Komen en gaan van talenten

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

WP_Legend

Re: Komen en gaan van talenten

Bericht door WP_Legend » wo jan 08, 2025 12:11 pm

Alexander schreef:Van der Vaart Jr. heeft zijn contract verlengd tot 2029. Ik zou het heel leuk vinden als hij het haalt, maar hij is volgens mij niet een mega talent.
Laatbloeier....

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 08, 2025 12:32 pm

Ik heb 'm te weinig in actie gezien om hem te beoordelen. Zou wel leuk zijn als hij goed genoeg is uiteraard.

Verder ben ik benieuwd of het nog lukt om te verlengen met Bounida. Die lijkt de afgelopen tijd een stap te hebben gezet in zijn ontwikkeling. Maar hij heeft een aflopend contract en had een overeenkomst uit de tijd dat er veel mogelijk was bij Ajax. Die jongen en zijn begeleiding zullen denken aan een dikker contract terwijl dat er waarschijnlijk niet in zit. Hij is natuurlijk al eerder van Anderlecht naar Ajax gestapt dus het zou me niet verbazen als hij vertrekt.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jan 08, 2025 12:51 pm

Marillion schreef:Ik heb 'm te weinig in actie gezien om hem te beoordelen. Zou wel leuk zijn als hij goed genoeg is uiteraard.

Verder ben ik benieuwd of het nog lukt om te verlengen met Bounida. Die lijkt de afgelopen tijd een stap te hebben gezet in zijn ontwikkeling. Maar hij heeft een aflopend contract en had een overeenkomst uit de tijd dat er veel mogelijk was bij Ajax. Die jongen en zijn begeleiding zullen denken aan een dikker contract terwijl dat er waarschijnlijk niet in zit. Hij is natuurlijk al eerder van Anderlecht naar Ajax gestapt dus het zou me niet verbazen als hij vertrekt.
Ja vrees het ook van Bounida. Laatste competitiewedstrijd mocht hij invallen in de 2e helft en kreeg hij het publiek meteen op de banken. Deed me erg denken aan Nouri.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

zeux

Bericht door zeux » wo jan 08, 2025 1:44 pm

Trab schreef:
wo jan 08, 2025 12:51 pm
Marillion schreef:Ik heb 'm te weinig in actie gezien om hem te beoordelen. Zou wel leuk zijn als hij goed genoeg is uiteraard.

Ja vrees het ook van Bounida. Laatste competitiewedstrijd mocht hij invallen in de 2e helft en kreeg hij het publiek meteen op de banken. Deed me erg denken aan Nouri.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Of hij wordt de volgende speler die te vroeg te 'groot' wil (daar waar ze de dikke salarissen (kunnen) betalen).

Ze vergeten geduld te hebben. Een of twee jaar basis Ajax kan een speler al zoveel beter op weg helpen, waarna ze daarna mogelijk die grotere stap wél kunnen maken.

Maar ja, van De Ligt dacht iedereen ook dat hij klaar was voor die grotere stap. Bleek ook niet zo.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 09, 2025 10:45 am

Marillion schreef:
wo jan 08, 2025 12:32 pm
Ik heb 'm te weinig in actie gezien om hem te beoordelen. Zou wel leuk zijn als hij goed genoeg is uiteraard.

Inderdaad, Ajax heeft hem destijds gelokt met een fors contract, waarom zou hij nu blijven voor minder dan hij elders kan krijgen?

Weet niet of het zo erg is als hij vertrekt. Doet wel leuke dingen maar is toch een momentenvoetballer. Voor Ajax 1 zal hij nog stappen moeten zetten, of dat gaat lukken? Het blijft een gok.

Wat kleine Vaart betreft, hij komt van een lager niveau en heeft kunnen aanhaken na een moeizaam begin. Dat zal de reden zijn dat hij een nieuw contract krijgt. Het weinige wat ik van hem heb gezien overtuigde me niet zo, trouwens. Hij heeft wel een goede trap.

columbus

Bericht door columbus » za feb 08, 2025 1:04 pm

Geen idee op dit het juiste topic is, maar hier een artikel over oud jeugd-speler Melvin Visser die nu hier in de Haagse regio bij VUC speelt. Vond het toch wel leuk om te plaatsen:

VUC-speler Melvin Vissers: “In mijn tijd bij Ajax waren er té veel goede spelers”
29 januari 2025

Melvin Vissers (foto) speelde bij Ajax en Sparta en vertoont nu zijn kunsten bij VUC. De 28-jarige middenvelder heeft met zijn fluwelen traptechniek een belangrijk aandeel in het succes én het aantrekkelijke spel van de Haagse eersteklasser, die afgelopen zaterdag de periodetitel behaalde.

Melvin Vissers behoorde in zijn jeugd tot de grootste talenten van Nederland. Hij speelde van zijn 14e tot zijn 17e liefst vijftien interlands voor Oranje, onder meer drie keer tegen Italië en tegen Duitsland, Engeland en Portugal. Bij zowel Sparta als Ajax zat Vissers drie jaar in de jeugdopleiding.

Opmerkelijk is dat Vissers als jong talent wel door Sparta werd ingelijfd en niet door de profclub uit zijn eigen stad, ADO. “Natuurlijk had ik wel wat met ADO. Ik woonde bij het Zuiderpark om de hoek, in Moerwijk. Als ze in het stadion scoorden, kon ik bij wijze van spreken het publiek horen juichen. Ik ben als kind ook meerdere keren op stage geweest, maar werd nooit aangenomen. Pas na mijn eerste jaar bij Sparta werd gevraagd of ik naar ADO wilde komen. En dat gebeurde weer toen ik 16 jaar was geworden en een profcontract mocht tekenen. Maar toen kwam Ajax en was de keuze snel gemaakt.”

In Amsterdam maakte Vissers al snel zijn debuut in het betaald voetbal, in september 2013 bij Jong Ajax als invaller voor Davy Klaassen. “Ik heb een mooie tijd bij Ajax gehad. Mocht zelfs bij de A-selectie meetrainen. Wim Jonk, het hoofd jeugdopleiding, zag het in mij zitten en wilde dat mijn contract met drie jaar zou worden verlengd. Maar hij was van het Cruijff-kamp, ging weg en Overmars wilde mij toen maar één jaar geven. Daar heb ik nee op gezegd, drie jaar of niets. Of dat een goede keuze is geweest, weet ik niet. Misschien had ik dat ene jaar wel moeten pakken…”

Vissers keerde terug naar Sparta en speelde er onder meer vijf competitiewedstrijden in de hoofdmacht. Het klikte echter niet met trainer Alex Pastoor en zijn contract werd niet verlengd. Vissers was pas twintig jaar, stond in de belangstelling van andere profclubs, maar koos ervoor om naar de amateurs te gaan. “Mijn vader die me overal volgt en met wie ik alles overleg, vroeg me of ik het nog wel leuk vond. Hij zag mij in die laatste periode bij Sparta elke keer met een chagrijnig gezicht thuiskomen, ondanks dat we dat seizoen naar de eredivisie promoveerden. Waarom ga je niet lekker bij de amateurs spelen, stelde mijn vader voor. Dat heb ik gedaan.”

“Nee, ik heb nooit overwogen om helemaal met voetballen te stoppen”, vervolgt Vissers. “Daarvoor vind ik het spelletje veel te leuk.” Bij VUC speelt hij ook de oefenwedstrijden het liefst van begin tot het einde. “Ik heb ’s middags als ik thuiskom weleens geen zin om ’s avonds te trainen, maar toch meld ik me dan niet af bij de trainer.”

Die trainer is Rob de Lange, die als een rode draad door zijn carrière loopt. Bij ODB, de club waar veel bekenden van zijn familie speelden en waar hij zelf ook begon, kwam Vissers bij de mini-F-jes met de zoon van Rob, Frank, in een team en was Rob hun trainer. Ze gaan dus samen ver terug. Dus toen Vissers na Sparta een club bij de amateurs zocht, koos hij voor het door De Lange getrainde DHC. En nu zijn ze, nadat hij vier jaar bij Westlandia had gespeeld, bij VUC nóg een keer verenigd. Ook voetbalt hij aan Het Kleine Loo weer samen met zijn jeugdvriend Frank de Lange.

Natuurlijk moet Vissers er weleens aan denken hoe het zou zijn gelopen als hij toch bij Ajax was gebleven. “We hadden destijds té veel goede spelers. Nouri, Bazoer, Van de Beek, Riedewald, de concurrentie was heel groot. Was de situatie toen bij Ajax maar geweest zoals nu. Dan denk ik dat ik een goede kans had gehad om door te breken.”

Hij klaagt niet. “Ik heb een goed leven, stabiel. Een vriendin, huis, auto, werk, mijn ouders zijn gezond en ik voetbal nog steeds mijn wedstrijdjes. Als dat niet zo was geweest, zou het ander verhaal zijn.” Samen met zijn vader heeft Vissers een eigen bedrijf, RV Gevel- en Isolatiewerken. “Ja, ik sta dagelijks op de steiger en veel jongens waarmee ik bij Ajax en Sparta heb gespeeld, staan op het veld. Nou en? Hard werken, prima toch?”

Vissers (28) koestert de herinneringen aan zijn tijd bij de twee proforganisaties. “Ik was geen makkelijke jongen en werd soms uitgetest. Bij Ajax B1 had ik bijvoorbeeld altijd rugnummer 10 en speelde ook alles, maar voor een toernooi om de Future Cup stond er ineens ‘22’ achter mijn naam. Ik kon in de tas ook geen shirt met dat nummer vinden. Is Ronald de Boer, één van onze trainers toen, er snel eentje in de fanshop gaan halen. Ik speelde een lekker toernooi, werd genomineerd voor beste speler van het toernooi, maar voor de finale tegen Anderlecht stond ik ineens reserve. Daar begreep ik niets van. Orlando Trustfull, de hoofdtrainer van de B1, vertelde me dat hij dat had gedaan omdat hij wilde zien hoe ik zou reageren. Ik bleef rustig.”

Op YouTube is een fragment te zien van de genoemde Future Cup, waarin Vissers, inderdaad met rugnummer 22, met een lange dieptepass de assist geeft voor het enige en winnende doelpunt tegen het Braziliaanse Sao Paulo. Zulke fluwelen voorzetten laat hij nog steeds zien, maar dan bij VUC. Als Vissers het op zijn heupen heeft, is het genieten.

Hij zegt het naar zijn zin te hebben bij VUC. Vissers is aan zijn derde seizoen bij de oer-Haagse vereniging bezig. “Een mooie club met een lange historie. De meeste mensen, bij wie ik kom om te werken, kennen VUC wel.” Hij wordt regelmatig door andere clubs gebeld of hij bij daar wil komen spelen. “Ik praat er in de auto met mijn vader over en hij vraagt me dan of ik het naar zin heb bij VUC. Dat heb ik, dus is er geen reden om weg te gaan.”

Vissers werd vorig jaar met VUC kampioen en staat nu in de eerste klasse weer bovenaan en is na de 4-0 overwinning op FC Skillz winnaar van de eerste periode. “We hebben een leuke ploeg met veel jongens die al lang met elkaar spelen. We kunnen alles tegen elkaar zeggen, kunnen veel van elkaar hebben. Als we een goede dag hebben, zijn we niet te verslaan. We moeten er hard voor blijven werken, maar ik zou niet weten waarom we niet nog een keer kunnen promoveren. Dat zou heel mooi zijn.”

Yopii

Bericht door Yopii » zo feb 09, 2025 1:25 pm

Ach ja, uitblinken op jonge leeftijd zegt weinig. Er komt zoveel bij kijken, en inderdaad, zeker ook een flinke portie geluk.

Bij Ajax moet een jonge speler het geluk hebben dat Ajax op het moment dat hij uit de jeugd komt in een mindere periode zit, financieel en sportief. Een jaar of wat geleden kwam zelfs Noa Lang niet aan de bak, die zou in de huidige situatie de hoop van Ajax zijn.

columbus

Bericht door columbus » zo feb 09, 2025 1:29 pm

Zeker. Vooral dat eerste. Er lopen zoveel goede spelers rond en eenmaal op dat niveau is een dosis geluk echt wel nodig. Natuurlijk begint het bij talent en de opoffering die er nodig is om daar te komen. Maar er moet maar niet iemand zijn die het in je ziet zitten en/of die ene kans moet er net maar komen

Yopii

Bericht door Yopii » zo feb 09, 2025 1:36 pm

Zeker, en dan moet een speler het fysiek en mentaal ook nog trekken.

Niemand had bijvoorbeeld gedacht dat Riechedly Bazoer zo'n moeizame carrière zou hebben. Die jongen stak er op zijn zestiende letterlijk en figuurlijk met kop en schouders bovenuit.

Ik zag gisteren de 0/19 tegen de leeftijdsgenoten van PSV: een dure aankoop als Abildgaard valt totaal niet op. Toch zal hij wat hebben laten zien op jongere leeftijd, anders was hij niet gehaald.

Bij PSV blonk Noah Fernandez uit, trouwens. Die gaan we vast zien in PSV 1.

columbus

Bericht door columbus » zo feb 09, 2025 1:47 pm

Was dat die nummer 10 van PSV? Slalomde aan het eind van de wedstrijd om wat Ajacieden heen

Ajax heeft ook best wel wat goede spelers, zag je gisteren ook weer. Ik vind alleen dat, door de manier van spelen, het allemaal wat statisch wordt. De linksbuiten speelt links, de rechtsbuiten rechts voorin. M.a.w. er zit weinig variatie en verrassing is, geen positie wisselingen. Zo voorspelbaar allemaal

Yopii

Bericht door Yopii » zo feb 09, 2025 1:56 pm

Was dat die nummer 10 van PSV?
Yep, een Belg die van jongs af bij PSV speelt.

Ik heb alleen de tweede helft gezien. Daarin vond ik Ajax erg matig.

Wat denk jij van die kleine Vaart?

columbus

Bericht door columbus » zo feb 09, 2025 2:05 pm

Mwoah. Hij heeft een aardige trap, dat zeker. Maar verder een beetje als de rest, eenheidsworsten. Vooropgesteld, dat bedoel ik echt niet negatief of lelijk. Maar er ik zie 11 lieve jongens die goed kunnen voetballen en allemaal prima in de pas lopen. Of dat het type jongens zijn of een opgelegde manier van spelen en handelen? Het sluit wel aan bij het beeld wat ik heb bij jongens die in het 2e zitten.

Yopii

Bericht door Yopii » zo feb 09, 2025 2:20 pm

Maar er ik zie 11 lieve jongens die goed kunnen voetballen en allemaal prima in de pas lopen. Of dat het type jongens zijn of een opgelegde manier van spelen en handelen?
Een beetje van beide, denk ik. Dan halen ze zo'n Abildgaard, die past naadloos bij de rest. Rasmussen ook.

Ze doen netjes wat de trainer zegt en durven niets, dat is mijn gevoel. Na een half uurtje smacht je naar een speler als Sneijder of Davids. :smallgrin.gif:

Ik zie geen urgentie bij die kleine Vaart. Zijn trap is wel aardig, maar ook niet zo bijzonder. Verder hobbelt hij maar wat mee.

Nicolai

Bericht door Nicolai » za feb 15, 2025 7:47 pm

Ajax en Rayane Bounida hebben overeenstemming bereikt over een nieuw contract. De nieuwe verbintenis van de achttienjarige Belg loopt tot en met 30 juni 2028, met een optie tot verlenging met nog een jaar. Zijn oude contract liep tot medio 2025.
https://www.ajax.nl/artikelen/contractv ... e-bounida/

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 15, 2025 8:02 pm

Marijn Beuker, directeur voetbal bij Ajax, is dolblij met de contractverlenging van de achttienjarige Bounida. "We zijn erg blij dat Rayane zijn contract bij Ajax heeft verlengd."

De gesprekken hebben behoorlijk lang geduurd, erkent Beuker. "Maar we zijn zeer tevreden dat Rayane gelooft in het sportieve plan dat we met elkaar hebben besproken en dat de overeenkomst past binnen de nieuwe realiteit van Ajax."

Bounida geldt als een van de grootste talenten van Ajax. "Rayane is met zijn fijne techniek, handelingen in de kleine ruimte en tweebenigheid een lust voor het oog. Met zijn spelintelligentie, creativiteit en slimme positionering staat hij symbool voor onze visie op talent. Rayane had in het begin een lastige periode in Amsterdam, waarin hij geduldig moest zijn en hard heeft moeten werken. De laatste maanden heeft hij wederom fantastische stappen gezet, die hem van Ajax O19 naar Jong Ajax en Ajax 1 hebben gebracht. We kijken uit naar zijn verdere ontwikkeling bij Ajax."
Goed werk, Beuker. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 15, 2025 10:37 pm

Heerlijke vent ben je, Wimpey :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 17, 2025 2:37 pm

Dat Bounida er toch voor heeft gekozen om te verlengen is in ieder geval wel een positief signaal. Als je daar andere verlengingen zoals eerder met Steur bij optelt krijg je de indruk dat er bij de jeugd toch op zijn minst mooie plannen worden gepresenteerd aan deze spelers.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di feb 18, 2025 9:35 am

Die Van de Pavert is ook alweer 19, zie ik. Werd pas recentelijk bij Jong Ajax gehaald. Iemand die wat over hem kan vertellen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 20, 2025 9:40 am

Net een contractverlenging gekregen tot 2029 lees ik. Daar spreekt in ieder geval vertrouwen uit.

Yopii

Bericht door Yopii » zo apr 13, 2025 3:18 pm

Cruden kreeg ook een contract, las ik.

Het gaat natuurlijk om de grote jongens. Die moet je binnenboord houden.
Gerucht uit Engeland: United toont interesse in 'nieuwe Bellingham' van Ajax

Abdellah Ouazane staat in de belangstelling van Manchester United, zo meldt de Daily Mail. Het zestienjarige toptalent van de Amsterdammers heeft de interesse gewekt van verschillende clubs, maar de Engelse grootmacht zou concreet zijn voor de 'nieuwe Jude Bellingham'.

Ouazane is een van de grootste talenten uit de jeugdopleiding van Ajax en staat bekend om zijn dribbelen en zijn veelzijdigheid. De middenvelder heeft daarnaast voldoende scorend vermogen. Dat liet hij zien bij Marokko Onder-17. Hij speelt nu de Afrika Cup met zijn land en was in het toernooi al twee keer trefzeker en tweemaal de aangever.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 13, 2025 7:15 pm

Helaas is het in deze leeftijdscategorie lastig inschatten of het zogenaamde toptalent het ook gaat redden op het hoogste niveau.

Mijn indruk is wel dat de laatste tijd veel spelers voor een langer verblijf bij Ajax kiezen. Het perspectief is ook echt niet slecht natuurlijk. Spelers als Hato en Mokio kregen als zestienjarige al de ruimte. Oftewel, als je goed genoeg bent krijg je de kans.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 14, 2025 8:33 am

Man U is wel de laatste club waar je heen moet gaan als je iets van je carriere wilt maken.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di apr 15, 2025 2:52 pm

Ja, Man U is een kerkhof voor talent. Het lijkt bijna alsof iedereen die dat rode tenue aantrekt, binnen de kortste keren zijn talent kwijt raakt.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Yopii

Bericht door Yopii » di apr 22, 2025 11:26 am

In de docu van Ajax onlangs over de jeugdscouting zagen we Leo Dorsin langskomen, een Noors talent dat Ajax blijkbaar graag wil hebben. Hoe staat het nu met deze speler?

https://www.vg.no/sport/i/5EzKkO/rosenb ... sportssjef

Omdat mijn Noors niet meer is wat het geweest is, heb ik dit bericht even op Google Translate gezet. Het is een mooi verhaal: Rosenborg wil die jongen een contract laten tekenen, maar de TD is buitenspel gezet. De TD is namelijk de vader van die jongen.

Blijkbaar heeft hij ook bij Arsenal stage gelopen.

Yopii

Bericht door Yopii » za mei 03, 2025 6:36 pm

Genoemd op AS, Twitter, enz:

Moncef Zekri (16), verdediger o/19 KV Mechelen, jeugdinternational van Marokko

https://www.tiktok.com/@foot_mareqin/vi ... 6146942230

Voor KV Mechelen is het slikken, die Zekri valt op de laatste tijd, Leverkusen wilde hem ook; desondanks vertrekt hij voor niets.

Best sneu voor zo'n club. :aai.gif:

Verder:

Joshua Bastien(Sparta o/16), verdediger, jeugdinternational
Thiago van Gennip, FC Utrecht o/14, verdediger
Jeremayo Levant (Almere City o/15), aanvaller

Het broertje van Levant zit al bij Ajax, in de o/13.

Plaats reactie