Brian Brobbey

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Brobbey halen

Nee, helemaal niet
1
5%
Alleen als hij gratis is
0
Geen stemmen
Alleen als we huren
5
23%
Alleen als Haller vertrekt
0
Geen stemmen
Halen tot een transfersom van vijf miljoen
2
9%
Halen tot een transfersom van tien miljoen
10
45%
Halen tot een transfersom van vijftien miljoen
4
18%
Halen tot een transfersom tot achttien miljoen
0
Geen stemmen
Tranfersom maakt me niet uit, als we hem maar binnenhalen
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

Yopii

Re: Brian Brobbey

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 12:24 pm

Marillion schreef:
ma jan 27, 2025 12:06 pm
Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 11:30 am
Bij Ajax kennen ze die jongen toch? Hij was dolblij toen Overmars hem terug naar huis wilde halen. Hij is een groot kind.

Brobbey vertegenwoordigt wel kapitaal. Dan haal je Weghorst erbij, totaal overbodig. :confused.gif:

Farioli doet nog een duit in het zakje met zijn gewissel.
Maar wat stel je dan voor? Het seizoen in met slechts 1 volwaardige spits en dan maar hopen dat hij functioneert en niet geblesseerd raakt?
Akpom is er toch, en we hebben ook nog Traoré.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 12:27 pm

In de tijd met Haller ging het wel goed met hem. Hij zal wellicht moeite hebben met de manier waarop Weghorst de concurrentiestrijd voert. De ene concurrent is de andere niet.

Dat is dan het punt wat je Ajax zou kunnen verwijten. Dat ze met die twee een slechte match hebben gerealiseerd. Het idee daarachter was als ik het goed heb begrepen dat een jongen als Weghorst zijn winnaarsmentaliteit zou moeten inbrengen en dat spelers dat zouden oppakken.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 27, 2025 12:29 pm

Marillion schreef:
ma jan 27, 2025 12:27 pm
Dat is dan het punt wat je Ajax zou kunnen verwijten. Dat ze met die twee een slechte match hebben gerealiseerd. Het idee daarachter was als ik het goed heb begrepen dat een jongen als Weghorst zijn winnaarsmentaliteit zou moeten inbrengen en dat spelers dat zouden oppakken.
Weghorst werd niet voor niets zo laat gepresenteerd. De bedoeling zal zijn geweest om Brobbey of Akpom te verkopen.

Kroes blijkt een hol vat. 0 vertrouwen in die kale smurf. Hij heeft in dit window al 4 weken niet geleverd. Dus waarom zou ie in de laatste wel leveren?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 12:34 pm

Oh zeker. Brobbey was natuurlijk ook wel een van de spelers die potentieel geld zou kunnen opleveren.

Wat speelde was dat hij toen is aangeboden bij Nottingham Forrest (die het overigens bizar goed doen dit seizoen).
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 12:51 pm

Marillion schreef:
ma jan 27, 2025 12:27 pm
In de tijd met Haller ging het wel goed met hem. Hij zal wellicht moeite hebben met de manier waarop Weghorst de concurrentiestrijd voert. De ene concurrent is de andere niet.

Dat is dan het punt wat je Ajax zou kunnen verwijten. Dat ze met die twee een slechte match hebben gerealiseerd.
Precies! :biggthumpup.gif:

Een selectie samenstellen vraagt ook inzicht in groepsprocessen. Vaak genoeg is er geen chemie tussen spelers, dan werkt het niet.
Het idee daarachter was als ik het goed heb begrepen dat een jongen als Weghorst zijn winnaarsmentaliteit zou moeten inbrengen en dat spelers dat zouden oppakken.
Dat zagen we donderdag. Toen hadden we best een dosis winnaarsmentaliteit kunnen gebruiken, maar Weghorst bracht niets. Uiteindelijk gaat het om prestaties. Weghorst is geen Tadic.
Dus waarom zou ie in de laatste wel leveren?
Last minute Fosu-Mensah? Een echte Ajacied. (Dat hij met zestien jaar wegliep, vergeten we dan even.) :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 27, 2025 1:12 pm

Ik vind het helemaal niet gek dat ze een concurrent voor Brobbey hebben aangetrokken. Hij wordt flink betaald om de ballen erin te schoppen en moet daarnaast aan de slag om zichzelf te verbeteren.

Op beide onderdelen faalt hij toch gewoon?
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma jan 27, 2025 1:20 pm

Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 12:51 pm

Last minute Fosu-Mensah? Een echte Ajacied. (Dat hij met zestien jaar wegliep, vergeten we dan even.) :hypocrite.gif:
Die kans schat ik levensgroot in. Ik hoor van mensen binnen de club dat hij het wel echt goed doet bij Jong. En dat geloof ik ook nog wel, want die jongen kan geweldig goed voetballen mits fit. En laat dat laatste nou net een groot probleem zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 1:22 pm

Maar Fosu-Mensah is toch veel meer CV dan back? Als hij het goed doet zou ik het gokje overigens best aandurven om hem een prestatiecontract te geven. Als je budget beperkt is moet je soms een gokje wagen.

Dat gokje moet dan alleen niet zijn dat we in de strijd om de CL plekken van zijn beschikbaarheid afhankelijk zijn. Het zou eerder een stap zijn richting volgend seizoen. Exit Rugani en enter Fosu-Mensah.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 27, 2025 1:26 pm

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 1:29 pm

Lionel schreef:
ma jan 27, 2025 1:12 pm
Ik vind het helemaal niet gek dat ze een concurrent voor Brobbey hebben aangetrokken. Hij wordt flink betaald om de ballen erin te schoppen en moet daarnaast aan de slag om zichzelf te verbeteren.

Vorig seizoen niet, maar toen speelde Ajax veel opportunistischer. De huidige speelstijl past hem niet zo.
Die kans schat ik levensgroot in. Ik hoor van mensen binnen de club dat hij het wel echt goed doet bij Jong. En dat geloof ik ook nog wel, want die jongen kan geweldig goed voetballen mits fit. En laat dat laatste nou net een groot probleem zijn.
Haha, hoeft Kroes niets te bedenken.

Ik vind je trouwens te stellig: die jongen had een heel goede speler kunnen worden als hij niet zo vaak geblesseerd was en de juiste keuzes had gemaakt. Hij heeft op basis van reputatie een paar mooie contracten getekend, maar het nergens kunnen waarmaken. Hoe oud is hij inmiddels?

Ik hoor het verhaal al: tekent voor de rest van het seizoen, neemt genoegen met minder salaris om Ajax te helpen, blabla.
Laatst gewijzigd door Yopii op ma jan 27, 2025 1:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 1:34 pm

Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 1:29 pm
Lionel schreef:
ma jan 27, 2025 1:12 pm

Vorig seizoen niet, maar toen speelde Ajax veel opportunistischer. De huidige speelstijl past hem niet zo.
Het missen van al die opgelegde kansen heeft natuurlijk niets met de speelwijze te maken. Als hij de helft van die honderd procent kansen had gemaakt had je niemand gehoord. Nu heeft hij er wat dat betreft echt een potje van gemaakt.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 1:42 pm

Klopt, hij had er meer moeten maken.

Hij is geen Haaland, maar hij kan wel beter dan hij de afgelopen maanden heeft laten zien. Hij was veel aan het worstelen ver van het vijandelijke doel. FF was tevreden over hem ondanks zijn doelpuntendroogte, want hij verzette zoveel werk. Misschien verzette hij wel te veel werk, waardoor hij niet scherp was voor het doel.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 27, 2025 1:43 pm

Alexander schreef:
ma jan 27, 2025 1:20 pm
Je hebt 2 soorten voetballers: fitte en niet-fitte. TFM lijkt me vintage-Kroes.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 1:45 pm

Het zegt wel wat dat hij op deze leeftijd bij Jong rondloopt, hopend op een contract.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 3:26 pm

Yopii schreef:
ma jan 27, 2025 1:42 pm
Klopt, hij had er meer moeten maken.

Hij is geen Haaland, maar hij kan wel beter dan hij de afgelopen maanden heeft laten zien. Hij was veel aan het worstelen ver van het vijandelijke doel. FF was tevreden over hem ondanks zijn doelpuntendroogte, want hij verzette zoveel werk. Misschien verzette hij wel te veel werk, waardoor hij niet scherp was voor het doel.
Hij zou met een mental coach aan de slag moeten gaan is mijn indruk. Brobbey oogt enorm onrustig en dat zie je terug in zijn manier van afwerken.
Ook dat afwerken vereist training. Ook dat wil hij krachtig doen maar plaatsen is veel belangrijker. Bij PSV heeft Gakpo hieraan gewerkt met Van Nistelrooy. Binnenkant voet en plaatsen in plaats van gewoon hard trappen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 3:29 pm

Je bent het dus met Valentijn Driessen eens op dit punt?

Overigens ben ik het op dit punt met Van Basten eens: een schande dat er met die jongen niet aan zulke dingen gewerkt is in de opleiding. Overzicht is aangeboren, maar zuiver plaatsen is te leren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 27, 2025 3:33 pm

Ik ken de mening van Valentijn Driessen niet maar zelfs een kapotte klok laat twee keer per dag de juiste tijd zien.

Brobbey oogt zo wild en ongecontroleerd in de afwerking. Dat is tot op zekere hoogte prima trainbaar maar er zit ook een mentale component in. Rust in je hoofd. Dat je met deze manier van afronden uit de opleiding kunt komen is inderdaad onvoorstelbaar.
Nil volentibus arduum

Marcel

Bericht door Marcel » ma jan 27, 2025 3:35 pm

Het probleem van Brobbey is toch echt gewoon Brobbey zelf.
Je kan zeggen dat de speelwijze hem niet ligt en dat het dus aan Farioli ligt. Of dat hij geen chemie heeft met Weghorst, niet tegen concurrentie kan... of wat dan ook, en dat het dus aan Kroes ligt.
Hij krijgt alle kans van de wereld, speelt bijna elke wedstrijd, op zijn eigen positie, in de spits... wat wil je nou nog meer?
En dan krijg je ook nog dat geouwehoer dat ze de marktwaarde van Brobbey aan het verkwanselen zijn.

Feit blijft dat die jongen er geen bal in schiet en zich niet ontwikkeld. Zijn techniek blijft onbeholpen, kan niet kaatsen, kan niet schieten, kan niet koppen.
Ontwikkeld zich ook tactisch niet. Het is elke keer hetzelfde patroon, worstelen, vallen en dan maar hopen dat daar iets uitkomt. Soms lukt dat, maar meestal niet.
Je zou toch denken dat hij zelf ook wel door heeft dat die worstelpartijen niet veel opleveren en dat hij iets anders gaat proberen?

Als spits moet hij gewoon scoren, dan hoeven we deze hele discussie niet te hebben.... en ja dat doet hij nou net niet.
Dus... next.

Yopii

Bericht door Yopii » di jan 28, 2025 12:52 pm

'West Ham kijkt naar alternatieven voor Brobbey door hoge eisen Kroes en Ajax'
Vandaag om 12:45
De eisen van Ajax voor Brian Brobbey zijn op dit moment te hoog voor West Ham United, meldt Jacob Steinberg van The Guardian. The Hammers kijken ondertussen naar alternatieven voor de spits van de Amsterdammers.

West Ham United hoopt op de komst van Brobbey, maar Ajax wil de spits niet zomaar laten gaan. De Premier League-club initieerde in eerste instantie een tijdelijke transfer. Dat zien de Amsterdammers niet zitten. Alex Kroes zet in op dertig miljoen euro met vijf miljoen aan haalbare bonussen. Dat is voor West Ham United te gortig.

Ondertussen zoeken The Hammers voorzichtig naar alternatieven voor Brobbey, die vrijdag nog in Londen werd gesignaleerd. André Silva van RB Leipzig gold voor Brobbey al als een optie om te huren. Dat is nog steeds zo. Ondertussen is ook Evan Ferguson van Brighton & Hove Albion een optie, maar voor hem is er concurrentie uit Engeland en Duitsland, terwijl het niet zeker is dat The Seagulls hem willen laten gaan.

Brobbey heeft nog een contract tot medio 2027 bij Ajax. Dit seizoen was hij in 29 wedstrijden goed voor drie goals en zeven assists. Naast West Ham informeerden ook Tottenham Hotspur, Everton, Olympique Marseille en AS Roma naar de diensten van de spits. Terwijl wilde geruchten zelfs beweerden dat ook Manchester United geïnteresseerd is.

Mocht Brobbey toch vertrekken, zou er een vervanger voor de spits moeten komen, ondanks dat Ajax al beschikt over Wout Weghorst en Chuba Akpom. De eventuele verkoop van Brobbey staat los van het aantrekken van een linksbuiten of rechtsback.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 28, 2025 2:07 pm

Als de verkoop van Brobbey daadwerkelijk los staat van het invullen van de vacature voor een buitenspeler en een rechtsback kun je eventueel iets flexibeler zijn. Ik zou dan wel nu het besluit nemen dat hij in ieder geval tot en met zondag bij de selectie zit.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 28, 2025 9:14 pm

Ik geloof daar weinig van. Brobbey verkopen was/is nodig omdat Kroes geen netwerk heeft om talenten te spotten en/of spelers te huren die bij de topclubs buiten de boot vallen.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 29, 2025 8:21 am

Lekker voor de focus van die jongen dit allemaal. Helemaal als het zometeen allemaal niet doorgaat. Heeft zijn krabbel natuurlijk al gezet onder een gigantisch contract en mag zich op zaterdag alsnog gaan focussen op de wedstrijd tegen Feyenoord.

Ik ken geen TD die zoveel onrust en verdeeldheid zaait. Een catastrofe voor iedere trainer dit.

Yopii

Bericht door Yopii » wo jan 29, 2025 9:12 am

Nu hij Brobbey niet kan slijten, probeert hij het met Akpom, lees ik. Waar is die man mee bezig? :confused.gif:

Spelers zijn wel mensen. Straks blijven ze allebei, zit je met twee teleurgestelde spitsen. Goed bezig, Alex!

Inmiddels weet heel Europa dat je bij Kroes spelers kunt huren als je even iemand nodig hebt. Waarom zou een club kopen als spelers ook op zicht kunnen komen, zonder enige verplichting?

En maar lekken dat het aan de spelers ligt, goed voor hun marktwaarde!

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 29, 2025 9:12 am

Het is echt te bizar dit. Wat een chaos. Ik ben ook benieuwd hoe hij aan Farioli is gekomen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 29, 2025 9:30 am

Ongelooflijk... :excited.gif: Wordt ie tot de orde geroepen door Geelen, RvC?

Directie / richting geven blijkt een vak te zijn. Kroes is de volgende stagiaire die dat nu op kosten van een beursgenoteerde organisatie mag ondervinden / leren. Te gek voor woorden.

Plaats reactie