Devyne Rensch

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yopii

Re: Devyne Rensch

Bericht door Yopii » wo jan 22, 2025 9:41 am

Haha, inderdaad. Wat denkt hij wel! :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jan 22, 2025 6:58 pm

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... -ajax.html

Als het bericht van Mike was had ik het niet serieus genomen. Maar Inan is meestal wel objectief. Benieuwd hoeveel basisplekken Regeer gaat krijgen onder Farioli. Ook wel bijzonder dat we 5 of 6 rechtsbacks aangeboden krijgen die allemaal niet echte backs zijn en dat we zelf kennelijk niks in kaart hebben qua scouting.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

999

Bericht door 999 » wo jan 22, 2025 7:01 pm

Dus hij wil een pure rechtsback .. Tja ..
Blij met de punten ...

columbus

Bericht door columbus » wo jan 22, 2025 7:04 pm

Die frustratie kan ik wel begrijpen, mocht het bericht waar zijn. Verder snap ik de aanschaf van Regeer echt totaal niet. Een middenvelder die niet goed genoeg terugkopen om rechtsback te spelen. Voor het middenveld is er al genoeg keus waar ook nog eens goede talenten achter zitten.

Maar classic Ajax, spelers aanstellen voor een positie die niet de zijne is. En weer komt het over als of de scouting totaal niets nuttigs doet

Alexander

Bericht door Alexander » wo jan 22, 2025 7:27 pm

Poeh, Farioli is zojuist wel heel kritisch op Kroes. Ik vermoed dat het flink heeft gebotst de afgelopen dagen.

Ik zou het geld voor Regeer lekker in mijn zak houden. Geef die jongen uit jong maar de kans en investeer dit geld in minimaal 1 fatsoenlijke buitenspeler + een creatieve middenvelder.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 22, 2025 7:33 pm

Ik snap het wel als hij ontevreden is over deze gang van zaken.

Kijk, hij wist dat de situatie bij Ajax financieel lastig was. Maar moet je als club nu echt halverwege het seizoen een goed functionerende basisspeler verkopen die je op korte termijn toch lastig intern kunt vervangen? Het is op zijn minst prima te verdedigen dat je de groep bij elkaar wil houden om die 2e plek te pakken en wellicht PSV serieus onder druk te zetten in de titelstrijd. Als je dan ook nog een type speler als vervanger krijgt waar je eigenlijk niet op zit te wachten dan blijkt daaruit niet dat je op dezelfde manier in de wedstrijd zit.

Het is ook geen fijn signaal naar de groep dat je Rensch laat gaan. We staan op 1 punt van de 1e plaats. Iedereen mag er uiteraard wat van vinden hoe kansrijk we zijn in een titelstrijd maar het is duidelijk dat we onze kansen zo niet vergroten. Dat past niet bij een cultuur waar je alles doet om het hoogst haalbare te bereiken.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » wo jan 22, 2025 7:36 pm

Eens. Al snap ik Ajax wel echt dat ze die 6 miljoen van Rensch nu graag pakken. Rensch stond voor 0 op de balans. Uitgaande van een transfersom van 4 miljoen voor Regeer en een contract voor 5 jaar kost hij je 800k per jaar. Maar de trainer ziet het duidelijk niet in hem zitten, zoveel is helder.

Ik zat nog even te denken, maar het kan voor Farioli natuurlijk ook een manier zijn om zijn transfer naar Rome te forceren. Hij staat er nu geweldig voor bij Ajax en de kans dat het slechter gaat is groter dan dat het beter gaat. Mooi moment om te vertrekken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 22, 2025 7:50 pm

Ja, dat kan. Al denk ik dat zijn argumenten echt wel oprecht zijn in deze kwestie. Hij is bezig om binnen de selectie een topsportklimaat te kweken. Hoe moet je dan uitleggen dat je als club halverwege het seizoen een waardevolle basisspeler relatief makkelijk laat gaan? Het telt natuurlijk gevoelsmatig ook op bij de buitenspeler die hij afgelopen zomer niet kreeg.

Het financiële argument snap ik ook. En als de trainer het net als de TD had zien zitten in Regeer voor deze positie was het wel uit te leggen. Dat was ook mijn eerste verwachting.

Maar nu lijkt het toch vooral een onhandige combinatie van een keuze voor een financieel voordeeltje op de korte termijn ten koste van een sportief risico. En het draagt niet bij aan het behalen van de sportieve doelstelling waarop we hem wel afrekenen.

Geen sterke beurt van Kroes wat mij betreft. Zelfs al je dan echt meent dat je de verkoop moet doen. Zorg er dan voor dat je wel een alternatief hebt waar je trainer ook in mee wil gaan.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jan 22, 2025 8:05 pm

Farioli wat cynisch over vertrek Rensch: 'We zijn nog niet heel actief' https://www.vi.nl/nieuws/farioli-wat-cy ... eel-actief

Met andere woorden we geven 4 mio uit aan een middenvelder en hebben nog steeds geen back Afbeelding

columbus

Bericht door columbus » wo jan 22, 2025 8:17 pm

Alexander schreef:Poeh, Farioli is zojuist wel heel kritisch op Kroes. Ik vermoed dat het flink heeft gebotst de afgelopen dagen.

Ik zou het geld voor Regeer lekker in mijn zak houden. Geef die jongen uit jong maar de kans en investeer dit geld in minimaal 1 fatsoenlijke buitenspeler + een creatieve middenvelder.
Eens

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 22, 2025 8:47 pm

Rensch nu laten gaan en Regeer halen als middenvelder slaat natuurlijk nergens op. Het lijkt mij dat Regeer wel gewoon onze rechtsback wordt en dat er iemand (lees nu iets over een Canadees van Inter) die wel echt een rechtsback is erbij komt via een huurconstructie. Anders doet Kroes hele domme zaken.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » wo jan 22, 2025 9:47 pm

Marillion schreef:
wo jan 22, 2025 7:33 pm

Kijk, hij wist dat de situatie bij Ajax financieel lastig was. Maar moet je als club nu echt halverwege het seizoen een goed functionerende basisspeler verkopen die je op korte termijn toch lastig intern kunt vervangen? Het is op zijn minst prima te verdedigen dat je de groep bij elkaar wil houden om die 2e plek te pakken en wellicht PSV serieus onder druk te zetten in de titelstrijd. Als je dan ook nog een type speler als vervanger krijgt waar je eigenlijk niet op zit te wachten dan blijkt daaruit niet dat je op dezelfde manier in de wedstrijd zit.

Het is ook geen fijn signaal naar de groep dat je Rensch laat gaan. We staan op 1 punt van de 1e plaats. Iedereen mag er uiteraard wat van vinden hoe kansrijk we zijn in een titelstrijd maar het is duidelijk dat we onze kansen zo niet vergroten. Dat past niet bij een cultuur waar je alles doet om het hoogst haalbare te bereiken.
Waarom wordt totaal niet meegewogen wat Rensch zélf wil?

Ik lees steeds 'de club moet dit', 'Farioli wil dat'. Spelers zijn handelswaar in het hedendaagse voetbal, zeker, maar dat maakt ze nog steeds niet een commodity waar je naar believen mee kunt schuiven (of niet).

Volgens mij blijkt uit alles dat Rensch naar Roma wilde. Dan kun je dat natuurlijk weigeren, maar de speler vindt ook wat. En dat telt ook.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 22, 2025 9:49 pm

Rensch heeft meerdere keren aangegeven dat hij best wilde verlengen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 22, 2025 9:51 pm

Lionel schreef:
wo jan 22, 2025 8:47 pm
Rensch nu laten gaan en Regeer halen als middenvelder slaat natuurlijk nergens op.
Duidelijk dat het hommeles is. Farioli wacht al een half seizoen op een buitenspeler (door het falen van Kroes). We hebben gezien dat het verlies van Godts niet op te vangen was. En Farioli heeft nu ook een rechtsback nodig.

Kroes komt met een middenvelder aankakken. Terwijl Ajax met Boomen, Tahirovic en Hlynsson al overbodige middenvelders heeft. Voor Berghuis is wel geld, voor Rensch niet. :excited.gif:

Heb je eindelijk weer een goede trainer, zit je weer met een lulhannes van een TD opgescheept. Die jaagt z'n trainer op deze manier in no-time weg. En verkloot de club's kansen op een succesvolle 2e seizoenshelft.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo jan 22, 2025 10:01 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:
Rensch nu laten gaan en Regeer halen als middenvelder slaat natuurlijk nergens op.
Duidelijk dat het hommeles is. Farioli wacht al een half seizoen op een buitenspeler (door het falen van Kroes). We hebben gezien dat het verlies van Godts niet op te vangen was. En Farioli heeft nu ook een rechtsback nodig.

Kroes komt met een middenvelder aankakken. Terwijl Ajax met Boomen, Tahirovic en Hlynsson al overbodige middenvelders heeft. Voor Berghuis is wel geld, voor Rensch niet. :excited.gif:

Heb je eindelijk weer een goede trainer, zit je weer met een lulhannes van een TD opgescheept. Die jaagt z'n trainer op deze manier in no-time weg. En verkloot de club's kansen op een succesvolle 2e seizoenshelft.
Ongelofelijk hè? Ben er ook bang voor. Hij is tot nu toe steeds netjes geweest naar buiten toe maar voor hem lijkt de maat nu ook vol.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 22, 2025 10:03 pm

wimpey schreef:
wo jan 22, 2025 9:51 pm
Lionel schreef:

Eens met alles. Dit slaat nergens op. Helemaal prima als een TD een grote stem wil maar Kroes is tot dusver een even grote passant als dat Farioli is. Waarbij Farioli wel boven verwachting presteert. Kroes krijgt de credits voor het aanstellen van Farioli maar qua selectiebeleid is het gewoon niet goed. Prima dat we Rensch wel moeten verkopen bij een bod van 6 miljoen. Daar kan ik ergens mee leven. Ook als er geen vervanger zou worden aangetrokken had ik dit prima gevonden.

Maar als de trainer en speler zelf aangeven dat hij geen rechtsback is…
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 22, 2025 10:08 pm

Trab schreef:
wo jan 22, 2025 10:01 pm
Ongelofelijk hè? Ben er ook bang voor. Hij is tot nu toe steeds netjes geweest naar buiten toe maar voor hem lijkt de maat nu ook vol.
In H'veen merkte je al frictie. Toen ie zei dat het vliegveld maar een kant op dicht zat.

Kroes heeft een HALF seizoen de kans gehad om een buitenspeler te vinden he. En die is er nog niet (als ie al komt). Die man is compleet incapabel, hij lult alleen maar. Net zo'n luchtpomp als de vorige TD. Kroes is net zo'n zwendelaar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 22, 2025 10:09 pm

zeux schreef:
wo jan 22, 2025 9:47 pm
Marillion schreef:
wo jan 22, 2025 7:33 pm

Waarom wordt totaal niet meegewogen wat Rensch zélf wil?

Ik lees steeds 'de club moet dit', 'Farioli wil dat'. Spelers zijn handelswaar in het hedendaagse voetbal, zeker, maar dat maakt ze nog steeds niet een commodity waar je naar believen mee kunt schuiven (of niet).

Volgens mij blijkt uit alles dat Rensch naar Roma wilde. Dan kun je dat natuurlijk weigeren, maar de speler vindt ook wat. En dat telt ook.
Natuurlijk praat je ook met een speler. Maar we hebben het hier over relatief korte contracten voor bepaalde tijd waar een heel mooi salaris tegenover staat. Komende zomer is Rensch vrij om overal te tekenen waar hij wil. Als hij eerder weg wil heeft hij de medewerking van de club nodig.

Het is echt niet vreemd wanneer een club halverwege het seizoen niet zou willen meewerken aan een transfer. Sterker nog, het is prima uit te leggen. De belangen voor de club zijn enorm groot en het valt niet mee om tussentijds een goede vervanger te vinden.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 22, 2025 10:24 pm

Rensch was op zijn plek de beste in NL. Het wrange is dat een (matige) selectie met (eindelijk weer eens) kans op succes wordt uitgekleed omdat er geen geld is voor verlengen met Rensch. Iets waar die jongen schijnbaar best voor open stond. Voor hem is er dus geen geld, voor de falende 33-jarige Berghuis wel. Dat trek ik echt heel slecht...

Anyway, hij is weg. Dat was al vrij lang duidelijk. Net als dat duidelijk was dat een andere positie onderbezet is. Dat is al een half seizoen duidelijk. 2/3e transfer-window zit erop. Daar waar behoefte is wordt niets gedaan. Het weinige geld wordt wel uitgegeven aan nóg een middenvelder. Daar waar geen prio is dus.

Kroes heeft nog een dag of 10 om Ajax' seizoen een boost te geven. Wanneer ie niet levert, pleurt ie maar lekker op.

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 23, 2025 3:40 pm

Iets waar die jongen schijnbaar best voor open stond.
Dat betwijfel ik toch. Waar een wil is, is een weg.

Maar ja, Berghuis... dat snap ik echt niet. Ik begrijp dat hij op hetzelfde salaris kan komen als hij voldoet aan bepaalde criteria. Hmm, de salarissen moesten toch omlaag? :excited.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 23, 2025 4:40 pm

Hij zal er zeker voor open hebben gestaan. Vraag is wel tegen welke voorwaarden. Wat dat betreft had Rensch ook een beetje pech want zijn verlenging speelde op het moment dat bij Ajax het inzicht is ontstaan dat de club wellicht teveel risico aan het nemen was met het groeiende salarishuis. En dan krijg je de situatie dat een medespeler een beter contract heeft dan wat jij nog kan krijgen.

Laten we ook niet vergeten dat hij dit seizoen echt goed bezig is maar dat de voorgaande jaren echt wel minder waren. Hij speelde wisselvallig en was gevoelig voor blessures.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 23, 2025 4:41 pm

Devyne is oud-speler.

Eens zien of Kroes het klaar speelt om dit window een vervanger aan te trekken. Waar kunnen we geld inzetten? :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 23, 2025 4:54 pm

Yopii schreef:
do jan 23, 2025 3:40 pm

Maar ja, Berghuis... dat snap ik echt niet. Ik begrijp dat hij op hetzelfde salaris kan komen als hij voldoet aan bepaalde criteria. Hmm, de salarissen moesten toch omlaag? :excited.gif:
Dat heeft hij zelf toch gewoon aangegeven? Hij wilde ook dat Ajax aan hem zou verdienen. En Kroes wilde maar al te graag verkopen deze winter. Die zit even op de stoel van Farioli.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 23, 2025 4:59 pm

Dat hij wilde verlengen zal de periode Mislintat zijn geweest. Die had echter andere prioriteiten. Of wellicht nog in het vacuum daarna. Ik denk dat Rensch in het laatste seizoen niet zoveel animo had voor een verlenging. Of Ajax had heel stevig over de brug moeten komen.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do jan 23, 2025 5:30 pm

Lionel schreef:
Yopii schreef:
do jan 23, 2025 3:40 pm

Dat heeft hij zelf toch gewoon aangegeven? Hij wilde ook dat Ajax aan hem zou verdienen. En Kroes wilde maar al te graag verkopen deze winter. Die zit even op de stoel van Farioli.
Hij wilde verlengen met een gelimiteerde transfersom. Het is niet dat hij nog een seizoen wou blijven. Als hij verlengd had was hij van de zomer vertrokken

Plaats reactie