Gezien de prestaties van Kroes ben ik daar niet zo zeker van.Ik moet het ook doen met de berichtgeving die we voorbij zien komen maar als Moro zijn sleutelbeen niet breekt (hoe vaak gebeurd dat nou met voetballers) dan schat ik in dat hij al aan boord was geweest.
Oliver Edvardsen
Moderator: mods
Re: Oliver Edvardsen
Een voetballer kan altijd geblesseerd raken en een TD van een profclub hoort ten alle tijden een Plan B, C en D te hebben en het vermogen hebben om meteen door te pakken mocht een van die plans niet doorgaan. Wat heeft hij anders de afgelopen 6 maanden zitten doen?Marillion schreef: ↑za feb 01, 2025 9:51 amDie 4 maanden zijn leuk maar het plan was natuurlijk om voor Moro te gaan. Ik moet het ook doen met de berichtgeving die we voorbij zien komen maar als Moro zijn sleutelbeen niet breekt (hoe vaak gebeurd dat nou met voetballers) dan schat ik in dat hij al aan boord was geweest.
Daarna begint dan een traject van twijfel. Valt die blessure mee of tegen. Willen we daar op wachten? Eventueel in combi met het terughalen van Forbs. Of moet je voor een ander gaan?
Ik zal echt niet beweren dat het lekker is gelopen maar het gemak waarmee mensen alles afserveren stuit me wel wat tegen de borst. Vooral omdat wij niet precies weten hoe zaken zijn gelopen. En of we het nu leuk vinden of niet. Ajax moet bezuinigen en is op geen enkele wijze een bepalende speler. Uiteraard hadden we wel op dag 1 de linksbuiten van Helmond Sport kunnen contracteren maar je zoekt naar de best haalbare optie.
Je kunt hier wel nuances bij gaan zoeken en allerlei smoesjes voor vinden/verzinnen, maar er is uiteindelijk altijd een bottom line en in die bottom line faalt Kroes keihard en herhaaldelijk. Volgens mij zei Duke het al, maar het lijkt echt alsof dit zijn eerste baan is.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ja, maar als we zo gaan redeneren kun je ook alle kanten op. Die vervanger die je eerder had gehaald kan ook geblesseerd raken. Godts raakte ook onverwacht geblesseerd tegen Galatasaray.
Dat je serieus werk maakt van je eerste keuze is toch niet zo gek? Ze zijn inderdaad te lang in de twijfel blijven hangen toen hij geblesseerd raakte.
Ik ben benieuwd hoe snel Moro straks weer op het veld staat in Spanje. Dat zal wat meer beeld geven over wat nu realistisch was om te verwachten. Stel nou eens dat hij over een week of twee inzetbaar is. Laat je dan op zo'n korte periode een speler lopen waarvan je inschat dat het je beste kandidaat is? Op dat moment dus ook vanuit de gedachte dat je komend weekend met Godts en Traore je flanken in principe wel bezet had?
Dat je serieus werk maakt van je eerste keuze is toch niet zo gek? Ze zijn inderdaad te lang in de twijfel blijven hangen toen hij geblesseerd raakte.
Ik ben benieuwd hoe snel Moro straks weer op het veld staat in Spanje. Dat zal wat meer beeld geven over wat nu realistisch was om te verwachten. Stel nou eens dat hij over een week of twee inzetbaar is. Laat je dan op zo'n korte periode een speler lopen waarvan je inschat dat het je beste kandidaat is? Op dat moment dus ook vanuit de gedachte dat je komend weekend met Godts en Traore je flanken in principe wel bezet had?
Nil volentibus arduum
Maar precies dat getwijfel leidt nu direct tot een gebrekkig resultaat. Knopen doorhakken is een van de kerntaken van elke manager in welk context dan ook. En daar faalt Kroes herhaaldelijk in.Marillion schreef: ↑za feb 01, 2025 11:23 amJa, maar als we zo gaan redeneren kun je ook alle kanten op. Die vervanger die je eerder had gehaald kan ook geblesseerd raken. Godts raakte ook onverwacht geblesseerd tegen Galatasaray.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Maar hij heeft Moro dus niet gehaald. Die jongen is niet woensdagavond geblesseerd geraakt en Godts donderdagavond. Dat is pech. Ben ik het mee eens. Maar dit is gewoon gekloot.Marillion schreef: ↑za feb 01, 2025 11:23 amJa, maar als we zo gaan redeneren kun je ook alle kanten op. Die vervanger die je eerder had gehaald kan ook geblesseerd raken. Godts raakte ook onverwacht geblesseerd tegen Galatasaray.
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Chuba Akpom
Nadat de transfer van Kamaldeen Sulemana door geklungel bij Ajax afgelopen zomer was afgeketst, is het nu niet gelukt de nieuwe aankoop, Oliver Edvardsen, tijdig in te schrijven voor de Klassieker van zondag. Het transferproces bij Ajax is al jaren onprofessioneel.
Jop van Kempen 2 februari 2025, 19:06
Het is een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen: Ajax-Feyenoord. De vaste linksbuiten, Mika Godts, was donderdagavond geblesseerd geraakt en daardoor zondag niet inzetbaar. Chuba Akpom, tot nu toe zijn vaste vervanger, is op de dag van de wedstrijd officieel vertrokken naar Lille OSC en de kersverse aanwinst Oliver Edvardsen moet vanaf de tribune toekijken. Hij is pas na de Klassieker inzetbaar.
Dus moest trainer Francesco Farioli opnieuw een noodgreep toepassen. Tegen Feyenoord speelde Steven Berghuis als linksbuiten, voor het eerst dit seizoen.
Verbijsterde reactie
Berghuis speelde goed, maar de technische leiding had het anders voor ogen, zo meldt L’Équipe. Volgens de doorgaans zeer betrouwbare Franse sportkrant was de nood bij Ajax zo hoog dat Akpom vrijdag nog door Ajax is gevraagd de huurdeal met Lille over de Klassieker heen te tillen. De Engelsman had die ochtend al afscheid genomen van de selectie. Akpom was verbijsterd over het verzoek en hij weigerde.
Er is niet voor het eerste gedoe rondom de linksbuitenpositie. De overgang van Kamaldeen Sulemana mislukte afgelopen zomer. Na de verkoop van Steven Bergwijn en de verhuur van Carlos Forbs wilde Ajax op de laatste dag van het transferwindow Sulemana vastleggen. De Amsterdamse club was echter te laat met het uploaden van documenten in het Fifa Tranfer Matching Systeem en de deal ketste af.
Iets vergelijkbaars was ook het geval bij de inschrijving van Edvardsen. Bij de voetbalbond verliep de deadline voor de inschrijving van Edvardsen op vrijdagmiddag om 12.00 uur. “Op vrijdagochtend rond 10 uur heb ik mijn handtekening onder de transferovereenkomst gezet,” zegt Jan Willem van Dop, algemeen directeur van Go Ahead Eagles.
Vroeg uit bed
Van Dop en Alex Kroes, de technisch directeur van Ajax, kennen elkaar goed. Ze werkten eerder samen bij Go Ahead. “Ik wilde Alex helpen en het op tijd in orde maken,” aldus Van Dop. “Om die reden ben ik vrijdagochtend om half vijf opgestaan om het papierwerk te bekijken.”
Toch ontstond tijdgebrek. “Om vier minuten voor twaalf uur kregen we van Ajax het laatste verzoek om alles te controleren,” aldus Van Dop. “Maar dat is niet in vier minuten te realiseren. Als dat verzoek een half uur eerder was gekomen, was de overschrijving op tijd rond geweest.”
Het transferproces bij Ajax is al jaren een zwakke plek, waarbij de zomer van 2023 onder Sven Mislintat de kroon spant. Maar de twee transferwindows onder leiding van Kroes en ad-interimdirecteur Menno Geelen zijn tot dusverre ook verre van vlekkeloos verlopen.
Ajax zette aanvankelijk vol in op linksbuiten Raúl Moro, maar die is sinds half januari geblesseerd. Het terughalen van de verhuurde Forbs lukte niet en Edvardsen kwam pas laat in beeld.
Alle zeilen bij
Spelers aantrekken is complex. Er wordt gescout, onderhandeld, Ajax’ raad van commissarissen moet akkoord geven en juridisch moet alles kloppen. Het transferteam telt wel vijftien man, zo schetste financieel directeur Susan Lenderink tijdens een aandeelhoudersvergadering.
“Bij Ajax moeten meer mensen er een plasje over doen dan bij Go Ahead,” zegt Van Dop. “De medewerker die er bij ons voor verantwoordelijk is, werd op een bepaald moment wel door vier, vijf man van Ajax gebeld. Die zei toen: en nou ophouden, want ik moet mijn werk doen. Wij hebben echt alle zeilen bijgezet. Het is lariekoek dat de deadline niet is gehaald door Go Ahead Eagles, want we wilden Alex en Ajax juist helpen.”
Het transferwindow is nog niet ten einde: de deadline verloopt dinsdag 4 februari om 23.59 uur. Idealiter komt er nog een vervanger voor de verkochte rechtsback Devyne Rensch. En misschien vertrekken er nog spelers, voor wie eventueel vervangers moeten komen.
De recentste ketser, met de inschrijving van Edvardsen, vermindert het vertrouwen in het transferproces verder. En het is vanzelfsprekend ook Farioli niet ontgaan.
Over de auteur: Jop van Kempen werkt meer dan 15 jaar voor Het Parool. Hij schrijft onder meer over Ajax en over zorggerelateerde onderwerpen.
Re: Chuba Akpom
Amateurs. Ik lees dat Geelen er ook bij betrokken is.
Een transferteam van 15 man. Bizar.

Een transferteam van 15 man. Bizar.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Shit. Bij Chuba per ongeluk geplaatst. En met mobiel en crappy bereik is het verplaatsen best lastig. Wil jij die post even hierheen moven?
Dat krijg je als je een patjepeeër de sleutels geeft.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Mwa, ik heb inmiddels begrepen hoe het echt is gegaan. Kroes gaat niet vrij uit, maar de uitvoering van de deal wordt gedaan door het financiele en juridische team en daar was het bij deze transfer weer helemaal verkeerd gegaan. Ik ben absoluut niet onder de indruk van Kroes deze window, maar ik heb niet het idee dat dit zijn schuld was.
Uiteindelijk hebben die teams het toch te laat rond kunnen maken? Daar is Kroes toch verantwoordelijk voor.
IK GELOOF!!!!!!
Is er iemand die het stuk in de AD wil posten?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Prima aankoop!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”