Sivert Mannsverk

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

wimpey

Re: Sivert Mannsverk

Bericht door wimpey » di jul 09, 2024 2:01 pm

Lionel schreef:
di jul 09, 2024 1:37 pm
Onder de vorige coaches was iedereen slecht.
Vos heeft meer talent dan Mannsverk en Tahirovic. Die durf ik wel aan. Zoals Godts en Van Dongen meer talent hebben dan Forbs. Als je maar tegen genoeg zwakke tegenstanders speelt, dan zijn je data vanzelf goed. :excited.gif:

Bij Ajax zijn ze in het Geschwätz van Mislintat getuind. Blijkbaar niemand vroeg voor het kapotslaan van miljoenen effe: hé bijgoochem, wat kúnnen die Mannsverk, Tahirovic en Forbs van je nou eigenlijk goed?

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 09, 2024 2:05 pm

Precies, de sfeer was verziekt en het teamverband ver te zoeken.

Het Ajax dat furore maakte in Europa ging niet lang daarvoor roemloos ten onder tegen PSV, in de kampioenswedstrijd van die club nota bene. Toen rolden de supporters over elkaar om de mentaliteit van de spelers aan de kaak te stellen. Ik bedoel maar, het kan zo snel verkeren. Een team dat keihard werkt kan in elk geval in Nederland ver komen, ook als de topkwaliteit ontbreekt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jan 25, 2025 7:47 pm

Cardiff. Huur zonder optie tot koop, aldus de Telegraaf. Er waren ook clubs uit de 2e Bundesliga geïnteresseerd haha.

Het wordt wel echt een heerlijk tafereel hoe het vergaat met de Mislintat boys hè. Forbs zit volcontinu op de bank, Medic is geen basisspeler bij Bochum en de rest weten we al helemaal niet te slijten. Wat een rijtje gaat dit worden. De grootste scam uit de historie van Ajax.

zeux

Bericht door zeux » za jan 25, 2025 8:54 pm

peter schreef:
za jan 25, 2025 7:47 pm
Cardiff. Huur zonder optie tot koop, aldus de Telegraaf. Er waren ook clubs uit de 2e Bundesliga geïnteresseerd haha.

Het wordt wel echt een heerlijk tafereel hoe het vergaat met de Mislintat boys hè. Forbs zit volcontinu op de bank, Medic is geen basisspeler bij Bochum en de rest weten we al helemaal niet te slijten. Wat een rijtje gaat dit worden. De grootste scam uit de historie van Ajax.
Ja, daar wordt op zeker over 25 jaar nog over gesproken (als 'we' tegen die tijd weer ok zijn...)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 25, 2025 9:13 pm

Ik denk niet dat Kroes iets te verwijten valt in deze. Die jongens verdienen veel te veel voor wat ze presteren of gepresteerd hebben.
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jan 25, 2025 9:37 pm

Mannsverk en Tahirovic zullen nou ook niet weer zo veel verdienen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 25, 2025 9:46 pm

Jinne schreef:
za jan 25, 2025 9:37 pm
Maar ze hebben nog minder gepresteerd en willen niet inleveren. Vindt maar een club voor ze.

Berghuis bijvoorbeeld verdient nog steeds meer dan Dumfries na zijn recente contractverlenging.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 26, 2025 9:48 am

Klopt, het gaat er niet zozeer om hoe hoog ze op de salarisladder staan binnen Ajax maar vooral hoe dat beeld is ten opzichte van de markt. Er is op het moment geen club te vinden die ze hetzelfde salaris wil betalen en dus geven zij hun contract bij Ajax niet op want de kans is groot dat ze nooit meer zo'n contract krijgen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 11:30 am

Lionel schreef:
za jan 25, 2025 9:46 pm
Jinne schreef:
za jan 25, 2025 9:37 pm
Maar ze hebben nog minder gepresteerd en willen niet inleveren. Vindt maar een club voor ze.

Berghuis bijvoorbeeld verdient nog steeds meer dan Dumfries na zijn recente contractverlenging.
Berghuis is grootverdiener bij Ajax. Die behoudt dus zijn salaris als het meezit voor hem, dat kan dus wel. :confused.gif:

Wat die andere jongens betreft, als de geruchten kloppen is er dus wél belangstelling voor Tahirovic. Dan moet Kroes dat goed afhandelen. Die jongen speelt niet, dus het wordt steeds minder. Geef er een klap op.
Mannsverk is lang geblesseerd geweest, zijn situatie ligt anders. Normaal gesproken zouden er best clubs voor hem moeten komen, hij stond op de rand van het Noorse elftal, zat al bij de selectie.

Wat ik me afvraag: heeft Kroes wel een netwerk? Een speler als Mannsverk lijkt me prima geschikt voor een Belgische club, bijvoorbeeld. Misschien verdien je dan niet alles terug, maar dan ben je wel van een contract af. Al dat verhuren schiet niet op. Zoals Jinne aangeeft, die jongen heeft echt geen topcontract.

Ik denk dat Kroes afgelopen zomer veel te hoog in de boom is gaan zitten, hij ging even alles terugverdienen. Toen dat tegen het einde van de transferwindow niet bleek te lukken, raakte hij in paniek en sloot hij voor Ajax én voor de spelers ongunstige verhuurdeals af. Neem die van Forbs: zijn club kan het rustig aanzien. Bij twijfel wordt een ander opgesteld. Forbs kan immers sowieso worden binnengehaald voor een bepaald bedrag. In de praktijk blijken zulke deals onprettig voor de speler. Die hangt er een beetje bij, tenzij hij onmiddellijk de sterren van de hemel speelt. (En nee, Forbs is niet zo bijzonder, maar daar gaat het even niet om. Je moet bij verhuur een deal sluiten die kan slagen.)

Nu kun je zeggen: die arme Kroes heeft het niet zo gemakkelijk. Tja... Hij had toch zo'n grote mond? Hij ging het wel even doen. Verkopen/verhuren is ook een kunst. :aai.gif: De waarheid zal in het midden liggen: het zijn lastige deals, maar Kroes is ook geen geweldenaar, en dan druk ik me zacht uit.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 26, 2025 12:53 pm

Ik zeg niet dat hij zijn werk wel goed doet. Ik zeg alleen dat die spelers zo dramatisch zijn en dat ze ook nog eens teveel verdienen. Die combinatie doet geen wonderen.

Brobbey speelt ook geen top seizoen maar van hem kun je nog een compilatie maken van zijn goals toen hij gehuurd werd of hoe hij de verdediger van Duitsland laatst liet huilen.

Van Mannsverk, Wijndal, Tahirovic, Branco etc. kun je toch niks fatsoenlijks in elkaar knutselen? Laat staan als Kroes wellicht ook nog iets teveel vraagt en het salaris bij verhuur overgenomen moet worden.

Daarbij gezegd: Kroes moet wat minder interviews geven.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 26, 2025 2:07 pm

@Yopii: En wat als een speler als Tahirovic nou geen zin heeft om te vertrekken? Of als Mannsverk helemaal niet naar de Belgische competitie wil (om even bij je voorbeeld te blijven).

Zij zitten nu op een dik salaris en zijn speler van Ajax. Het leven is hier ook prima. Als ze er nu voor kiezen om ergens in de marge te spelen is het maar de vraag of dat voor hun een goede stap is. Spelers wachten dan misschien liever op een andere club in een betere competitie.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 2:23 pm

Eigenlijk geloof ik niet zoveel van die verhalen, Marillion. Er zijn maar weinig voetballers die jarenlang niet willen kunnen voetballen. De Bogardes zijn uitzonderingen. Zonder speelminuten loopt de marktwaarde (en dus de kans op een goed salaris) van een speler snel terug. De beste deal is een snelle deal. Tegelijktijd kun je niet voor een speler gaan denken. Een goede verstandhouding tussen TD, speler en zaakwaarnemer is cruciaal, zodat je er met onderling overleg uit kunt komen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 26, 2025 2:27 pm

Yopii schreef:
zo jan 26, 2025 2:23 pm
Eigenlijk geloof ik niet zoveel van die verhalen, Marillion. Er zijn maar weinig voetballers die jarenlang niet willen kunnen voetballen. De Bogardes zijn uitzonderingen. Zonder speelminuten loopt de marktwaarde (en dus de kans op een goed salaris) van een speler snel terug. De beste deal is een snelle deal. Tegelijktijd kun je niet voor een speler gaan denken. Een goede verstandhouding tussen TD, speler en zaakwaarnemer is cruciaal, zodat je er met onderling overleg uit kunt komen.
Dit zeg je vanuit je ervaring als docent op een MBO?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 2:33 pm

Hoe bedoel je? :confused.gif:

Zo logisch als wat, lijkt me.

Heb trouwens nog nooit een MBO van binnen gezien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 26, 2025 2:36 pm

Yopii schreef:
zo jan 26, 2025 2:23 pm
Als het verschil in inkomsten maar groot genoeg is. Dat kan het verschil zijn tussen jezelf onafhankelijk voetballen of niet.

Je kunt als club van alles willen met spelers die niet aan spelen toekomen maar ze moeten wel meewerken. Als iemand niet speelt zal hij ook heus wel interesse hebben om elders wel te spelen. Maar dan moet het wel een aantrekkelijke club en competitie zijn. Veel van deze jongens zijn bij wijze van spreken net in Amsterdam geland. Moet het hele gezin weer door naar een ander land voor een half jaar. Dat speelt ook mee.

En je ziet dit seizoen dat iemand als Wijndal dan ineens toch weer mee mag doen. Daar hopen ze misschien ook op. Dat er toch een keer een kans komt.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 2:57 pm

Dat laatste zeker, natuurlijk. Voor Wijndal zal dat een rol spelen. Hij mag af en toe meedoen en gaat ook al zijn derde contractjaar in. So far, so good.
In het uiterste geval kun je een contract ontbinden. Dat is beter dan de speler vijf jaar betalen.
Als het verschil in inkomsten maar groot genoeg is. Dat kan het verschil zijn tussen jezelf onafhankelijk voetballen of niet.
Dat geldt toch niet voor een speler als Tahirovic? Die kan echt wel ergens een contract krijgen. Hij is nog jong bovendien. Dient hij zijn contract uit, dan is hij totaal uit beeld geraakt.

Misschien dat Boomen zo denkt, zou kunnen. Maar ik begrijp dat hij vooral in Nederland wil blijven. Kijk dan wat in dat opzicht mogelijk is.

Sowieso, het gaat wel om mensen. Als je mensen behandelt als varkens, gaan ze zich als varkens gedragen, zei mijn opa altijd.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 26, 2025 3:21 pm

Tahirovic zal bijvoorbeeld wel naar een kleine Serie A club willen maar niet naar een middenmoter in België schat ik zo in. Hij heeft al bij AS Roma gezeten. Dan bouw je daar toch iets van een cv op.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 3:38 pm

Een van de dingen die Overmars goed deed, was een vertrouwensband met spelers opbouwen. Ik denk dat ze hem wél serieus namen, als hij zei dat ze beter hun heil elders konden zoeken. Voor een speler is het geen fijn gevoel als een TD de indruk geeft hem te willen dumpen, maakt niet uit waar. Ook een speler die niet presteert, is een mens.

Voor mijn gevoel denkt Kroes als een supporter en niet als een TD. Wij supporters mogen op basis van emotie oordelen, dat is voor een TD wat minder verstandig.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jan 26, 2025 5:43 pm

Ik vind Kroes ook vooral handelen als een supporter. Kijk, ik heb heus geen netwerk noch dat ik een diamanten oog heb voor talent, maar de wapenfeiten van Kroes zou ik eigenlijk ook wel weten te realiseren. Traore en Weghorst waren beschikbaar en Rugani was op basis van geluiden van de trainer. Vervolgens is de complete staf door Farioli aangedragen en hebben we in de winter de clausule van Regeer gelicht. Aan de uitgaande kant staat daar tegenover seen schokbod uit het Midden Oosten voor Bergwijn, Rensch voor 5 mio en wat vage huurdeals met Cardiff, Bochem en Espanyol o.a. En een verlenginkje met Berghuis. That’s it. That’s all there is haha. Zoals Lionel al vaak zegt is dat wel echt weinig voor iemand met zo’n grote waffel.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo jan 26, 2025 5:55 pm

Geen idee waar Kroes zijn uren op maakt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 6:55 pm

Het bijpraten van de Bestuursraad. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 28, 2025 2:21 pm

Inderdaad naar Cardiff City tot het einde van het seizoen. Hopelijk gaat 'ie daar wel spelen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie