Dit is toch over de hele breedte zo? Puur selectief allemaal. En vooral constant het slechte/negatieve benadrukken. Kijk naar Gaaie, speelt 2x stom in en wordt daar op gewezen. Baas speelde gisteren ook 2x de bal naar de verkeerde kleur. Enz enzGangstaRiB schreef:Als voorbeeld: wanneer Brobbey over de bal struikelt dan wordt dat hem altijd vergeven. Maar bij Traore hoor je direct gefluit in de Arena.
AFC Ajax - Go Ahead Eagles zo 23-2 14:30
Moderator: mods
Re: AFC Ajax - Go Ahead Eagles zo 23-2 14:30
Brobbey was voor rust heel slecht. Z'n positionering is sowieso slecht. Het enige dat ie goed deed was z'n goal.GangstaRiB schreef: ↑ma feb 24, 2025 12:34 pm
Als voorbeeld: wanneer Brobbey over de bal struikelt dan wordt dat hem altijd vergeven. Maar bij Traore hoor je direct gefluit in de Arena.
Als er voor hem 22+ voor wordt geboden moet je niet te lang nadenken ..
Blij met de punten ...
Het is geen topselectie he. Wel een selectie die top presteert. Met dank aan de trainer.

Eens999 schreef:Als er voor hem 22+ voor wordt geboden moet je niet te lang nadenken ..
Verzachtende omstandigheid: Hij was afgelopen week ook ziek. En Brobbey is natuurlijk een speler die het van zijn fysiek moet hebben. Als je dan niet fit bent helpt dat niet mee.wimpey schreef: ↑ma feb 24, 2025 12:43 pmBrobbey was voor rust heel slecht. Z'n positionering is sowieso slecht. Het enige dat ie goed deed was z'n goal.GangstaRiB schreef: ↑ma feb 24, 2025 12:34 pm
Als voorbeeld: wanneer Brobbey over de bal struikelt dan wordt dat hem altijd vergeven. Maar bij Traore hoor je direct gefluit in de Arena.
Positief punt is dat zijn doelpunt me liet terugdenken aan de serie doelpunten die hij in zijn betere Ajax periode heeft gemaakt. Hopelijk zorgen de doelpunten van de laatste weken voor wat meer zelfvertrouwen.
Het niveau moet wel echt omhoog. Op dit moment acht ik de kans vrij groot dat zowel hij als Weghorst na dit seizoen vertrekken en dat we een nieuwe bezetting voor deze positie gaan krijgen.
Nil volentibus arduum
-
AFC Ajax - Go Ahead Eagles zo 23-2 14:30
Hahaha dat was de meest leipe actie van de dag. Neemt die uittrap briljant aan, heeft een relatief vrije doortocht en ineens laat ie de bal dood liggen en rent nog een paar stappen door. Iedereen kijkt elkaar verbijsterd aan. Zelden werd een vol stadion zo in verwarring gebracht.Marillion schreef:Dit is wat je krijgt. Is nooit anders geweest, ook niet in zijn eerste periode. Soms doet 'ie iets heel moeilijks heel knap en dan verprutst 'ie even later een eenvoudige mogelijkheid. Dat moment na die pass van Matheus was precies dat bijna in hetzelfde moment. Hij neemt de bal prachtig aan zodat hij snel door kan en dan komt er ineens niets meer.
Hij is dit seizoen echt wel van waarde geweest. Die onvoorspelbaarheid is ook een wapen. Maar het is niet altijd feest.
Zeker. De patiënten hadden het niet echt. Vond Taylor niet best gister. En Kaplan en Baas evenmin. Al zat die er voorafgaand aan de 1-0 goed tussen. Tankje bij Berghuis, FJ en Traoré was ook leeg. Die speelden laconiek.
Dit is een vreemd maar mooi gezelschap. Steeds staat een ander op. We krijgen nu Almere, Frankfurt, PEC, Frankfurt, AZ. In 14 dagen. Benieuwd hoe ie dat weer gaat managen. Neem aan dat de A-ploeg de eredivisie doet.
Tis elke keer wel iets bij Brobbey als excuus ..
Blij met de punten ...
Hij heeft (inclusief zijn bekende gebreken) in het verleden ook laten zien dat hij wel beter kan. We hopen er natuurlijk op dat hij terugkomt op dat niveau en misschien nog wat doorgroeit.
Er zijn er meer die niet stabiel zijn. Neem Fitz Jim. Soms heel goed en dan is het ineens weer niets. Gisteren verspeelde hij ook een bal op een gevaarlijk moment. Er kwam gelukkig niets uit maar dat soort fouten moeten er echt uit. Is hij nu goed en stabiel genoeg? Nee. Heeft hij dit seizoen veel stappen gezet? Ja. absoluut.
Traore is zoals hier besproken ook nogal aan of uit wat binnen een wedstrijd een paar keer kan omslaan. Godts is nog niet constant maar af en toe wel levensgevaarlijk en beslissend.
Baas is belangrijk geweest maar ik heb 'm ook meer dan eens kinderlijk slap zien verdedigen.
De huidige positie is boven alles het resultaat van een teamprestatie. Met een paar centrale figuren zoals Henderson, Pasveer, Sutalo en Taylor die vrijwel nooit verzaken.
Er zijn er meer die niet stabiel zijn. Neem Fitz Jim. Soms heel goed en dan is het ineens weer niets. Gisteren verspeelde hij ook een bal op een gevaarlijk moment. Er kwam gelukkig niets uit maar dat soort fouten moeten er echt uit. Is hij nu goed en stabiel genoeg? Nee. Heeft hij dit seizoen veel stappen gezet? Ja. absoluut.
Traore is zoals hier besproken ook nogal aan of uit wat binnen een wedstrijd een paar keer kan omslaan. Godts is nog niet constant maar af en toe wel levensgevaarlijk en beslissend.
Baas is belangrijk geweest maar ik heb 'm ook meer dan eens kinderlijk slap zien verdedigen.
De huidige positie is boven alles het resultaat van een teamprestatie. Met een paar centrale figuren zoals Henderson, Pasveer, Sutalo en Taylor die vrijwel nooit verzaken.
Nil volentibus arduum
2 toch ?
Gezien hoe hij gisteren de 1e maakte ? , daar zat wel heel veel geluk bij ..
Zoals ik al zei, bij een redelijk bod niet lang nadenken, en een spits halen die mee kan voetballen, scheelt je 3 slokken op een borreltje ..
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Maar die zijn ook wel weer zeldzaam te vinden hè? Sowieso een beetje het gevoel dat goede spitsen een zeldzaamheid beginnen te worden. Het wordt allemaal wat beweeglijker zonder dat er op kracht wordt ingeboekt.
In de gigantische hoeveelheid aan wedstrijden zie je bij ons dat er maar heel weinig een constant niveau halen. Dat zegt natuurlijk alles over het niveau van die spelers, maar we hadden ook niet anders verwacht na de afgelopen twee jaar. Wat je wel ziet is dat het vaker stabiel is en dat een Taylor vaker een 7 scoort en minder vaak een 4 of een 5. En dan is Taylor even een willekeurig voorbeeld.
In de gigantische hoeveelheid aan wedstrijden zie je bij ons dat er maar heel weinig een constant niveau halen. Dat zegt natuurlijk alles over het niveau van die spelers, maar we hadden ook niet anders verwacht na de afgelopen twee jaar. Wat je wel ziet is dat het vaker stabiel is en dat een Taylor vaker een 7 scoort en minder vaak een 4 of een 5. En dan is Taylor even een willekeurig voorbeeld.
Taylor kan voetballen , Brobbey niet ..
Blij met de punten ...
Brobbey is wel erg belangrijk voor de manier waarop wij spelen. Dan moet je wel de misschien ietwat gedateerde conceptie dat een spits er in de eerste plaats staat om zelf te scoren loslaten. Met hem erbij speelt Ajax normaal gesproken als ploeg beter dan met Weghorst of Chuba. Dan is het voor mij van minder belang of hij ze zelf inlegt of dat anderen dat doen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Blijft problematisch met Brobbey. Standaard dingen als naar de 1e paal komen en positie kiezen voor het doel kan hij nog steeds niet. Voorzetten op hem zijn dan ook nutteloos. Je kan ze beter zoals Gaaei bij de 2e paal neerleggen. Dan heb je meer kans dat er iemand tegenaan loopt. Z’n enige wapen is hem aanspelen in de 16 zodat hij z’n kont erin gooit en aflegt. Maar dat weten de meeste teams onderhand ook wel. Hopelijk brengt z’n goal hem wat meer vertrouwen.999 schreef:Taylor kan voetballen , Brobbey niet ..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mwah, dan had hij wel wat meer assists op z’n naam gehad. Vind ook niet dat Ajax perse beter speelt met hem dan met Weghorst. Z’n enige voordeel is z’n snelheid, maar die gebruikt hij dan weer te weinig. Weghorst legt de ballen over het algemeen beter weg dan Brobbey. Brobbey is vooral vasthouden en worstelen rond de middenlijn. Tegen Go Ahead werd er een paar keer bewust niet doorgedekt op hem van achteruit. Dan krijgt hij de bal vogeltje vrij rond de middenlijn, maar dan ziet het er ook niet echt soepel uit. Het is niet iemand die het spel versneld door hem meteen naar de zijkant ofzo te openen.Mr. Ajax schreef:Brobbey is wel erg belangrijk voor de manier waarop wij spelen. Dan moet je wel de misschien ietwat gedateerde conceptie dat een spits er in de eerste plaats staat om zelf te scoren loslaten. Met hem erbij speelt Ajax normaal gesproken als ploeg beter dan met Weghorst of Chuba. Dan is het voor mij van minder belang of hij ze zelf inlegt of dat anderen dat doen.
Niet met je eens, Trab. Het hoeft zich niet per se in meer assists te vertalen. Ga maar na hoe vaak hij de bal net voor de assist heeft gegeven. Maar kijk ook naar wat er gebeurt als hij wat inzakt en twee man bezighoudt waardoor een Taylor de buitenspelers of de diep lopende middenvelder in de ontstane ruimte kan wegsteken. Om maar een voorbeeld te geven. In het drukzetten is hij ook erg belangrijk (een Weghorst kan dat een stuk minder goed door z’n ubertraag loopje, die wordt zo voorbij gedribbeld zoals we dat zo vaak hebben gezien dit seizoen).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik zie dat niet zo eerlijk gezegd. Misschien wel rond de 16, maar zeker niet rond de middenlijn. Daar ligt ie alleen maar op de grond. Ik heb liever iemand die blijft staan en de ballen simpel kaatst. Dan kan je doorvoetballen. Nu ligt het spel vaak stil, als de scheids er al voor fluit. Maar goed, ik hoop dat hij het goed doet hoor. Al denk ik dat hij meer gebaat is bij een echte 10 achter hem dan bij het huidige systeem van Farioli.Mr. Ajax schreef:Niet met je eens, Trab. Het hoeft zich niet per se in meer assists te vertalen. Ga maar na hoe vaak hij de bal net voor de assist heeft gegeven. Maar kijk ook naar wat er gebeurt als hij wat inzakt en twee man bezighoudt waardoor een Taylor de buitenspelers of de diep lopende middenvelder in de ontstane ruimte kan wegsteken. Om maar een voorbeeld te geven. In het drukzetten is hij ook erg belangrijk (een Weghorst kan dat een stuk minder goed door z’n ubertraag loopje, die wordt zo voorbij gedribbeld zoals we dat zo vaak hebben gezien dit seizoen).
-
Ik lees her en der dat Kooij alles voor Ajax floot. Waar komt dat geouwehoer nou weer vandaan? Als de VAR niet ingreep, hadden we dankzij Kooij een handsgoal en een penalty tegen gehad. Ik hoef hem echt niet meer als scheidsrechter te hebben.
Wel leuk dat iedereen weer loopt te janken over lucky Ajax. Het begint weer een klein beetje normaal te voelen!
Wel leuk dat iedereen weer loopt te janken over lucky Ajax. Het begint weer een klein beetje normaal te voelen!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ja dit is dus precies wat ik hierboven ook al zei. Het wordt nu geframed alsof we veel geluk hadden en dat zelfs de beslissingen twijfelachtig waren, maar dat is natuurlijk gewoon gelul. ESPN probeerde er ook van alles aan te doen om die actie van Rugani tot hands te bestempelen en met succes, want zelfs de trainer van Go Ahead vond dit "een duidelijke handsbal". Wat is er dan op tegen om als verslaggever of als interviewer even de regels erbij te pakken en te zeggen dat de VAR terecht ingreep, want dat dit volgens de regels geen hands is. Ik trek dat meepraten en het gedogen van leugens zo matig.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑di feb 25, 2025 9:04 amIk lees her en der dat Kooij alles voor Ajax floot. Waar komt dat geouwehoer nou weer vandaan? Als de VAR niet ingreep, hadden we dankzij Kooij een handsgoal en een penalty tegen gehad. Ik hoef hem echt niet meer als scheidsrechter te hebben.
Qua xG zag ik dat Go Ahead op 0.2 stond ofzo. Oftewel, die gasten hebben echt nul komma nul gevaar gesticht. Wij waren ook niet heel gevaarlijk, maar die overwinning was natuurlijk wel meer dan verdiend.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Die in eerste instantie goedgekeurde goal was natuurlijk niet de fout van Kooij, maar van de grensrechter. Die staat daar om die lijn te bewaken, Kooij kon dat nooit zien.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑di feb 25, 2025 9:04 amIk lees her en der dat Kooij alles voor Ajax floot. Waar komt dat geouwehoer nou weer vandaan? Als de VAR niet ingreep, hadden we dankzij Kooij een handsgoal en een penalty tegen gehad. Ik hoef hem echt niet meer als scheidsrechter te hebben.
Overigens, zonder de regels te kennen blijkbaar, vind ik het wel vreemd dat je dus je armen tegen je borst mag kruizen. Ik dacht dat je alleen je armen langs je lichaam moest houden. Want in principe maak je jezelf wel iets breder met je handen tegen je borst aan. Maar goed, het zal in de regels staan. Rugani was er 100% van overtuigd dat hij gelijk had.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Denk dat de grensrechter het ook niet kon zien want die goal werdc afgekeurd omdat het hands was.Overigens zijn beide VAR momenten terecht in het voordeel van AJAX beslist ...raymon schreef: ↑di feb 25, 2025 11:10 amDie in eerste instantie goedgekeurde goal was natuurlijk niet de fout van Kooij, maar van de grensrechter. Die staat daar om die lijn te bewaken, Kooij kon dat nooit zien.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑di feb 25, 2025 9:04 amIk lees her en der dat Kooij alles voor Ajax floot. Waar komt dat geouwehoer nou weer vandaan? Als de VAR niet ingreep, hadden we dankzij Kooij een handsgoal en een penalty tegen gehad. Ik hoef hem echt niet meer als scheidsrechter te hebben.
Overigens, zonder de regels te kennen blijkbaar, vind ik het wel vreemd dat je dus je armen tegen je borst mag kruizen. Ik dacht dat je alleen je armen langs je lichaam moest houden. Want in principe maak je jezelf wel iets breder met je handen tegen je borst aan. Maar goed, het zal in de regels staan. Rugani was er 100% van overtuigd dat hij gelijk had.
Volgens mij springen veel voetballers met hun armen voor hun borts bij een vrije trap tegen, en vokgens mijnis het dann ook geen probleem
Blij met de punten ...
-
Ze houden met minstens een hand hun klokkenspel toch vast in de muur? Of zijn die tijden voorbij? Ik ga hier op letten!

Blij met de punten ...