Francesco Farioli

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Francesco Farioli

Bericht door Duke » di apr 01, 2025 10:34 am

Wat een vreemd artikel: samenvatting van wat Johan Inan in een podcast zegt, en dan een titel erboven zetten die eigenlijk nergens op slaat als clickbait. Het artikel komt trouwens van Ajaxshowtime.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 01, 2025 5:05 pm

Ouwe koeien uit de sloot. Ja die Potter stond waarschijnlijk wel op een lijst, maar die is al snel afgevallen. Daarna doorgeschakeld naar Farioli. Als er wordt gesuggereerd dat Ajax niet blij zou zijn met Farioli… hahah.. mag ik even hardop lachen? Vorig jaar 18de plek, dit seizoen kampioen. Koekoek.
Whitey on the moon.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di apr 01, 2025 7:14 pm

Ik denk Pasveer, Sutalo, Hato, Taylor, Henderson. Allemaal zeer goed dit jaar. Baas, Godts, Brobbey, Klaassen ook gewoon goed. De rest vanuit hun rol ruim voldoende. Farioli heeft die gasten superfit gekregen en vooral ook in hun kracht gezet zodat er nooit een speler echt nat gaat. Je merkt aan veel dat het elftal tactisch uitstekend wordt voorbereid op elke wedstrijd waarvoor ook hulde aan de scouts en de datamensen. Zou Ten hag of Bosz met deze selectie met meer dan 10 punten voorsprong kampioen worden? Zou m'n geld daar niet op zetten. Farioli lijkt dat wel te flikken en geeft dit jaar wmb een masterclass voetbaltrainer. Niveautje Van Gaal in z'n beste jaren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 01, 2025 8:34 pm

Programma van de nacht van de filosofie:

Theaterzaal
19:30 HUMAN: Filosofisch Kwintet met Arnon Grunberg
21:00 De wereld en de aarde - David van Reybrouck
22:00 Filosofie van voetbal - Francesco Farioli
23:00 Hoezo Spinoza? - Harpert Michielsen

Fransesco Farioli - De filosofie van voetbal:
Wat is de schoonheid van voetbal? Wat is de rol van voetbal in de maatschappij en in het leven? Wat is de identiteit van een voetbalclub? Ajax-trainer Francesco Farioli is academisch filosoof en heeft meerdere publicaties over filosofie en voetbal op zijn naam staan. Hij put daarbij uit denkers als Johan Huizinga, die het belang van spel voor belangrijke maatschappelijke instituties benadrukt. Farioli zal worden geïnterviewd door Leon Heuts, voormalig hoofdredacteur van Filosofie Magazine en Jop van Kempen, senior journalist voor Parool. Let op: Voertaal Engels.

Francesco Farioli is de trainer van Ajax. Hij is afgestudeerd in Filosofie aan de Universiteit van Florence en slaagde met bijna de maximum score met de scriptie A question of taste, soccer as will and representation.

-----

Ik hoop dat hij voorlopig lekker bij Ajax blijft. Maar misschien kunnen we ons alvast in deze hoek oriënteren als het gaat om een opvolger? :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di apr 01, 2025 8:49 pm

Marillion schreef:
di apr 01, 2025 8:34 pm
Programma van de nacht van de filosofie:

Theaterzaal
19:30 HUMAN: Filosofisch Kwintet met Arnon Grunberg
21:00 De wereld en de aarde - David van Reybrouck
22:00 Filosofie van voetbal - Francesco Farioli
23:00 Hoezo Spinoza? - Harpert Michielsen

Fransesco Farioli - De filosofie van voetbal:
Wat is de schoonheid van voetbal? Wat is de rol van voetbal in de maatschappij en in het leven? Wat is de identiteit van een voetbalclub? Ajax-trainer Francesco Farioli is academisch filosoof en heeft meerdere publicaties over filosofie en voetbal op zijn naam staan. Hij put daarbij uit denkers als Johan Huizinga, die het belang van spel voor belangrijke maatschappelijke instituties benadrukt. Farioli zal worden geïnterviewd door Leon Heuts, voormalig hoofdredacteur van Filosofie Magazine en Jop van Kempen, senior journalist voor Parool. Let op: Voertaal Engels.

Francesco Farioli is de trainer van Ajax. Hij is afgestudeerd in Filosofie aan de Universiteit van Florence en slaagde met bijna de maximum score met de scriptie A question of taste, soccer as will and representation.

-----

Ik hoop dat hij voorlopig lekker bij Ajax blijft. Maar misschien kunnen we ons alvast in deze hoek oriënteren als het gaat om een opvolger? :smile-ajax.gif:
Spinoza als volgende trainer van Ajax! :headbang.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 01, 2025 9:33 pm

Baruuuchhh!

elliquido

Bericht door elliquido » wo apr 02, 2025 4:07 pm

mocht het gerucht van 5 miljoen afkoop waar zijn en farioli vertrekt na dit seizoen, dan ben ik ook wel even klaar met alle zoetsappige verhaaltjes van hem.
zou me dan enorm tegenvallen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii

Bericht door Yopii » wo apr 02, 2025 4:36 pm

Die man heeft een goede PR. HIj kletst de pannen van het dak.

Ajax is een club met uitstraling, een gouden kans voor hem om zichzelf in de spotlights te zetten. Redeneer vanuit zijn standpunt: grote kans dat het minder gaat. De motivatie van de spelers blijft niet op dit niveau, dit seizoen zijn ze door rancune gedreven.

Farioli is ambitieus en pakt zijn kansen. Dat wisten ze bij Ajax van tevoren, je hoeft maar een blik op zijn CV te werpen. Ik ben heel benieuwd hoe hij komend seizoen elders gaat presteren. Is hij onderscheidend genoeg om ook elders het verschil te maken? Hoe presteert hij bij een club waar meer verwacht wordt dan spelen vanuit de defensie?
Waarom eigenlijk? Wat zou jij doen in zijn positie? Een minder jaar bij Ajax en iedereen is hem vergeten.

elliquido

Bericht door elliquido » wo apr 02, 2025 4:47 pm

Dat is vanuit het negatieve gedacht.
Hij kan ook een goede cl campagne draaien met opkomende talenten; dan staat hij er helemaal goed op.

Trainers zijn passanten, maar een project van 1 jaar is niet wat ik hoop bij een trainer en zijn ingevlogen staf. Dan zijn je woorden loos en slechts ter eigen glorie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 02, 2025 4:52 pm

Hij is nog niet vertrokken.

Ik zou er niet van opkijken als dat soort clausules voor trainers redelijk standaard praktijk zijn. Vergis je bovendien niet. Zoveel betalen clubs doorgaans niet voor trainers. Wat op zichzelf gek is maar het is wel zoals het gaat.

Farioli en Ajax zullen gaan kijken wat er mogelijk is als het gaat om de selectie. Dat gaat mede bepalen hoe groot de kans is om nog een goed seizoen te draaien inclusief een mooie CL campagne. Als dat perspectief goed is zal het niet meevallen om het elders beter te krijgen. Een club als AS Roma is dan wel Serie A maar je speelt niet voor de titel en geen CL. We gaan wel zien of er clubs concreet worden.

Ik hoop dat we doorgaan. Continuïteit is altijd beter dan steeds wisselen van trainer. En de prestaties geven gewoon alle aanleiding om door te gaan. Het is te hopen dat er wel voorwaarden aan die clausule zitten voor wat betreft het moment. Als hij zou vertrekken wil je niet dat dit twee weken voor de start van de competitie gebeurd.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo apr 02, 2025 4:52 pm

Dat kun je hem toch niet kwalijknemen? :confused.gif:

Hij komt van nergens, heeft zijn carrière van onderop opgebouwd. Dat is hem gelukt omdat hij zijn kansen heeft gepakt. Als hij sentimenteel was,zat hij nog ergens in Turkije bij een obscure club.

@Marillion: dat ligt voor een Italiaan heel anders. Roma is een prachtige club. Er zit bovendien een TD die hij kent. Waarom zou hij daar niet heen willen?

zeux

Bericht door zeux » wo apr 02, 2025 4:56 pm

elliquido schreef:
wo apr 02, 2025 4:07 pm
mocht het gerucht van 5 miljoen afkoop waar zijn en farioli vertrekt na dit seizoen, dan ben ik ook wel even klaar met alle zoetsappige verhaaltjes van hem.
De voetbalwereld is een egocentrisch bedrijf. Voetballers hebben maar een window van +/- 10 jaar om hun vermogen te verdienen, bij trainers is de window langer, maar de periode dat ze het momentum hebben - en dus 'hot' zijn - zal niet veel langer zijn.

Dat maakt die lui a priori opportunistisch. Farioli zit in de 'up'. Iedere klus is een stepping stone en Ajax overduidelijk niet zijn eindstation noch zijn plafond (en al helemaal niet met zijn leeftijd).

Tot nu toe blijft hij steeds relatief kort in een treintje, om over te stappen zodra een betere/snellere/comfortabelere trein langskomt. Dat zal bij Ajax niet anders zijn. En gezien wat hij dit seizoen doet met een team dat in de lappenmand zat/zit, zal dat internationaal ook niet onopgemerkt zijn gebleven.

Ook trainers zitten er voor zichzelf en niet voor de supporters of de club (op de verdwaalde 'clubman in hart en nieren' na).

Kortom: Farioli is 'weg' deze zomer denk ik. En ik geef hem ook geen ongelijk. Gezien die kleine windows, moet hij iedere kans aangrijpen. Als hij blijft uit 'loyaliteit', en het loopt een aantal wedstrijden stroef, dan is ook de club rücksichtlos en dumpt hem. Dat is òòk de realiteit. Staat ie op een leeg perron met zijn 'loyaliteit' te wachten tot (hopelijk) een nieuwe trein langs komt. Kan hij beter meteen zijn wagonnetje aanhaken als de juiste trein langszij komt. Dan heeft hij controle over zijn eigen toekomst.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 02, 2025 5:01 pm

Yopii schreef:
wo apr 02, 2025 4:52 pm
Dat kun je hem toch niet kwalijknemen? :confused.gif:

Hij komt van nergens, heeft zijn carrière van onderop opgebouwd. Dat is hem gelukt omdat hij zijn kansen heeft gepakt. Als hij sentimenteel was,zat hij nog ergens in Turkije bij een obscure club.

@Marillion: dat ligt voor een Italiaan heel anders. Roma is een prachtige club. Er zit bovendien een TD die hij kent. Waarom zou hij daar niet heen willen?
Oh dat is zeker een hele mooie club. Maar er zitten aan zo'n keuze dus ook nadelen.

Snel wisselen zal geen doel op zichzelf zijn. In het begin van je loopbaan is dat ook relatief simpel als je bij kleine clubs begint. Op enig moment is het minder eenvoudig om jezelf te verbeteren. Er moet maar net ergens op het juiste moment een vacature ontstaan en dat moet dan aantrekkelijker zijn dan waar je zit.

Grote clubs gaan in de regel ook wel iets meer willen zien dan 1 titel met Ajax.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » wo apr 02, 2025 5:12 pm

zeux schreef:
wo apr 02, 2025 4:56 pm
elliquido schreef:
wo apr 02, 2025 4:07 pm
De voetbalwereld is een egocentrisch bedrijf. Voetballers hebben maar een window van +/- 10 jaar om hun vermogen te verdienen, bij trainers is de window langer, maar de periode dat ze het momentum hebben - en dus 'hot' zijn - zal niet veel langer zijn.

Dat maakt die lui a priori opportunistisch. Farioli zit in de 'up'. Iedere klus is een stepping stone en Ajax overduidelijk niet zijn eindstation noch zijn plafond (en al helemaal niet met zijn leeftijd).

Tot nu toe blijft hij steeds relatief kort in een treintje, om over te stappen zodra een betere/snellere/comfortabelere trein langskomt. Dat zal bij Ajax niet anders zijn. En gezien wat hij dit seizoen doet met een team dat in de lappenmand zat/zit, zal dat internationaal ook niet onopgemerkt zijn gebleven.

Ook trainers zitten er voor zichzelf en niet voor de supporters of de club (op de verdwaalde 'clubman in hart en nieren' na).

Kortom: Farioli is 'weg' deze zomer denk ik. En ik geef hem ook geen ongelijk. Gezien die kleine windows, moet hij iedere kans aangrijpen. Als hij blijft uit 'loyaliteit', en het loopt een aantal wedstrijden stroef, dan is ook de club rücksichtlos en dumpt hem. Dat is òòk de realiteit. Staat ie op een leeg perron met zijn 'loyaliteit' te wachten tot (hopelijk) een nieuwe trein langs komt. Kan hij beter meteen zijn wagonnetje aanhaken als de juiste trein langszij komt. Dan heeft hij controle over zijn eigen toekomst.
rationeel begrijp ik het wellicht wel. Zeker als hij naar Italie kan gaan. Maaaaarr ik vind ook dat je een soort van contract aangaat voor een langere termijn. Hij moet ook snappen dat het voor ajax vervelend is om weer op zoek te gaan in zo'n korte tijd. Het is puur gevoel, maar stel hij gaat over 1 jaar weg , na een cl campagne en de club verder helpen, dan zou ik er meer mee kunnen leven. Nu is het te snel.
Ja dat is naief, en niet comform zakelijke keiharde voetbalwereld, maar toch..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 02, 2025 5:19 pm

Het zal er ook vanaf hangen wat het perspectief is bij Ajax.

Stel wij verkopen Hato en Taylor en laten Henderson transfervrij naar Engeland terugkeren. In plaats daarvan is er niets mogelijk want we hebben Regeer al gehaald en Wijndal kan Hato wel vervangen. Dan snap ik dat je als trainer voor een andere kans gaat als die zich voordoet.

Andersom zal hij van een club als AS Roma ook willen weten wat het perspectief is.

Ajax zou er op moeten aansturen om die duidelijkheid snel te scheppen zodra de titel is binnengehaald. Dan kun je ook afspreken wanneer we duidelijkheid moet zijn.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo apr 02, 2025 6:19 pm

elliquido schreef:
wo apr 02, 2025 5:12 pm
Hij moet ook snappen dat het voor ajax vervelend is om weer op zoek te gaan in zo'n korte tijd.
Heeft andersom de club consideratie met hem, als het een periode minder gaat en de druk hoog wordt hem al dan niet halverwege het seizoen eruit te flikkeren? En hij dan dus zonder club zit?

Niet alleen trainers en voetballers zijn opportunistisch, ook clubs zijn dat. Hun loyaliteit is ook van bordkarton.

Alle partijen zijn vooral met hun eigen belang bezig.

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 02, 2025 6:35 pm

Wanneer de man met deze selectie kampioen wordt (hetgeen NIEMAND in juni had verwacht), dan verricht ie een van de grootste wonderen in de clubgeschiedenis. Vergelijkbaar met de CL-expeditie van 2019.

Voor mij zou de 37e in 2025 voelen als een Europa Cup. En iedere trainer die er met Ajax in is geslaagd een Europa Cup te winnen heeft voor mij iets mythisch. Ik heb 3 Europa Cup winsten bewust meegemaakt, dat zijn momenten die onvergetelijk zijn.

De man is - terecht - blijkbaar zeer overtuigd van eigen kunnen. Anders zou ie geen clausule in z'n contract hebben laten opnemen. :biggthumpup.gif:

Europa ziet echt wel wat ie met Ajax presteert. Met wélk Ajax vooral. Als ie gaat, dan heb je een enorm probleem. Want ook komend seizoen zul je met meuk van Schreuder en Mislintat zitten. Waarom zou bijv. EtH z'n handen daaraan branden? Je zal dus weer een onbekende trainer moeten halen. En de kans dat ie de kwaliteiten van Farioli heeft ligt rond de 0. Dus ik hoop van harte dat Farioli nog een jaar verder saneert en presteert.

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 03, 2025 10:15 am

'Farioli speelt de Eredivisie in één seizoen uit, hij maakt de rest belachelijk'
BRON VOETBAL INTERNATIONAL

Süleyman Öztürk is zeer lovend over de prestaties van Francesco Farioli bij Ajax, maar verwacht ook dat de Italiaan snel weer weg is uit Amsterdam, zo vertelt Öztürk in Rondje Buitenland. De expert buitenlands voetbal van Voetbal International keek afgelopen weekend naar PSV - Ajax (0-2) en was enorm onder de indruk van de trainer.

Farioli begon laatst zelf over de serie La Casa de Papel, een serie die de Ajax-trainer goed volgt. Ook Öztürk kent de serie en vergelijkt Farioli met een karakter uit La Casa de Papel. 'Daar zit een professor in die elke stap vooruit denkt. Wat de professor doet in La Casa de Papel, doet Farioli dit seizoen in de Eredivisie. Hij speelt de Eredivisie in één seizoen uit. Hij maakt de rest eigenlijk belachelijk', vertelt de analist.

Öztürk vindt dat Peter Bosz zich afgelopen zondag 'belachelijk liet maken' door Farioli. 'Ajax heeft ongeveer dezelfde spelersgroep, maar Farioli is een totaal ander beest. Dat moet je temmen en dat doe je niet', vertelt hij over de aanpak van Bosz. 'Dat is in een notendop wat ik van PSV - Ajax vond: Farioli is te goed voor de Eredivisie. Hij is binnen een jaar weg, hij is te goed voor dit niveau. Dat is wat ik dacht tijdens de wedstrijd.'

Volgens Öztürk zette Farioli het verdedigend goed dicht en heeft de Italiaan de tweede helft 'zó goed' gemanaged. 'Het kan eigenlijk niet dat Ajax uit in Eindhoven - met dit materiaal - PSV aftroeft. Maar wel als je het van tevoren zo goed hebt voorbereid en weet: in minuut zeventig doen we dit en als zij dit doen, doen wij dat. Hij had overal een antwoord op.' Daarom is de conclusie van de VI-expert ook simpel. 'Farioli is een fenomeen. Hij is heel goed gescout door het managementteam van Ajax.'

'Ik denk dat Farioli heel erg aangetrokken zal zijn door AC Milan'
Öztürk verwacht dan ook dat er buitenlandse interesse komt voor de Ajax-trainer, zeker als de Amsterdammers landskampioen worden. 'Ik kan me voorstellen dat AC Milan hem in de gaten houdt. Zlatan heeft natuurlijk nog een relatie met Ajax en zal het in de gaten houden. Hij zal ook wel denken: Goh, als hij dat kan met deze spelers. Wat als we Farioli hier neerzetten bij Milan? Ik denk dat Farioli ook wel heel erg aangetrokken zal zijn door AC Milan, of eventueel AS Roma. Als je als student filosofie uiteindelijk door AC Milan gevraagd wordt, dan heb je natuurlijk wel iets bereikt in je leven.'

'Farioli heeft clausule in Ajax-contract staan'

Eerder op de woensdag schreef Voetbal International nog dat Farioli Ajax komende zomer op een 'makkelijke manier' zou kunnen verlaten. Het medium wist te melden dat de Italiaanse trainer een clausule in zijn contract heeft staan, waardoor hij voor een gelimiteerde transfersom op te halen zou zijn. Het zou gaan om een bedrag van ongeveer vijf miljoen euro, schreef VI.

Ajax is dan ook niet volledig 'in control' als er een vermogende club uit een topcompetitie interesse toont voor Farioli én de Italiaan zelf ook oren heeft om een stap te maken. Toch is er ook goed nieuws voor de supporters van Ajax. 'Voorlopig zetten beide partijen "gewoon" in op een langere samenwerking', besluit het medium.

Yopii

Bericht door Yopii » do apr 03, 2025 10:27 am

'Het kan eigenlijk niet dat Ajax uit in Eindhoven - met dit materiaal - PSV aftroeft.
Het kan ook eigenlij kniet dat PSV - met dit materiaal - binnen een paar dagen twee keer van GAE verliest.

Ik kan niets met zulke lulverhalen. Het is achteraf redeneren. Ajax werd afgelopen zondag in de kaart gespeeld door persoonlijke fouten van PSV, persoonlijke fouten die je niet zou verwachten van een team 'met dit materiaal'.

Is 'dat materiaal' dan niet zo goed of gebeuren die dingen gewoon? :confused.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do apr 03, 2025 11:32 am

Yopii schreef:
do apr 03, 2025 10:27 am
'Het kan eigenlijk niet dat Ajax uit in Eindhoven - met dit materiaal - PSV aftroeft.
Het kan ook eigenlij kniet dat PSV - met dit materiaal - binnen een paar dagen twee keer van GAE verliest.

Ik kan niets met zulke lulverhalen. Het is achteraf redeneren. Ajax werd afgelopen zondag in de kaart gespeeld door persoonlijke fouten van PSV, persoonlijke fouten die je niet zou verwachten van een team 'met dit materiaal'.

Is 'dat materiaal' dan niet zo goed of gebeuren die dingen gewoon? :confused.gif:
Dit begint echt heel zielig te worden, joey.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do apr 03, 2025 1:01 pm

Ik snap best dat alle superlatieven op enig moment wat gaan vervelen. Ook Farioli kan niet over water lopen. En nee, we hebben geen garanties dat het volgend seizoen net zo goed werkt.

Maar als je al die prachtige complimenten er wat afhaalt dan is de conclusie over zijn succesvolle aanpak zo gek toch niet? Het feit dat hij elke wedstrijd tot in alle details heeft voorbereid en dat we dat terug zien op het veld is gewoon goed. Als je alles gaat afdoen met persoonlijke fouten, toeval en weet ik wat niet meer kom je er uiteindelijk bij uit dat je net zo goed geen trainer kunt hebben.

@Yopi: Welk rapportcijfer, eventueel met een korte toelichting zou jij Farioli geven op basis van het afgelopen seizoen?
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 03, 2025 1:05 pm

Marillion schreef:
do apr 03, 2025 1:01 pm
@Yopi: Welk rapportcijfer, eventueel met een korte toelichting zou jij Farioli geven op basis van het afgelopen seizoen?
Ehm, kan dit effe wachten... Tot hopelijk de 37e binnen is?

Nihad

Bericht door Nihad » do apr 03, 2025 10:37 pm

Yopii schreef:
do apr 03, 2025 10:27 am

Dit is echt onzin. Farioli heeft PSV schaak mat gezet zondag. Heeft niks met persoonlijke fouten te maken. Dit is echt kletskoek van mensen zonder tactisch inzicht.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr apr 04, 2025 7:44 am

Yopi verlangt al weer naar een Steijn of Schreuder. Pijn is fijner.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 04, 2025 7:54 am

Yopii schreef:

Ik denk dat je de plank hier een beetje mis slaat. Afgelopen zondag heeft Farioli toch echt Bosz tactisch overklast. De vermoedelijk dagenlange analyse heeft prima blootgelegd dat die Boscagli de sleutel was; moest hij mee naar voren of bleef hij hangen; en daar heeft (het middenveld van) Ajax prima op geanticipeerd. Tel daarbij op dat Farioli Berghuis zo ver kreeg om steeds backup te geven aan Rosa tegen Lang, waardoor de enige echt gevaarlijk speler van PSV op de eerste minuten na werd geneutraliseerd, en je ziet dat dit op tactisch niveau een uitstekende overwinning was.

Onze trainer heeft 4 van de wedstrijden tegen de kakkies en psv gewonnen. Dat is geen toeval meer. Dat we juist tegen de kleintjes moeite hebben is evenmin toeval, want die ploegen worden net zo benaderd als de topploegen, waardoor we juist daar steeds moeizaam tegen winnen. Dat is eigenlijk het minpunt van Farioli; het ultraverdedigende spel tegen rechterrijtje clubs, met billenknijpen als gevolg. Dat mag volgend seizoen echt wel beter.

Plaats reactie