Antony
Moderator: mods
Re: Antony
Ik las ergens het gerucht dat hij gehuurd zou kunnen worden, maar die kans lijkt (nu zeker) verwaarloosbaar.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Mwah het is een kans om lekker met elkaar te babbelen... We geven je dat geld terug en dan kom je lekker een jaartje op huur terug.
Wel bijzonder dat hij hier na 2 jaar meekomt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Jinne
- Site Admin
Gaat het om de hoogte van de boete of de boete op zich?
Wellicht moest zijn advocaat eerst een dossier opbouwen?
Wellicht moest zijn advocaat eerst een dossier opbouwen?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
www.ad.nlAjax versus Antony: arbitragecommissie vindt 363.560 euro boete te veel voor drie gemiste trainingen
Ajax heeft oud-speler Antony te hoge boetes opgelegd voor het missen van drie trainingen, vlak voor zijn transfer naar Manchester United. Dat stelt de arbitragecommissie in een tussenvonnis. Onzeker is nog of de boetes (totaal 363.560,40 euro) komen te vervallen.
Fabian van der Poll 13-02-25, 16:32
Antony verscheen in augustus 2022 meerdere keren niet op de (groeps)training bij Ajax. De Braziliaanse speler was op dat moment nog in afwachting of zijn uiteindelijke transfer naar Manchester United doorgang zou vinden.
Ajax heeft de speler hiervoor gestraft. De club legde hem in totaal drie boetes op voor zijn afwezigheid op de (groeps)training. Een van 50.000 euro, een tweede van 85.000 euro en ten slotte nog de maximale boete die hem volgens zijn contract kon worden opgelegd: 228.560,40 euro. Het laatste bedrag betrof 10 procent van zijn jaarsalaris, dat 1,5 miljoen euro netto bedroeg.
Antony was het niet eens met deze straffen. Volgens hem had hij toestemming van trainer Alfred Schreuder om trainingen te missen. De speler kaartte dit destijds al aan, maar Ajax ging hier niet in mee.
Omdat Ajax ook later voet bij stuk bleef houden, spande Antony een arbitragezaak aan tegen zijn oude club. Deze zaak diende onlangs op 6 januari 2025 in Zeist. Bij monde van zijn advocaten eiste de speler dat Ajax de op zijn salaris ingehouden boetes terugbetaalde, dan wel verlaagde.
Tussenvonnis
Woensdag kwam de arbitragecommissie met een zogeheten tussenvonnis in de zaak. Daarin wordt al wel geconcludeerd dat de boetes te hoog zijn, maar niet of deze ook onrechtmatig zijn uitgedeeld. Hiervoor ontbreekt nog één belangrijke verklaring, stelt de commissie: die van Alfred Schreuder. De toenmalige hoofdtrainer moet verklaren of hij had ingestemd met de afwezigheid van Antony.
Schreuder en Ajax deden dat aanvankelijk wel, zo blijkt uit het vonnis. Omdat de speler door alle transferperikelen onvoldoende op Ajax was gefocust, gunde Ajax hem enkele vrije dagen in aanloop. Antony miste daardoor ook de uitwedstrijd tegen Sparta op zondag 21 augustus 2022. Eveneens mét toestemming.
De dag erna verwachtte de club echter dat Antony weer zou meetrainen. Dat deed de speler niet, waarna Ajax hem een boete van 50.000 euro oplegde. ‘Houd er rekening mee dat het weigeren van werk en het niet opvolgen van instructies van de hoofdtrainer niets zal oplossen, integendeel’, zo schrijft toenmalig directeur Edwin van der Sar in de bijbehorende brief.
Van der Sar refereert hierbij ook aan Antony’s mogelijke transfer naar Manchester United. ‘We weten dat er momenteel geruchten de ronde doen over een mogelijke overdracht van jou naar een andere club. Dit soort gedrag zal in dat opzicht niet helpen.’
Enkele dagen later, als Antony nog een training heeft gemist, volgt een vergelijkbare brief. Nu is de boete hoger: 85.000 euro. ‘Dit ongedisciplineerde gedrag moest stoppen (...) We willen je eraan herinneren dat we zondag een heel belangrijke wedstrijd tegen FC Utrecht spelen die ieders aandacht behoeft. Op de langere termijn schaadt uw gedrag de club op ongekende wijze.’
Antony speelde echter niet mee tegen FC Utrecht. De dag ervoor trainde hij namelijk wederom niet met de groep mee. Dus volgt een derde boete, nu van 228.560,40 euro. Net als de andere bedragen wordt dit ingehouden op zijn salaris.
Saillant is het moment dat Ajax de bijbehorende brief de deur uit deed. Dit was op 31 augustus, dezelfde dag dat Ajax een concept-beëindigingsovereenkomst stuurde naar Antony en zijn zaakwaarnemers voor diens transfer naar Manchester United. Twee dagen eerder, op 29 augustus, was de speler met toestemming van Ajax naar Engeland gereisd om de deal af te ronden. Oftewel, zo stellen de advocaten van de speler: Ajax heeft hem een boete van twee ton opgelegd, terwijl zijn transfer al rond was en de arbeidsovereenkomst al was geëindigd.
Data
De data van de boetes zijn voor de arbitragecommissie van belang. Straffen moeten ook een disciplinerende werking hebben, zo is het uitgangspunt, maar daarvan was bij de laatste boetes geen sprake. Zo ontving Antony de boete voor het missen van de tweede training pas nadat hij ook de derde training al had gemist, waarvoor hij op zijn beurt ook weer een boete kreeg.
De arbitragecommissie zet in het tussenvonnis nog geen streep door de boetes. Wel staat erin dat de bedragen te fors zijn. ‘Het opleggen van een boete voor het missen van één collectieve training, gelijk aan 50.000 euro (bijna de helft van het netto maandsalaris van Antony) acht de arbitragecommissie reeds bovenmatig.’
Of Ajax Antony daadwerkelijk alles moet terugbetalen, hangt deels af van Alfred Schreuder. De trainer die destijds al na enkele maanden werd ontslagen bij Ajax, moet nu verklaren of hij de speler toestemming had verleend om niet met de groep mee te trainen. Pas dan volgt een definitieve uitspraak in de zaak.
Salvador Dali
Salvador Dali
Hij doet het leuk in Spanje. 

Tja, voetballen kannie natuurlijk wel. Helaas gaat zijn bovenkamer wel eens op de loop met hem. Zoals dus bij Man Utd. Dat was kennelijk te belangrijk voor Antony, waardoor hij in al zijn bewijsdrang zichzelf compleet omver liep.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
ManUtd is natuurlijk wel een spelerskerkhof op dit moment. Niets loopt daar, en al jaren niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Tja, er zit geen lijn in het aankoopbeleid, elke trainer mag zijn plasje doen.
Antony was te duur voor zijn kwaliteiten, dat was een grote last voor hem. Bij elke fout werd die honderd miljoen erbij gehaald.
Antony was te duur voor zijn kwaliteiten, dat was een grote last voor hem. Bij elke fout werd die honderd miljoen erbij gehaald.
Ja, klopt. En dat zal nog wel even zo doorgaan vrees ik. Maar Antony heeft zelf ook een aandeel in zijn mislukken daar. In zijn geval: teveel willen en zich daarmee zo erg tegenkomen, dat hij zichzelf uit de markt werkte.raymon schreef: ↑ma feb 17, 2025 12:17 pmManUtd is natuurlijk wel een spelerskerkhof op dit moment. Niets loopt daar, en al jaren niet.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.''

Het tekent MU dat het Ten Hag zijn zin gegeven heeft. Voor honderd miljoen haal je een speler die je team meteen sterker maakt. Zo'n speler was Antony op dat moment niet, ondanks zijn talent. Er was verder in Europa geen club die zoveel voor hem wilde betalen - sowieso viel het met de belangstelling voor hem wel mee.
Ik lees nu dat MU zelfs op het kantoorpersoneel wil bezuinigen. Het geld is op. Idioot beleid: ETH een paar honderd miljoen laten uitgeven en hem een paar maanden later op straat zetten.
Ik lees nu dat MU zelfs op het kantoorpersoneel wil bezuinigen. Het geld is op. Idioot beleid: ETH een paar honderd miljoen laten uitgeven en hem een paar maanden later op straat zetten.

Mwah er mislukken bij Man Utd wel erg veel spelers die elders wel succesvol blijken...
Re: Wat is er geworden van .... (deel II)
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Antony heeft (nog steeds) zijn eigen topic: https://www.ajaxtalk.nl/viewtopic.php?f ... 2#p1752862
Salvador Dali
Salvador Dali
Ok, en je verwacht van mij dat ik dat weet?Duke schreef: ↑ma feb 24, 2025 1:13 pmAntony heeft (nog steeds) zijn eigen topic: https://www.ajaxtalk.nl/viewtopic.php?f ... 2#p1752862

"Hate it or love it, the underdog's on top".
Antony is dus in ieder geval nog steeds Antony. Zoveel is wel duidelijk. Die jongen kan echt wel voetballen maar hij is niet de allerslimste.
Nil volentibus arduum
Ach, verkeerde ( geld ) club en competitie keuze. Er zijn hem tig voorgegaan ..
Blij met de punten ...
Een keer een verkeerde clubkeuze maken kan uiteraard gebeuren. Ik had in zijn positie die stap ongetwijfeld ook gezet.
Ik doel op die domme rode kaart. Dat is niet voor het eerst met hem. En dat is bepaald niet handig als je net ergens nieuw binnen bent en wil spelen. Hij komt zo links en rechts te vaak slecht in het nieuws. Dat gaat op enig moment tegen je werken.
Ik doel op die domme rode kaart. Dat is niet voor het eerst met hem. En dat is bepaald niet handig als je net ergens nieuw binnen bent en wil spelen. Hij komt zo links en rechts te vaak slecht in het nieuws. Dat gaat op enig moment tegen je werken.
Nil volentibus arduum
Juve is geïnteresseerd... Ik zou het niet doen. Kies een leuke subtopper in Spanje.
De rode kaart is geseponeerd. Blijkbaar raakte hij hem niet? 

Salvador Dali
Salvador Dali
Moeilijk te zien, denk heel licht.Zijn wel allemaal matennaaiers daar in Spanje .. Je kijkt ze boos aan en ze liggen te kronkelen op het veld alsof ze afgeschoten zijn ..
Blij met de punten ...
Kan mij niet voorstellen dat die jongen zichzelf lanceert. Heel raar dit. Als ze hem 9 wedstrijden hadden gegeven had ik het niet gek gevonden.
IK GELOOF!!!!!!