PSV - AFC Ajax zo 30-03 14:30 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Liberty
Contacteer:

Re: PSV - AFC Ajax zo 30-03 14:30 uur

Bericht door Liberty » zo mar 30, 2025 4:33 pm

Yopii schreef:
zo mar 30, 2025 4:21 pm
Persoonlijk weet ik niet wat ik er van moet denken. Vrijwel alle Ajacieden accepteren wel dat het spel niet geweldig is. Maar dat er gewonnen moet worden.
Doet een beetje aan PSV onder Hiddink denken: de spelers geloven heilig in het tactische plan: spelen vanuit een versterkte verdediging en dan je momenten pakken. Het is cynisch maar het werkt wel, in de ED dan.

LvG werd ooit kampioen met AZ op een soortgelijke manier. Uiteindelijk ligt het tactische niveau van de ED vrij laag.
Klopt. En mijn voetbal is het ook niet. Maar na de afgelopen jaren is het even niet anders. Zeker als we kampioen worden.

Maar ik wil volgend seizoen wel leuker voetbal zien. Geen potjes tegen de kleintjes waarbij je soms met samengeknepen billen zit. Dit team is als team echt goed, maar een paar hele leuke spelers. Maar veel fantasie zit er niet in.
Tijd voor iets nieuws.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » zo mar 30, 2025 4:39 pm

wimpey schreef:
zo mar 30, 2025 4:30 pm
Yopii schreef:
zo mar 30, 2025 4:21 pm
Persoonlijk weet ik niet wat ik er van moet denken. Vrijwel alle Ajacieden accepteren wel dat het spel niet geweldig is. Maar dat er gewonnen moet worden.
Doet een beetje aan PSV onder Hiddink denken: de spelers geloven heilig in het tactische plan: spelen vanuit een versterkte verdediging en dan je momenten pakken. Het is cynisch maar het werkt wel, in de ED dan.
Sorry, maar wat is er cynisch aan een dikverdiende overwinning op de kampioen? In een wedstrijd waarin je tactisch en technisch stukken beter bent? Die lui hebben geen open kans gehad. Wanneer Ajax het beter uitspeelt wordt het 0-5.

Masterclass van Farioli wederom. Die man heeft het gewoon. En Bosz niet.
Natuurlijk was Ajax beter.

Maar dat was PSV 20 jaar geleden onder Hiddink ook. Hoe gefrustreerd waren we als Ajacieden niet in de tijd dat we elke keer weer van PSV verloren? Jarenlang was PSV de baas in de Arena. Daar zal Yopii op doelen en dat klopt. Het is niet de mooiste speelstijl maar het werkt wel.
Tijd voor iets nieuws.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 30, 2025 4:42 pm

Vooraf deze pot helemaal gehyped. Maar wat een makke lammetjes waren die lampies.

Overigens snap ik steeds meer waarom we van Italianen vroeger verloren. Die gasten zijn tactisch lichtjaren verder. Farioli draait rondjes om Bosz. Hebben ze CL inkomsten… kunnen ze alleen Malacia brengen. :drecul.gif:
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » zo mar 30, 2025 4:44 pm

Sorry, maar wat is er cynisch aan een dikverdiende overwinning op de kampioen? In een wedstrijd waarin je tactisch en technisch stukken beter bent?
Het werkt, zeg ik toch??? :confused.gif:

Deze speelwijze houdt in het neutraliseren van de tegenstander, die daardoor ontmoedigd raakt. Ik heb genoeg wedstrijden van PSV gezien, met name onder Hiddink, die ongeveer zo verliepen. Terugspeelballen op de keeper, dat mocht toen nog.

Voor PSV was het lastig om erdoor te komen, het liep constant op tegen een blauwe muur. Het is zo herkenbaar.

Peter Bosz kent maar één variant. Werkt die niet, dan is hij gezien. In het buitenland werd het niets met hem, juist omdat teams daar veel meer vanuit de tactische discipline spelen.
Overigens snap ik steeds meer waarom we van Italianen vroeger verloren. Die gasten zijn tactisch lichtjaren verder.
Niet alleen in Italië, ook in andere grote voetballanden zijn tactische discipline en conditie enorm belangrijk. Nederland loopt achter wat dat betreft.
Laatst gewijzigd door Yopii op zo mar 30, 2025 4:47 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 30, 2025 4:45 pm

Superfan ook tijdens de persco met Boosz op dreef. :biggrin.gif:

Ge-voel. Ja!

De frustratie druipt ervan af.

Ze hebben met Dest, Malacia en Tillman een stel half-fitten staan. En dan nog kneuzen als Veerman, Til en Brainitez. Dan ben je gewoon minder dan dit Ajax.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » zo mar 30, 2025 4:47 pm

GangstaRiB schreef:
zo mar 30, 2025 4:42 pm
Vooraf deze pot helemaal gehyped. Maar wat een makke lammetjes waren die lampies.

Overigens snap ik steeds meer waarom we van Italianen vroeger verloren. Die gasten zijn tactisch lichtjaren verder. Farioli draait rondjes om Bosz. Hebben ze CL inkomsten… kunnen ze alleen Malacia brengen. :drecul.gif:
En de C.L. inkomsten voor komend seizoen staan inmiddels aardig op de tocht. En voor zover ik heb begrepen zit PSV dan in hetzelfde schuitje als Ajax zat twee jaar geleden. En zullen ze moeten gaan snijden.

Uiteraard hebben ze wel een paar spelers die ze kunnen verkopen en ze hebben het redelijk gedaan in Europa dus er komt nog wel wat binnen, maar er zitten wel echte risico´s aan vast. Een paar dragende spelers verkopen, daar wat miskopen tegenover zetten en de verkeerde trainer voor de groep plaatsen en je staat zomaar laatste.
Laatst gewijzigd door Liberty op zo mar 30, 2025 4:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii

Bericht door Yopii » zo mar 30, 2025 4:47 pm

Superfan ook tijdens de persco met Boosz op dreef. :biggrin.gif:
Vertel... :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » zo mar 30, 2025 4:47 pm

7 wedstrijden nog: 4 x tegen rechterrijtje (12-16), de Nr 8 en 2x Top 5 (Utrecht en Twente)
psv: 3x rechterrijtje (10-17), de nrs 8 & 9 en 2x Top 5 (Twente en F.)

4-6 april

Ajax - NAC (13)
Groningen (8) - psv

11-13 april

Willem II (16) – Ajax
Psv – Almere (17)

20 april

Utrecht (3) - Ajax

23-27 april

Ajax – Sparta (15)
Twente (5) -psv

3 mei

Psv – Fortuna (9)

9-11 mei

Ajax – NEC (12)
F. (4) -psv

14 mei

Groningen (8) - Ajax
Psv – Heracles (10)

18 mei

Ajax – Twente (5)
Sparta (15) - psv
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mar 30, 2025 4:53 pm

Bescheiden Francesco Farioli is slimmer dan Peter Bosz

Door Pieter Zwart
analyse
Francesco Farioli en Ajax hebben tegen PSV toegeslagen met een tactische masterclass: 0-2. Analyse van de kampioenskraker aan de hand van acht tactische omzettingen.

Het grote verschil tussen Peter Bosz en Francesco Farioli is te vangen in een citaat van de Ajax-trainer vlak voor de aftrap van de kampioenskraker. 'Bescheidenheid. Dat is de reden dat ik ben aangenomen.'

Waar Bosz benadrukt dat PSV moet doen waar het zelf goed in is en zelfs beweert Lucas Rosa niet goed te kennen, slaat Farioli een andere toon aan. 'Ik ben geobsedeerd door kleine details.' Dat is terug te zien in het strijdplan van Ajax, dat in de eerste helft perfect geprepareerd blijkt op PSV.

Afbeelding

De tactische formaties van PSV en Ajax tegenover elkaar.
Waar bij Ajax iedereen exact weet wat te doen, regeert bij PSV al snel de twijfel. Dat valt niet los te zien van de gekozen tactiek, die halverwege vraagt om reperatiewerkzaamheden.

Analyse van PSV - Ajax aan de hand van acht tactische trucs.

1. Bescherming bij Brobbey
Bosz past zich tijdens Ajax slechts aan op detailniveau. In de vorige wedstrijd tegen Ajax (3-2 verlies) is zijn elftal in de problemen gekomen doordat Olivier Boscagli ver uit positie is getrokken door Davy Klaassen.

Voor de drie overgebleven verdedigers van PSV is het resultaat dat zij in grote ruimtes staan tegenover drie aanvallers. Brian Brobbey geniet van dat scenario. Hij is als aanspeelpunt in Amsterdam het lanceerstation van veel dreigende aanvallen.

Afbeelding

Bosz wenst duidelijk geen herhaling van dat scenario. PSV zet opnieuw druk met Guus Til en Ismael Saibari in een treintje. Alleen volgt Boscagli dit keer niet door helemaal door te dekken op Klaassen.

Afbeelding

Dat is een concessie die Bosz de laatste weken vaker gedaan heeft, om Ryan Flamingo te helpen. Het nadeel is dat Ajax op deze manier een vrije man creëert op het middenveld. Dit blijkt bijvoorbeeld op de momenten dat Matheus de lange bal hanteert richting Brobbey.

Afbeelding

De weinig wendbare Joey Veerman staat in dat geval twee-tegen-een in grote ruimtes tegenover Klaassen en Kenneth Taylor. Dat is geen rol waarin de Volendammer uitblinkt.

2. Vastzetten Flamingo
Farioli zet PSV vast via de vertrouwde methode. Mika Godts stapt vanaf de linkerflank naar binnen richting de rechter centrale verdediger en Jorrel Hato volgt in zijn rug door waar nodig door te jagen op de rechtsback.

Een detail in het vastzetten van Ryan Flamingo is dat Godts hem geen tijd gunt om aan de bal te komen. De Belg verdedigt voor zijn man.

Afbeelding

Voor Walter Benítez is het gevolg dat hij in de opbouw vaak naar Olivier Boscagli neigt. Voor Ajax is het grote voordeel daarvan dat PSV nauwelijks toekomt aan het vrijspelen van Sergiño Dest, aan de bal de beste back van de Eindhovenaren.

3. Opbouwen met drie
PSV reageert op de druk van Ajax door Dest in de opbouw te benutten als derde centrale verdediger. Boscagli neemt directe tegenstander Brobbey mee de zijlijn. Linksback Mauro Júnior beweegt op zijn beurt soms naar het middenveld, om kansen te geven voor Ismael Saibari om te zwerven.

Afbeelding

Saibari is in de eerste helft bij PSV de gevaarlijkste man. De Marokkaan toont zich vaak dynamischer dan Klaassen door in te spelen en door te bewegen. Doordat Jordan Henderson en Josip Sutalo waar nodig rugdekking kunnen geven aan Klaassen leidt dit voor PSV niet tot opgelegde kansen.

4. Rosa als lokaas
Vooraf is een van de vraagstukken voor Farioli hoe hij de zwakke plek in zijn elftal camoufleert. Na het vertrek van Devyne Rensch en de schorsing van Anton Gaaei treedt hij in het Philips Stadion aan met Lucas Rosa als rechtsback. De Braziliaan oogt tijdens zijn eerste optredens voor Ajax aan de bal bijzonder matig. De oplossing van Farioli: Rosa gebruiken als lokaas.

PSV verdedigt aan de zijkant vaak via mandekking. Door Rosa aan de binnenkant te positioneren, neemt hij directe tegenstander Noa Lang met zich mee.

Afbeelding

Ajax opent zo vroeg de passlijn naar Steven Berghuis. Sutalo speelt hem frequent aan. Mogelijk is deze tactische truc een van de redenen dat de routinier start. Berghuis beschikt over de passing en creativiteit om vanaf de rechterflank aanvallen te lanceren.

5. Taylor laat Veerman twijfelen
Zodra Ajax ziet dat PSV dit keer niet Boscagli doorschuift, volgt snel een tactische tegenzet. Klaassen beweegt steeds verder naar voren en trekt zo Saibari met zich mee. Voor PSV valt zo het uitgedachte plan met de doorstappende linksmid in duigen. De afstanden worden te groot voor Saibari om te belopen.

Taylor laat op zijn beurt Veerman twijfelen. Waar Klaassen naar voren beweegt, zakt de linksmid van Ajax juist uit in de zone naast controleur Henderson.

Deze simpele tactische zet is terug te zien in aanloop naar de tweede beste momenten van Ajax voor rust.

Afbeelding

In aanloop naar de kopkans voor Brobbey in de 29ste minuut gooit Veerman vertwijfeld twee handen in de lucht. Hij wil graag vooruit om druk te ontwikkelen, maar Taylor beweegt richting een positie die dit oncomfortabel maakt. Ajax vindt op die manier een vrije man op het middenveld en combineert richting de helft van PSV.

Dat scenario herhaalt zich in aanloop naar de vrije trap waaruit Ajax toeslaat via Klaassen.

Afbeelding

Opnieuw zwemmen Veerman en Saibari in de ruimtes die Klaassen en Taylor creëren. Ajax vindt ruimte bij Sutalo, die met een lange pass Brobbey bereikt. Boscagli maakt een overtreding, met een vrije trap op een kansrijke positie tot gevolg.

Henderson schiet die vrije trap in de muur van PSV, maar daarna keert een thema uit 2025 terug bij de regerend kampioen. Nadat het eerste gevaar is geweken, verslapt de aandacht. Bepaald niet voor het eerst staat PSV te slapen bij tweede fase na defensieve spelhervatting. Zegt iets over dit elftal: begrijp je wat nodig is om wedstrijden te winnen? Of denk je dat het wel goed komt?

Afbeelding

Dat is een groot verschil tussen PSV en Ajax. De koploper heeft van Farioli geleerd dat soms gespeeld moet worden met de helm op het hoofd. Alles doen om een doelpunt te verhinderen. Dat doet PSV hier niet, waardoor Klaassen op aangeven van Rosa raak schiet: 0-1.

Dat is een volledig terechte voorsprong voor Ajax. PSV heeft topspelers, Ajax heeft een tactisch plan dat top is.

6. Bosz kiest de aanval
Bosz besluit halverwege tot reparatiewerkzaamheden met een dubbele wissel. Malik Tillman en Tyrell Malacia betreden het veld als vervangers van Til en Veerman. Voor PSV is dat het signaal om met man en macht de aanval te zoeken PSV bestookt de zestien van Ajax met voorzetten en begint steeds meer risico te nemen in de manier van druk zetten.

Ajax houdt stand zonder grote kansen weg te geven, maar verliest het initiatief.

7. Traoré als gouden greep
Farioli wisselt in de zestigste minuut naar het wedstrijdbeeld. Hij brengt met Daniele Rugani een goede kopper om de voorzetten te verdedigen. Op hetzelfde moment valt Traoré in, een scenario waar Farioli vooraf op heeft gehint. 'Bertrand gaat onderdeel zijn van de wedstrijd. Het is altijd goed om iets achter de hand te houden', verklaart de Ajax-trainer de rol van de invaller.

In de 67ste minuut blijkt dat een gouden greep.

Bij een uittrap treuzelt Matheus lang genoeg om PSV volledig uit positie te trekken. In tegenstelling tot in de eerste helft stapt zelfs Boscagli door, waardoor achterin de drie-tegen-drie ontstaat waar Farioli met zijn lokken op hoopt.

Afbeelding
Het enige wat in een drie-tegen-drie in grote ruimtes nodig is om te scoren: een aanvaller die domineert in een direct duel. Traoré doet dat door Malacia uit te spelen en raak te schieten in de verre hoek: 0-2.

8. Ajax bouwt muur
In de slotfase toont Farioli de bescheidenheid die hij vooraf heeft besproken. Vlak nadat Bosz geschakeld is naar een formatie met drie verdedigers als slotoffensief volgt de tegenzet van Ajax. Farioli communiceert met een briefje dat Ajax de wedstrijd afmaakt in 5-4-1.

Afbeelding
Met Hato als derde centrale verdediger en Owen Wijndal als linksback neutraliseert Ajax het slotoffensief van PSV voor het goed en wel is begonnen.

Dat is typerend voor deze editie van PSV - Ajax. Farioli heeft vanaf de eerste minuut begrepen wat Bosz van plan is geweest en heeft hem vakkundig de pas afgesneden. In deze kampioenskraker is Farioli de grote Man of the Match.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano

Bericht door Mano » zo mar 30, 2025 5:01 pm

Farioli is een geweldige coach.
Met ongeveer dezelfde brandhout dit presteren
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » zo mar 30, 2025 5:04 pm

Van mij mag psv zelfs derde worden
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 30, 2025 5:04 pm

Vooral dat ontbrekende slotoffensief van PSV, omdat Ajax gewoon de boel dicht bouwt. Ik was vooraf enigszins bevreesd, maar als je ziet hoe die wedstrijd voor PSV als een nachtkaars uitgaat… heerlijk. Bakayoko heeft volgens mij geen bal gehad. Pericic helemaal onzichtbaar. Lang niet gezien. Vanaf minuut 60 heerlijk achterover kunnen zitten met een biertje in de hand.
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » zo mar 30, 2025 5:12 pm

PSV had de conditie niet. Ajax was fitter.

Zal PSV nu totaal instorten? Ten Hag zat al op de tribune.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo mar 30, 2025 5:18 pm

Dank voor het plaatsen Duke!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel

Bericht door Lionel » zo mar 30, 2025 5:19 pm

Yopii schreef:
zo mar 30, 2025 5:12 pm
PSV had de conditie niet. Ajax was fitter.

Zal PSV nu totaal instorten? Ten Hag zat al op de tribune.
Ajax was vooral beter. Dan lijk je al gauw fitter.
IK GELOOF!!!!!!

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » zo mar 30, 2025 5:37 pm

Mano schreef:
zo mar 30, 2025 5:04 pm
Zou zomaar kunnen dat het nu definitief instort in Eindhoven. Het geloof zal wel weg zijn en de beste spelers zullen volgend jaar ergens anders willen spelen. Gaan die nog 100% geven? Dat is ze de afgelopen maanden niet gelukt.

Van mij mag PSV ook gewoon 4e worden. Dan is er zeker weten geen CL volgend jaar in Brabant.
Tijd voor iets nieuws.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo mar 30, 2025 6:05 pm

Liberty schreef:
Mano schreef:
Zou zomaar kunnen dat het nu definitief instort in Eindhoven. Het geloof zal wel weg zijn en de beste spelers zullen volgend jaar ergens anders willen spelen. Gaan die nog 100% geven? Dat is ze de afgelopen maanden niet gelukt.

Van mij mag PSV ook gewoon 4e worden. Dan is er zeker weten geen CL volgend jaar in Brabant.
Als je Lang ook zo hoorde dan kan die niet wachten totdat hij van de zomer een transfer maakt.

Er zijn er veel die puur voor hun eigen belang spelen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 30, 2025 6:06 pm

raymon schreef:
zo mar 30, 2025 6:05 pm
Liberty schreef:
Mano schreef:

Als je Lang ook zo hoorde dan kan die niet wachten totdat hij van de zomer een transfer maakt.
Het liefst nog terug naar Ajax, heb ik het gevoel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » zo mar 30, 2025 6:15 pm

Mr. Ajax schreef:
zo mar 30, 2025 6:06 pm
raymon schreef:
Liberty schreef:

Dat idee krijg ik ook. Lang heeft helemaal niets met PSV.
Tijd voor iets nieuws.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 30, 2025 6:21 pm

GangstaRiB schreef:
Ik was vooraf enigszins bevreesd, maar als je ziet hoe die wedstrijd voor PSV als een nachtkaars uitgaat… heerlijk.
De brainies hebben geen leiders. Geen sturende spelers als Henderson en Klaassen. Ze hielden de 0 in Waalwijk en Tillman had een potje tegen Den Bosch in de benen. D'n ommekeer. :excited.gif:

Die vd Leegte vanochtend bij ESPN: 4-1. Nitwit. Die brainies overschatten hun ploegje in combi met dat Ajax er geen hout van kan. Ze hebben veel te veel spelers die meeliften op een goed niveau. Als het lekker draait dus.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 30, 2025 6:37 pm

Liberty schreef:
zo mar 30, 2025 6:15 pm
Mr. Ajax schreef:
raymon schreef:

Willen wij Lang? Die teert echt maar op een paar goede wedstrijden. En dat al jaren lang.
Whitey on the moon.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » zo mar 30, 2025 6:41 pm

GangstaRiB schreef:
zo mar 30, 2025 6:37 pm
Liberty schreef:
zo mar 30, 2025 6:15 pm
Mr. Ajax schreef:

Willen wij Lang? Die teert echt maar op een paar goede wedstrijden. En dat al jaren lang.
Nee, hoef hem niet terug. Is helemaal geen teamspeler.
Tijd voor iets nieuws.

Nihad

Bericht door Nihad » zo mar 30, 2025 6:52 pm

wimpey schreef:
zo mar 30, 2025 6:21 pm
GangstaRiB schreef:
Ik was vooraf enigszins bevreesd, maar als je ziet hoe die wedstrijd voor PSV als een nachtkaars uitgaat… heerlijk.
De brainies hebben geen leiders. Geen sturende spelers als Henderson en Klaassen. Ze hielden de 0 in Waalwijk en Tillman had een potje tegen Den Bosch in de benen. D'n ommekeer. :excited.gif:

Die vd Leegte vanochtend bij ESPN: 4-1. Nitwit. Die brainies overschatten hun ploegje in combi met dat Ajax er geen hout van kan. Ze hebben veel te veel spelers die meeliften op een goed niveau. Als het lekker draait dus.
PSV wordt vreselijk overschat. Ja, ze hebben een paar aardige spelers maar ze hebben ook een hoop middelmaat: Till, Veerman, Boscagli, etc. Luuk de Jong die echt niet meer kan.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 30, 2025 7:19 pm

Utrecht doet trouwens nog knap mee. Als Ajax die laat lopen, dan grijpen misschien de kakkies en de lampies naast directe CL. :biggrin.gif:
Whitey on the moon.

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » zo mar 30, 2025 7:25 pm

Mano schreef:
zo mar 30, 2025 5:01 pm
Farioli is een geweldige coach.
Met ongeveer dezelfde brandhout dit presteren
Ik denk zelfs dat we vanuit het perspectief van juli/augustus 2024 het team Pasveer; Gaaie, Sutalo, Baas, Hato; Hendersson, Taylor, Fitz-Jim; Traore, Brobbey, Godts zouden beoordelen als NOG zwakker dan de teams van Schreuder, Heitiniga, Steijn en Van't Schip.

Inmiddels zien we dat wellicht niet zo, maar dat laat juist zien hoe geweldig Farioli is; dat is juist het hele punt; dat hij van zwakke of Ajax-onwaardige spelers verbeteringen heeft gemaakt ten opzichte van de vorige seizoenen. Er was dit seizoen nog minder mogelijk; Farioli moest onder nog lastiger omstandigheden werken.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie