PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

elliquido

Re: PSV

Bericht door elliquido » wo mar 05, 2025 12:12 am

Een pandoering van jewelste

Maar goed, een bekend orakel zei ooit, het is maar 1 wedstrijd nadat ze met 8-2 verloren
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii

Bericht door Yopii » wo mar 05, 2025 8:37 am

Zo, wat een afgang...

Waar zou het echt door komen? Is de werkwijze van Bosz einde verhaal, of ligt het aan de spelers? Er zijn er nogal wat die in het recente verleden een zogenaamde vertrekwens hadden.

Nihad

Bericht door Nihad » wo mar 05, 2025 8:44 am

Yopii schreef:
wo mar 05, 2025 8:37 am
Zo, wat een afgang...

Waar zou het echt door komen? Is de werkwijze van Bosz einde verhaal, of ligt het aan de spelers? Er zijn er nogal wat die in het recente verleden een zogenaamde vertrekwens hadden.
Je begint steeds meer te denken dat de spelers dit expres doen. Dat ze de boel aan het saboteren zijn. Dat je verliest van Arsenal is natuurlijk geen schande, en inderdaad het zat een beetje tegen met die kans op de lat van Saibari en die spelen van Arsenal natuurlijk z’n tweede gele moeten krijgen, maar dan nog verlies je niet op zo’n wijze. Ruimte die zich wegga aan Arsenal. Gaten op het middenveld de complete verdedigende chaos. Ongelofelijk eigenlijk. Dit doet denken aan Ajax vorig jaar.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 05, 2025 9:04 am

Het blijft toch bizar hoe een goed draaiend elftal zo in kan storten, en dat er dan ook letterlijk bijna niks meer lukt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mar 05, 2025 9:10 am

Maar die Odegaard was dus altijd aanspeelbaar op het middenveld. Stond nooit een man op. Ik vond het echt bizar om te zien.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii

Bericht door Yopii » wo mar 05, 2025 9:37 am

Nihad schreef:
wo mar 05, 2025 8:44 am
Yopii schreef:
wo mar 05, 2025 8:37 am
Zo, wat een afgang...

Je begint steeds meer te denken dat de spelers dit expres doen. Dat ze de boel aan het saboteren zijn. Dat je verliest van Arsenal is natuurlijk geen schande, en inderdaad het zat een beetje tegen met die kans op de lat van Saibari en die spelen van Arsenal natuurlijk z’n tweede gele moeten krijgen, maar dan nog verlies je niet op zo’n wijze. Ruimte die zich wegga aan Arsenal. Gaten op het middenveld de complete verdedigende chaos. Ongelofelijk eigenlijk. Dit doet denken aan Ajax vorig jaar.
Haha, ja.

Dan zit ook echt alles tegen, hoort er ook bij.

De stemming zal in Eindhoven beneden het vriespunt zijn. Blijft Bosz zitten? Er zijn nogal wat supporters die om zijn ontslag roepen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 05, 2025 9:44 am

Tot zover de theorie dat ze wel kunnen verdedigen, maar dat al die tegengoals lagen aan het niet collectief druk zetten. Hun defensie kan niet verdedigen. Gisteren wilden ze ook niet. Geen lopende speler werd gevolgd. Het leek me een statement richting trainer.

Wat is er met die Schouten gebeurd? Die raakt geen bal goed.

Mano

Bericht door Mano » wo mar 05, 2025 9:51 am

Kijk naar de CV van Bosz.
flitsend van start, magie uitgewerkt, middenmoter worden, ontslag.
En dat bij ELKE club!

vorig jaar had hij geluk dat Ajax werkelijk waar poep was en had hij in de landelijke competitie eigenlijk van niemand iets te vrezen.
En zo heeft hij zijn eerste titel gepakt maar voor de rest is het oude wijn in nieuwe kruiken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 05, 2025 10:23 am

Dit heeft wel pijn gedaan als je naar de gezichten keek in Eindhoven. Ik zou iedereen die een slechte dag heeft willen aanraden om nog even naar de beelden te kijken van Luuk de Jong die als een KO geslagen bokser in de dug out hing. :smallgrin.gif:

Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken in de competitie. Is het laatste beetje energie en geloof eruit. Of ontstaan er revanchegevoelens en spelen ze tegen Heerenveen ineens wel weer een goede wedstrijd?
Nil volentibus arduum

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo mar 05, 2025 10:40 am

Marillion schreef:
wo mar 05, 2025 10:23 am
Dit heeft wel pijn gedaan als je naar de gezichten keek in Eindhoven. Ik zou iedereen die een slechte dag heeft willen aanraden om nog even naar de beelden te kijken van Luuk de Jong die als een KO geslagen bokser in de dug out hing. :smallgrin.gif:

Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken in de competitie. Is het laatste beetje energie en geloof eruit. Of ontstaan er revanchegevoelens en spelen ze tegen Heerenveen ineens wel weer een goede wedstrijd?
Ja dat laatste vraag ik me ook af. Het kan verlammend werken of ze geloven nog in de trainer. 50/50.
Whitey on the moon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 05, 2025 10:53 am

Het gaat ook over hun eigen belang. Je wil als topsporter toch eerherstel? Dat moet je niet voor de trainer doen.

Zit het binnen de groep niet goed dan zal dat niet lukken maar ik blijf nog altijd alert en ben blij dat Farioli er wat dat betreft ook heel kort bovenop zit om Ajax scherp te houden.
Nil volentibus arduum

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo mar 05, 2025 10:58 am

Het zal er aan liggen hoe het tegen Heerenveen gaat. Gaat het weer mis dan kan het weleens definitief over zijn met de motivatie, zeker wanneer Ajax wel wint en de afstand bijna onoverbrugbaar lijkt te worden. De andere kant op kan natuurlijk ook, maar dan moet er wel echt iets veranderen bij PSV.

De goede uitslagen die ze hadden de afgelopen weken hebben in ieder geval ook geen verandering gebracht.
Tijd voor iets nieuws.

999

Bericht door 999 » wo mar 05, 2025 11:33 am

Dit kan 2 kanten in gaan:

Of de dreun werkt ( hopelijk) nog even door in de eredivisie, al is Heerenveen ook nog wel te kloppen zelfs door dit Psv.

Of ze zijn nu zo ver door de ondergrens gezakt dat het vanaf nu alleen maar weer bergop gaat .

Overigens , je kan .van dit Arsenal verliezen , alleen de manier waarop kan dus niet .. ( en zeker niet met 1 - 7 ) ..
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 05, 2025 1:28 pm

Die reacties van spelers als Perisic en Til dat het niet helemaal goed zit in de groep klinken me wel als muziek in de oren.

Maar inderdaad, het blijft nog altijd gevaarlijk. Ben heel benieuwd naar het beeld zaterdag bij hun wedstrijd tegen Heerenveen. In Friesland wist Heerenveen te winnen dus die zullen in de huidige situatie wel met enig vertrouwen op een resultaat die kant op gaan. De week daarna moeten we hopen op een bevlieging van Ihattaren.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » wo mar 05, 2025 1:40 pm

Als Til mee kan komen, is je selectie niet zo heel goed hoor :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 05, 2025 1:41 pm

Bosz is toch nooit een goede trainer geweest? Kom op zeg.

Vorig jaar lukte alles vanwege de aanvallende klasse en gaf hij ook niks om het verdedigende aspect. In Eindhoven had Ajax ook kunnen winnen vorig jaar.

Bosz speelt 4-3-3 en stelt het liefst 3 aanvallende middenvelders op en Schouten als CV. Dat is heel leuk als je de bal hebt. Dan ziet het er allemaal spectaculair uit omdat je die jongens dan allemaal in hun kracht kunt laten spelen.

Maar het feit dat hij Til nog steeds opstelt zegt genoeg over de werkwijze van Bosz. Die heeft geen oog voor alle andere zaken.

In de rust wisselt hij dan Flamingo, die er zeker een bende van maakte maar daar lag het probleem toch niet? Odegaard die continue vrij liep, Noa Lang die overal achter Timber moest aanlopen… wie verzint het dat Lang een kopduel moet winnen van Timber in het vijf-meter-gebied?
IK GELOOF!!!!!!

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo mar 05, 2025 2:17 pm

Ach, Bosz is een trainer die zijn ploegen leuk laat voetballen. Het leveren memorabele wedstrijden op waar je, zeker als je hebt gewonnen, nog weleens naar wilt kijken

Hij zal echter wel moeten leren dat verdedigen ook onderdeel is van het voetbal. Dat lijkt hij in al die jaren niet te hebben meegekregen.

Als je graag naar voetbal kijkt dan heb je liever Bosz dan Farioli als trainer. Zeker wanneer je objectief kan kijken naar een wedstrijd.
Tijd voor iets nieuws.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 05, 2025 2:55 pm

Binnen PSV wijzen de vingers na een stel miskleunen nu vooral naar de spelersgroep
STAND VAN ZAKENPSV neemt na de zeperd tegen Arsenal zeker nog geen afscheid van trainer Peter Bosz, iets wat de coach dinsdagavond zelf al aankondigde. De teneur bij PSV? Samen juichen, samen treuren, samen uit de crisis. Dat is nu de situatie. De vingers wijzen aan de bovenkant van de voetbalorganisatie naar de spelersgroep, die het de afgelopen weken in de ogen van de leiding lelijk heeft laten afweten.

Rik Elfrink 05-03-25, 13:30 Bron: ED
Rik heeft gesproken met de leiding uit dat gesprek blijkt dat de leiding wijst naar de spelersgroep. Heel goed, Rik! Go go go!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 05, 2025 3:59 pm

Ik was al benieuwd naar de visie van Rik.

Wat Bosz betreft. Hij heeft zijn beperkingen maar we moeten nu ook niet doen alsof het met hem bij PSV allemaal niets is geweest. PSV speelde in die periode gewoon regelmatig goed voetbal en ze leverden ook echt wel prestaties.

Het lijkt me inderdaad wel dat hij teveel risico in zijn aanpak legt. Dat gaat op enig moment mis en ik denk dat het dan snel gaat doorwerken in het hoofd van spelers wat je dan weer gelijk terug ziet in het spel als je zoveel risico neemt.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 05, 2025 4:08 pm

Nou, fan-met-pen zit er wel doorheen he. Dit gaat hem en fan-met-microfoon niet in de kouwe carnavalskleding zitten.

Ik vermoed trouwens dat Ajax er v.w.b. de titel nog lang niet is. De brainies nog niet afschrijven.

Mano

Bericht door Mano » wo mar 05, 2025 4:13 pm

Bosz-bal hangt aan details. Als je op tijd vertrekt, klopt het en kan het mooi voetbal opleveren.
Als je hier en daar net even te laat vertrekt, loopt het hele middenveld vrij.

Dat is het risicovolle deel van zijn voetbalstijl. En misschien zijn de spelers een beetje moe en lopen ze allemaal net die extra meter niet.

Het is niet gek dat hem dit bij alle clubs overkomt.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » wo mar 05, 2025 4:16 pm

Ik denk niet dat iemand PSV echt afschrijft. Daarvoor hebben ze te goede spelers en kunnen ze ook te goed voor voetballen.

Het is wel interessant om te zien hoe de groep hiermee omgaat. Ze zijn vernederd. Ze zijn het lachertje. En dat doet pijn. Maar gaan ze hier energie uithalen en richten ze zich nog op omdat ze revanche willen? Of laten ze de koppies nu definitief hangen en kijken de meeste spelers uit naar een vertrek?

Types als Luuk de Jong gaan nergens meer heen. Maar ja, die kan het ook niet meer opbrengen. En de jongere spelers zullen wel een deurtje verder willen gaan kijken.
Tijd voor iets nieuws.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo mar 05, 2025 6:05 pm

Gebeurt bij PSV ongeveer hetzelfde als bij ons Bosz bal is 1 seizoen leuk, daarna flikkert de boel in elkaar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 05, 2025 6:50 pm

Hij is bij ons toch nooit aan seizoen 2 begonnen? Er was toen interne onrust over de invulling van de staf en hij vertrok naar Dortmund. Met name in Europa was het toen bij ons altijd spektakel. Wedstrijden als flipperkasten.
Mano schreef:
wo mar 05, 2025 4:13 pm
Bosz-bal hangt aan details. Als je op tijd vertrekt, klopt het en kan het mooi voetbal opleveren.
Als je hier en daar net even te laat vertrekt, loopt het hele middenveld vrij.

Dat is het risicovolle deel van zijn voetbalstijl. En misschien zijn de spelers een beetje moe en lopen ze allemaal net die extra meter niet.

Het is niet gek dat hem dit bij alle clubs overkomt.
Het lijkt er inderdaad op dat hij soms teveel hangt aan de theorie en te weinig pragmaticus is. Soms lukken dingen even niet. Omdat je met blessures te maken hebt. Omdat het vertrouwen even weg is. Of omdat spelers net wat minder fit zijn. Net wat minder explosief zijn betekent dat je te laat komt en als je dat twee keer is overkomen ga je de derde keer twijfelen of je wel weer moet instappen. Dan kan het ineens snel bergaf gaan.

Die wedstrijd tegen Arsenal zou ik me bij PSV gek genoeg niet zo druk om maken. Die waren een maatje te groot. Zeker op dit moment. En waar topclubs het vroeger nog wel eens lieten lopen als het 0-2 was gebeurd dat tegenwoordig veel minder. Dan kan je er een keer hard vanaf gaan.

De vraag is meer waarom ze in wedstrijden zoals die tegen Eagles en NEC steeds in de slotfase alles uit handen gaven.
Nil volentibus arduum

Nihad

Bericht door Nihad » wo mar 05, 2025 8:47 pm

Hé, kom nou toch met dat ze zich niet druk hoeven te maken over de uitslag tegen Arsenal. Ze hebben een historisch nederlaag geleden. Met 7-1 in eigen huis verliezen, de grootste Europese nederlaag ooit voor een Nederlandse club. Dit komt echt binnen als een mokerslag.

Nogmaals je kan van Arsenal verliezen en het kan best een grote uitslag zijn. Maar niet met deze cijfers? Het is alsof ze gister gewoon de handdoek in de ring gooien alsof ze dachten ja het is goed zo. D’r is echt iets grondig mis met dat team. En de trainer maakt ook geen indruk dat ie weet wat ie moet doen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie