Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur
Moderator: mods
Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur
Ik probeer te snappen waarom door mij zeer gewaardeerde posters hier zo’n aversie hebben tegen de persoon Kroes. Een dusdanige aversie die het onmogelijk lijkt te maken om gewoon naar de feiten te kijken van wat hij gedaan heeft in deze transferperiode. De feiten die volgens mij gewoon neutraal beschreven zijn in het verhaal hierboven.
Het is natuurlijk niet objectief, Neefkens. De enige reden dat Kroes er nu goed vanaf komt is de overwinning op Feyenoord.Neefkens schreef: ↑vr feb 07, 2025 11:01 amDit verhaal is van j. Berden oftewel jose da la Verde die in allerlei voetbalprogramma’s, -podcasts en sites wordt ingezet als financieel geweten. Dus het nu afdoen als “weer zo’n AS-verhaal” dat alleen maar positief schrijft is wel een beetje jammer.
Volgens mij is dit een feitelijk objectief verhaal, daarom postte ik het ook als interessant en niet met een positieve framing van mijn kant.
Voor de rest heeft hij lopen kloten en moeten we toch nog maar afwachten of de aankopen versterkingen zijn?
IK GELOOF!!!!!!
Heb je het verhaal gelezen en wat is daar niet objectief aan?
Natuurlijk is het fijn dat we gewonnen hebben, maar dat doet toch niets af aan wat er gedaan is in de transferperiode?
Natuurlijk is het fijn dat we gewonnen hebben, maar dat doet toch niets af aan wat er gedaan is in de transferperiode?
Dat 'diepe zakken' verhaal is afhankelijk van de kwaliteit van de binnengehaalde spelers he. Mislintat werd aanvankelijk ook geroemd voor het corrigeren van het salarishuis. Totdat bleek dat ie absolute prutsspelers van miljoenensalarissen had voorzien. Maar hij was wel mooi de salarissen van Tadic, Timber, Kudus e.c. kwijt.
Een 3 lijkt me een objectief cijfer voor het handelen in het net voorbije window. De casus linksbuiten en het leuren met belangrijke spelers waren diepe dieptepunten. Het lekken naar De T. is i.m.o. een absolute no-go en reden voor ontslag.

Een 3 lijkt me een objectief cijfer voor het handelen in het net voorbije window. De casus linksbuiten en het leuren met belangrijke spelers waren diepe dieptepunten. Het lekken naar De T. is i.m.o. een absolute no-go en reden voor ontslag.
Dit precies.Dat 'diepe zakken' verhaal is afhankelijk van de kwaliteit van de binnengehaalde spelers he.
Ik ken die spelers niet, maar op voorhand heb ik geen hoge verwachtingen, dit op basis van Kroes' transfers van afgelopen zomer.
Zie hierboven de posts van Wimpey en Yopi.
Hij had Farioli opgescheept zonder rechtsback en zonder linksbuiten (deels pech natuurlijk) in de belangrijkste wedstrijd van het jaar tot dit moment. Want als we verloren hadden was er echt veel gezeik geweest en was Feyenoord nog KO.
Dat hij wat beperkingen heeft snapt en ziet iedereen. Maar 1) we moeten het nog maar zien met de aankopen en 2) de timing van sommige aankopen was niet helemaal lekker. 3) Te weinig verkocht, iets wat hij zelf ook toe gaf.
Daarbij doet hij alsof de deal met Moro al beklonken was maar dat hij pech had dat Moro geblesseerd raakte. Dit is natuurlijk ook onzin. Er was nog helemaal niks rond. Iets wat in december natuurlijk al geregeld had kunnen worden.
Voor Tahirovic was overigens ook meer belangstelling dan men hier beweerde.
IK GELOOF!!!!!!
Een 3 omdat je er voor het gemak maar van uitgaat dat het rotzooi is?wimpey schreef: ↑vr feb 07, 2025 12:30 pmDat 'diepe zakken' verhaal is afhankelijk van de kwaliteit van de binnengehaalde spelers he. Mislintat werd aanvankelijk ook geroemd voor het corrigeren van het salarishuis. Totdat bleek dat ie absolute prutsspelers van miljoenensalarissen had voorzien. Maar hij was wel mooi de salarissen van Tadic, Timber, Kudus e.c. kwijt.![]()
En linksbuiten was idd erg vervelend, het “leuren met spelers” hoort toch ook bij het verkopen van spelers die je kwijt wilt? Of waar je de financiele huishouding mee wilt managen. Niets mis mee.
Laatst gewijzigd door Neefkens op vr feb 07, 2025 3:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar dat is toch een echt andere toon die hier klonk over Kroes. Natuurlijk moeten we de kwaliteit afwachten, maar Kroes werd hier gewoon ritueel geslacht. En dat is in mijn ogen niet terecht.
Henderson en Brobbey zijn basisspelers. Daarover moet halverwege een potentieel succesvol seizoen niet te onderhandelen zijn.
In principe is iedereen te koop, dat weet je. Maar dan moeten de clubs wat mij betreft wel zelf het initiatief nemen met een enorme zak geld mee. Dan kán het verleidelijk zijn om toch te verkopen, maar idd liever niet,
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Het probleem is het liegen erover. En het lekken naar de pers. Hij gedraagt zich als een stagiair, zowel kwa gedrag als kwa akties. Spelers lozen voor een kwart van een aankoopwaarde kan ik ook nog wel, die clubs lachen zich te blubber. En dan eerst met Regeer komen aanzetten die niemand wilde en niemand vervangde. En dan op het laatste moment met wat goedkope krachten komen aanzetten. Tja, ik noem dan niet knap.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Dus toch de persoon…
Kroes liegt, Neefkens. Kan je wel wijzen naar het eindresultaat maar dat is scorebordjournalistiek.
IK GELOOF!!!!!!
- raymon
- Contacteer:
Nu lees jij niet. Ja, ik stel twijfels bij zijn manier van communiceren en zijn onbetrouwbaarheid maar er is ook duidelijk dat hij geen plan heeft, geen netwerk, en aantoonbaar matig werk heeft gedaan. Dat is niet op de persoon spelen, dat is simpelweg kijken naar wat hij tot nu toe bereikt heeft, en dat is verdomd weinig.
Dat laatste is de vraag.raymon schreef: ↑vr feb 07, 2025 10:44 pmNu lees jij niet. Ja, ik stel twijfels bij zijn manier van communiceren en zijn onbetrouwbaarheid maar er is ook duidelijk dat hij geen plan heeft, geen netwerk, en aantoonbaar matig werk heeft gedaan. Dat is niet op de persoon spelen, dat is simpelweg kijken naar wat hij tot nu toe bereikt heeft, en dat is verdomd weinig.
Stel - stel - dat we niet de humbug, de persconferenties, de interviews, de al dan niet tendentieuze stukken in de krant, de eindeloze commentaren van pundits, van social media tijgers en van forum-stuurlui hadden gehad, en we het resultaat 'kaal' (onbelast) hadden gelezen, wat zou dan het oordeel zijn?
De aankopen: het moest voor 'enkele miljoenen'. Dat is per definitie niet de schot-in-de-roos-categorie. Dus ik denk ook niet: landstitel in de pocket! En ik had graag wèl - in weerwil van wat Kroes zegt - een aanvaller gezien. Maar 'we' roepen al ruim een jaar dat Ajax door Mislintat in een financieel ravijn is gestort, waaruit het maar lastig klauteren is. Dus dat er geen geld is voor échte versterkingen, lijkt mij zo klaar als een klontje.
De verkopen: aantal verkoop, veel verhuur. Maar - over twee periodes - 9 van de 12 Mislintatters weg of (tijdelijk) ondergebracht. Het lijkt me dat we daar alleen maar blij mee kunnen zijn.
Had een ander op dit punt het beter kunnen doen? Dat zou kunnen. Maar het feit is ook dat de Mislintatters een - voor hun kwaliteit - fors salaris hebben, mét daarbij lange contracten. Gezien wat ze kunnen, is het toch niet zo logisch dat andere clubs én een fors salaris meerjarig overnemen én daar ook nog een 'fee' voor gaan betalen?
Vanzelfsprekend zou half AT die klus fluitend klaren. Maar ik denk dat het in de echte wereld - op de transfermarkt - gewoon anders werkt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Het boeit toch niet of half AT wel of niet die klus zou klaren? Niemand hier heeft op tv of in een boek geroepen dat Mislintat een fraudeur is (of wat zijn woorden ook waren).
Kroes/Ajax was bereid om 10+ uit te geven voor Moro + een rechtsback. Kroes heeft zelf aangegeven dat Moro alleen is stukgelopen op de beluste.
Dat fabeltje dat er geen geld was klopt dus ook niet helemaal. Wat is het nou? Is er wel of geen geld of lult Kroes weer wat?
Dan nog iets… Kroes heeft het blijkbaar nodig dat hij de regels in zijn voordeel kan gebruiken aangaande de verhuur/verkoop van spelers. Want verkopen lukt hem blijkbaar alleen als verhuur geen optie meer is. Dat zogenaamde ‘plan’ is dus een zwaktebod. Er was ook voldoende belangstelling voor de spelers, hoewel er hier een aantal zijn die anders stellen.
Daarbij vind ik dat de enige spelers die juist wel verhuurd moest worden, daadwerkelijk verkocht is. Hetzelfde verhaal met Bounida. Waarom is die jongen nog steeds niet verlengd als hij dus zo een groot talent blijkt (ik heb geen idee of hij nu wel of geen supertalent is)?
Kroes/Ajax was bereid om 10+ uit te geven voor Moro + een rechtsback. Kroes heeft zelf aangegeven dat Moro alleen is stukgelopen op de beluste.
Dat fabeltje dat er geen geld was klopt dus ook niet helemaal. Wat is het nou? Is er wel of geen geld of lult Kroes weer wat?
Dan nog iets… Kroes heeft het blijkbaar nodig dat hij de regels in zijn voordeel kan gebruiken aangaande de verhuur/verkoop van spelers. Want verkopen lukt hem blijkbaar alleen als verhuur geen optie meer is. Dat zogenaamde ‘plan’ is dus een zwaktebod. Er was ook voldoende belangstelling voor de spelers, hoewel er hier een aantal zijn die anders stellen.
Daarbij vind ik dat de enige spelers die juist wel verhuurd moest worden, daadwerkelijk verkocht is. Hetzelfde verhaal met Bounida. Waarom is die jongen nog steeds niet verlengd als hij dus zo een groot talent blijkt (ik heb geen idee of hij nu wel of geen supertalent is)?
IK GELOOF!!!!!!
Ik lees dat er meerdere opties op tafel lagen. Waaronder huur + koop daarna. We zullen de uiteindelijke deal niet weten, want hij raakte geblesseerd.
Er worden continu stellig dingen beweerd, alsof posters zelf aan tafel zitten, de finesses van alle onderhandelingen weten en de inhoud van contracten tot op de letter kennen.
Daar moet ik altijd een beetje om lachen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Contacteer:
Er was wel 5m voor de onnodige Regeer.
Vallodid wilde minimaal 10 miljoen. Hoe dat betaald zou worden en in welke vorm weten we inderdaad niet.zeux schreef: ↑vr feb 07, 2025 11:30 pmIk lees dat er meerdere opties op tafel lagen. Waaronder huur + koop daarna. We zullen de uiteindelijke deal niet weten, want hij raakte geblesseerd.
Er worden continu stellig dingen beweerd, alsof posters zelf aan tafel zitten, de finesses van alle onderhandelingen weten en de inhoud van contracten tot op de letter kennen.
Daar moet ik altijd een beetje om lachen.
Er was, zoals Raymon aangeeft, ook 4-5 miljoen voor Regeer. Geen rechtsback. Want anders had je die andere dude niet hoeven halen.
Doen alsof Ajax platzak was is dus ook niet helemaal waar. En misschien sorteert Kroes wel voor op voorronde CL, geen idee. Maar er was wel iets van budget. En uiteindelijk komt hij uit bij een 25 jarige buitenspeler van Go Ahead, die ook nog eens NA de Klassieker kwam. Een 6 punten wedstrijd. En niet eens qua punten zo belangrijk maar ook omdat Feyenoord nu KO geslagen is. Doelpuntenmaker Taylor die het prima deed als linksbuiten.
Weetje waarom we weten dat Taylor daar kan spelen? Omdat Kroes in de vorige transferwindow twee linksbuiten weg deed… en één daarvan wilde hij terug halen deze window maar dat lukte hem niet eens bij de club waar hij dus NIET speelt.
IK GELOOF!!!!!!
Lees jij uberhaupt de financiele analyses die hier gepost worden?Lionel schreef: ↑vr feb 07, 2025 11:04 pmKroes/Ajax was bereid om 10+ uit te geven voor Moro + een rechtsback. Kroes heeft zelf aangegeven dat Moro alleen is stukgelopen op de beluste.
Wat Valladolid wil is meteen 'wet' en onomkeerbaar?
Inderdaad, we weten de deal niet. Wat we 'weten' komt uit de kranten. Er is niet voor niets de rubriek 'onbetrouwbaar transfernieuws'. Omdat dat wat in 'de kranten' staat niet altijd 'feit' is (zo las ik ergens over eerst een huurdeal en vervolgens koop voor 6 miljoen).
Jij zat niet bij de gesprekken, ik ook niet, dus weten we feitelijk niets. En al helemaal niet genoeg om stelligheden te beweren, om vervolgens met die geponeerde 'stelligheden' Kroes bij de enkels af te zagen.
- raymon
- Contacteer:
Moro is het probleem ook niet. Dat was een ongelukkige samenloop van omstandigheden maar dat er is een waslijst aan falen waar niet op ingegaan wordt.
Zeker. Maar hoe verklaar je de interesse in Moro? Ik verzin die interesse niet. Kroes heeft het zelf aangegeven dat ze hem zouden aantrekken maar toen raakte hij geblesseerd.Neefkens schreef: ↑za feb 08, 2025 8:35 amLees jij uberhaupt de financiele analyses die hier gepost worden?Lionel schreef: ↑vr feb 07, 2025 11:04 pmKroes/Ajax was bereid om 10+ uit te geven voor Moro + een rechtsback. Kroes heeft zelf aangegeven dat Moro alleen is stukgelopen op de beluste.
IK GELOOF!!!!!!
Een visionair deze man. Hij wist precies wat Ajax nodig had om de eerste plaats te bereiken met minimale inspanning en uitgaven. Contract voor het leven.