Francesco Farioli

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopii

Re: Francesco Farioli

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 1:05 pm

Daarom gaat Kroes Brobbey nu verpatsen, hij is in paniek.

Kroes weet vast niet wat hij moet als Farioli opstapt.

999

Bericht door 999 » vr jan 24, 2025 1:10 pm

GangstaRiB schreef:
vr jan 24, 2025 1:01 pm
Niet mee eens. Hij verricht een klein wonder met de selectie die tot zijn beschikking staat.

Maar ik heb wel het gevoel dat we nu in 2 weken tijd de boel aan het verkloten zijn.

Farioli kan zich niet meer inhouden. De Ajax back office komt met niks op de proppen, terwijl Rensch al weg is en aan Brobbey wordt getrokken.

Kortom: veel rumoer wat Ajax absoluut niet kan gebruiken. We staan op de tweede plaats, maar het is allemaal zo fragiel dat het op ieder moment kan instorten.
Niet mee eens , elke " normale " trainer had AJAX vorig seizoen bij de top 3 kunnen laten eindigen in NLD.. Als ie er een realistische kijk op had losgelaten en gekozen had voor , zoals Fariloli nu ook doet, meer vanuit een verdedigende stelling het gespeeld ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr jan 24, 2025 1:11 pm

Yopii schreef:
vr jan 24, 2025 1:05 pm
Daarom gaat Kroes Brobbey nu verpatsen, hij is in paniek.

Kroes weet vast niet wat hij moet als Farioli opstapt.
Beetje krom, want hij wist dus blijkbaar wel wat ie deed toen ie Farioli benaderde ..
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » vr jan 24, 2025 1:13 pm

GangstaRiB schreef:
Niet mee eens. Hij verricht een klein wonder met de selectie die tot zijn beschikking staat.
Vraag niet hoe.

Hoeveel echt goede wedstrijden heeft Ajax tot nu toe gespeeld? 1? 2?

Het probleem gister was zoals tegen AZ. Als de tegenstander zich ingraaft heeft Ajax geen idee. Dan is het tempo veel te laag, zit er 0 verrassing in het spel en weten de spelers ook niet wat te doen. Ajax heeft geen wereld selectie, maar aanvallend moet je toch wel wat kunnen met spelers als Godts, Brobbey, Weghorst, Berghuis en Traore?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 24, 2025 1:13 pm

GangstaRiB schreef:

Maar ik heb wel het gevoel dat we nu in 2 weken tijd de boel aan het verkloten zijn.

Farioli kan zich niet meer inhouden. De Ajax back office komt met niks op de proppen, terwijl Rensch al weg is en aan Brobbey wordt getrokken.

Kortom: veel rumoer wat Ajax absoluut niet kan gebruiken. We staan op de tweede plaats, maar het is allemaal zo fragiel dat het op ieder moment kan instorten.
Dit is ook meer mijn beeld.

Kijk, dat Farioli nooit een extreem offensieve coach gaat worden geloof ik wel. En hij heeft ook niet de droom om tot zijn pensioen coach van Ajax te zijn. Maar hij is aangesteld met de opdracht om er met minimale middelen voor te zorgen dat Ajax weer aan het infuus van de CL gelden kan worden aangesloten. Dat is zijn opdracht en hij heeft de steun vanuit de directie dat hij voor deze korte termijn ook keuzes mag maken die niet perse populair zijn binnen Ajax.

We kunnen er van alles van vinden maar hij is met enorm veel energie aan de slag gegaan en als je naar de resultaten kijkt dan is hij goed onderweg, in ieder geval in de competitie. Het is jammer dat we in de EL aan het wegzakken zijn na een goede start maar de Eredivisie is de plek waar het doel te realiseren is.

Hij is akkoord gegaan met de uitgangssituatie en heeft daar niet over geklaagd. We hebben hem ook niet gehoord toen hij op het laatste moment nog een linksbuiten verloor zonder vervanger. Het verhaal was dat we in de winterstop zouden proberen om de selectie te versterken met een buitenspeler. Voorlopig is de tussenstand dat we tenminste 1 en misschien wel 2 basisspelers kwijtraken.

Een beetje krediet voor hem lijkt me dus wel op zijn plaats. Ook als je geen liefhebber bent van zijn manier van spelen. We kunnen er lang of kort over praten maar feit is dat alle statistieken erop wijzen dat we dit seizoen beter zijn geworden. Nu is het echt wel aan Kroes om hem te faciliteren om het doel daadwerkelijk te kunnen halen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 1:15 pm

Mwah, dat was natuurlijk ook een gok: een onbekende trainer die het aardig deed bij Nice.

Ze hebben hem ongetwijfeld doorgelicht, daarbij was het kennelijk geen bezwaar dat FF een voetbalvisie heeft die haaks staat op de traditie van Ajax.Toch zal dat uiteindelijk een grote rol spelen, schat ik. Op het moment dat de resultaten tegenvallen, pikken de fans en de media het behoudende spel niet meer, dat zie je nu al.
Een beetje krediet voor hem lijkt me dus wel op zijn plaats. Ook als je geen liefhebber bent van zijn manier van spelen. We kunnen er lang of kort over praten maar feit is dat alle statistieken erop wijzen dat we dit seizoen beter zijn geworden. Nu is het echt wel aan Kroes om hem te faciliteren om het doel daadwerkelijk te kunnen halen.
Dit seizoen, ja. Daarna afscheid nemen.
Ze hebben elkaar nu nodig, Kroes en Farioli. Mocht Ajax de CL halen, dan komen er centjes binnen, zeker omdat Hato waarschijnlijk ook wordt verkocht. Dan kan Ajax zich hopelijk zo versterken dat we leuk voetbal gaan zien. Het huidige spel heeft niets met Ajax te maken.
In de zomer kunnen FF en Ajax best zonder elkaar, dan heeft het weinig nut om door te gaan. FF krijgt dan zijn gewenste volgende stap en Ajax zijn trainer die wel voor vermaak zorgt, hoop ik.

Of Kroes een en ander kan waarmaken betwijfel ik trouwens wel. Het is te hopen, anders zitten we nog langer met de ellende.

Toppie

Bericht door Toppie » vr jan 24, 2025 1:21 pm

Dat interview met de NOS nee ik voel me niet beschamend en we spelen tegen 11 man die de wedstrijd van hun leven speelden. Ja dat doen Go ahead en mindere teams ook wat een domme italiano gelul

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 24, 2025 2:29 pm

Toppie schreef:
vr jan 24, 2025 1:21 pm
Dat interview met de NOS nee ik voel me niet beschamend en we spelen tegen 11 man die de wedstrijd van hun leven speelden. Ja dat doen Go ahead en mindere teams ook wat een domme italiano gelul
Met af en toe een . of een , wordt het makkelijker leesbaar, toppie. Die dingen zitten niet voor niets op een toetsenbord. :biggthumpup.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jan 24, 2025 2:50 pm

Nihad schreef:
vr jan 24, 2025 1:13 pm
GangstaRiB schreef:
Vraag niet hoe.

Hoeveel echt goede wedstrijden heeft Ajax tot nu toe gespeeld? 1? 2?

Het probleem gister was zoals tegen AZ. Als de tegenstander zich ingraaft heeft Ajax geen idee. Dan is het tempo veel te laag, zit er 0 verrassing in het spel en weten de spelers ook niet wat te doen. Ajax heeft geen wereld selectie, maar aanvallend moet je toch wel wat kunnen met spelers als Godts, Brobbey, Weghorst, Berghuis en Traore?
Ik zeg toch ook: klein wonder. Want inderdaad.. ik zit ook niet te genieten op de bank.

Godts is een talent, Traore een 50/50 speler. En wat hou je dan over om een heel seizoen lang, op 3 fronten (inmiddels 2) te strijden?

Farioli ziet dit natuurlijk ook en timmert ewoon de boel dicht. Het is even niet anders.

Maar de bom lijkt aan het barsten en dat kan dit elftal absoluut niet erbij hebben. Een slecht resultaat tegen Feyenoord en ik ben bang dat de bodem eronder uit valt.
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » vr jan 24, 2025 5:14 pm

Het klopt dat Ajax niet even goede tegenstanders overloopt, ik begrijp het als Farioli voorzichtigheid inbouwt tegen PSV of zo. Echter, de tegenstander van gisteren was, met alle respect hoor je daarbij te zeggen, amper van Eredivisieniveau. Leg me dan uit waarom we zo naar achteren leunen dat de voorwaartsen amper steun krijgen?

Ik zie het dus anders: als de tegenstander wil voetballen, dan vindt Ajax dat fijn. Voor de andere situatie, een tegenstander die zich ingraaft, heeft FF niet echt iets bedacht. Dat hebben we al kunnen zien in nogal wat wedstrijden tegen zwakke broeders in de competitie. Dan liep het vaak ook voor geen meter, maar vaak wist het dan nog te scoren door het onvermogen van de tegenstander, iets wat gisteravond natuurlijk ook had kunnen gebeuren.

Op zich is dat geen verrassing: ook Nice deed het goed op de ranglijst, maar het scoorde amper. FF geeft niets om amusementswaarde, hij denkt alleen aan de punten. Daarom is het raar dat Ajax bij hem uitgekomen is. Onze supporters gaan namelijk vanzelf meer eisen op het moment dat ze weer gewend zijn aan winnen. Dan willen ze ook leuk voetbal zien. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

999

Bericht door 999 » vr jan 24, 2025 5:49 pm

En dan ook nog eens 6 - 7(?) assistenten nodig met dit als resultaat.

Zien jullie Godts b.v.. echte stappen maken ( dus veel directer spelen ) ?
Zijn jullie dat Brobbey wat bij of af leert ?
Start met Pasveer, terwijl we toch eigenlijk hoopten dat er een jongere keeper stappen zou maken,

Enz. enz.

Zeker, spelers hebben een plafond, maar stappen maken kan ook kleine stapjes zijn.Ik zie niks van dit alles terug op het veld ..
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jan 24, 2025 6:58 pm

Yopii schreef:Het klopt dat Ajax niet even goede tegenstanders overloopt, ik begrijp het als Farioli voorzichtigheid inbouwt tegen PSV of zo. Echter, de tegenstander van gisteren was, met alle respect hoor je daarbij te zeggen, amper van Eredivisieniveau. Leg me dan uit waarom we zo naar achteren leunen dat de voorwaartsen amper steun krijgen?

Ik zie het dus anders: als de tegenstander wil voetballen, dan vindt Ajax dat fijn. Voor de andere situatie, een tegenstander die zich ingraaft, heeft FF niet echt iets bedacht. Dat hebben we al kunnen zien in nogal wat wedstrijden tegen zwakke broeders in de competitie. Dan liep het vaak ook voor geen meter, maar vaak wist het dan nog te scoren door het onvermogen van de tegenstander, iets wat gisteravond natuurlijk ook had kunnen gebeuren.

Op zich is dat geen verrassing: ook Nice deed het goed op de ranglijst, maar het scoorde amper. FF geeft niets om amusementswaarde, hij denkt alleen aan de punten. Daarom is het raar dat Ajax bij hem uitgekomen is. Onze supporters gaan namelijk vanzelf meer eisen op het moment dat ze weer gewend zijn aan winnen. Dan willen ze ook leuk voetbal zien. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Dat klopt. Tegen sterke tegenstanders die je vol onder druk zetten presteren we wel goed en voetballen we ons redelijk tot goed onder de druk uit. Zie PSV en Feyenoord. Tegen clubs die zich ingraven hebben we dan weer geen idee. Dan is het tempo veel te laag, geen inschuivende mensen en staan we vaak tegen een handbalverdediging omdat de opbouw te traag gaat. Dat zou toch te trainen moeten zijn. Winnen van PSV en Feyenoord is moeilijker dan winnen tegen de kleintjes zou je zeggen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jan 24, 2025 7:02 pm

999 schreef:En dan ook nog eens 6 - 7(?) assistenten nodig met dit als resultaat.

Start met Pasveer, terwijl we toch eigenlijk hoopten dat er een jongere keeper stappen zou maken,

Enz. enz.

Zeker, spelers hebben een plafond, maar stappen maken kan ook kleine stapjes zijn.Ik zie niks van dit alles terug op het veld ..
Dit is echt onzin Voets. Godts komt net kijken en heeft al een paar aardige wedstrijden gespeeld. Pasveer is beter dan Ramaj. Alleen Brobbey heeft zich slecht ontwikkeld. Maar weet niet of dit echt Farioli te verwijten is.
Voor het gemak noem je niet de spelers die zich wel ontwikkeld hebben dit seizoen. Dat is de hele achterhoede en het hele middenveld. Ga niet alle namen voor je opnoemen.

999

Bericht door 999 » vr jan 24, 2025 7:28 pm

Trab schreef:
vr jan 24, 2025 7:02 pm
999 schreef:En dan ook nog eens 6 - 7(?) assistenten nodig met dit als resultaat.

Enz. enz.

Dit is echt onzin Voets. Godts komt net kijken en heeft al een paar aardige wedstrijden gespeeld. Pasveer is beter dan Ramaj. Alleen Brobbey heeft zich slecht ontwikkeld. Maar weet niet of dit echt Farioli te verwijten is.
Voor het gemak noem je niet de spelers die zich wel ontwikkeld hebben dit seizoen. Dat is de hele achterhoede en het hele middenveld. Ga niet alle namen voor je opnoemen.

Onzin zelfs .. Tja, ik zie dus die ontwikkeling niet. Denk als je gewoon vanaf begin met nu vergelijkt dat het bar weinig is.En dat met een staf van tig man.Maar ja, men vergelijkt het met vorig seizoen. Dat mag, maar ik blijf bij mijn mening ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 24, 2025 7:35 pm

Sutalo heeft zich tot ontwikkeld/verbeterd? Baas ook. Hato ook. Rensch hebben we zelfs voor 6 miljoen verkocht. Meer dan Mbappe heeft opgeleverd voor PSG :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 25, 2025 10:47 am

Klopt. Dan heb je het dus feitelijk over je hele achterste linie die echt beter is gaan spelen. Taylor en Fitz Jim op het middenveld ook. Godts heeft stappen in de goede richting gezet. Natuurlijk is er nog meer ruimte voor verbetering maar al die jongens zijn dit seizoen echt beter gaan spelen. Het is niet allemaal geweldig maar het is ook echt niet allemaal slecht.

Brobbey is een tegenvaller. Met name omdat hij zoveel opgelegde kansen heeft gemist want in het spel is hij echt van waarde. De strijd met Weghorst lijkt hem niet te hebben geholpen. Maar moet je dan maar geen concurrent halen? Toen Haller nog bij Ajax speelde had hij er overigens geen last van.

En de strijd bij de keepers is een bijzondere. Ik denk dat echt iedereen enorm is verrast door de keuze voor Pasveer. Maar dat we eigenlijk ook net zo verrast zijn dat het zo goed uitpakt. Moet je dan een ander opstellen omdat die jonger is? Dat lijkt me niet. Spelers dwingen hun eigen kansen af op het veld en met hun arbeid op training. Als je laat zien dat je wat kan dan krijg je de ruimte.

Ik deel de kritiek dat het verdedigend beter staat maar dat het aanvallend wel erg mager is. Dat is voor een deel wel te verklaren vanuit de logische gedachte dat Farioli is begonnen met het neerzetten van de defensieve organisatie. Als je wil weten waarom we nu tweede staan hoef je eigenlijk alleen maar naar het doelsaldo te kijken in vergelijking met vorig seizoen. Het is volstrekt logisch om eerst te zorgen dat je minder tegendoelpunten vangt.

Dat neemt niet weg dat het aanvallend vaak te mager was. Mijn inschatting is dat hij daar ook echt wel wat aan kan doen als we de selectie wat beter in balans brengen. Hij zal nooit zo'n offensief denkende trainer als Bosz worden maar we hebben toch wel degelijk een paar keer wel een goed aanvallend Ajax gezien.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » za jan 25, 2025 11:03 am

Tja, das dan weer een menings verschillentje, doordat de achterhoede voor 99,9% steeds in een zelfde samenstelling speelde kweek je automatisme.De een leert de beperkingen kennen van een ander en springt dan bij.. Het verschil met onze voorhoede.Maar echt stappen maken zie ik ze ook niet doen.Sutalo tegen Rigas gezien ( en dat was niet de eerste keer dit seizoen ) was om te janken.Spelers die stappen maken blijven dan tich nog steeds boven drijven.

Stappen maken is voor mij ook, b.v. w.b. Brobbey , je ( wat ) anders probeert/leert te voetballen, voor jezelf maar zeker voor het team.Brobbey kent, lijkt het maar 1 kunstje .. ..

Maar goed, zoals altijd .. ieder zijn mening : :biggthumpup.gif:
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 25, 2025 11:44 am

Het is ook beslist niet allemaal geweldig. Maar er gaan echt wel een paar dingen goed.

Kijk, de hosanna stemming na Feyenoord - Ajax en Ajax - PSV was begrijpelijk maar hier en daar wat te optimistisch. Maar het drama waarin we verzanden na zo'n wanprestatie in Letland is ook niet de realiteit.

En dat de verbouwing is begonnen met het fundament (doelman plus defensie) is toch niet zo vreemd? Je haalt geen punten als je elke wedstrijd 2 tot 3 doelpunten tegen moet slikken.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 11:19 am

Deze nederlaag was Farioli aan te rekenen. Ajax speelde veel te behoudend en als klap op de vuurpijl moest hij even zijn poot optillen door FJ rechtsback te zetten.

(Die jongen kan het niet helpen, een middenvelder is géén rechtsback. Let op, Kroes! :excited.gif: )

Die Letten hadden amper wedstrijdritme, die speel je kapot met een half uurtje tempo. Wat deed Ajax? Dat maakte er een oefenpotje van, zo gezapig. Kon de tegenstander lekker in de wedstrijd komen.

Nee, in alle opzichten was dit een dikke faal voor FF. Zo ontzettend stom, nu moeten we voluit in de laatste poulewedstrijd, en dat vlak voor de Klassieker. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 26, 2025 2:30 pm

Yopii schreef:
zo jan 26, 2025 11:19 am
Deze nederlaag was Farioli aan te rekenen. Ajax speelde veel te behoudend en als klap op de vuurpijl moest hij even zijn poot optillen door FJ rechtsback te zetten.

(Die jongen kan het niet helpen, een middenvelder is géén rechtsback. Let op, Kroes! :excited.gif: )

Die Letten hadden amper wedstrijdritme, die speel je kapot met een half uurtje tempo. Wat deed Ajax? Dat maakte er een oefenpotje van, zo gezapig. Kon de tegenstander lekker in de wedstrijd komen.

Nee, in alle opzichten was dit een dikke faal voor FF. Zo ontzettend stom, nu moeten we voluit in de laatste poulewedstrijd, en dat vlak voor de Klassieker. :excited.gif:
We hoeven niet voluit, Yopi. We zijn al door. Als we hadden gewonnen dan hadden we nog ergens voor gespeeld en moesten we voluit. Nu hoeft dat niet meer.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » zo jan 26, 2025 2:34 pm

We kunnen er toch nog uit?

Overigens, bepaalt de eindstand tegen welk team je de plee-offs speelt, of wordt er geloot?

De vraag stellen is hem beantwoorden:
Hoe werkt de loting voor de tussenronde? De nummers 9 tot en met 16 van de ranglijst worden geplaatst in de eerste loting voor de knock-outfase. Zij loting uiteindelijk een van de teams die op plekken 17 tot en met 24 zijn geëindigd. Mogelijke tegenstanders zijn vooraf bepaald op basis van de eindklassering
Ajax staat zestiende. Bij een nederlaag of wellicht ook bij een gelijkspel zakt het naar een lagere positie en is het dus ongeplaatst.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 26, 2025 5:30 pm

Maar nog steeds geplaatst.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 10:39 am

Haha, ja. :smallgrin.gif:

Elke tegenstander is zwaar voor Ajax op dit moment. Laten we niet denigrerend doen over teams die onder ons staan.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 27, 2025 10:53 am

Farioli doet er m.i. verstandig aan op te stappen wanneer Kroes wederom z'n selectie uitholt i.p.v. op peil te brengen.

Het lijkt me voor een trainer onmogelijk werken met (onder) een TD die z'n vak niet verstaat.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 27, 2025 10:59 am

Ach, Farioli kan rustig blijven zitten, aan het einde van het seizoen heeft hij de clubs voor het uitzoeken. Genoeg clubs die een prestatietrainer willen en het spel minder belangrijk vinden.

Roma was er om die reden vroeg bij. Zou me niets verbazen als er al afspraken gemaakt zijn.

FF kan straks een mooi verhaal ophangen: het was een eer om Ajax te trainen, maar Roma is een droom, hij is tenslotte Italiaan, als kind heeft hij aan de tiet van een wolf gehangen, enz. Kletsen kun je wel aan hem overlaten.

Plaats reactie