komen we niet weer op achterstand. Dan krijg je hetzelfde als tegen Utrecht. Lange ballen op die lange spits van ze en hun snelle buitenspelers die dan eromheen zwerven. Niet echt de kracht van Kaplan en Sutalo. Wat dat betreft wel balen dat Baas nog niet fit is.
Dat is heel vervelend. Met Kaplan houden we zelden de nul. Ik zou voor Janse of Mokio gaan op die plek. Met Kaplan heb je te weinig voetbal van achteruit en verdedigen kan ie ook niet goed.

Laatste 3 wedstrijden steeds een achterstand. We moeten terug naar de 0. En naar meer voetbal van achteruit.

Ik hoop dat we die titel snel binnen harken. En dat er een gedegen plan ligt voor volgend seizoen.

999

Bericht door 999 » vr apr 25, 2025 12:35 pm

Ik ben niet zenuwachtig, maar ben er zeker niet gerust op. Heb Psv tegen Twente gezien , en die draaien weer als vanouds.Al was Twente ook ruk.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 25, 2025 3:14 pm

Ik heb wel vertrouwen dat Ajax er weer staat tegen Sparta. De groep lijkt mentaal weerbaar te zijn en ik dat consequent van wedstrijd naar wedstrijd leven zou in een situatie als deze een meerwaarde moeten zijn.

Maar zekerheid hebben we natuurlijk niet voor zover dat überhaupt bestaat in de sport. Daar zijn we niet overtuigend genoeg voor. Ik verwacht een consistent beeld met voorgaande vergelijkbare wedstrijden. Controle, relatief weinig kansen maar genoeg voor een bescheiden overwinning.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » zo apr 27, 2025 3:44 pm

Nog 3 te gaan +7 (virtueel+4) :blackcat.gif:

11 mei ajax-nec 18:45 uur
14 mei groningen-ajax 20:00 uur
18 mei ajax-twente 14:30 uur

za., 3 mei PSV-Fortuna Sittard 21:00
zo., 11 mei Feyenoord-PSV 14:30
wo., 14 mei PSV-Heracles Almelo 20:00
zo., 18 mei Sparta Rotterdam-PSV 14:30
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

999

Bericht door 999 » zo apr 27, 2025 6:06 pm

Gaat een hele kluif worden.Psv zal minimaal 1 keer punten moeten verspelen ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo apr 27, 2025 6:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo apr 27, 2025 6:10 pm

Ja. Zonder puntverlies van PSV gaan we gaan nog nat.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 27, 2025 6:28 pm

Gewoon winnen tegen NEC en Groningen en dan ben je er.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

T82

Bericht door T82 » zo apr 27, 2025 6:32 pm

Utrecht moet blijven winnen voor de druk op Feyenoord. Twente is misschien de laatste ronde al uitgespeeld en spaart voor de playoffs.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo apr 27, 2025 6:57 pm

raymon schreef:
zo apr 27, 2025 6:28 pm
Gewoon winnen tegen NEC en Groningen en dan ben je er.
Gewoon ja. Zoals thuis tegen Sparta.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 27, 2025 7:06 pm

Het was een bittere pil vandaag. Maar ik hou me er maar aan vast dat we er objectief gezien nog gewoon uitstekend voorstaan. Voor het seizoen had iedereen blind zijn handtekening gezet onder deze uitgangspositie voor de laatste wedstrijden.

Leren van de fouten van vanmiddag en zien dat we wel winnen tegen NEC. Met Henderson is er dan weer een ervaren kracht bij. En ik zou sowieso ook met Weghorst gaan starten. Enkel al om zijn energie en drang om te winnen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 27, 2025 7:18 pm

Iedereen, maar dan ook iedereen wil met Weghorst starten denk ik. Hopelijk is Farioli daardoor niet te eigenwijs om daarom toch weer Brobbey in de basis te zetten.

Lichtpuntje: wellicht kan Pasveer over 2 weken weer starten.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo apr 27, 2025 7:35 pm

In het hoge noorden heeft Ajax het ook altijd zeer moeilijk.. Daar heeft Ajax echt nog niet gewonnen
Weer op zoek naar een Interim coach..

Nihad

Bericht door Nihad » ma apr 28, 2025 8:45 am

Ik weet niet of het kwam door gister, maar ik ben eigenlijk het vertrouwen in de landstitel verloren. Het was gister zo slecht dat ik denk dit kunnen wij toch niet over de streep trekken de komende drie wedstrijden? Strikt genomen is er nog niet zoveel aan de hand en van de komende drie wedstrijden hoef je d’r maar twee te winnen dan ben je d’r ook maar ik zie het gewoon niet gebeuren. Ik denk dat Ajax nu in een vrije val terechtgekomen is en gelukkig heb je nog maar één put nodig voor de tweede plek en ik denk dat we gewoon tweede worden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma apr 28, 2025 9:30 am

Nihad schreef:
ma apr 28, 2025 8:45 am
Ik weet niet of het kwam door gister, maar ik ben eigenlijk het vertrouwen in de landstitel verloren. Het was gister zo slecht dat ik denk dit kunnen wij toch niet over de streep trekken de komende drie wedstrijden? Strikt genomen is er nog niet zoveel aan de hand en van de komende drie wedstrijden hoef je d’r maar twee te winnen dan ben je d’r ook maar ik zie het gewoon niet gebeuren. Ik denk dat Ajax nu in een vrije val terechtgekomen is en gelukkig heb je nog maar één put nodig voor de tweede plek en ik denk dat we gewoon tweede worden.
Misschien wordt het anders wanneer Henderson en Pasveer terugkeren. Dat brengt ervaring maar ook stabiliteit in het team.
Tijd voor iets nieuws.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2025 9:51 am

Ja, die twee er weer bij. En Weghorst voorin. Die neemt het elftal ook op sleeptouw. Daarmee gaan we het alsnog "gewoon" over de streep trekken. Klaassen terug naar de halfpositie en dan gaat Berghuis of Traore naar de bank. Dan staan er genoeg karakters in het veld in plaats van slapjanussen.

Die gelijkmaker van Regeer kon wel eens belangrijk zijn. Mentaal gezien is dat toch een opsteker.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 28, 2025 10:05 am

We hebben dit seizoen al eerder dipjes gehad waaruit we toch onverwacht sterk uit zijn gekomen. Een aantal lijken een beetje ‘op’ te zijn, wat ook helemaal niet gek is als je ziet wanneer we aan dit seizoen zijn begonnen en hoeveel wedstrijden de spelers al in de benen hebben. Hopelijk kunnen we dus weer een laatste keer alles eruit persen en een reeksje neerzetten de komende drie wedstrijden.

Het is nu even knijpen doordat we een marge van 9 binnen twee potjes tot 4 zien slinken, maar zoals eerder door anderen aangegeven had werkelijk iedereen hiervoor getekend vooraf. We hebben het nog in eigen hand (wat het waarschijnlijk nog spannender maakt…) en de ploeg heeft dit seizoen wel vaker laten zien er te kunnen staan als het moet.

Ik blijf positief! En hoop inderdaad dat de terugkeer van Passie, Hendo, en hopelijk Weghorst in de basis voor een nieuw momentum kan zorgen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 28, 2025 11:48 am

Nihad schreef:Ik weet niet of het kwam door gister, maar ik ben eigenlijk het vertrouwen in de landstitel verloren. Het was gister zo slecht dat ik denk dit kunnen wij toch niet over de streep trekken de komende drie wedstrijden? Strikt genomen is er nog niet zoveel aan de hand en van de komende drie wedstrijden hoef je d’r maar twee te winnen dan ben je d’r ook maar ik zie het gewoon niet gebeuren. Ik denk dat Ajax nu in een vrije val terechtgekomen is en gelukkig heb je nog maar één put nodig voor de tweede plek en ik denk dat we gewoon tweede worden.
Ik had dat ook eventjes, maar heb nog wel vertrouwen. Dat ene puntje gisteren toch nog over de streep trekken was namelijk een wereld van verschil. Nu “mag” je nog 1 van de de drie resterende wedstrijden verliezen als je de andere twee wint. Gezien het doelsaldo had dat bij een verlies gisteren niet gekund.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2025 12:35 pm

Precies, dat was echt belangrijk.

Verder moeten we niet teveel blijven hangen bij de teleurstelling van het moment. Ik zei het gisteren al ergens. Werkelijk iedereen had voor dit seizoen een hele dikke handtekening gezet onder ons huidige uitgangspunt voor de laatste drie wedstrijden. Dat zijn de feiten. We staan er gewoon heel goed voor. De rest is niet interessant.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma apr 28, 2025 12:56 pm

Sparta-uit en Feyenoord-uit zijn toch ook helemaal geen zekerheidjes voor PSV? Stel ze winnen er één, spelen er eentje gelijk en die thuispotjes pakken ze wel. Komen ze op 10 punten in totaal. 77 in totaal.

Dan heb je aan een overwinning, een gelijkspel en een verlies genoeg. 4 punten tegen NEC, Groningen en Twente zou toch wel te doen moeten zijn.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 28, 2025 1:40 pm

peter schreef:
ma apr 28, 2025 12:56 pm
Sparta-uit en Feyenoord-uit zijn toch ook helemaal geen zekerheidjes voor PSV? Stel ze winnen er één, spelen er eentje gelijk en die thuispotjes pakken ze wel. Komen ze op 10 punten in totaal. 77 in totaal.

Dan heb je aan een overwinning, een gelijkspel en een verlies genoeg. 4 punten tegen NEC, Groningen en Twente zou toch wel te doen moeten zijn.
Als Sparta veilig is, denk je dat een club uit Rotterdam met een coach die zeg het niet zo met Ajax op heeft, gemotiveerd is om PSV een duimbreed in de weg te leggen? Ik denk het eerlijk gezegd niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2025 1:42 pm

Klopt, ze hebben nu weer een paar keer gewonnen maar dat wil niet zeggen dat ze ineens terug foutloos zijn. Het rekent natuurlijk wel makkelijker als we alleen naar Ajax kijken.

Eerst maar eens zien dat we na 1 punt uit 2 wedstrijden de eerstvolgende weer winnen. Als dat lukt krijgt het vertrouwen ook weer een boost. Er is voor aanvang van dit seizoen heel bewust gekozen voor een aantal ervaren krachten. Die spelers mogen nu laten zien dat ze er staan als het erop aankomt.

Ik zou ook graag zien dat Taylor zich herpakt. Toen ik de beelden van gisteren terugzag op tv had ik toch de indruk dat hij wat last had van stress. Kan zijn dat puur mijn interpretatie is hoor. Maar het zou fijn zijn als hij weer een leidende rol pakt op het middenveld. Samen met zijn leermeester Henderson.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 28, 2025 3:35 pm

PSV gaat weinig meer laten liggen hoor. Die zitten in de achtervolgings modus zonder enige druk. Na hun nederlaag tegen Ajax is een emmer met drek over ze heen gegooid en ze willen nu laten zien dat ze wel kunnen voetballen. Niet zozeer voor PSV, maar meer voor hun volgende club.

Ajax moet het echt zelf doen.

Iedereen zei stoer dat de 3 punten op Willem 2 niet in gevaar kwamen.. .maar als je tot minuut 75 op 1-0 achterstand staat, speel je natuurlijk hoog spel. En Ajax kan simpelweg niet (veel) beter dan dit.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 28, 2025 3:47 pm

Je kan er natuurlijk altijd op hopen alleen moet je er niet op rekenen.

Achtervolgen geeft inderdaad minder druk. Toch hebben zij niet zomaar gewonnen in Rotterdam. Die spelen ook echt nog voor de derde plek. Hopelijk weet Utrecht de druk er daar ook op te houden.

Maar Ajax moet uitgaan van zichzelf. NEC thuis niet weer beginnen met zo'n dramatische eerste helft maar gelijk het initiatief pakken. Hoop dat ze studie van NEC beter voor elkaar hebben dan die van Sparta. De bezetting klopte gewoon niet en het duurde te lang voor dat is gecorrigeerd. Daardoor zag je de onzekerheid en twijfel er ook gewoon in kruipen.

Achteraf hadden we misschien beter in de eerste helft op achterstand kunnen komen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di apr 29, 2025 12:25 am

raymon schreef:
peter schreef:
ma apr 28, 2025 12:56 pm

Als Sparta veilig is, denk je dat een club uit Rotterdam met een coach die zeg het niet zo met Ajax op heeft, gemotiveerd is om PSV een duimbreed in de weg te leggen? Ik denk het eerlijk gezegd niet.
De rancune zit meters diep bij Steijn. Die vindt het prima hoor als psv wint, als dat Ajax dwarsboomt. Misschien dat hij er nog net niet op aan stuurt, maar die drie punten gaan echt wel naar psv.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 29, 2025 8:05 am

Plek 8 geeft recht op deelname aan de playoffs Europees voetbal. We weten natuurlijk niet hoe de kansen van Sparta er tegen die tijd voorstaan. Maar die spelen in de basis natuurlijk gewoon voor hun eigen kansen en niet op het kompas der frustratie van hun trainer. Het zou ook gewoon heel goed op zijn cv staan natuurlijk dus hij heeft ook een belang.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie