Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Liberty
Contacteer:

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws

Bericht door Liberty » wo apr 09, 2025 9:30 pm

Kevin de Bruyne naar Ajax:

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/41-vo ... 1314c7ad42

Lijkt me niet dat dit gaat gebeuren maar dan nog, wat vinden jullie er van?

De Bruyne zou natuurlijk meteen met afstand de beste speler van de competitie zijn.
Tijd voor iets nieuws.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo apr 09, 2025 10:34 pm

Laatste jaren vaak geblesseerd. Zal wel naar MLS gaan. Geen connectie met Ajax. Zie ik eerder nog Muller komen vanwege de band met Van Gaal.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » do apr 10, 2025 8:20 am

De intensiteit van de Premier League kan een rol spelen bij de blessures. Dat is in Nederland wel een stuk minder natuurlijk. In die zin zou hij makkelijk meekunnen.

Niet dat ik veel van het gerucht geloof maar het zou wel een enorme deal zijn.
Tijd voor iets nieuws.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 10, 2025 9:05 am

Het is niet eens een gerucht maar een suggestie uit de losse pols van Philippe Albert uit een podcast.

Als er al een 30+ middenvelder zou komen dan is het Christian Eriksen. Los van of dat wenselijk is.
Nil volentibus arduum

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » do apr 10, 2025 9:15 am

Marillion schreef:
do apr 10, 2025 9:05 am
Het is niet eens een gerucht maar een suggestie uit de losse pols van Philippe Albert uit een podcast.
Ah ja, dat klopt. Gerucht is niet het juiste woord. Meer een suggestie.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii

Bericht door Yopii » do apr 10, 2025 10:37 am

Lijkt me niet dat dit gaat gebeuren maar dan nog, wat vinden jullie er van?
Geouwehoer.

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 10, 2025 1:45 pm

Marillion schreef:
Als er al een 30+ middenvelder zou komen dan is het Christian Eriksen. Los van of dat wenselijk is.
Ajax heeft al plenty 30-ers (40-ers) zonder restwaarde. Bovendien is zo'n rentree op latere leeftijd niet zonder risico's, zo leert het verleden. Ik zou in jeugdige spelers investeren, zonder de gekte qua bedragen van de zomers van 2022 en 2023 uiteraard.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 10, 2025 1:55 pm

Ja, helemaal mee eens. Ik zou het ook niet doen.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » do apr 10, 2025 1:56 pm

mokio

de bruijne eriksen taylor

:headbang.gif: :blub.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii

Bericht door Yopii » vr apr 11, 2025 10:00 am

wimpey schreef:
do apr 10, 2025 1:45 pm
Marillion schreef:
Ajax heeft al plenty 30-ers (40-ers) zonder restwaarde. Bovendien is zo'n rentree op latere leeftijd niet zonder risico's, zo leert het verleden. Ik zou in jeugdige spelers investeren, zonder de gekte qua bedragen van de zomers van 2022 en 2023 uiteraard.
Inderdaad.

Ik vrees dat we Eriksen, Tete, Veldman, dat type speler gaan zien. Dat is gemakkelijk scouten. De zaakwaarnemers van zulke spelers melden zich zelf bij Ajax.

Er is niet op de toekomst ingekocht. Traoré, Klaassen, Weghorst, Rugani, zulke spelers brengen je niet wezenlijk verder. In de Nederlandse competitie kunnen ze mee, maar er zit geen rek in.

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 11, 2025 10:18 am

Yopii schreef:
vr apr 11, 2025 10:00 am

Er is niet op de toekomst ingekocht. Traoré, Klaassen, Weghorst, Rugani, zulke spelers brengen je niet wezenlijk verder. In de Nederlandse competitie kunnen ze mee, maar er zit geen rek in.
We kwamen dan ook uit een wak waarin we zelfs in de Nederlandse competitie niet mee konden. Ondanks dat Sar, Schreuder, Mislintat e.c. de oorlogskas er doorheen hadden gejaagd.

Yopii

Bericht door Yopii » vr apr 11, 2025 10:28 am

Daar kun je niet mee blijven aankomen.

Elke vorm van kritiek op Ajax, het spel en de spelers wordt gepareerd met dit argument. :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 11, 2025 10:32 am

We kunnen de realiteit niets als argument gebruiken? :confused.gif:

Met dank aan Sar is een nieuwe (financiële) werkelijkheid gecreëerd. Je hebt zelf n.b. jarenlang terecht vastgesteld dat er Russisch roulette werd gespeeld. Maar nu geldt dat niet meer omdat je om volstrekt dubieuze redenen Farioli niet trekt...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 11, 2025 10:51 am

Er is volgens mij een duidelijke keuze gemaakt afgelopen zomer. En die is ook uitgelegd. Er was niet veel budget beschikbaar door de dramatische voorgaande seizoenen. En de selectie was op allerlei manieren uit balans. Men heeft ervoor gekozen om te investeren in ervaring en topsportmentaliteit. Dat zie je terug bij drie van die vier namen. Traore was vooral een goedkope optie om toch nog iets van creativiteit en onvoorspelbaarheid te hebben in de aanval.

Of we het nou leuk vinden om naar te kijken of niet. Die aanpak heeft gewerkt als je naar de ranglijst kijkt. Voor die periode kun je prima blijven aankomen met dit verhaal want dat was simpelweg de situatie destijds.

Een andere vraag is of je op die manier door moet blijven gaan nu we in de huidige situatie zitten. Dan zou ik het nu inderdaad anders aanpakken. Probeer versterkingen te halen waar nog wat rek in zit. Spelers waarvoor Ajax niet het eindstation is.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » vr apr 11, 2025 11:07 am

Yopii schreef:
vr apr 11, 2025 10:00 am

Ze zullen je wel niet wezenlijk verder brengen, maar ze maken je wel kampioen. Kroes heeft de inkoop meer dan geweldig gedaan, mag wel geconcludeerd worden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 11, 2025 11:14 am

Mwah, dat is me wel wat te enthousiast. Het is vooral aan Farioli te danken dat we op de eerste plek staan.

Het is wel zo dat deze spelers in meer of mindere mate een positieve bijdrage hebben gehad in verschillende wedstrijden. Rugani wat mij betreft het minst. Al geloof ik dat we met hem in het elftal wel alle wedstrijden hebben gewonnen dus misschien onderschatten we zijn defensieve bijdrage toch ook een tikje. Vooral omdat hij de bal niet in bezit moet hebben.

Een speler als Klaassen is op het laatste moment zelf naar binnen gelopen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 11, 2025 11:24 am

Alexander schreef:
vr apr 11, 2025 11:07 am
Ze zullen je wel niet wezenlijk verder brengen, maar ze maken je wel kampioen. Kroes heeft de inkoop meer dan geweldig gedaan, mag wel geconcludeerd worden.
Fanboy Alex :excited.gif:

Beuker en De Lang hebben geweldig werk verricht door Farioli binnen te hengelen. Die het tot eind januari deed met 1 - en een tijd lang zonder linksbuiten. De "rechtsbacks" Rosa en Regeer zijn duidelijk minder dan Rensch dit seizoen was.

Farioli laat deze matige selectie fantastisch renderen. Dat is de mazzel van Kroes. De man die spelers die ie moet verpatsen afkraakt en vervolgens als de Bo-Rent te werk gaat. Maar goed, komende zomer krijgt ie een herkansing. Gaan we zien of ie iets geleerd heeft.

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 11, 2025 11:25 am

Marillion schreef:
vr apr 11, 2025 11:14 am
Een speler als Klaassen is op het laatste moment zelf naar binnen gelopen.
Kroes wilde hem geen contract aanbieden. Is dankzij Farioli binnengehaald.

Yopii

Bericht door Yopii » vr apr 11, 2025 11:38 am

Jij hebt het niet zo op Sar, hè? :smallgrin.gif:

Dat er Russische roulette is gespeeld staat buiten kijf. Ajax is niet voor niets van dat beleid afgestapt. De klap moest komen, en die kwam ook.

Ik kijk verder dan Sar of zelfs Overmars. Succes werkt verslavend. 'We' waren Europese top en dat moest zo blijven. Het Bayern van Nederland, dat mag wat kosten. :blush.gif:

In de zeventiger jaren, in de negentiger jaren, een aantal jaren geleden, steeds hetzelfde liedje. Niet alleen Sar of Overmars of Blind of deze of gene in de RVC konden niet accepteren dat het minder werd, de supporters konden dat niet, de media niet, enz. Sar, Overmars, Blind, ze gingen in zichzelf geloven, hoeveel triomfantelijke verhalen heb ik niet gelezen over 'het nieuwe beleid'? Als je dan zei dat het gekkenwerk was, dan was je een zeur, het moest kunnen, enz.
Als je het salarishuis zo laat ontploffen dat je CL + vijftig miljoen per jaar nodig hebt om de begroting rond te draaien, dan is de reflex om weer even flink te investeren. Dat kan een keer goed gaan, maar er komt zeker een moment dat het niet goed gaat. Niemand heeft Hamstelaar of Mislintat beperkingen opgelegd. Dat is onderdeel van die manier van denken. De beste spelers van Ajax verdienden natuurlijk een vermogen. Dat wisten zaakwaarnemers ook. Ga dan maar eens terug.

Wat Farioli betreft, hij is een charmante carrièremaker. Voor de ED een verfrissend gezicht, maar is hij internationaal gezien zo bijzonder? Aan de hand van data frusteert hij het voetbal van de tegenstander, maar een plan B heb ik nog niet van hem gezien. Ajax zou een team als NAC ondersteboven moeten spelen, want Ajax heeft betere spelers. Het gaat niet aan om steeds te zeggen dat Mislintat dit en Mislintat dat. Met Klaassen, Traoré, Rugani, Weghorst, Klaassen zijn er vijf (!) nieuwe spelers met een zekere reputatie gekomen. We zijn inmiddels bijna twee jaar verder, dus zouden onze talenten ook verder moeten zijn. Op een gegeven moment willen we wel weer Ajax zien. Mijn voorspelling: ik wil dat eerder dan andere supporters. Over een jaar zou iedereen het voetbal van Farioli zat zijn. Dan zijn de excuses op. Dat weet Farioli natuurlijk ook, dus die zal 'm wel smeren na dit seizoen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 11, 2025 11:49 am

Natuurlijk zijn we niet bijna twee jaar verder. Farioli is begonnen in de voorbereiding naar dit seizoen. Met de erfenis van de voorgaande seizoenen, relatief beperkte mogelijkheden om de groep te versterken. Met het dringende verzoek om direct de EL groepsfase te bereiken en om aan het einde van het seizoen kwalificatie voor de CL te realiseren. Dat was het uitgangspunt. Waar begin je dan? Met het fundament of de versieringen?

Het is echt niet voor niets dat zoveel Ajacieden het minder aantrekkelijke spel dit seizoen accepteren.

Overigens zijn er ook dit seizoen gewoon weer een fors aantal jonge spelers dat de kans heeft gekregen. Sommige hebben die gepakt en anderen niet. Het gaat om kwaliteit. Mokio is jong maar laat zien dat hij wat kan. Dan speel je dus gewoon je minuten.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr apr 11, 2025 11:55 am

Het is echt niet voor niets dat zoveel Ajacieden het minder aantrekkelijke spel dit seizoen accepteren.
Ach ja, ook dat is menselijk.

De trainer ná de succesperiode wordt steevast ontslagen, ook als hij het niet eens zo slecht doet gezien de omstandigheden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 11, 2025 12:01 pm

We kunnen vaststellen dat de trainers na de succesperiode niet in aanmerking komen voor een kwalificatie als niet eens zo slecht. Dus dat maakt het uitgangspunt van dit seizoen niet anders.

Gezien de situatie bij de start overstijgen de positieve punten ruimschoots dat wat niet goed gaat. Dat ziet een blinde nog. Een hele dikke meerderheid van de supporters in de Arena ziet het in ieder geval wel.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 11, 2025 12:21 pm

Yopii schreef:
vr apr 11, 2025 11:38 am
Met Klaassen, Traoré, Rugani, Weghorst, Klaassen zijn er vijf (!) nieuwe spelers met een zekere reputatie gekomen.
Een reputatie van "has been", ja.

Het is een mirakel wat Farioli met deze groep presteert. Na 28 wedstrijden al lang en breed meer punten dan de voorbije 2 seizoenen, alle toppers gewonnen (in de voorbije 2 seizoenen niet een), de carrières van individuele spelers omgebogen.

De man is een van de besten die we ooit gehad hebben, die durf ik wel aan. Moet je (willen) zien...

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 11, 2025 1:25 pm

Met Klaassen, Traoré, Rugani, Weghorst, Klaassen zijn er vijf (!) nieuwe spelers met een zekere reputatie gekomen. We zijn inmiddels bijna twee jaar verder, dus zouden onze talenten ook verder moeten zijn.
1. Benoem eens hun reputatie, Yopi.
2. Hoezo twee jaar?
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » vr apr 11, 2025 1:31 pm

Wimpey kan het niet door z'n strot krijgen om Kroes de credits te geven die hij verdiend. Hij heeft absoluut dingen fout gedaan, maar voorlopig hebben al zijn aankopen (veel) waarde gehad. Dat is toch gewoon heel knap? En natuurlijk werkt het mee dat we een absolute toptrainer hebben. Maar de combinatie functioneert gewoon goed.

Plaats reactie