FK Rigas FS - AFC Ajax do 23-01 21:00 uur EL

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Trab
AT Toto winner 04/05

Re: FK Rigas FS - AFC Ajax do 23-01 21:00 uur EL

Bericht door Trab » vr jan 24, 2025 10:41 am

Yopii schreef:
Dit was absolute horror natuurlijk. Valt Farioli aan te rekenen: Rugani. :kots: Stel gewoon Mokio op LB op.
En laat gewoon Gaaei staan, die was echt niet de slechtste.

Daarover gesproken: Traore was weer eens dramatisch, en wat Godts aan het doen was? :confused.gif:

Onze 'eminente' aanvoerder had het ook niet, gisteren, met zijn topsalaris.
Buitenspelers valt niet heel veel aan te rekenen. Ze krijgen veelal verticale ballen van onze backs met de rug naar de goal en een tegenstander in de rug. De opbouw moet gewoon beter. Doorschuiven naar middenveld van achteruit, man meer creëren en de buitenspelers in de 1 tegen 1 zetten met het gezicht naar het doel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jan 24, 2025 10:57 am

Marillion schreef:
Alexander schreef:
vr jan 24, 2025 9:19 am
Ajax heeft echt nauwelijks wat te besteden, Wimpey. Lees nu dat Tahirovic en Akpom niet naar de clubs willen die interesse in hun heeft, met als reden dat ze (Southampton) niet aan de salariseisen kunnen voldoen. Dat is natuurlijk wel ridicuul.

Een buitenspeler is wel echt key. Zo een Traore als rechtsbuiten is ook echt armoe. Ik heb veel vertrouwen in die jongen van Jong, dus wat mij betreft proberen we die positie met hem in te vullen.

Ik ben trouwens wel onder de indruk van de ontwikkeling van Fitz. Hopelijk wordt hij met het krijgen van meer ervaring ook wel wat rustiger voor de goal, want daar schort het nog wel echt aan.
Hij is bepaald niet de enige die eigenlijk gewoon niet op doel kan schieten. In de spits loopt er ook zo één. Daar moet inderdaad echt aan gewerkt worden. Verder zie ik het ook zitten in Fitz Jim. Niet vergeten dat hij nog maar 21 is, daar zit echt nog wel rek in. Zijn kracht ligt met name in het versnellen van het spel en dat is echt wel een waardevol wapen. Hij ziet de oplossing snel en durft de bal ook meteen te spelen. Als mensen nou klagen over dat Ajax geen Ajax voetbal speelt dan zou Fitz Jim van die groep mensen nou juist het nodige krediet moeten krijgen.

Dat salarisprobleem speelt bij alle spelers die mogen vertrekken. Niemand wil inleveren dus kom je op z'n best weer op allerlei huurconstructies uit. En dat brengt geen geld in de kassa om zelf wat te doen.
Idd. Doet het prima FJ. Waren gewoon slechte wissels van Farioli. Hem rechtsback zetten met Berghuis ervoor op het middenveld is vragen om problemen. Al hoeft hij de bal ook niet 3x achterelkaar zo in te leveren Afbeelding
Ja scorend vermogen is wel een probleem. We halen nu Regeer voor 5 miljoen wat ook geen doelpuntenmachine is. Twente lacht zich dood. Die maken 4 miljoen winst en halen straks Edvardsen transfervrij en Breum voor een miljoen van Go Ahead. Middenvelders die wel makkelijk scoren. En dan hebben ze Naci ook nog gratis erbij gekregen.

999

Bericht door 999 » vr jan 24, 2025 11:02 am

Trab schreef:
vr jan 24, 2025 10:41 am
Yopii schreef:
Dit was absolute horror natuurlijk. Valt Farioli aan te rekenen: Rugani. :kots: Stel gewoon Mokio op LB op.
En laat gewoon Gaaei staan, die was echt niet de slechtste.

Daarover gesproken: Traore was weer eens dramatisch, en wat Godts aan het doen was? :confused.gif:

Buitenspelers valt niet heel veel aan te rekenen. Ze krijgen veelal verticale ballen van onze backs met de rug naar de goal en een tegenstander in de rug. De opbouw moet gewoon beter. Doorschuiven naar middenveld van achteruit, man meer creëren en de buitenspelers in de 1 tegen 1 zetten met het gezicht naar het doel.

Begint natuurlijk al met die opstelling van de achterhoede , het niet aan durven tegen amateurs ( die vanaf 12 december geen " officiele wedstrijd meer hadden gespeeld ) .Het ingespeelde duo Baas - Sutalo trekt ie uit elkaar.Laat toch gewoon staan en zet een JA op de linksback, en FJ op back ook weer zoiets.
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jan 24, 2025 11:19 am

999 schreef:
Trab schreef:
vr jan 24, 2025 10:41 am
Yopii schreef: En laat gewoon Gaaei staan, die was echt niet de slechtste.

Begint natuurlijk al met die opstelling van de achterhoede , het niet aan durven tegen amateurs ( die vanaf 12 december geen " officiele wedstrijd meer hadden gespeeld ) .Het ingespeelde duo Baas - Sutalo trekt ie uit elkaar.Laat toch gewoon staan en zet een JA op de linksback, en FJ op back ook weer zoiets.
Met je eens Voets. Zei ik al voor de wedstrijd. Vervang gewoon een back voor een back. Die wissel was echt slecht. FJ is geen back

Toppie

Bericht door Toppie » vr jan 24, 2025 11:21 am

Hier wat hersenspinsels van de spelers gisteravond in Letland.

Let's go, let niet zo op me, je moet opletten, let it be , let op , let op slecht (Ri)Gras... Kan zo nog wel even doorgaan maar is het blijft triest. :blush.gif: :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 11:24 am

Trab schreef:
vr jan 24, 2025 11:19 am
Met je eens Voets. Zei ik al voor de wedstrijd. Vervang gewoon een back voor een back. Die wissel was echt slecht. FJ is geen back
Yep. Komt bij dat die Rugani een afgrijselijke speler is. Loopt alleen maar achteruit en kan niet voetballen. Grote fouten van Farioli gisteren.

Denk dat Fitz-Jim op rechtsback een steek onder water richting TD was? Effe een middenvelder op RB zetten...

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 11:49 am

Komt bij dat die Rugani een afgrijselijke speler is. Loopt alleen maar achteruit en kan niet voetballen
Moest per se komen van Farioli. :confused.gif:

Mazzel dat Sutalo zich per se wilde revancheren, Farioli wilde hem eigenlijk kwijt. Nu zit Rugani gelukkig meestal op de bank.

Overigens, de wissels waren gisteravond weer dramatisch. Bij Ajax viel het gebrek aan energie op. Toch zette Farioli Berghuis en Boomen erin.

Van Weghorst is inmiddels weinig over, hij was zogenaamd supersub. :confused.gif: :confused.gif: :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 12:00 pm

Yopii schreef:
vr jan 24, 2025 11:49 am

Mazzel dat Sutalo zich per se wilde revancheren, Farioli wilde hem eigenlijk kwijt.
Aha. Weten we dat ook weer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 24, 2025 12:44 pm

Zo gek was dat niet. Hij had een dramatisch seizoen achter de rug en Ajax moest budget genereren. Dit was een van de weinige spelers die op basis van zijn reputatie nog goed in de markt lag. In principe was iedereen natuurlijk te koop.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » vr jan 24, 2025 12:46 pm

Bericht van inmiddels half jaar oud. Dagkoers van toen…
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 12:54 pm

Marillion schreef:
vr jan 24, 2025 12:44 pm
Zo gek was dat niet. Hij had een dramatisch seizoen achter de rug en Ajax moest budget genereren. Dit was een van de weinige spelers die op basis van zijn reputatie nog goed in de markt lag. In principe was iedereen natuurlijk te koop.

Daar doelde ik niet op, pff. Rugani was beoogd basisspeler. Nou, liever niet.

Gelukkig bleef Sutalo. Die is dit seizoen duidelijk een van de beteren.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 24, 2025 1:25 pm

wimpey schreef:
vr jan 24, 2025 11:24 am
Trab schreef:
vr jan 24, 2025 11:19 am
Yep. Komt bij dat die Rugani een afgrijselijke speler is. Loopt alleen maar achteruit en kan niet voetballen. Grote fouten van Farioli gisteren.

Denk dat Fitz-Jim op rechtsback een steek onder water richting TD was? Effe een middenvelder op RB zetten...
Rugani opstellen en Kaplan niet is natuurlijk ook een verkeerde keuze in dat opzicht.

Dat FJ tegen amateurs niet als rechtsback uit de voeten kan zegt meer over het gebrek aan inzicht van FJ dan over de keuze van Farioli.

Dit Ajax heeft teveel slechte spelers, tweede worden is echt een must. Kunnen we afscheid nemen van een bende spelers en jeugd laten doorschuiven.

Of Farioli na dit seizoen nog steeds geschikt is laat ik even in het midden. Gisteren was wel echt ultieme horror maar los van de keuzes die hij heeft gemaakt, de spelers moeten het gewoon doen tegen amateurs.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 24, 2025 5:47 pm

Kennelijk is plaatsing voor de volgende ronde overigens al wel helemaal zeker. En de eerste 8 niet meer haalbaar. Die wedstrijd tegen Galatasaray is dus alleen voor de eer.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za jan 25, 2025 1:18 pm

Lang geleden dat ik zo boos was -en bleef- tijdens een Europese uitwedstrijd.

De heenreis was (zoals altijd) nog leuk, je bent weer blij dat je een paar dagen niet naar dat stomme beeldscherm hoeft te kijken en correct moet gaan doen, lekker op pad. Vanaf Vilnius naar Panavezys voor de ultieme Litouwen-experience. In het enige café van het dorp wilden we CL kijken maar er werd (zoals overal in deze landen) alleen maar basketball uitgezonden. Wel een goed bord eten voor 7 euro. We kwamen twee Zweedse gasten tegen die Nederlands spraken en ons vertelden dat ze hier 'voor de grap zaten, ze wilden eens naar een random Litouws stadje'. Toevallig, wij dus ook! Ze gingen ook naar de wedstrijd, volgende ochtend weer met de Flixbus. Een van de meest random ontmoetingen die ik heb gehad, dus.

In hotel toch maar schakelkanaal gekeken, toen mijn reisgenoot snachts water wilde halen bleek dat we opgesloten waren, de gangdeur was op slot. Ook nooit meegemaakt. Daarna in 2 uur naar Riga gereden, meteen langs het KGB-museum (niet zo spannend als we hoopten) en toen maar gewoon een rondje gelopen en de kroeg in. We waren slechts met z'n 2en omdat nr 3 uiteindelijk niet mocht van zn vriendin, er was wel geboekt maar met een verhuizing en kleine tweeling durfde hij een relatiebreuk niet aan. We hebben 'm dus veel foto's van onze biertjes gestuurd, maar 2 ipv 3 is toch een iets andere dynamiek. Scheelt wel wat in de alcoholname, prima ook.

De omstandigheden in het stadion vielen mee, waarschijnlijk omdat ik me 2 maanden lang mentaal heb voorbereid op een tocht naar Antarctica. Maar dan zo'n wedstrijd tegen zo'n tegenstander, ik trek dit toch zo slecht. Voelde me ook eigenlijk persoonlijk behoorlijk in de steek gelaten, en met mij 2370 anderen. Sociedad verliezen prima, maar hierna loop je gewoon echt de walk of shame terug naar de stad. Ik verwacht echt geen mooie aanval meer dit seizoen maar gewoon even 3 punten mee naar huis is toch niet teveel gevraagd?

En dan nog de ochtend na de wedstrijd brak in 3,5 uur richting Vilnius rijden, wat een hemeltergend saai landschap. Er is niets. Zelfs niet eens bomen of iets van een heuvel. Één dorpje onderweg, daar zag ik twee mensen lopen. Weet niet eens of ik het goed zag want het werd amper licht en omdat ik 200 km achter een vrachtwagen moest rijden kon ik eigenlijk überhaupt niet door de ramen kijken. Ik heb m'n remote-werken-in-de-zon-tijd dus hiervoor laten schieten, dat ga ik nooit meer doen. Gelukkig is januari over een week voorbij.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 25, 2025 4:25 pm

Bikkel!
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 11:34 am

Het is een schande, collectief falen van trainer en spelers. En dan Farioli die het allemaal niet zo erg vindt... Bweh.

Ze hadden beter Jong kunnen sturen.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 26, 2025 12:54 pm

Yopii schreef:
zo jan 26, 2025 11:34 am
Het is een schande, collectief falen van trainer en spelers. En dan Farioli die het allemaal niet zo erg vindt... Bweh.

Ze hadden beter Jong kunnen sturen.
Farioli acteert omdat hij later ook wel inzag dat we ondanks de nederlaag geplaatst zijn voor de volgende ronde. Tegen Gala zullen we wat wissels zien zodat we fris en fruitig tegen Feyenoord aan de bak moeten. Die pot moet je winnen.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 26, 2025 1:25 pm

We zijn nog niet helemaal verzekerd van die tussenronde toch?

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 26, 2025 1:26 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo jan 26, 2025 1:25 pm
96% zeker ofzo.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 26, 2025 2:20 pm

Wel een vreemd bericht want AZ staat boven ons.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 26, 2025 2:28 pm

wimpey schreef:
zo jan 26, 2025 1:26 pm
96% zeker ofzo.
100% zag ik ergens. Top 8 is niet meer haalbaar dus ik zou iedereen adviseren om donderdag lekker wat leuks te gaan doen en je stem te sparen voor zondag.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » zo jan 26, 2025 2:45 pm

Lionel schreef:
zo jan 26, 2025 2:28 pm
wimpey schreef:
zo jan 26, 2025 1:26 pm
96% zeker ofzo.
100% zag ik ergens. Top 8 is niet meer haalbaar dus ik zou iedereen adviseren om donderdag lekker wat leuks te gaan doen en je stem te sparen voor zondag.
Drie clubs kunnen Ajax (10 punten, +7) uit de top24 stoten:

Porto (8 punten, +1), Twente (7 punten, -2) en Braga (7 punten, -4).

De laatste twee vallen al af, want kunnen hooguit gelijk komen met Ajax, maar hebben veel slechter doelsaldo.

Dus blijft Porto over.

Midtjylland (10p, 0) en Fenerbahce (9p, -2) staan onder Ajax en moeten tegen elkaar. Bij gelijkspel blijft Fenerbahce op doelsaldo onder Ajax.

Maar hoe zit het met loting? Spelen 9 t/m 16 tegen 17 t/m 24? Dan loont het wel om in die bovenste helft te staan... Dus toch maar energie stoppen in winnen dan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 26, 2025 2:49 pm

De Klassieker is natuurlijk echt véél belangrijker. Maar die slechte serie in de EL met als dieptepunt afgelopen donderdag maakt dat ik toch wel behoefte heb aan iets van een revanche. Ook om de negatieve sfeer een beetje te doorbreken. Dat kan ook weer helpen richting zondag.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 3:05 pm

Hopelijk zijn Gimenez en wie weet ook Hancko (Engeland?) verkocht voor zondag. :neutral.gif:

Plaats reactie