AFC Ajax - Heracles Almelo 16-02 16:45 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel

Re: AFC Ajax - Heracles Almelo 16-02 16:45 uur

Bericht door Lionel » zo feb 16, 2025 6:59 pm

wimpey schreef:
zo feb 16, 2025 6:48 pm
Mr. Ajax schreef:
zo feb 16, 2025 6:43 pm
Hato is echt wel een echte monster geworden op linksback. Speelt al een tijdje echt perfect gewoon. Wat een speler!
Ja, geweldig. Groot fan, hij heeft alles. Goede zet om hem op LB te zetten. Hopelijk wacht ie nog een jaar. Dan na het WK weg.
Inderdaad. Hij moet spelen gezien de concurrentie bij Oranje.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 16, 2025 7:01 pm

Lekker dit hoor. Deze wedstrijden worden klinisch afgerond en vandaag zelfs met extra franje met behulp van de debutanten. Er staat een team. Ze gaan voor elkaar door het vuur. En Farioli zet het perfect neer. Na twee donkere jaren eindelijk genieten.

Ik hoop zo voor dit team dat ze all the way kunnen Ik teken zelf voor plaats twee. Maar dit team, trainer en TD verdienen meer.
Whitey on the moon.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 16, 2025 7:08 pm

Edvardsen overigens alweer met een assist en een goal in volgens mij nog geen 200 minuten. Ook het vermelden waard.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 16, 2025 7:08 pm

Klaassen met vochtige ogen bij de eerste goede vraag van Kraaij jr. ooit. Davy is een echte :ajax.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo feb 16, 2025 7:13 pm

wimpey schreef:Klaassen met vochtige ogen bij de eerste goede vraag van Kraaij jr. ooit. Davy is een echte :ajax.gif:
Ja was mooi. Benieuwd of zijn contract verlengd wordt. Hoor je helemaal niks over

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 16, 2025 7:16 pm

Trab schreef:
zo feb 16, 2025 7:13 pm
wimpey schreef:Klaassen met vochtige ogen bij de eerste goede vraag van Kraaij jr. ooit. Davy is een echte :ajax.gif:
Ja was mooi. Benieuwd of zijn contract verlengd wordt. Hoor je helemaal niks over
Hij verdient het. Op 6 doet ie het erg goed.

Hoeveel spelers heeft Farioli al gebruikt? Stuk of 35? Ik durf de stelling wel aan dat weinig coaches dit voor elkaar hadden gekregen. Hij is een zeer professionele vakman.

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 16, 2025 7:18 pm

wimpey schreef:
zo feb 16, 2025 7:16 pm
Trab schreef:
zo feb 16, 2025 7:13 pm

Hoeveel spelers heeft Farioli al gebruikt? Stuk of 35? Ik durf de stelling wel aan dat weinig coaches dit voor elkaar hadden gekregen. Hij is een zeer professionele vakman.
En we gaan ook steeds beter voetballen.

Wanneer in de zomer een rechtsbuiten, een linker centrale verdediger en een middenvelder worden aangetrokken met meer kwaliteit dan wat we nu hebben…
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo feb 16, 2025 7:30 pm

Linker centrale verdediger? We hebben Baas en Janse, en eigenlijk ook Hato. Is dat niet genoeg kwaliteit?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 16, 2025 7:40 pm

raymon schreef:
zo feb 16, 2025 7:30 pm
Linker centrale verdediger? We hebben Baas en Janse, en eigenlijk ook Hato. Is dat niet genoeg kwaliteit?
Ik ben nog niet overtuigd van Janse en voor Baas moet er een concurrent bij wil je ook in de CL iets toevoegen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 16, 2025 7:49 pm

Lionel schreef:
zo feb 16, 2025 7:40 pm
raymon schreef:
Ik ben nog niet overtuigd van Janse en voor Baas moet er een concurrent bij wil je ook in de CL iets toevoegen.
Dan kom je weer in de Schreuder-modus. Dat je een Bassey nodig hebt. Gaan ze niet doen. Baas en Janse is prima. Kaplan verkopen.

Wat moet De T. na deze week morgen nou schrijven? :aai.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo feb 16, 2025 8:00 pm

wimpey schreef:
Zeker weten. Klaassen op 6. Nooit verwacht en eigenlijk ook helemaal niet aan gedacht. En ook deze vondst van Farioli pakt bijzonder goed uit. Lijkt mij een fraai staaltje vakmanschap, omdat hij dat wel ziet.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo feb 16, 2025 8:04 pm

wimpey schreef:
zo feb 16, 2025 7:49 pm

''DE HAND VAN KROES WORDT ZICHTBAAR!!!'' :zuidema.gif:

ferry

Bericht door ferry » zo feb 16, 2025 8:20 pm

wimpey schreef:
Het zal waarschijnlijk iets worden als "Geweldig resultaat in de Johan Cruijff Arena nadat Kroes er bij Farioli op heeft aangedrongen om meer eigen jeugd te gebruiken. Kroes is er immers in geslaagd deze gewilde talenten langer aan Ajax te binden. "

Heerlijke wedstrijd, en het ziet ernaar uit dat het team steeds meer in zichzelf gaat geloven ook. Farioli heeft het geweldig voor elkaar, wat een vakman. En laat hem alsjeblieft blijven na dit seizoen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 16, 2025 8:22 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:
zo feb 16, 2025 7:40 pm
raymon schreef:
Dan kom je weer in de Schreuder-modus. Dat je een Bassey nodig hebt. Gaan ze niet doen. Baas en Janse is prima. Kaplan verkopen.

Voor achter Hato en Sutalo hoef ik geen vervanger. Baas heeft nog teveel foutjes. Kaplan zou ik ook verkopen. Janse zou ik verhuren. Die moet lekker minuten maken.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » zo feb 16, 2025 8:51 pm

ferry schreef:
zo feb 16, 2025 8:20 pm
wimpey schreef:
Het zal waarschijnlijk iets worden als "Geweldig resultaat in de Johan Cruijff Arena nadat Kroes er bij Farioli op heeft aangedrongen om meer eigen jeugd te gebruiken. Kroes is er immers in geslaagd deze gewilde talenten langer aan Ajax te binden. "

Heerlijke wedstrijd, en het ziet ernaar uit dat het team steeds meer in zichzelf gaat geloven ook. Farioli heeft het geweldig voor elkaar, wat een vakman. En laat hem alsjeblieft blijven na dit seizoen.
Lekker in kampen denken. :excited.gif:

Wat is er mis om het een group effort te laten zijn, waarin Farioli én Kroes hun aandeel hebben?

Wat jullie doen, is meegaan in de tweespalt die De T. wil zaaien door het als een of-of situatie te presenteren. Terwijl en-en veel interessanter is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

ferry

Bericht door ferry » zo feb 16, 2025 8:59 pm

Wat ik schreef is gewoon in lijn met de berichtgeving van de T mbt Ajax. Dat was de vraag van Wimpey. :-)

Ik verdeel niks in kampen. Kroes krijgt de tijd om te laten zien wat hij in zijn mars heeft. Ik ben nog niet diep onder de indruk, maar begrijp ook dat er omstandigheden zijn waardoor het lastiger is voor hem om zijn werk te doen dan bij zijn voorgangers het geval was. We zullen zien.
Farioli is in ieder geval een schot in de roos gebleken, dus dat komt ook op Kroes zijn conto.

Het is meestal geen populair standpunt op dit forum, maar wat mij betreft is het allemaal niet zo zwart/wit.

Alexander

Bericht door Alexander » zo feb 16, 2025 9:24 pm

Echt genoten vandaag. Hele mooie aanvallen gezien en Berghuis met zijn eerste echt goede wedstrijd in een hele lange tijd. Ik vond Janse prima spelen. Die jongen komt er wel.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 16, 2025 10:03 pm

Potverdikke; “gewoon” 4-0; alsof we weer ouderwets kwamen controleren of Ajax wint. Kan me niet eens snel herinneren wanneer we in de Eredivisie voor het laatst met 4 goals verschil hebben gewonnen. Vond Heracles overigens niet best; bleven ook bij 2-0 een beetje Ajax opwachten op de middellijn, zetten weinig druk en maakten veel unforced errors als er ook maar een beetje druk wordt uitgeoefend; dat is dan wel weer de kracht van Farioli; dit team werkt hard voor elkaar en jagen of allemaal, of sprinten met zijn alle terug om een tegenaanval eruit te halen. Wát een verschil met vorig seizoen (en eigenlijk ook het seizoen ervoor).

Nihad

Bericht door Nihad » zo feb 16, 2025 10:46 pm

Zuidema schreef:
zo feb 16, 2025 8:00 pm
wimpey schreef:
Zeker weten. Klaassen op 6. Nooit verwacht en eigenlijk ook helemaal niet aan gedacht. En ook deze vondst van Farioli pakt bijzonder goed uit. Lijkt mij een fraai staaltje vakmanschap, omdat hij dat wel ziet.
Klaassen speelde bij Bremen al op 6 en ook onder ten Hag, dus het is geen vondst van FF
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo feb 16, 2025 11:01 pm

Nihad schreef:
zo feb 16, 2025 10:46 pm
Zuidema schreef:
zo feb 16, 2025 8:00 pm

Klaassen speelde bij Bremen al op 6 en ook onder ten Hag, dus het is geen vondst van FF
Oké. Dan niet dus. Onbewust plagiaat misschien? :smile-ajax.gif:

Farioli heeft los van dit misschien ongelukkige voorbeeld natuurlijk allang zijn vakmanschap bewezen. Beetje een type Ivic. Toen ook de eerste significante opbouwer uit een forse crisis bij Ajax. Ik begin Faroli steeds meer te vertrouwen in zijn strapatzen. En dat is best een tijdje terug bij een Ajax-coach.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 17, 2025 8:59 am

Misschien moeten we als AT de ghostwriter van Valentijn worden, we kunnen in ieder geval voorspellen wat hij gaat schrijven! Want vanochtend stond in de T. (echt waar):
Anders vergaat het de enig overgebleven andere serieuze titelkandidaat Ajax. In Amsterdam zitten ze sinds 15 december in de flow van zeven achtereenvolgende Eredivisie-overwinningen. Iets wat niet los gezien kan worden van het bijsturen van Francesco Farioli’s gewissel door de Ajax-directie. Wanneer mogelijk kiest de Italiaan voor een vaste basisformatie. Daarbij is de trainer-coach geholpen door technisch directeur Alex Kroes met een prima transferwinter in januari.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 17, 2025 9:06 am

Sprakeloos:
Driessen ziet 'andere' Farioli: 'Farioli liet zien over Ajax-trekjes te beschikken'
BRON DE TELEGRAAF

Valentijn Driessen ziet dat titelkandidaat Ajax in een goede flow zit, zo stelt hij in De Telegraaf. De journalist denkt te weten waar de Amsterdammers de goede reeks van zeven Eredivisie-overwinningen op rij aan te danken heeft.

'Iets wat niet los gezien kan worden van het bijsturen van Francesco Farioli’s gewissel door de Ajax-directie. Wanneer mogelijk kiest de Italiaan voor een vaste basisformatie. Daarbij is de trainer-coach geholpen door technisch directeur Alex Kroes met een prima transferwinter in januari,' waarmee de chef voetbal van De Telegraaf grote complimenten uitdeelt aan Kroes en de Ajax-directie.

Driessen zag zelfs bij vlagen het "ouderwetse" Ajax: 'Weliswaar was Feyenoord tot dusver de enige serieuze tegenstander in de reeks van zeven, maar wie ziet waartegen PSV punten heeft verspeeld… Na armoedige zeges op Almere City FC, Sparta en RKC en drie punten met wat kunst- en vliegwerk en geluk bij Heerenveen en Fortuna Sittard waren tegen Heracles Almelo de contouren van een ouderwets Ajax zichtbaar. Uiteraard met de kanttekening dat de Heraclieden vijftiende in de Eredivisie staan.'

'De lijn van een prima tweede helft in de Europa League tegen Union Sint-Gillis werd doorgetrokken. Een Almelose speldenprik daargelaten voetbalde Ajax simpel naar 2-0 bij rust om een soevereine 4-0 overwinning te boeken met mooie goals. Als extra toetje werden de fans in de Johan Cruijff ArenA bij 4-0 getrakteerd op drie jonge, min of meer zelfopgeleide talenten zoals zo vaak is gebeurd in de historie van Ajax', stelt een positieve Driessen.

De journalist hoopt dan ook dat Farioli doorgaat met zijn huidige werkwijze: 'Met het debuut van Jorthy Mokio en Rayane Bounida, 16 jaar en 18 jaar en van Belgische komaf en Sean Steur (17), liet Farioli zien over Ajax-trekjes te beschikken. De Italiaan sprak vaak over het Ajax-DNA, maar bracht het weinig in praktijk. Hopelijk gaat hij op de ingeslagen Ajax-weg door. Want ook daarmee kan het huidige Ajax concurrent PSV onttronen als landskampioen.'

Driessen heeft ook nog een andere reden waarom de Italiaanse oefenmeester door moet gaan op de manier zoals tegen Heracles: 'Farioli zou er tegelijk het wijdverbreide misverstand mee uit de wereld helpen dat de Ajax-manier, al decennialang nationaal en internationaal succesvol, uit de tijd is. Met een mix van jonge en oude spelers uit de opleiding spelend volgens de Ajax-filosofie kan je nog steeds prijzen winnen.'

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 17, 2025 9:19 am

Die man is niet te parodiëren :drecul.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 17, 2025 9:28 am

Arthur schreef:
ma feb 17, 2025 9:19 am
Gister en in Brussel stond het toch bol van 'gewissel'. Maar Dries geeft de credits liever aan z'n lek dan aan een bewezen vakman. Sprakeloos.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 17, 2025 9:46 am

wimpey schreef:
ma feb 17, 2025 9:28 am
Arthur schreef:
ma feb 17, 2025 9:19 am
Gister en in Brussel stond het toch bol van 'gewissel'. Maar Dries geeft de credits liever aan z'n lek dan aan een bewezen vakman. Sprakeloos.
Die gast moeten ze opsluiten en nooit meer een pen geven. Wat een nare gek.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie