FC Utrecht - Ajax zo 20 april (Eredivisie) 12:15

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii

Re: FC Utrecht - Ajax zo 20 april (Eredivisie) 12:15

Bericht door Yopii » zo apr 20, 2025 4:44 pm

Farioli krijgt vervolgens van een journalist de vraag waarom hij in de rust geen nieuwe spelers inbracht. 'We veranderden het toen we de tweede goal tegen kregen, toen gingen we met twee spitsen spelen. De eerste en tweede helft waren we eigenlijk in controle, op tactisch vlak. Toen we 2-0 achter kwamen hadden we meer nodig, qua emotie en dynamiek. Maar het forceren werkt niet altijd, zoals we vandaag zagen. Dit was niet de slechtste wedstrijd die wij speelden. Misschien het slechtste resultaat, maar niet de slechtste wedstrijd.'

Tegenstander Utrecht krijgt tot slot de complimenten voor het feit dat ze zo effectief met de kansen omgingen. 'Utrecht is een heel fysiek team, ze zijn goed in het geduld bewaren om te counteren. Na de goal voor Utrecht was het voor hun makkelijker om hun spel te spelen. De ruimtes werden kleiner en kleiner, door hun harde werk kregen we amper kansen. We hebben niet veel kansen weggegeven en zelf goede momenten gehad, zeker in de eerste helft.'
Ja hoor, die vier doelpunten vielen zomaar. :smallgrin.gif:

Hij moet denk ik nog even zijn assistenten raadplegen. :aai.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 20, 2025 4:59 pm

Yopii schreef:
Farioli krijgt vervolgens van een journalist de vraag waarom hij in de rust geen nieuwe spelers inbracht. 'We veranderden het toen we de tweede goal tegen kregen, toen gingen we met twee spitsen spelen. De eerste en tweede helft waren we eigenlijk in controle, op tactisch vlak. Toen we 2-0 achter kwamen hadden we meer nodig, qua emotie en dynamiek. Maar het forceren werkt niet altijd, zoals we vandaag zagen. Dit was niet de slechtste wedstrijd die wij speelden. Misschien het slechtste resultaat, maar niet de slechtste wedstrijd.'

Tegenstander Utrecht krijgt tot slot de complimenten voor het feit dat ze zo effectief met de kansen omgingen. 'Utrecht is een heel fysiek team, ze zijn goed in het geduld bewaren om te counteren. Na de goal voor Utrecht was het voor hun makkelijker om hun spel te spelen. De ruimtes werden kleiner en kleiner, door hun harde werk kregen we amper kansen. We hebben niet veel kansen weggegeven en zelf goede momenten gehad, zeker in de eerste helft.'

3 van de 4 vielen inderdaad zomaar. Er was echt niets aan de hand, zelfs na de 1-0. Het was wachten op een doelpunt van Ajax. Maar dat is voetbal.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo apr 20, 2025 5:06 pm

Yopii schreef:

Man man wat ben je vervelend zeg. Het lijkt wel of je blij bent dat Ajax verliest en je kan afgeven op Farioli. Alle 4 de goals waren persoonlijke fouten. Bij de eerste haalt Godts die voorzet er niet uit en verdedigd Gaaei vervolgens slecht. Keeper ook niet sterk. Bij de tweede kan Hato gewoon meelopen maar probeert hij onnodig het duel te winnen met een blok. Bij de derde levert Kaplan de bal zomaar en verdedigd Hato daarna ook slecht. En de vierde was een blunder van de keeper. Hier kon Farioli weinig aan doen. Waar hij wel iets aan kon doen waren z’n wissels en z’n besluit om met twee spitsen te spelen. Dat pakte niet goed uit. Vanaf toen waren we de controle kwijt. Feit blijft dat we aanvallend gewoon te matig zijn. Godts en Traore zijn te wisselvallig en Brobbey is een enorme kut spits. Als ik Ajax was zou ik overigens een poging wagen om die Rodriguez te halen. Is echt een goede speler.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo apr 20, 2025 5:08 pm

zeux schreef:
zo apr 20, 2025 4:32 pm
Maar we spelen nog voluit voor het kampioenschap. Winnen ze dat, dan zou dat een gigantische vorm van overperformen zijn.

Ik houd in gedachte wat vooraf werd gedacht: 5de, misschien 4de en met veel mazzel voorronde CL.

En kijk waar Ajax staat.

Eens. Tweede worden is een wereldprestatie met deze spelers.

(en natuurlijk, geven we het nu nog uit handen dan voelt dat natuurlijk niet zo, maar begin en halverwege het seizoen tekenden wij allemaal hiervoor)
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii

Bericht door Yopii » zo apr 20, 2025 5:11 pm

Serieus? :confused.gif:

Ajax mocht de bal hebben, Utrecht loerde op de counter. Na een goed begin (de eerste tien minuten of zo) kreeg Ajax zo goed als geen kansen meer.

Utrecht schakelde terug na de 1-0, toen kwam Ajax er niet meer door, zoals we vaker hebben gezien als de tegenstander de bus parkeerde. Ditmaal geen meevallertje of actie van Weghorst.

In verdedigend opzicht ging het na de 1-0 helemaal fout. Hato stond te schutteren, Berghuis kwam in de 1 op 1 te staan, enz. Die buitenspelers deden het inderdaad goed, maar ze kregen ook alle ruimte. Het was heerlijk voetballen voor die jongens.

Farioli wist niets meer te bedenken dat weer een peloton invallers erin te zetten, in de hoop dat die iets konden forceren. Zijn verklaring (dat alles de verkeerde kant uit viel) vind ik wat karig. Je kunt ook zeggen dat Ron Jans zijn zaakjes goed voor elkaar had. Farioli had geen antwoord op de tactiek van Utrecht, zeker niet na de1-0.

Op een kwartiertje 'domineren' kun je niet teren. Ajax speelde slecht en kreeg de deksel op de neus.

roelf

Bericht door roelf » zo apr 20, 2025 10:28 pm

Dit was een wedstrijd waar het erom ging wie het eerste zou scoren. De ploeg die het eerst scoort gooit z'n reet in het doel en er is geen doorkomen meer aan voor de ander. Lullige 1-0 en het is afgelopen.

Geef Farioli een creatieve middenvelder, een rechtsbuiten en een spits die kan scoren en het ziet er veel meer "des Ajax" uit.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma apr 21, 2025 7:34 am

Yopii schreef:Serieus? :confused.gif:

Ajax mocht de bal hebben, Utrecht loerde op de counter. Na een goed begin (de eerste tien minuten of zo) kreeg Ajax zo goed als geen kansen meer.

Utrecht schakelde terug na de 1-0, toen kwam Ajax er niet meer door, zoals we vaker hebben gezien als de tegenstander de bus parkeerde. Ditmaal geen meevallertje of actie van Weghorst.

In verdedigend opzicht ging het na de 1-0 helemaal fout. Hato stond te schutteren, Berghuis kwam in de 1 op 1 te staan, enz. Die buitenspelers deden het inderdaad goed, maar ze kregen ook alle ruimte. Het was heerlijk voetballen voor die jongens.

Farioli wist niets meer te bedenken dat weer een peloton invallers erin te zetten, in de hoop dat die iets konden forceren. Zijn verklaring (dat alles de verkeerde kant uit viel) vind ik wat karig. Je kunt ook zeggen dat Ron Jans zijn zaakjes goed voor elkaar had. Farioli had geen antwoord op de tactiek van Utrecht, zeker niet na de1-0.

Op een kwartiertje 'domineren' kun je niet teren. Ajax speelde slecht en kreeg de deksel op de neus.
In andere topics kraak je onze vleugelspelers af dat ze er niks van kunnen. Tegelijkertijd verwijt je het Farioli dat hij geen antwoord heeft op clubs die de bus parkeren. Brobbey zit je dan weer te verdedigen terwijl juist hij als aanspeelpunt en afmaker alles verkeerd doet. En ik weet wel waarom je Brobbey verdedigd. Dat is omdat je een pleuris hekel hebt aan Weghorst.
Overigens hebben we na de omzetting naar 2 spitsen kunnen zien waarom Brobbey zo weinig meer de diepte zoekt en zoveel uit stilstand voetbalt. Hij trekt 2 sprints en moet er meteen weer geblesseerd af.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 21, 2025 7:52 am

Niet teveel druk om maken, Trab.

Als Farioli wint van PSV hoor je Yopi niet zeggen dat Farioli Bosz heeft afgetroefd terwijl die overwinning 10000% verdiend was.

Nu heeft Ajax pure pech (en een gebrek aan klasse maar dat kan je Farioli niet verwijten) en scoort Ajax niet. Nijhuis maakte er ook een bende van en zo kom door een frommelgoal 1-0 achter. Vervolgens wordt er flink geblunderd achterin bij drie uitbraken…

Yopi is een beetje zoals ik ook vroeger was op FR12 na een nederlaag van Feyenoord.
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma apr 21, 2025 8:14 am

Lionel schreef:Niet teveel druk om maken, Trab.

Als Farioli wint van PSV hoor je Yopi niet zeggen dat Farioli Bosz heeft afgetroefd terwijl die overwinning 10000% verdiend was.

Nu heeft Ajax pure pech (en een gebrek aan klasse maar dat kan je Farioli niet verwijten) en scoort Ajax niet. Nijhuis maakte er ook een bende van en zo kom door een frommelgoal 1-0 achter. Vervolgens wordt er flink geblunderd achterin bij drie uitbraken…

Yopi is een beetje zoals ik ook vroeger was op FR12 na een nederlaag van Feyenoord.
Oh dus Yopi is gewoon een kakkerlak? Afbeelding Wat de wedstrijd betreft: het is precies zoals je het zegt. Maak me er ook niet zo druk om maar baal een beetje dat het nog 4-0 wordt. Ik ben geboren in Utrecht en heb er 25 jaar gewoond. Werk er ook nog steeds. Heb veel Utrecht vrienden en die hebben het al weken over de wedstrijd tegen Ajax. Niet over plek 3, maar alleen maar over de wedstrijd tegen Ajax. Moet ik al dat gelul weer aanhoren dat we zijn afgeslacht. Haters! Afbeelding

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 21, 2025 8:52 am

Utrecht was zeer effectief. Degelijk team, met enkele individueel goede spelers.

Ajax hoeft niet in paniek te raken van de 3e nederlaag in 30 wedstrijden, maar sinds mbesv is het wel een stuk minder. Je komt 3 keer op achterstand. En ondanks het goede spel in het eerste kwart gisteren kom je (dus) niet op voorsprong. Voor dit Ajax zijn er geen makkelijke wedstrijden, helaas.

Ik hoop dat we Pasveer weer tussen de palen zien. Deze jonge defensie heeft een sturende en coachende keeper nodig. Baas missen we ook. Is passend, qua positiespel en inzicht (doordekken) beter dan Kaplan. Weghorst in de spits. En one trick pony Godts lekker op het bankje. Daar waar mogelijk verkopen deze zomer, please.

Yopii

Bericht door Yopii » ma apr 21, 2025 9:36 am

En ik weet wel waarom je Brobbey verdedigd. Dat is omdat je een pleuris hekel hebt aan Weghorst.
Huh? :confused.gif:

Brobbey is nooit een technisch wonder geweest, waarom denk je dat hij bij Ajax speelt? :confused.gif: Van jongs af heeft hij te maken gehad met twijfels: had hij niet te veel voordeel van zijn fysiek, en waarom was hij zo lomp? Die kritiek heeft hij altijd weerlegd met het enige wat uiteindelijk telt in het voetbal: doelpunten. Zelfs vorig seizoen scoorde hij nog achttien keer in de ED. Om die reden werd hij uitgeroepen tot Ajacied van het jaar, dat lijken sommigen vergeten.

Dit jaar scoort hij amper, terwijl dat scoren juist altijd zijn kracht was, rara? My educated guess: hij verzet veel werk voor het team, Farioli wil het zo. Farioli stelt hem elke wedstrijd op.

Daarnaast is het niet gemakkelijk voor een spits bij dit Ajax, gezien de spelstijl. Weghorst komt er doorgaans in tegen de tijd dat de ruimtes groter zijn.Blijkbaar ziet Farioli hem meer als invaller. Hij brengt Brobbey steeds om het vuile werk op te knappen, tegen de tijd dat Brobbey uitgeknokt is wordt hij vervangen en mag Weghorst het afmaken. Die benadering is niet zo prettig voor een aanvaller, die in het veld staat om te scoren. Ik heb met die jongen te doen - hij doet wat hem gevraagd wordt, maar de speelstijl van Farioli past niet bij hem. Hij moet lekker loopacties maken in de diepte in plaats van steeds in gevecht te gaan met verdedigers.

Wat Weghorst betreft, die past beter bij F. of zo. Is geen Ajacied. Mouwen opstropen, geen woorden maar daden, blabla... :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 21, 2025 10:05 am

Farioli speelt het 4-3-3 à la Cruijff, Brobbey rendeert beter in het 4-3-3 à la Van Gaal. Nu moet ie meevoetballen, dat ligt 'm niet.

Overigens is alleen Brobbey schuld aan het feit dat ie zo weinig scoort. De man mist legio 'sitters'.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma apr 21, 2025 10:13 am

Yopii schreef:
En ik weet wel waarom je Brobbey verdedigd. Dat is omdat je een pleuris hekel hebt aan Weghorst.

Brobbey is nooit een technisch wonder geweest, waarom denk je dat hij bij Ajax speelt? :confused.gif: Van jongs af heeft hij te maken gehad met twijfels: had hij niet te veel voordeel van zijn fysiek, en waarom was hij zo lomp? Die kritiek heeft hij altijd weerlegd met het enige wat uiteindelijk telt in het voetbal: doelpunten. Zelfs vorig seizoen scoorde hij nog achttien keer in de ED. Om die reden werd hij uitgeroepen tot Ajacied van het jaar, dat lijken sommigen vergeten.

Dit jaar scoort hij amper, terwijl dat scoren juist altijd zijn kracht was, rara? My educated guess: hij verzet veel werk voor het team, Farioli wil het zo. Farioli stelt hem elke wedstrijd op.

Daarnaast is het niet gemakkelijk voor een spits bij dit Ajax, gezien de spelstijl. Weghorst komt er doorgaans in tegen de tijd dat de ruimtes groter zijn.Blijkbaar ziet Farioli hem meer als invaller. Hij brengt Brobbey steeds om het vuile werk op te knappen, tegen de tijd dat Brobbey uitgeknokt is wordt hij vervangen en mag Weghorst het afmaken. Die benadering is niet zo prettig voor een aanvaller, die in het veld staat om te scoren. Ik heb met die jongen te doen - hij doet wat hem gevraagd wordt, maar de speelstijl van Farioli past niet bij hem. Hij moet lekker loopacties maken in de diepte in plaats van steeds in gevecht te gaan met verdedigers.

Wat Weghorst betreft, die past beter bij F. of zo. Is geen Ajacied. Mouwen opstropen, geen woorden maar daden, blabla... :excited.gif:
Scoren zijn kracht? Heb je gezien hoeveel open kansen hij dit seizoen gemist heeft? Dat heeft weinig met Farioli te maken. Het is geen koele afmaker. Hij kan sowieso niet koppen en hij is nooit subtiel maar altijd wild in de afronding.

Weghorst komt er niet in als de ruimtes groot zijn. Sterker nog, hij komt er meestal in als we achter staan en de tegenstander juist met de kont in de 16 staat.

999

Bericht door 999 » ma apr 21, 2025 10:21 am

Trab schreef:
ma apr 21, 2025 10:13 am
Yopii schreef:

Scoren zijn kracht? Heb je gezien hoeveel open kansen hij dit seizoen gemist heeft? Dat heeft weinig met Farioli te maken. Het is geen koele afmaker. Hij kan sowieso niet koppen en hij is nooit subtiel maar altijd wild in de afronding.

Weghorst komt er niet in als de ruimtes groot zijn. Sterker nog, hij komt er meestal in als we achter staan en de tegenstander juist met de kont in de 16 staat.

Over de techniek van Brobbey zijn we ook zo klaar.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 21, 2025 10:35 am

Kan me hier wel in vinden... En zo'n 4-0 zorgt er hopelijk weer voor dat iedereen weer scherp is. Het begint met de 0 houden. Hopelijk lukt dat tegen Sparta weer een keer.
'Werd meteen duidelijk waarom Farioli daar doorgaans terughoudend in is'
BRON VI

Ajax heeft absoluut geen goede beurt gemaakt in Utrecht, zo zag Lentin Goodijk van Voetbal International. De Amsterdammers verloren in Stadion Galgenwaard met 4-0 van FC Utrecht en daar zag de journalist een aantal redenen voor. Van de aanvallers tot de verdedigers: er was veel op aan te merken.

Mika Godts, Bertrand Traoré en Steven Berghuis konden aan de zijkanten geen potten breken. Goodijk zag dat het contrast met de vleugelaanvallers van FC Utrecht groot was. 'Yoann Cathline en Miguel Rodríguez legden Ajax na rust op de pijnbank, toen de ruimtes groter werden. De Fransman en Spanjaard verkeren in blakende vorm, terwijl Godts, Berghuis en ook Bertrand Traoré in 2025 een stuk minder bepalend zijn bij Ajax', schrijft de journalist.

Hoewel de buitenspelers regelmatig vrij werden gespeeld, leverde het geen kansen op. De Ajax-watcher zag dat het niet lukte om met individuele acties het verschil te maken. Ook Brian Brobbey had het lastig. 'De spits scoort al het hele seizoen moeilijk, maar was wel vaak van waarde als aanspeelpunt. Dat lukte hem in Utrecht, en een week eerder in Tilburg, echter ook niet goed', constateert Goodijk.

Nadat FC Utrecht op 1-0 voorsprong kwam, moest Ajax komen. De benodigde creativiteit ontbrak, zo observeerde Goodijk. 'Spelers die met een geniale individuele actie een wedstrijd openbreken, heeft Ajax te weinig, dat is dit seizoen al vaker gebleken. Door echt als team te spelen en veel ruimtes voor elkaar te creëren, komt Ajax alsnog aan genoeg kansen en doelpunten om terecht bovenaan de Eredivisie te staan.' Om weer echt 'Ajax-voetbal' te spelen, wil de journalist echte verschilmakers zien.

Stabiele krachten van Farioli laten het afweten in Utrecht
Op een gegeven moment moesten de Amsterdammers meer risico nemen, maar dat ging ze niet goed af. 'Er werd ook meteen duidelijk waarom Farioli daar doorgaans terughoudend in is. Spelers die dit seizoen zelden in de fout gaan, zaten tegen Utrecht bij momenten plotseling mis, zoals Jordan Henderson, Davy Klaassen, Josip Sutalo en Jorrel Hato.'

Ook het uitvechten van duels ging niet vlekkeloos. Zo werden er cruciale duels verloren. Goodijk komt met voorbeelden: 'Bij de 1-0 gaf Godts geen druk op de man die de voorzet gaf, bij de 2-0 lieten Henderson en Klaassen zich wel heel makkelijk uitspelen en timede Hato verkeerd om doelpuntenmaker Miguel Rodríguez af te stoppen en bij de 3-0 leed Ahmetcan Kaplan balverlies rond zijn eigen strafschopgebied met een onbegrijpelijke dribbel', somt hij op.

Geen reden tot paniek in Amsterdam na zeperd in Utrecht
Ondanks de dikke nederlaag, is er geen reden tot paniek bij de ploeg van Francesco Farioli. 'De Amsterdammers koesteren de marge, die ze de afgelopen maanden hebben opgebouwd. Dertien overwinningen in veertien Eredivisie-duels gaven Ajax een straatlengte voorsprong op PSV', wordt geschreven. De Ajax-watcher voegt toe: 'Was Ajax van het kastje naar de muur gestuurd door Utrecht, dan waren de alarmbellen wel afgegaan, maar zo was het niet.'

Goodijk zag dat Ajax in de eerste helft goed speelde en weinig weggaf. In de tweede helft werd het echter kwetsbaar. 'Dat had er ook mee te maken dat Farioli een half uur voor het einde al zijn alles-of-niets wissels doorvoerde en switchte naar een variant met vier aanvallers. De trainer die zo vaak een verdedigende filosofie wordt verweten, koos in Utrecht voor de aanval en dat brak hem op. Gegokt en verloren', sluit hij af.
Zwart zag speler die Ajax miste in Utrecht: 'Zonder hem worstelen ze met creëren van kansen'
BRON VI

Pieter Zwart is van mening dat Ajax Youri Baas goed had kunnen gebruiken tegen FC Utrecht, zo vertelt hij in de nieuwe VI ZSM van Voetbal International. De Amsterdammers verloren zondagmiddag met 4-0 van de ploeg van Ron Jans en kenden met name een lastige tweede helft.

Na de 1-0 veranderde de wedstrijd, weet Zwart. 'De wedstrijd liet wel echt zien hoe een doelpunt een hele wedstrijd kan veranderen. Ron Jans en FC Utrecht kwamen wel echt met het idee op het veld van: we spelen thuis tegen Ajax, het is Pasen, 12.15 uur, we gaan erop vliegen. Mensen vragen zich soms af hoe Ajax wel goed kan spelen tegen tegenstanders als PSV en Feyenoord, maar dat het er dan totaal niet uit ziet tegen sommige Eredivisie-tegenstanders.'

Hij gaat verder: 'Dat zag je hier eigenlijk ook weer gebeuren. Utrecht ging drukzetten op een bepaalde manier. Ajax herkende waar de vrije man was en kon de vrije man vinden. Ze kwamen er eigenlijk iedere keer onderuit om daarna in grote ruimtes aan te vallen', zegt de hoofdredacteur van Voetbal International, die Ajax goed zag spelen in de eerste helft.

Ajax miste Baas in Utrecht en dat was te merken
Hij voegt toe dat FC Utrecht geen druk meer hoefde te zetten na de 1-0. 'Dan wordt het een type wedstrijd tegen een tegenstander die zich groepeert op eigen helft en daar heeft Ajax wat meer moeite mee. Al helemaal in wedstrijden waarin Youri Baas er niet bij is, die van achteruit met zijn passing normaalgesproken heel belangrijk is.'

'Zonder hem worstelt Ajax met het creëren van kansen. Ook als Ajax meer risico wil nemen met Weghorst erbij, valt net die 2-0. Het stond daar tactisch gezien niet eens slecht, maar Cathline loopt gewoon Henderson en Klaassen voorbij. Daar kan bijna geen tactiek tegenop. Bij Ajax zag je helemaal niet dat spelers er langs kwamen. Godts is er twee keer langs gekomen en de rest van het team één keer bij elkaar', constateerde de analist.

Ajax mist creativiteit

Wat Zwart ook opmerkte, is dat Ajax creativiteit miste. 'Als je dan tegen een team speelt dat zo compact staat, goed is in het spelen van duels en het midden helemaal dichtzet, dan heb je een speler nodig die iets kan creëren in kleine ruimtes. Dat was er niet. Het werd op een gegeven moment opportunistisch en dan ga je meer ruimtes toestaan. Daar profiteerde Utrecht maximaal van met Cathline en Rodriguez.'

Met weinig creativiteit, maar een aanvallend speelplan, bleken de Amsterdammers kwetsbaar te zijn. 'Toen Farioli een paar van zijn uitgangspunten losliet, bleek wel hoe kwetsbaar dit team kan zijn. Je zag dat ook tegen Eintracht Frankfurt.'

'Als Ajax door de stand gedwongen wordt om in grotere ruimtes te spelen, dan zie je dat de spelers niet zo goed zijn als ze soms lijken door het systeem van Farioli. Ik denk dat de wedstrijd tegen Utrecht dat ook weer gedemonstreerd heeft.' Zwart sluit af: 'De uitslag was historisch slecht, maar het spel niet. Ik zie dus geen reden om te denken dat de titelstrijd weer helemaal open ligt.'

Nihad

Bericht door Nihad » ma apr 21, 2025 10:42 am

Wat een paniek. We verliezen voor het eerst sinds november vorig jaar een wedstrijd en we kunnen nog net niet de club opheffen volgens sommigen. We maakten gisteren een slechte beurt vervelend dat kan. We wisten allemaal dat dit geen werelds selectie is. We weten allemaal dat we de echte topklasse missen. En toch staan we me nog vier wedstrijden te gaan zes verliespunten voor op. PSV op de eerste plek. Oké en en dan? Ik hoorde gister van der vaart zeggen dat dat wanneer PSV alle wedstrijden zou winnen, zij opeens kampioen zouden worden. Waar komt opeens dit allemaal vandaan? Ajax speelt de komende twee wedstrijden thuis tegen Sparta en NEC. Die kan Ajax gewoon winnen. En dan hebben we nog maar punten nodig voor de titel. En PSV moet ook nog haar inhaalwedstrijd tegen Twente winnen en moet wanneer wij tegen NEC spelen naar de Kuip. Waarom al deze stress? We staan nog steeds gewoon zes punten voor? We hebben ze nog gehad waarin we in de laatste wedstrijd ingingen maar 1punt voorsprong. Laten we gewoon kalm blijven en ik neem aan dat Farioli dat ook is. Dit was een bananenschil slechte dag van meerdere spelers kan gebeuren. Is ook een paar keer eerder dit seizoen gebeurd vooral in de Europa League. En uiteindelijk pakte Ajax in de week later gewoon goed op. Het is duidelijk dat bepaalde spelers nu echt op een laatste benen aan het spelen zijn. Veel spelers hebben heel veel wedstrijden moeten spelen. En zo breed is deze selectie ook weer niet.

Kom op jongens laten we gewoon de moed erin houden. D’r is nog niks aan de hand. Dit was een nederlaag die kan gebeuren. Ik herinner me nog een seizoen dat PSV afstevenden op de titel onder Cocu en opeens uit bij Willem II met 5-0 verloren. Daarbij is dit ook gewoon een goeie wake up call voor de selectie. Er is nog niks gewonnen er is nog alles voor te spelen. Terug met de voeten op aarde. En elke wedstrijd als een finale beschouwen. En dan moet het gewoon goedkomen. Ajax was gister niet zo slecht als dat het is. En het is nooit zo goed geweest als de resultaten lieten zien. Voor elke wedstrijd elke resultaat moet geknokt worden en gevochten. En meestal zaten we aan de juiste eind, maar dit keer even niet. Niks om druk over te maken de komende twee tegenstanders moeten te doen zijn in de arena. Als we daar twee keer van winnen, dan is de landstitel bijna feit. En zal niet de eerste keer zijn dat Ajax de laatste paar wedstrijden voor de titel punten laten liggen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii

Bericht door Yopii » ma apr 21, 2025 1:09 pm

Toch heeft hij de hele opleiding doorlopen. Hij kwam nog in de tijd van Overmars in Ajax 1, toen scoorde hij wel. Scoren heeft te maken met kalmte op het moment en met zelfvertrouwen, niet met techniek. Veel goede afmakers zijn technisch niet zo goed. Pippo Inzaghi is het beste voorbeeld, hij kon aan de bal heel weinig. Ook Klaassen is zo iemand: ijskoud voor het doel, maar voetbaltechnisch is hij bepaald geen mirakel. Ronald de Boer daarentegen was technisch geweldig, maar scoren wilde hem vaak niet lukken.
Tegelijkertijd is een afmaker afhankelijk van de spelers die hem de bal moeten geven ('bedienen' het dat dan) - ga er maar aanstaan met Godts, Traoré, Taylor en Klaassen. Twee blinde kippen en twee spelers die zelf willen scoren. Brobbey mag dan de bal terugleggen op die jongens, tja...

Brobbey is zeker geen wonder, maar er komt wel heel weinig uit op dit moment. Dat heeft met de speelstijl te maken.

Waarom hij dan elke wedstrijd meedoet? Hij voert netjes de opdrachten van FF uit, daarom. Hij werkt zich het schompes voor het team. WW daarentegen is een eigenheimer, die doet wat hij wil.
De meeste tegenstanders zijn dan moe, die laten wat lopen hier en daar. Utrecht deed dat gisteren niet, dan heb je weinig aan WW. Hij is ook geen speler met een fijne techniek, meer een rouwdouwer.

999

Bericht door 999 » ma apr 21, 2025 2:34 pm

Yopii schreef:
ma apr 21, 2025 1:09 pm
Toch heeft hij de hele opleiding doorlopen. Hij kwam nog in de tijd van Overmars in Ajax 1, toen scoorde hij wel. Scoren heeft te maken met kalmte op het moment en met zelfvertrouwen, niet met techniek. Veel goede afmakers zijn technisch niet zo goed. Pippo Inzaghi is het beste voorbeeld, hij kon aan de bal heel weinig. Ook Klaassen is zo iemand: ijskoud voor het doel, maar voetbaltechnisch is hij bepaald geen mirakel. Ronald de Boer daarentegen was technisch geweldig, maar scoren wilde hem vaak niet lukken.
Tegelijkertijd is een afmaker afhankelijk van de spelers die hem de bal moeten geven ('bedienen' het dat dan) - ga er maar aanstaan met Godts, Traoré, Taylor en Klaassen. Twee blinde kippen en twee spelers die zelf willen scoren. Brobbey mag dan de bal terugleggen op die jongens, tja...

Brobbey is zeker geen wonder, maar er komt wel heel weinig uit op dit moment. Dat heeft met de speelstijl te maken.

Waarom hij dan elke wedstrijd meedoet? Hij voert netjes de opdrachten van FF uit, daarom. Hij werkt zich het schompes voor het team. WW daarentegen is een eigenheimer, die doet wat hij wil.
De meeste tegenstanders zijn dan moe, die laten wat lopen hier en daar. Utrecht deed dat gisteren niet, dan heb je weinig aan WW. Hij is ook geen speler met een fijne techniek, meer een rouwdouwer.
Brobbey voetbal steeds in en vertrouwt steeds op zijn kracht, zoals je in eerdere postings zelf ook steeds hebt aangegeven hij er op dat gebied bovenuit stak in de jeugd t.o.v. van zijn tegenstanders. Nu kennen ze zijn truukjes wel, en zijn tegenstander gelijkwaardig w.b. kracht, maar ook w.b. slimmigheidjes.Zelfs de scheidsrechters hebben er geen medelijden meer mee.Wil je worstelen Brobbey ( want hij worstelt zelf ook graag) Prima .. Maar daar fluiten we niet meer voor.

Brobbey is beperkt in alles, dat is zijn manco , niet dat WW een eigenheimer is ( wat trouwens gewoon gelul is maar goed, ga hier geen woorden aan vuil maken ).De meeste tegenstanders zijn echt niet moe na een uurtje op de vierkante meter worstelen met Brobbey, zo'n kul argument hoorde je in de zandbak vroeger .

Brobbey is gewoon een onbesuisde , nooit in balans zijnde, puur op kracht spelende goaltjes getter. En dat is heden ten dage niet meer genoeg .. Bij RB Leipzig kwamen ze daar ook achter, en lagen in een deuk toen AJAX dat bedrag voor Brobbey neertelde ..

Overigens, we hebben het over Brobbey, dus hou het daar bij en haal Weghorst er niet steeds bij ..
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma apr 21, 2025 2:58 pm

@wimpey dank voor het plaatsen

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 21, 2025 5:09 pm

Yopii schreef:
ma apr 21, 2025 1:09 pm

Dit kun je allemaal blijven herhalen - het blijft niet kloppen. Brobbey heeft dit seizoen werkelijk tig 100% kansen om zeep geholpen. Aan het aanvoer ligt het niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Toppie

Bericht door Toppie » di apr 22, 2025 8:56 am

Brobbey vorig seizoen 18 goals nu meer gele kaarten dan doelpunten :blush.gif:

Plaats reactie