Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Alexander

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door Alexander » ma feb 10, 2025 9:36 am

Mocht Ajax nou kampioen worden, dan hebben er op dit fora toch wel een aantal een probleem haha.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 10, 2025 9:39 am

Alexander schreef:
ma feb 10, 2025 9:36 am
Mocht Ajax nou kampioen worden, dan hebben er op dit fora toch wel een aantal een probleem haha.
Die Farioli niks vonden / vinden, ja. En je vrinden bij De T. hebben dan als te doen gebruikelijk de plank weer eens compleet gemist.

Als De T. Ajax' trainer afzeikt, dan weet je als club dat je goed zit.

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 10, 2025 10:37 am

wimpey schreef:
ma feb 10, 2025 9:39 am
Alexander schreef:
Die Farioli niks vonden / vinden, ja. En je vrinden bij De T. hebben dan als te doen gebruikelijk de plank weer eens compleet gemist.
Je wordt een beetje een oude grammofoonplaat.

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 10, 2025 11:21 am

Alexander schreef:
Je bedoelt dat Farioli de ineenstorting van PSV heeft bewerkstelligd? :confused.gif:

Als PSV de titel misloopt, is dat een afgang voor die club. PSV heeft duidelijk een sterkere selectie dan Ajax. Zoals ik eerder heb betoogd :hdg.gif: is de beslissende factor in een titelrace de kracht van de concurrentie. Kampioen word je door een samenloop van omstandigheden. Op zich zegt een titel niet alles over de kwaliteiten van een trainer. Frank de Boer werd vier keer kampioen, toch vind ik hem geen toptrainer. Zelfde geldt voor Van Bronckhorst, Steve McLaren en ga zo maar door. Ze hadden toen geluk dat de andere clubs het lieten afweten.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik Farioli een slechte trainer vind, dat heb ik nooit geschreven. Hij doet het vooralsnog prima, gezien de omstandigheden. Wel zet ik vraagtekens bij dat rouleren, zo ver doorgevoerd werkt dat averechts. Gelukkig is hij daar na de winterstop grotendeels van afgestapt. Een ander punt van kritiek is dat het tegen zwakke tegenstanders, met name thuis, wel wat attractiever mag. Voor de winterstop waren bepaalde wedstrijden het aangluren niet waard. We hebben het wel over Ajax. Mocht Farioli blijven, dan zal het in dat opzicht komend seizoen beter moeten. De lat blijft niet zo laag liggen. Ik ben benieuwd of Farioli zijn team ook dominant kan laten spelen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 10, 2025 11:31 am

Yopii is aan het draaien... zit nu op 110 van de benodigde 180 graden. :aai.gif:
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 10, 2025 11:46 am

Hoezo? :confused.gif:

Lezen is een kunst.

Ajax sleept de ene na de andere overwinning weg voor de poorten van de hel, wat duidt op strijdlust, maar soepel gaat het dus niet. Ik vind het daarom voorbarig om te praten over de titel. Bij Ajax doen ze dat ook niet. Het kan alleen als PSV zo blijft prutsen, dat heb je niet in de hand. Elliquido plaatste het speelschema in een andere topic hier: na PSV-Ajax weten we meer.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 10, 2025 12:06 pm

Alexander schreef:
Want?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 10, 2025 12:07 pm

Yopii schreef:
ma feb 10, 2025 11:46 am
Hoezo? :confused.gif:

Lezen is een kunst.

Ajax sleept de ene na de andere overwinning weg voor de poorten van de hel, wat duidt op strijdlust, maar soepel gaat het dus niet. Ik vind het daarom voorbarig om te praten over de titel. Bij Ajax doen ze dat ook niet. Het kan alleen als PSV zo blijft prutsen, dat heb je niet in de hand. Elliquido plaatste het speelschema in een andere topic hier: na PSV-Ajax weten we meer.
We hoeven het ook zeker niet te lang te hebben over de titel. Daarvoor speelt Ajax inderdaad niet goed genoeg en is Kroes er niet in geslaagd om de selectie sterker te maken in de winterstop.
IK GELOOF!!!!!!

Mano

Bericht door Mano » ma feb 10, 2025 12:11 pm

Ajax heeft zeker hulp nodig van een falend PSV want op eigen kracht gaan wij de eindstreep moeilijk halen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 10, 2025 12:39 pm

We halen de eindstreep wel, maar waar we dan staan? :confused.gif:

Terecht dat Farioli niet over een eventuele titel wil praten, dat is nog lang niet aan de orde.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 10, 2025 12:45 pm

Yopii schreef:
ma feb 10, 2025 11:21 am
Alexander schreef:
Je bedoelt dat Farioli de ineenstorting van PSV heeft bewerkstelligd? :confused.gif:

Als PSV de titel misloopt, is dat een afgang voor die club. PSV heeft duidelijk een sterkere selectie dan Ajax. Zoals ik eerder heb betoogd :hdg.gif: is de beslissende factor in een titelrace de kracht van de concurrentie. Kampioen word je door een samenloop van omstandigheden. Op zich zegt een titel niet alles over de kwaliteiten van een trainer. Frank de Boer werd vier keer kampioen, toch vind ik hem geen toptrainer. Zelfde geldt voor Van Bronckhorst, Steve McLaren en ga zo maar door. Ze hadden toen geluk dat de andere clubs het lieten afweten.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik Farioli een slechte trainer vind, dat heb ik nooit geschreven. Hij doet het vooralsnog prima, gezien de omstandigheden. Wel zet ik vraagtekens bij dat rouleren, zo ver doorgevoerd werkt dat averechts. Gelukkig is hij daar na de winterstop grotendeels van afgestapt. Een ander punt van kritiek is dat het tegen zwakke tegenstanders, met name thuis, wel wat attractiever mag. Voor de winterstop waren bepaalde wedstrijden het aangluren niet waard. We hebben het wel over Ajax. Mocht Farioli blijven, dan zal het in dat opzicht komend seizoen beter moeten. De lat blijft niet zo laag liggen. Ik ben benieuwd of Farioli zijn team ook dominant kan laten spelen.
Ik werd ook gek van dat rouleren maar het bewijst zich nu dubbel en dwars, als je ziet hoe de selecties van de kakkies en de lampies nu uit elkaar vallen. Terwijl wij aan kop staan met een ruime voorsprong op de plekken onder plek 2. Dat kun je niet krom lullen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 10, 2025 1:18 pm

Mwah, spelers raken ook geblesseerd als ze weinig meedoen, zie Ricardo Pepi.

https://www.transfermarkt.nl/ricardo-pe ... aison/2024

Of neem Weghorst: hij heeft niet zo veel gespeeld maar ligt er toch uit. Ook op de training kan een speler iets oplopen.

Ik zou het maar afkloppen, voor hetzelfde geld krijgen wij ook een blessuregolf.

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 10, 2025 1:26 pm

Dus omdat een speler ook geblesseerd kan raken als hij weinig speelt kun je hem net zo goed overbelasten. Logische redenering.

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 10, 2025 1:30 pm

Dat schrijf ik niet.

Voetbal is een contactsport. Lang niet alle blessures ontstaan door overbelasting.

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 10, 2025 1:34 pm

Nee, maar door de belasting te verlagen verminder je het aantal blessures. Dat is het enige waar het om gaat en daar gaan jouw redenaties totaal niet op in.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 10, 2025 1:56 pm

Alexander schreef:
ma feb 10, 2025 10:37 am

Geef mama d'r iPad effe terug en eet je bordje leeg.

Ajax presteert dankzij Farioli en ondanks het gekloot van Kroes.

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 10, 2025 2:18 pm

Arthur schreef:
ma feb 10, 2025 1:34 pm
Nee, maar door de belasting te verlagen verminder je het aantal blessures. Dat is het enige waar het om gaat en daar gaan jouw redenaties totaal niet op in.
Is er dan een onomstotelijk verband? Dat betwijfel ik toch. Een jonge, gezonde topsporter moet twee, drie wedstrijden in de week kunnen spelen. Het team van ETH in het successeizoen speelde heel veel naar Nederlandse maatstaven, met drie VCL erbij; ETH koos voor een vaste basis.

Je ziet wel dat het helpt als een team/speler in een flow zit. Dan kan de speler meer opbrengen dan wanneer het slecht gaat. Kwakkelende teams hebben vaak veel blessuregevallen.

Uiteindelijk is de belasting van de spelers hier veel lager dan in bijvoorbeeld de PL.

Advocaat van de duivel: rouleert FF om de spelers fit te houden of om ze erbij te houden?

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 10, 2025 2:20 pm

wimpey schreef:
ma feb 10, 2025 1:56 pm
Alexander schreef:
ma feb 10, 2025 10:37 am

Geef mama d'r iPad effe terug en eet je bordje leeg.

Ajax presteert dankzij Farioli en ondanks het gekloot van Kroes.
En wie heeft Farioli aangesteld? Juist ja.

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 10, 2025 2:43 pm

Yopii schreef:
ma feb 10, 2025 2:18 pm
Arthur schreef:
ma feb 10, 2025 1:34 pm
Is er dan een onomstotelijk verband? Dat betwijfel ik toch.
Je betwijfelt of er een verband is tussen belasting en blessures?

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 10, 2025 3:30 pm

Begrijp je niet wat ik bedoel, Arthur? :hypocrite.gif:

Maar een deel van de blessures ontstaat door overbelasting. Vaak hebben spelers enkel- of knieproblemen door botsing, verkeerd neerkomen, enz.

Nogmaals, fitte spelers kunnen best twee, drie wedstrijden in de week spelen,zeker in Nederland, waar het niveau niet zo hoog is. Topspelers uit de PL spelen net zoveel, terwijl het spel daar 'iets' fysieker is. Je kunt best met een vaste basis beginnen en dan later in de wedstrijd wat wisselen, afhankelijk van het spelverloop, waarom niet? :confused.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 10, 2025 3:44 pm

Yopii schreef:
ma feb 10, 2025 3:30 pm
Maar een deel van de blessures ontstaat door overbelasting. Vaak hebben spelers enkel- of knieproblemen door botsing, verkeerd neerkomen, enz.
Er is toch niemand die beweert dat je hiermee álle blessures voorkomt? Naast de belasting van een wedstrijd komen spelers ook minder in situaties waar ze door geblesseerd kunnen raken.
Je verlaagt ermee het aantal blessures, dat is het punt.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 10, 2025 4:00 pm

Yopii schreef:
Nogmaals, fitte spelers kunnen best twee, drie wedstrijden in de week spelen,zeker in Nederland, waar het niveau niet zo hoog is.
Onze spelers waren sinds EtH niet fit meer. Dus werd het qua belasting anders aangepakt.

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 10, 2025 4:27 pm

Arthur schreef:
ma feb 10, 2025 3:44 pm
Yopii schreef:
Er is toch niemand die beweert dat je hiermee álle blessures voorkomt? Naast de belasting van een wedstrijd komen spelers ook minder in situaties waar ze door geblesseerd kunnen raken.
Je verlaagt ermee het aantal blessures, dat is het punt.
Dat kun je zo niet stellen. Maar goed, ieder zijn mening.

Marcel

Bericht door Marcel » za feb 15, 2025 9:25 am

Yopii schreef:
ma feb 10, 2025 11:21 am
Kampioen word je door een samenloop van omstandigheden. Op zich zegt een titel niet alles over de kwaliteiten van een trainer.
Ho, wacht dit is gewoon niet waar.
Je kan een halve finale mislopen, na 2 wedstrijden, door omstandigheden.
Echter het kampioenschap gaat over 34 wedstrijden... dat filtert omstandigheden er redelijk uit.
En als je na 34 wedstrijden beter bent dan de concurrentie, dan heeft dat meer met goed werk afleveren te maken dan met omstandigheden.
Advocaat van de duivel: rouleert FF om de spelers fit te houden of om ze erbij te houden?
Beide uiteraard. Het is ook zijn taak om de neuzen dezelfde kant op te houden. Je hebt niets aan 11 happy basisspelers en 10+ gefrustreerde wissels... die alleen maar bezig zijn hoe ze in het volgende transfer window weg kunnen komen.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 15, 2025 9:42 am

Of het voor kampioen worden wel of niet iets uitmaakt wie de trainer is, of rouleren werkt of niet; daar kunnen we allemaal verschillende meningen over hebben.

Wat echter een feit is: voor het eerst sinds ten Hag hebben we weer een trainer met een plan, een filosofie, en hij voert het consequent uit.

Dat dit geen spectaculair voetbal oplevert kan hem vergeven worden; in plaats daarvan heeft hij een gedisciplineerd, moeilijk te verslaan Ajax neergezet. Een Ajax dat helaas zelden eenvoudig wedstrijden wint, maar ze winnen vaak wél. Als ik daar mijn mening op los laat, durf ik (op grond van wat die trainers ons hebben laten zien) de stelling aan dat Schreuder, Heitinga, Steijn en Van ‘t Schip dit seizoen met deze selectie géén eerste hadden gestaan na 21 competitiewedstrijden. Farioli heeft namelijk, ten opzichte van die andere vier trainers, een rotsvast vertrouwen in zijn eigen opvattingen. En dat is iets dat je terugziet bij heel veel echte toptrainers in het metier. Hij zag dingen die wij niet zagen. Wij hadden bijvoorbeeld zeer vermoedelijk niet bedacht dat Pasveer op goal moest, Baas als lcv en Fitz-Jim als horzel met techniek op het middenveld. Hij laat de hier al opgegeven Sutalo excelleren; Taylor ook. Hij gaf een aantal AT’ers in de winterstop het idee dat we zonder Rensch onze kampioenskansen zouden verkleinen. Halllooo. Iemand die dat op 1 augustus 2024 zou hebben gezegd?

Op de een of andere manier laat hij in onze selectie dubbeltjes eruit zien als kwartjes. En dat is verdomd knap.

Plaats reactie