Klopt helemaal dit.
AFC Ajax - Go Ahead Eagles zo 23-2 14:30
Moderator: mods
Re: AFC Ajax - Go Ahead Eagles zo 23-2 14:30
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik erger me echt groen en geel aan ESPN na zo'n wedstrijd. Die proberen dan bij al die gasten van Go Ahead te ontlokken dat alle beslissingen wel heel erg onterecht, dubieus en fout waren. Knap hoe de meesten daar dan weer op reageren door gewoon aan te geven dat de (meeste) beslissingen terecht waren.
Die Simonis lijkt me trouwens wel een goede trainer. Laat go Ahead mooi voetbal spelen. Mocht Farioli ooit vertrekken dan is hij denk ik wel een goede optie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eens. Doet het steeds prima en blijkt ook tactisch in staat om wat veranderingen door te voeren tijdens een wedstrijd. Jonge normale kop. Geen Pascal - ik ben te dom om toegelaten te worden voor de trainerscursus - Bosschaart.
IK GELOOF!!!!!!
In zekere zin natuurlijk wel een beetje geluk omdat zowel het buitenspel als de handbal ging om centimeters. Maar verder helemaal mee eens natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!
Ja, al kan z’n presentatie nog wel wat beter. Dat gepiep over de rode kaart van Nauber en de handsbal van Rugani vond ik niet echt sterk. Maar op tactisch gebied lijkt het me een uitstekende trainer. Hoe hij met 10 man toch weer de bovenhand tegen ons kreeg was razendknap. Tegen Utrecht-uit deed hij hetzelfde toen ze met 10 man kwamen en die wonnen ze bijna nog. Ook Farioli was lovend over hem na de wedstrijd. Dat zegt wel iets.Lionel schreef:Eens. Doet het steeds prima en blijkt ook tactisch in staat om wat veranderingen door te voeren tijdens een wedstrijd. Jonge normale kop. Geen Pascal - ik ben te dom om toegelaten te worden voor de trainerscursus - Bosschaart.
Ze zijn heel vast in hun spel. Ajax had het voor rust verdomd lastig met al die lopende spelers van ze. Moet zeggen dat Rugani na rust die Edvardssen goed aan banden legde. Hij had wel mazzel met dat vastpakken van die invaller...
Hopelijk hebben de Eagles in het weekend nog iets in de tank om het de brainies in Deventer lastig te maken. Tegen ons hebben ze nu vaak genoeg punten gepakt...
Hopelijk hebben de Eagles in het weekend nog iets in de tank om het de brainies in Deventer lastig te maken. Tegen ons hebben ze nu vaak genoeg punten gepakt...
Net als de andere ploegen die Europees hebben gespeeld was Ajax ook roestig en het spel stroef. Eerste helft ging gelijk op en de tweede helft was bij Ajax de pap wat meer uit de benen. Het was slordig, maar zoals gezegd, Twente, AZ, Feijenoord hadden daar ook last vast
Wissel Kaplan - Rugani was goed. Hij viel goed in voor de enige speler die ik echt de minste vond in de eerste helft.
Het gezeur over geluk vind ik echt onzin. Het is wel zo dat Ajax achter de oren kan krabben waarom het in die situaties komt. De beslissingen waren gewoon allemaal terecht. De verslaggever van dienst was ook zo tenenkrommend slecht en totaal niet objectief. Wat is dat toch met die lui, doe verslag van de wedstrijd en hou je mening een beetje voor je. Tweede geel is gewoon fucking dom van die speler, een beetje obstructie blijft obstructie. De overtreding op Godts werd ook afgedaan als een klein tikkie.
Al met al een verdiende overwinning na een zware Europees potjes
Wissel Kaplan - Rugani was goed. Hij viel goed in voor de enige speler die ik echt de minste vond in de eerste helft.
Het gezeur over geluk vind ik echt onzin. Het is wel zo dat Ajax achter de oren kan krabben waarom het in die situaties komt. De beslissingen waren gewoon allemaal terecht. De verslaggever van dienst was ook zo tenenkrommend slecht en totaal niet objectief. Wat is dat toch met die lui, doe verslag van de wedstrijd en hou je mening een beetje voor je. Tweede geel is gewoon fucking dom van die speler, een beetje obstructie blijft obstructie. De overtreding op Godts werd ook afgedaan als een klein tikkie.
Al met al een verdiende overwinning na een zware Europees potjes
Farioli moet wel iets doen met vrije trappen tegen. Union en GAE scoren er beiden uit. En ze stonden in beide wedstrijden erg vrij en konden ongehinderd inkoppen.
Die Konadu zou zo maar eens onze eerste spits kunnen worden. Die jongen heeft zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld. Leuk dat hij nu z'n debuut mocht maken.
Exact. Dat is precies wat ik bedoel met dat Ajax niet in de situatie moet komen dat die VAR momenten opdoemenwimpey schreef:Farioli moet wel iets doen met vrije trappen tegen. Union en GAE scoren er beiden uit. En ze stonden in beide wedstrijden erg vrij en konden ongehinderd inkoppen.
Dat gezanik over geluk begint een eigen leven te leiden en doet de prestatie van dit elftal en alles er om heen te kort
- Jinne
- Site Admin
Wel jammer dat ze voor de beker ook tegen elkaar moeten woensdag. En voor PSV zijn de Eagles steeds 3 punten geweest sinds de laatste promotie. Dus ik reken nergens op.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Liberty
- Contacteer:
Mijn opmerking van geluk heeft meer te maken met het feit dat Ajax af en toe ook goed wegkomt, vaak door gerommel in het team.columbus schreef: ↑ma feb 24, 2025 10:53 amExact. Dat is precies wat ik bedoel met dat Ajax niet in de situatie moet komen dat die VAR momenten opdoemenwimpey schreef:Farioli moet wel iets doen met vrije trappen tegen. Union en GAE scoren er beiden uit. En ze stonden in beide wedstrijden erg vrij en konden ongehinderd inkoppen.
Dat gezanik over geluk begint een eigen leven te leiden en doet de prestatie van dit elftal en alles er om heen te kort
Ook tegen Go Ahead kom je als team in de problemen omdat de boel verslapt en de wedstrijd dankzij een 1-0 voorsprong nog niet gespeeld was. Dat je daar nu mee wegkomt is voor mij ook geluk. De beslissingen van de VAR waren verder zeer terecht. Maar het feit dat het zo ver komt is al een dingetje.
Tijd voor iets nieuws.
-
Kaplan wordt alleen gebruikt als de rest fysiek helemaal aan de grond zitten he? Tegen Union vond ik em matig. Tegen GAE was ie ook matig tot slecht. Een half fitte Rugani moest er aan te pas komen om het te herstellen.
Kaplan zal wel de volgende zijn die TEAB weg mag.
Whitey on the moon.
Kaplan was donderdag zeer verdienstelijk. Gisteren zwak inderdaad, maar niet op zijn eigen positie.
Kaplan zal ook wat vertrouwen missen. Maar dat moet je ook afdwingen. Gisteren pakt 'ie toch gelijk weer een kaart. Met donderdag nog vers in het geheugen denk ik dat Farioli niet wilde riskeren dat hij een tweede kaart zou pakken. Dat is hem immers al meer dan eens overkomen bij Jong Ajax.
Ik blijf denken dat hij een waardevolle speler voor Ajax kan zijn. Maar op een of andere manier komt het niet echt van de grond.
Ik blijf denken dat hij een waardevolle speler voor Ajax kan zijn. Maar op een of andere manier komt het niet echt van de grond.
Nil volentibus arduum
Ik stel voor dat PSV voor de beker vrij eenvoudig wint. En dat ze vervolgens die uitwedstrijd in de competitie onderschatten terwijl Eagles dan juist revanche wil voor de nederlaag in de beker.
Nil volentibus arduum
Kaplan is vooral heel traag en weinig wendbaar. Als hij zoals tegen Go Ahead in grote ruimtes komt te spelen is hij heel kwetsbaar. Werd er steeds uitgelopen door Edvarden - die zelf niet eens super snel is - en heeft dan overtredingen nodig om te corrigeren. Volkomen terecht gewisseld.Alexander schreef:Kaplan was donderdag zeer verdienstelijk. Gisteren zwak inderdaad, maar niet op zijn eigen positie.
Ik vond Traore ook erg slordig en nonchalant
Ja. Kaplan was tegen Union enkel redelijk omdat we achterin met 5 speelden. Gisteren kreeg ie totaal geen grip op die Zweed. Stond telkens achter 'm. Rugani deed dat veel beter.GangstaRiB schreef: ↑ma feb 24, 2025 11:16 amKaplan wordt alleen gebruikt als de rest fysiek helemaal aan de grond zitten he? Tegen Union vond ik em matig. Tegen GAE was ie ook matig tot slecht. Een half fitte Rugani moest er aan te pas komen om het te herstellen.
Kaplan en Wijndal staan symbool voor de transferzomer van 2022. "Het brein achter de succes van EtH", met Malenovic en Sar.

Dit is wat je krijgt. Is nooit anders geweest, ook niet in zijn eerste periode. Soms doet 'ie iets heel moeilijks heel knap en dan verprutst 'ie even later een eenvoudige mogelijkheid. Dat moment na die pass van Matheus was precies dat bijna in hetzelfde moment. Hij neemt de bal prachtig aan zodat hij snel door kan en dan komt er ineens niets meer.
Hij is dit seizoen echt wel van waarde geweest. Die onvoorspelbaarheid is ook een wapen. Maar het is niet altijd feest.
Nil volentibus arduum
-
Ik vind het interessant te lezen en te horen dat Traore maar weinig krediet lijkt te krijgen.
Hij is qua rendement ongelofelijk belangrijk voor Ajax. Afgelopen donderdag een fenomenale actie om weg te draaien bij z'n tegenstander en vervolgens lokt ie een penalty uit.
Maar als hij gister die bal van de keeper verkeerd meeneemt, dan staat ie weer op nul krediet lijkt wel.
Als voorbeeld: wanneer Brobbey over de bal struikelt dan wordt dat hem altijd vergeven. Maar bij Traore hoor je direct gefluit in de Arena.
Hij is qua rendement ongelofelijk belangrijk voor Ajax. Afgelopen donderdag een fenomenale actie om weg te draaien bij z'n tegenstander en vervolgens lokt ie een penalty uit.
Maar als hij gister die bal van de keeper verkeerd meeneemt, dan staat ie weer op nul krediet lijkt wel.
Als voorbeeld: wanneer Brobbey over de bal struikelt dan wordt dat hem altijd vergeven. Maar bij Traore hoor je direct gefluit in de Arena.
Whitey on the moon.
Ik vond de actie dat hij in hield nog niet eens zo slecht. Het was op dat moment 2 tegen 3/4 waarbij Brobbey al op de 16 meter en in de dekking stond. De pass breed naar Taylor was een prima oplossing alleen wordt het daarna (ik dacht door Godts) slecht uitgespeeld