PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo jan 19, 2025 10:44 am

Dat afgekeurde doelpunt begrijp ik wel. De strafschop is in mijn ogen echt idioot. Contact is niet per definitie een penalty.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 19, 2025 11:30 am

Lang hief buitenspel op, jongens. Diezelfde jongen die de winnende tegen RKC werd ontnomen, werd gisteren de 3-1 ontnomen.

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 19, 2025 11:50 am

De scheidsrechters hebben genoeg hun best gedaan voor PSV. Nu weer objectief fluiten, graag.

Die penalty was bizar. Mag een verdediger geen duel meer uitvechten in de zestien? :confused.gif:

In die samenvatting zag ik momentjes (van Schouten, Veerman o.a.) waarbij ik dacht: hmm, dat had wel wat doortastender gekund.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 19, 2025 11:52 am

Dat van Lang zag ik eigenlijk net pas. Heb er geen lijntje bij getrokken op m'n tv maar het lijkt er wel op. Bij de VAR beelden die ze lieten zien was hij niet in beeld. Maar het zal toch niet zo zijn dat ze dat niet bekeken hebben?

Ik merk het steeds vaker dat ik weinig op heb met de VAR. Al is het in theorie een toegevoegde waarde. Te vaak blijft het op z'n minst discutabel. Wat het ook lastig maakt is dat contactmomenten vaak met enorme vertraging worden bekeken. Dan zien dingen er regelmatig veel erger uit. Het is een heel systeem op zich geworden waar allerlei nieuwe problemen zijn geïntroduceerd. Bijvoorbeeld de psychologie van wel of niet een scheidsrechter naar de zijlijn roepen en wat de invloed hiervan is op een besluit. Het is een enorme zoektocht om het echt te laten werken. Moet hier nou gewoon nog vijf jaar ontwikkeling overheen of gaat het nooit werken? Ik ben er niet uit.

Nu gaan ze beslissingen uitleggen. Ik kijk er nu al naar uit hoe dat werkt als Ajax in een volle kuip een strafschop krijgt op basis van VAR beelden. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 19, 2025 12:03 pm

Ik ben voorstander van de VAR, al is het maar omdat we nu van al die schwalbes af zijn. Dat is een verademing.

De kwaliteit van de beoordeling is wel een punt van zorg. Dat mag professioneler.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 19, 2025 12:07 pm

In theorie ben ik ook een voorstander. Maar ik merk dat ik me er ondertussen vrijwel wekelijks aan erger.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 19, 2025 12:25 pm

Marillion schreef:
zo jan 19, 2025 12:07 pm
In theorie ben ik ook een voorstander. Maar ik merk dat ik me er ondertussen vrijwel wekelijks aan erger.
Mbesv wordt wel erg gematst. Pingel tegen AZ, PEC: ging nergens over. De 4-3 tegen Excelsior was buitenspel. De 3-1 gister was geen buitenspel.

Mbesv heeft wel erg zwakke backs he. De enige posities waarop Ajax beter bezet is. En dan vertrekt Rensch dus nog...

columbus

Bericht door columbus » zo jan 19, 2025 1:19 pm

Ik ben ook wel voorstander van de VAR. Alle uitzonderingsregels maken het er ook niet makkelijker op. Maar wat ik niet begrijp is dat bij het buitenspelmoment Lang compleet over het hoofd gezien wordt.

De regels in het voetballen maken het zichzelf ook lastig. Bij bijvoorbeeld een handsbal kan je zeggen hands is hands. Maar het voelt niet eerlijk wanneer een bal hard ingeschoten wordt dat je soms geen kant op kan met je arm/hand.

De penalty van PSV gisteren is op de middenlijn ook een overtreding. Nu wordt deze lichte overtreding in de 16 gemaakt en is het een penalty. Terwijl ik toch echt het idee had dat het een ongelukkig duel was waar nul intentie was om een overtreding te maken. Misschien zou een indirecte vrije trap dan logischer zijn.

Misschien zou het door de VAR niet meer frame voor frame afgespeeld moeten worden, wel vertraagd maar niet beeld voor beeld afpellen. Want ja, dan zie je dat die jongen van PEC inderdaad het been raakt, zet je beeld dan stil dan lijkt het heel wat. Misschien proberen we oude regels in een modern VAR jasje te handhaven

Mijn grootste ergernis is het extra tijd gegeven wordt. Dat was bij Willem 2 - Feijenoord ook vaag. Zuivere speeltijd zou het duidelijker en eerlijker maken

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 19, 2025 2:12 pm

Zuivere speeltijd zou het duidelijker en eerlijker maken
Zeg dat wel, dat is zo simpel. :confused.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » zo jan 19, 2025 2:22 pm

Ze zijn het in Eindhoven wel een beetje kwijt. Met name Bosz. Lang en Saibari op de bank. Dat zou ik dus nooit doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 19, 2025 2:30 pm

Saibari is een vreemde speler. Ik zie hem af en toe zo goed voetballen dat ik denk dat hij de potentie heeft om echt door te breken in een grotere competitie. En even later zit 'ie dan weer op de bank. Bosz is ook niet helemaal achterlijk dus hij zal dan toch niet constant genoeg presteren?

En Lang is een verhaal apart. Op goede dagen lastig af te stoppen maar echt doorbreken lukt dan toch ook weer niet.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 19, 2025 3:27 pm

Lang is zo'n tokkie, het schiet niet op met hem. Jammer, want hij kan goed voetballen

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jan 19, 2025 3:54 pm

Als ie zn dag heeft wel... Hij is ook erg vaak afwezig... Niet voor niets dat een 36 jarige op zijn positie staat...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo jan 19, 2025 4:42 pm

Marillion schreef:
zo jan 19, 2025 2:30 pm
Saibari is een vreemde speler. Ik zie hem af en toe zo goed voetballen dat ik denk dat hij de potentie heeft om echt door te breken in een grotere competitie. En even later zit 'ie dan weer op de bank. Bosz is ook niet helemaal achterlijk dus hij zal dan toch niet constant genoeg presteren?

En Lang is een verhaal apart. Op goede dagen lastig af te stoppen maar echt doorbreken lukt dan toch ook weer niet.
Hij moet nu teveel spelers tevreden houden op het middenveld. Veerman terug is geen zegen voor ze geweest. Schouten weer naar achteren en Flamingo naar rechtsback.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

columbus

Bericht door columbus » di jan 21, 2025 9:49 pm

PSV speelt zich aardig uit de dip, spelen goed en 3 mooi goals

Toppie

Bericht door Toppie » di jan 21, 2025 9:57 pm

Ja doorgaan dan kunnen ze ook dddw blijven voetballen en moeten ze zich weer oppeppen elk weekend en de beker Ajax mag van mij EL snel verlaten. Focus op plek 1 of 2

zeux

Bericht door zeux » di jan 21, 2025 10:11 pm

Toppie schreef:
di jan 21, 2025 9:57 pm
Ja doorgaan dan kunnen ze ook dddw blijven voetballen en moeten ze zich weer oppeppen elk weekend en de beker Ajax mag van mij EL snel verlaten. Focus op plek 1 of 2
Punten EL/CL zijn ook belangrijk om de directe CL-plaatsing voor twee NL-clubs overeind te houden. Voor Ajax geen overbodige luxe.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di jan 21, 2025 10:23 pm

columbus schreef:PSV speelt zich aardig uit de dip, spelen goed en 3 mooi goals
Die lui kunnen er geen kut van

columbus

Bericht door columbus » di jan 21, 2025 10:36 pm

Trab schreef:
columbus schreef:PSV speelt zich aardig uit de dip, spelen goed en 3 mooi goals
Die lui kunnen er geen kut van

Die spelen niet best. Maar PSV maakt 3 mooie goals. Belgrado had wel een mega kans in het eerste kwartier.

Flamingo met een rode kaart, ze maken het zichzelf wel onnodig lastig zo

elliquido

Bericht door elliquido » wo jan 22, 2025 12:08 am

Mooi, iig 2 extra tussenronde potjes minimaal
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 22, 2025 10:53 am

En wat punten voor de coëfficiënten ranglijst gehaald, terwijl Benfica verloor van Barcelona.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 22, 2025 10:57 am

Dit soort potjes zijn altijd wel positief uit te leggen. :smallgrin.gif:

Nu: extra inspanningen in de volgende ronde, punten voor de ranglijst, valse hoop dat het lek boven is.
Bij een nederlaag: crisis in Eindhoven, ze missen inkomsten terwijl hun begroting ook veel te ambitieus is, minder aandacht voor hun spelers op de transfermarkt.
Nil volentibus arduum

Nicolai

Bericht door Nicolai » za jan 25, 2025 7:12 pm

PSV is het aardig kwijt in de eredivisie. NAC komt terecht op een 0-1 voorsprong.

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 25, 2025 7:36 pm

De KNMB is weer bezig. :kots:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jan 25, 2025 7:59 pm

Bizar. Alles mee. Anders wordt Peter natuurlijk Boosz.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie