PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Nihad

Re: PSV

Bericht door Nihad » di apr 01, 2025 2:06 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 01, 2025 2:01 pm
De grap is dat het bij ons ook niet lekker loopt. De overwinning op PSV is heerlijk, maar geen garantie voor een grote overwinning op NAC. Dit seizoen lijkt het wel of we ons spelpeil aanpassen aan het niveau van de tegenstander.
Het loopt niet lekker? We hebben na de winterstop 12 wedstrijden gespeeld daarvan hebben 11 gewonnen één gelijk gespeeld. Tevens thuis gewonnen van Feyenoord een uit bij PSV. En vanuit mijn hoofd hebben we vier tegen goals? En dan verloopt het volgens jou niet lekker? Wat is precies jouw definitie van lekker lopen?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii

Bericht door Yopii » di apr 01, 2025 2:25 pm

Misschien dat Ajax tegen de kleintjes op Ajax lijkt? Sommige wedstrijden waren een aanfluiting.

Dit Ajax heeft liever sterkere tegenstanders die willen voetballen. Binnen bepaalde grenzen dan, want die tegenstanders moeten niet écht sterk zijn.

Nihad

Bericht door Nihad » di apr 01, 2025 3:49 pm

Ja en zelfs tegen die kleine tegenstanders wint Ajax gewoon. Kijk er wel eens op de ranglijst joey? Welke plek stonden wij nou ook alweer? Hoeveel wedstrijden hebben we nou precies verloren dit seizoen? Dat is maar twee hè? Hoeveel goals krijgen we nou tegen dit seizoen? Dat is pas 20 hè toch?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » di apr 01, 2025 3:55 pm

Dat is wel een beetje scorebord-journalistiek. Het ging in heel veel wedstrijden ontzettend moeizaam. Er zijn maar weinig wedstrijden geweest waarbij je als fan van Ajax echt rustig op je stoel kon zitten.
Tijd voor iets nieuws.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di apr 01, 2025 5:32 pm

Nihad schreef:Ja en zelfs tegen die kleine tegenstanders wint Ajax gewoon. Kijk er wel eens op de ranglijst joey? Welke plek stonden wij nou ook alweer? Hoeveel wedstrijden hebben we nou precies verloren dit seizoen? Dat is maar twee hè? Hoeveel goals krijgen we nou tegen dit seizoen? Dat is pas 20 hè toch?
Ik ben superblij met de resultaten, maar heb dit jaar door stress die Ajax veroorzaakte wel wat levensjaren ingeleverd.

We hebben namelijk echt vaak gezwijnd, dat moet je niet uit het oog verliezen door de winst op PSV. Sparta uit was een drama, gelukkig kregen we een penalty. Thuis tegen RKC was ineens de laatste 10 minuten billen knijpen en trekken we ternauwernood met 10 man een 2-1 over de streep. Heerenveen uit was de eerste helft prima,maar het verval de tweede helft groot. Tegen de Kakkies leek het in de slotfase mis te gaan maar scoren we uit een onterecht gegeven doeltrap in blessuretijd de 2-1. Fortuna uit win je een fortuinlijke penalty. Heracles thuis was redelijk. GAE was spannend, werd pas kort voor tijd over de streep getrokken, met tweemaal redding door de VAR (tegen 10 man). Almere uit, gezwijnd als een malle. Pec uit win je door een penalty. Thuis tegen AZ: was redelijk spel, ,aar gelukkig steeds snel gelijk gemaakt na een achterstand.

Geen enkele keer, misschien thuis tegen Heracles, zat ik relaxed naar Ajax te kijken. Altijd met stress. Met name in uitwedstrijden tegen de kleintjes creëren we bitter weinig uitgespeelde kansen. Winnen doen we steeds nét aan. Zoals we uit tegen NAC speelden spelen we vaak dit seizoen, toen ging het een keer fout daarna vaak met geluk goed.

Zeggen dat het “goed” gaat dit seizoen kan je alleen op basis van de resultaten zeggen, niet op basis van het vertoonde spel.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di apr 01, 2025 7:45 pm

Ajacied ben je voor het leven! :ajaxscarf.gif:
“Foto met een Ajax-shirt over je schouders op Insta zetten 2 dagen nadat je definitief de titel hebt verspeeld notabene tegen hen, had hem gwn aan Napoli verkocht in de winter, onruststoker dat hij is”, plaatste een gebruiker op X. Onder het bericht van de woedende fan wordt de actie van Lang door meer supporters veroordeeld. Lang heeft de post inmiddels offline gehaald.
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... 9476&ei=22

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di apr 01, 2025 8:32 pm

Dubbel schreef:Ajacied ben je voor het leven! :ajaxscarf.gif:
“Foto met een Ajax-shirt over je schouders op Insta zetten 2 dagen nadat je definitief de titel hebt verspeeld notabene tegen hen, had hem gwn aan Napoli verkocht in de winter, onruststoker dat hij is”, plaatste een gebruiker op X. Onder het bericht van de woedende fan wordt de actie van Lang door meer supporters veroordeeld. Lang heeft de post inmiddels offline gehaald.
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... 9476&ei=22
Haha. Lekker bezig Noa Afbeelding Die nog weinig spelen denk ik Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nihad

Bericht door Nihad » wo apr 02, 2025 10:15 am

Je kan hem haten of niet, maar Noa Lang is een echte Ajacied. Ik ben overtuig dat als zondag in de rust Farioli hem had gevraagd om bij Ajax mee te doen hij dat zo had gedaan. Deelt nu ook op zijn insta een filmpje van Ajax over Nouri.

Gozer heeft niks met PSV.

Yopii

Bericht door Yopii » wo apr 02, 2025 11:02 am

Dat wisten ze bij PSV, Noa Lang liep zelfs bij F. in een Ajax-shirt rond. Ajax is zijn club.

elliquido

Bericht door elliquido » wo apr 02, 2025 11:53 am

moet hij concureren met edvardsen en godts.. en erachter nog axel dongen met een lang contract.
noa noa moet lekker zijn centjes in het buitenland gaan verdienen gezien zijn leeftijd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii

Bericht door Yopii » wo apr 02, 2025 12:00 pm

Edvardsen? Van Axel Dongen? :confused.gif:

Noa Lang is een lastig portret, maar hij kan goed voetballen. Natuurlijk heeft hij de kwaliteiten voor Ajax.

Yopii

Bericht door Yopii » wo apr 02, 2025 12:00 pm

Edvardsen? Van Axel Dongen? :confused.gif:

Noa Lang is een lastig portret, maar hij kan goed voetballen. Natuurlijk heeft hij de kwaliteiten voor Ajax.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo apr 02, 2025 12:04 pm

Maar past hij ook in een team? Lang is geen teamspeler en dat maakt het wel lastig. Had ruzie met Tadic en vertrok snel bij Ajax. In de jaren daarna is het niet veel beter geworden.

Ja, Noa Lang heeft kwaliteiten. Maar de negatieve kanten van zijn houding wegen wel behoorlijk zwaar.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii

Bericht door Yopii » wo apr 02, 2025 12:31 pm

Jammer dat hij zo snel vertrok bij Ajax, die jongen kan wel wat.

Hij is nogal uitgesproken en dan druk ik me voorzichtig uit. Daardoor krijgt hij bergen kritiek. Zondag ook, terwijl de rest er net zo goed niets van bakte. Zoals Trab eerder aangaf: Lang had tenminste nog een paar goede momenten.

In de jeugd vond ik hem een genot om naar te kijken. Er gebeurde altijd iets als hij op het veld stond. Zijn beleving, zijn techniek, zijn inzicht: echt een leuke speler. Nam initiatief, had lef, een verademing tussen al die doorgefokte types. Met zulke spelers moet je kunnen omgaan. Zou Edgar Davids in deze tijd Ajax1 nog halen?

Toegegeven, hij is een schoffie, een straatjongen, maar zulke types kunnen je team sterker maken.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo apr 02, 2025 1:02 pm

Dat ben ik met je eens maar dan moet hij wel als teamspeler kunnen functioneren.

Kijk, als Lang kan groeien als persoon dan voorzie ik een mooie toekomst nog voor hem. Maar het is niet voor niets dat hij nu bij PSV zit en daar men ook niet helemaal tevreden over hem is.
Tijd voor iets nieuws.

Alexander

Bericht door Alexander » wo apr 02, 2025 1:26 pm

Lang is een geweldige speler. Een stukkie beter ook dan wat we nu op de vleugel hebben lopen. Die zie ik nog wel een keer terugkomen bij Ajax.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 02, 2025 1:56 pm

Dat gaat voorlopig in ieder geval niet gebeuren. Wij hebben op links met Godts al een hele talentvolle speler en Lang staat tot 2028 onder contract in Eindhoven. Hij zou dan eerst naar een buitenlandse club moeten gaan.

Ik weet het niet met hem. Het is niet voor niets dat het met Tadic en Ten Hag niet werkte. En je ziet het in de jaren daarna ook weer terug. Af en toe geweldig maar hij is niet constant, laat z'n tegenstander nog wel eens lopen en is ook een aparte jongen met gebruiksaanwijzing. Als hij constanter zou presteren op het niveau dat er wel in zit speelde hij op deze leeftijd absoluut niet meer in de Eredivisie. Maar constant presteren is ook een kwaliteit.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » wo apr 02, 2025 4:08 pm

niet aan beginnen gewoon.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii

Bericht door Yopii » do apr 03, 2025 10:23 am

We hebben namelijk echt vaak gezwijnd, dat moet je niet uit het oog verliezen door de winst op PSV. Sparta uit was een drama, gelukkig kregen we een penalty. Thuis tegen RKC was ineens de laatste 10 minuten billen knijpen en trekken we ternauwernood met 10 man een 2-1 over de streep. Heerenveen uit was de eerste helft prima,maar het verval de tweede helft groot. Tegen de Kakkies leek het in de slotfase mis te gaan maar scoren we uit een onterecht gegeven doeltrap in blessuretijd de 2-1. Fortuna uit win je een fortuinlijke penalty. Heracles thuis was redelijk. GAE was spannend, werd pas kort voor tijd over de streep getrokken, met tweemaal redding door de VAR (tegen 10 man). Almere uit, gezwijnd als een malle. Pec uit win je door een penalty. Thuis tegen AZ: was redelijk spel, ,aar gelukkig steeds snel gelijk gemaakt na een achterstand.

Geen enkele keer, misschien thuis tegen Heracles, zat ik relaxed naar Ajax te kijken. Altijd met stress. Met name in uitwedstrijden tegen de kleintjes creëren we bitter weinig uitgespeelde kansen. Winnen doen we steeds nét aan. Zoals we uit tegen NAC speelden spelen we vaak dit seizoen, toen ging het een keer fout daarna vaak met geluk goed.

Zeggen dat het “goed” gaat dit seizoen kan je alleen op basis van de resultaten zeggen, niet op basis van het vertoonde spel.
Hear, hear! :biggthumpup.gif:

Ajax speelde alleen goed tegen teams die wilden voetballen, zodat het kon profiteren van de ruimtes die ontstonden.

Het viel steeds de goede kant op, zoveel controle hadden we ook weer niet.

Bij PSV daarentegen ging alles mis wat mis kon gaan: Murphy's Law.

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 03, 2025 10:32 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di apr 01, 2025 5:32 pm
Deze selectie is ook niet goed. In de zin van individuele klasse, creativiteit, uit vrije trappen scoren etc.

Als ik zie wat Koeman, HtC, Bosz, Jol uit de hun ter beschikking staande selecties haalden en dat vergelijk met hetgeen Farioli uit deze rokende puinhopen haalt... Dat wint Farioli fluitend. Een van de beste Ajax-trainers ooit. Die durf ik wel aan.

Yopii

Bericht door Yopii » do apr 03, 2025 10:36 am

Beetje overdreven: Ajax heeft voor Nederlandse begrippen best een aardige selectie. Timmer je het achterin dicht met Henderson vlak voor de defensie, dan is het lastig om voorin dominant te spelen. Het spel van dit seizoen is ook het gevolg van Farioli's keuzes.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » do apr 03, 2025 10:39 am

Yopii schreef:
do apr 03, 2025 10:36 am
Beetje overdreven: Ajax heeft voor Nederlandse begrippen best een aardige selectie. Timmer je het achterin dicht met Henderson vlak voor de defensie, dan is het lastig om voorin dominant te spelen. Het spel van dit seizoen is ook het gevolg van Farioli's keuzes.
Nee, het spel is het resultaat van de mogelijkheden die Farioli heeft, lijkt mij. Daarin maakt hij de meest verstandige keuzes. En tot op heden pakt dat heel goed uit.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii

Bericht door Yopii » do apr 03, 2025 10:41 am

Mwah, ook Nice onder Farioli speelde erg verdedigend. Het is zijn stijl.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » do apr 03, 2025 10:49 am

Yopii schreef:
do apr 03, 2025 10:41 am
Mwah, ook Nice onder Farioli speelde erg verdedigend. Het is zijn stijl.
Het is natuurlijk wel een Italiaan.
Tijd voor iets nieuws.

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 03, 2025 10:57 am

Liberty schreef:
do apr 03, 2025 10:39 am
Nee, het spel is het resultaat van de mogelijkheden die Farioli heeft, lijkt mij. Daarin maakt hij de meest verstandige keuzes. En tot op heden pakt dat heel goed uit.
Hij speelt naar de (on)mogelijkheden van deze selectie. Die barst van de subtoppers, die de voorbije seizoenen de betere spelers meesleurden in hun val.

O.a. Pasveer, Baas, Klaassen, Rensch, Gaaei spe(e)l(d)en een uitstekend seizoen. Dat zijn echt geen toppers. Binnen het door Farioli gecreëerde framework ontplooien Sutalo en Taylor zich wél.

Met de meeste andere trainers speelde deze selectie gewoon weer om de plekken 3 tot 5.

Plaats reactie