Aankopen SUGGESTIES
Moderator: mods
Re: Aankopen SUGGESTIES
Wat zijn zijn kwaliteiten? Heb hem nooit zien spelen denk ik.
IK GELOOF!!!!!!
De wedstrijden dat ik hem gezien heb (tegen Feyenoord en PSV) was hij wel heel goed aan de bal. Technisch, goed gevoel voor de steekbal. Maar hij oogt ook wel lui. Zal in de omschakeling wel stappen moeten maken nog. Meer dan 3 miljoen zou ik er niet voor betalen.Lionel schreef:Wat zijn zijn kwaliteiten? Heb hem nooit zien spelen denk ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jinne
- Site Admin
Is Aaronson wat? Of is dat toch meer een loper ipv creatieve man?
Itt de buitenspelers zal Utrecht deze huurling toch niet zo makkelijk kunnen overnemen.
Itt de buitenspelers zal Utrecht deze huurling toch niet zo makkelijk kunnen overnemen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Loper. Wel een goede speler. Maar Ajax lijkt me in zijn categorie goed voorzien.
Trab schreef: ↑do apr 24, 2025 5:02 pmDe wedstrijden dat ik hem gezien heb (tegen Feyenoord en PSV) was hij wel heel goed aan de bal. Technisch, goed gevoel voor de steekbal. Maar hij oogt ook wel lui. Zal in de omschakeling wel stappen moeten maken nog. Meer dan 3 miljoen zou ik er niet voor betalen.Lionel schreef:Wat zijn zijn kwaliteiten? Heb hem nooit zien spelen denk ik.
We zoeken geen spelers voor de breedte.
Schrijf niet over zulke types, straks leest Kroes het nog.

Dit is geen breedte aankoop als hij zou komen. Breedte aankopen zijn de categorie Klaiber, Labyad, Regeer. Hij heeft de potentie om de nieuwe Taylor te worden.Yopii schreef:Trab schreef: ↑do apr 24, 2025 5:02 pmDe wedstrijden dat ik hem gezien heb (tegen Feyenoord en PSV) was hij wel heel goed aan de bal. Technisch, goed gevoel voor de steekbal. Maar hij oogt ook wel lui. Zal in de omschakeling wel stappen moeten maken nog. Meer dan 3 miljoen zou ik er niet voor betalen.Lionel schreef:Wat zijn zijn kwaliteiten? Heb hem nooit zien spelen denk ik.
We zoeken geen spelers voor de breedte.
Schrijf niet over zulke types, straks leest Kroes het nog.
O ja? Zo goed ken ik hem niet.
Het TD-tje zal Regeer als opvolger van Taylor hebben gehaald. En als rechtsback natuurlijk.

Valente lijkt me een ander type dan Taylor. Meer van de ideeën, Taylor is meer de loper.
Ja zou kunnen. Maar Taylor stond ook niet bekend als loopwonder. Dat valt wel te ontwikkelen. Met een Italiaanse vader heeft hij wel een streepje voor bij Farioli denk ik. Die zal er best wel een projectje van willen makenwimpey schreef:Het TD-tje zal Regeer als opvolger van Taylor hebben gehaald. En als rechtsback natuurlijk.![]()
Valente lijkt me een ander type dan Taylor. Meer van de ideeën, Taylor is meer de loper.

Zo is het. Een nieuwe speler moet je fysiek en conditioneel doorontwikkelen zodat hij dat soort loopacties ook (continu) kan maken. Er komt uiteraard ook een deel inzicht bij kijken. Kies het juiste moment om te starten en ergens op te duiken of een gat dicht te lopen. Maar ook dat is voor een behoorlijk deel te trainen.
Als je niet teveel geld wil uitgeven zul je toch moeten zoeken in de hoek van spelers die nog niet helemaal compleet zijn. Dan moet je dus inschatten welke marge er nog in zit. Een bewezen topper scouten kan iedereen. Idealiter herken je de mogelijkheden voordat iemand totaal is doorgebroken.
Als je niet teveel geld wil uitgeven zul je toch moeten zoeken in de hoek van spelers die nog niet helemaal compleet zijn. Dan moet je dus inschatten welke marge er nog in zit. Een bewezen topper scouten kan iedereen. Idealiter herken je de mogelijkheden voordat iemand totaal is doorgebroken.
Nil volentibus arduum
Ik heb liever een speler die moet werken aan het omschakelen dan dat we iemand halen die moet leren voetballen. Klinkt goed. Ben benieuwd.Trab schreef: ↑vr apr 25, 2025 11:19 amJa zou kunnen. Maar Taylor stond ook niet bekend als loopwonder. Dat valt wel te ontwikkelen. Met een Italiaanse vader heeft hij wel een streepje voor bij Farioli denk ik. Die zal er best wel een projectje van willen makenwimpey schreef:Het TD-tje zal Regeer als opvolger van Taylor hebben gehaald. En als rechtsback natuurlijk.![]()
IK GELOOF!!!!!!
Toch zijn er heel wat talenten mislukt omdat ze dat omschakelen niet onder de knie kregen. Timing hangt samen met inzicht.
Zekerheden heb je nu eenmaal niet. Zeker wanneer Ajax wat terug wil in de mate van investeren kun je geen spelers kopen die op elk facet uitblinken. Je zult moeten inschatten wat de groeimarge is op de ontwikkelpunten.
Overigens is dit niet heel anders met een speler die bijvoorbeeld uit de opleiding komt natuurlijk. Want daar is de intensiteit van tegenstanders ook weer lager.
Overigens is dit niet heel anders met een speler die bijvoorbeeld uit de opleiding komt natuurlijk. Want daar is de intensiteit van tegenstanders ook weer lager.
Nil volentibus arduum
Klopt. Maar is het onwil of onkunde? Taylor heeft ook stappen gemaakt. Valente speelt nu nog maar bij Groningen. Bij een topclub zal hij aan de bak moeten.
IK GELOOF!!!!!!
Het is altijd een combinatie. Je moet het juiste moment herkennen en gevoel voor positie hebben. Dat is deels inzicht maar ik ben er zeker van dat je het ook kunt verbeteren door met een speler naar beelden te kijken van zichzelf en van anderen. En daar dan mee aan de slag op het trainingsveld.
Dan moet je ook nog fit genoeg zijn om iedere keer weer die meters te kunnen maken met de juiste intensiteit en ook op tijd. Want wacht je een halve seconde te lang omdat je er doorheen zit moet je dat weer goedmaken en dat kost dan ook weer extra energie.
Je wedstrijdmentaliteit komt daarbij ook om de hoek kijken. Niet eerst treuren na balverlies om roepen om een vrije trap. Nee, gelijk schakelen. Iedere keer weer en ook als je denkt dat het wel goed komt zonder jou.
Dan moet je ook nog fit genoeg zijn om iedere keer weer die meters te kunnen maken met de juiste intensiteit en ook op tijd. Want wacht je een halve seconde te lang omdat je er doorheen zit moet je dat weer goedmaken en dat kost dan ook weer extra energie.
Je wedstrijdmentaliteit komt daarbij ook om de hoek kijken. Niet eerst treuren na balverlies om roepen om een vrije trap. Nee, gelijk schakelen. Iedere keer weer en ook als je denkt dat het wel goed komt zonder jou.
Nil volentibus arduum
Dat zijn dingen die idd te leren zijn. Wat niet te leren is is inzicht. En dan bedoel ik niet zozeer het moment van diepgaan maar meer handelingssnelheid, het zien van de derde man. Klaassen bijvoorbeeld heeft misschien geen bovengemiddelde techniek maar wel een hoge handelingssnelheid. Ziet snel waar de ruimte ligt. Godts daarentegen heeft een hele goede techniek maar speelt vaak met z’n kop omlaag en heeft veel minder oog voor de derde man.Marillion schreef:Het is altijd een combinatie. Je moet het juiste moment herkennen en gevoel voor positie hebben. Dat is deels inzicht maar ik ben er zeker van dat je het ook kunt verbeteren door met een speler naar beelden te kijken van zichzelf en van anderen. En daar dan mee aan de slag op het trainingsveld.
Godts heeft alleen oog voor Godts, dat is een probleempje.Godts daarentegen heeft een hele goede techniek maar speelt vaak met z’n kop omlaag en heeft veel minder oog voor de derde man.
Is hij egoïstisch omdat hij egoïstisch is, of wil hij best de pass geven maar ziet hij het niet?
Dat is zeker een ontwikkelpunt voor hem. Ik denk wel dat er sprake is van een lastige situatie. Hij is de enige met een individuele actie en krijgt de bal vaak relatief laat door de trage opbouw. Dan staat er in het centrum ook nog een spits waarmee het lastig combineren is want er komt geen bal terug.
In situaties waarin er meer ruimte is heb ik hem in het verleden wel regelmatig betere keuzes zien maken.
In situaties waarin er meer ruimte is heb ik hem in het verleden wel regelmatig betere keuzes zien maken.
Nil volentibus arduum