Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wouter

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo dec 15, 2024 9:36 am

Dat heb je helemaal bij het verkeerde eind. Zo'n Wouter kan hierboven wel heel negatief hebben lopen lullen, maar de weg opwaarts is duidelijk ingezet. De rest van het seizoen wordt natuurlijk een ongekende inhaalrace waarin Vitesse net boven Jong FC Utrecht gaat eindigen. En uiteraard winnen we ook al die periodes. Daarna via de nacompetitie de eredivisie in, daar PSV even een lesje lezen en kampioen worden. Dan kunnen we het jaar erop eindelijk revanche nemen op Real Madrid. Die 1-0 in Bernabeu in 1992 zit me nog steeds niet helemaal lekker.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr jan 24, 2025 2:38 pm

Gefeliciteerd Wouter en Poeder, vitas is door 5 investeerders gered, lees ik net op de Gelderlander site.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 2:40 pm

Groot nieuws uit Arnhem: Vitesse heeft nieuwe aandeelhouders en is gered

Een opluchting van jewelste in Arnhem: Vitesse meldt via de officiële kanalen vijf nieuwe aandeelhouders te hebben gevonden. Het vijfmanschap is per direct eigenaar geworden. De schuld van de Common Group is overgenomen en omgezet in aandelen.

Hierdoor heeft Vitesse weer een positief eigen vermogen en is de club gered. De aandeelhouders hebben individueel gezien een minderheidsbelang. 'Hierdoor is het - conform de licentie eisen van de KNVB - niet nodig om het goedkeuringsproces van de Licentiecommissie(geheel) te doorlopen. Dit voorkomt een verdere en langdurige periode van onzekerheid', schrijft Vitesse.

Op 'zeer korte termijn' zal het kwintet voorgesteld worden. De nieuwe aandeelhouders kiezen er bewust voor om zich persoonlijk voor te stellen aan de achterban en stakeholders van Vitesse. Tot dat gebeurd is, houdt het vijftal zich op de achtergrond.
Geweldig nieuws voor alle supporters van Vitesse. Gefeliciteerd, Wouter en Poeder!

Wouter

Bericht door Wouter » vr jan 24, 2025 2:42 pm

Dit is de belangrijkste prijs die ze konden winnen. Al eindigen ze met -88 punten, dat maakt niks uit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 24, 2025 5:27 pm

Nu is het nog de vraag of het deze keer wel enigszins betrouwbare personen zijn.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » vr jan 24, 2025 5:56 pm

Duitsers, Amerikanen en Britten, lees ik. Zou Elon Musk nou ook het Europese voetbal over willen nemen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 24, 2025 6:06 pm

Dus Theo Janssen heeft niet zijn spaarpot omgekeerd?

Ik blijf me er ergens toch over verbazen dat het niet lukt om iets succesvols van de grond te krijgen met een aantal lokale investeerders. Dit vooral gezien het relatief kleine bedrag. Al ben je er natuurlijk niet met het overname bedrag. Dan begint het eigenlijk pas.

Maar het zou mooi zijn als het nu gewoon betrouwbare mensen zijn en dat we dit dossier eens kunnen gaan sluiten. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » vr jan 24, 2025 11:37 pm

Laten we gewoon eens lekker hard van stapel lopen. Kampioen van de KKD in 2026, landskampioen in 2027, CL-winst in 2028 na een zinderende finale waarin we revanche nemen op Real Madrid, die 1-0 nederlaag tegen de verhouding in in Bernabeu in 1992 zit me nog steeds niet lekker.

Wouter

Bericht door Wouter » za jan 25, 2025 8:37 am

De eerste eigenaar is bekend: https://streamable.com/ub0hf6

Wouter

Bericht door Wouter » za jan 25, 2025 8:39 am

Marillion schreef:
vr jan 24, 2025 6:06 pm
Dus Theo Janssen heeft niet zijn spaarpot omgekeerd?

Ik blijf me er ergens toch over verbazen dat het niet lukt om iets succesvols van de grond te krijgen met een aantal lokale investeerders.
Misschien komen de Duitsers wel uit Emmerik. :confused.gif:

Poeder II

Bericht door Poeder II » ma jan 27, 2025 4:24 pm

LC moet nog steeds akkoord geven n.a.v. gemaakte afspraken.

Het zoemt een beetje van de geruchten dat die amerikaan van olympique lyon één van de eigenaars is die eerder afhaakte (ben zijn naam even kwijt).

columbus

Bericht door columbus » ma jan 27, 2025 4:37 pm

Marillion schreef:Ik blijf me er ergens toch over verbazen dat het niet lukt om iets succesvols van de grond te krijgen met een aantal lokale investeerders. Dit vooral gezien het relatief kleine bedrag. Al ben je er natuurlijk niet met het overname bedrag. Dan begint het eigenlijk pas.

Maar het zou mooi zijn als het nu gewoon betrouwbare mensen zijn en dat we dit dossier eens kunnen gaan sluiten. :biggthumpup.gif:
Het eerste blijft mij ook een raadsel. Grote club in de regio, daar zou toch meer in moeten zitten. Hoop dat er nu weer een normale en gezonde voetbalclub van gemaakt wordt.

Las volgens mij ergens ook dat de directeur van het GelreDome een sneer gaf dat Vitesse maar een ander plekje moest zoeken. Het was alleen een kop van een artikel wat ik las. Maar vond het een domme uitspraak, ook het stadion heeft Vitesse hard nodig lijkt me

Wouter

Bericht door Wouter » ma jan 27, 2025 8:36 pm

Jullie vergeten dat er helemaal niet zo veel grote bedrijven zijn in de regio-Arnhem. Vroeger had je natuurlijk AkzoNobel, maar al die kunstenaars, musea, Burgers Zoo etc. gaan Vitesse niet spekken.

Poeder II

Bericht door Poeder II » ma jan 27, 2025 9:18 pm

Dacht de de hogeschool al in de top 10 grote bedrijven in Arnhem staat, dan weet je het wel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 28, 2025 2:06 pm

Oke, dat onderschat ik dan misschien wel ja.

Soms moet je ook een beetje geluk hebben als club. Zie Van Seumeren en Boekhoorn. Dan heb je maar een rijke supporter nodig.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » di jan 28, 2025 8:05 pm

Een decennia of twee terug had Vitesse toch ook een heel behoorlijke opleiding?

Misschien onderschat ik de regio ook wel maar niemandsland is het ook weer niet. Maar stabiele middenmoter op het hoogste niveau is toch wel mogelijk. Beetje als Heerenveen

Wouter

Bericht door Wouter » di jan 28, 2025 8:18 pm

Eigenlijk is dat mijn grootste teleurstelling van dit seizoen. Al die zogenaamde talenten kunnen er gewoon niks van. Jonathans kon natuurlijk wel goed voetballen en dat heeft in de eerste seizoenshelft nog het e.e.a. verbloemd, maar die hebben ze voor een appel en een ei moeten verkopen. Bramel kan het als keeper misschien nog redden in het profvoetbal, Yegoian is een goede aanwinst en Zarrouk heeft duidelijk talent, maar de rest hoort helemaal niet in het profvoetbal thuis.

Overigens slaagt Van den Brom er dan nog in om die twee jongens die wel een beetje kunnen voetballen regelmatig op de bank te zetten.

Er zit ook nul vooruitgang in. Al helpt John Grabbelton daar ook niet aan mee met zijn constante wisselingen en bizarre opstellingen.

columbus

Bericht door columbus » di jan 28, 2025 10:13 pm

Vitesse heeft nog een lange weg te gaan. De club moet weer in rustig vaarwater komen, een paar jaar geen stress over rekening die nog betaald moeten. Inzetten op de jeugd. Heel veel vallen en op staan maar op ten duur zit er echt wel een mooie club in

En die talenten, bij iedere club in Nederland valt het best tegen eerlijk gezegd. En ga er maar aan staan, bij Vitesse leren ze wel met tegenslagen om gaan. Om er dan toch iets positiefs uit te moeten halen

Wouter

Bericht door Wouter » wo jan 29, 2025 4:11 pm

Twee Amerikanen, twee Duitsers en een Italiaan dus. Wat zijn we weer lekker mondiaal in Arnhem.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 29, 2025 4:36 pm

Hoe lang gaat het duren voor er een link met Coley Parry komt bovendrijven?
Nil volentibus arduum

Poeder II

Bericht door Poeder II » do jan 30, 2025 1:37 pm

Wat is een link en in hoeverre niet toegestaan. Als Parry in zijn netwerk heeft laten vallen dat er in Nederland een club in deplorabele staat te koop is maar verder niet heeft bemiddeld,... is dat een link. Ja, in strijd met de richtlijnen door de LC opgesteld, nee.

zeux

Bericht door zeux » za feb 01, 2025 6:41 pm

1 feb 2025 om 18:25Update: 11 min. geleden
Hekkensluiter Vitesse heeft zaterdag voor een stunt gezorgd met een zege bij Excelsior. De Arnhemmers, die vorige week definitief werden gered, wonnen met 1-3 van de nummer twee van de Keuken Kampioen Divisie.

Het zijn mooie tijden voor de Vitesse-supporters, die ruim een week geleden eindelijk de redding van hun club mochten vieren. Vorige week kochten vijf buitenlandse investeerders de miljoenenschuld van de Arnhemse club af, waarmee de noodlijdende voetbalclub definitief is gered van de ondergang.

Op de dag dat de redding van de club bekend werd, leed Vitesse nog een ruime thuisnederlaag tegen FC Dordrecht (0-3). Maar zaterdagmiddag volgde de eerste overwinning sinds de overname.
Periode 3 gaan jullie denkeljk niet meer winnen, maar alle ballen op Periode 4 en wie weet sluipen jullie via de nacompetitie de Eredivisie in. :drecul.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter

Bericht door Wouter » za feb 01, 2025 7:18 pm

Dat kan niet als je laatste wordt.

Die Van Sas stond wel waanzinnig goed te keepen trouwens.

zeux

Bericht door zeux » za feb 01, 2025 7:52 pm

Wouter schreef:
za feb 01, 2025 7:18 pm
Dat kan niet als je laatste wordt.
Wat is dat nu weer voor iets raars???

Dat hele Periode-gedoe is toch om clubs die 'mindere periodes' kennen in een seizoen toch een zijdeur-kans te geven?

Als dit zo is, schaf dan dat Periode-geneuzel af.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter

Bericht door Wouter » za feb 01, 2025 8:13 pm

Theoretisch kan het natuurlijk nog wel. Als de nieuwe eigenaren de Champions League leeg kopen, is er een kans dat we die 19 punten achterstand op Jong FC Utrecht in gaan lopen. :smallgrin.gif:

Plaats reactie